Jump to content

Kyoto-higashi Interchange

Kyoto-higashi Interchange
Map
Location
Yamashina-ku, Kyoto, Japan
Coordinates34°59′17.6″N 135°50′11.7″E / 34.988222°N 135.836583°E / 34.988222; 135.836583
Roads at
junction
Meishin Expressway
Construction
Maintained byWest Nippon Expressway Company

The Kyoto-higashi Interchange (京都東インターチェンジ) is an interchange of the Meishin Expressway in Kyoto, Japan. This is located near the boundary with Otsu, Shiga.[1]

In addition, it is directly connected to the Fujio-minami ramp of the Nishi-otsu Bypass.

Roads

[edit]
Aerial photograph

History

[edit]

The interchange opened on July 16, 1963[2] In the initial plan, it was planned as the eastern end of National Route 1 "Kyoto Bypass", and the connection with National Route 1 was also planned to be established in Otsu City Oiwake.[1] It was designed as a "Otsu Interchange [ja]" because it was designed to span the Otsu city area.[1] After that, the originally planned "Kyoto Bypass" was transferred to the Meishin Expressway, and a new Gojo Bypass was constructed, so it was planned that a connection with National Route 1 would be established in Kyoto City as well.[3] Then, due to the linear problem at the time of connection, the plan was changed to a doorway only on the Kyoto city side, and a trumpet interchange that was different from the actual one was planned.[4] However, the residents of Otsu City objected to the fact that the doorway was only facing Kyoto, and had to severely cut down the mountain due to construction costs, making it difficult to construct a trumpet interchange, Japan Highway Public Corporation has decided to radically review the plan.[5] Due to this plan change, an interchange will be added to the Otsu service area, and the shape has also been changed to a Y-interchange.[6]

Around

[edit]

References

[edit]
  1. ^ Jump up to: a b c 名神高速道路建設誌編さん委員会 (1967-04-25). 名神高速道路建設誌各論. 日本道路公団. p. 271.{{cite book}}: CS1 maint: date and year (link)
  2. ^ ja.wikipedia (in Japanese)
  3. ^ 名神高速道路建設誌編さん委員会 (1967-04-25). 名神高速道路建設誌各論. 日本道路公団. pp. 271–272.{{cite book}}: CS1 maint: date and year (link)
  4. ^ 名神高速道路建設誌編さん委員会 (1967-04-25). 名神高速道路建設誌各論. 日本道路公団. pp. 272–274.{{cite book}}: CS1 maint: date and year (link)
  5. ^ 名神高速道路建設誌編さん委員会 (1967-04-25). 名神高速道路建設誌各論. 日本道路公団. p. 274.{{cite book}}: CS1 maint: date and year (link)
  6. ^ 名神高速道路建設誌編さん委員会 (1967-04-25). 名神高速道路建設誌各論. 日本道路公団. pp. 274–276.{{cite book}}: CS1 maint: date and year (link)
[edit]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 70d68e0ab2252265635314d3b5a57ac2__1702989780
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/70/c2/70d68e0ab2252265635314d3b5a57ac2.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Kyoto-higashi Interchange - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)