Jump to content

Южноафриканский тип вы тендер

Южноафриканский тип вы тендер
Введите тендер на CGR 6-й класс 2-6-4
Тип и происхождение
Локомотив CGR Karoo Class 1903 года
CGR 6-й класс 2-6-2
CGR 6-й класс 2-6-4
Дизайнер Правительственные железные дороги Кейпа
(HM Битти)
Строитель Китсон и компания
Нейлсон, Рейд и Компания
В эксплуатации 1901, 1903
Спецификации
Конфигурация 3-оси
Измерять 3 фута 6 в ( 1 067 мм ) пластика мыса
Длина 21 фут 4 + 3 ~ 8 дюймов (6512 мм)
Wheel dia.37 in (940 mm)
Wheelbase10 ft (3,048 mm)
Axle load10 LT 17 cwt (11,020 kg)
 • 1st axle10 LT 8 cwt (10,570 kg)
 • 2nd axle10 LT 15 cwt (10,920 kg)
 • 3rd axle10 LT 17 cwt (11,020 kg)
Weight empty33,164 lb (15,043 kg)
Weight w/o32 LT (32,510 kg)
Fuel typeCoal
Fuel cap.5 LT 10 cwt (5.6 t)
Water cap.2,825 imp gal (12,800 L)
StokingManual
CouplersDrawbar & Johnston link-and-pin
Career
OperatorsCape Government Railways
South African Railways
NumbersSAR 711-720, 903 & 904

Южноафриканский тип, который был тендер на паровом локомотива из эпохи до Союза в мысе Доброй Надежды .

Type Ye Tender впервые вступил в службу в 1901 году, как тендеры первых четырех 2-6-2 класса 2-6-2 паровых локомотивах прерий железных дорог правительства Кейпа , которые вскоре были модифицированы до расположения адриатического колеса 2-6-4 . Эти локомотивы были обозначены классом 6Z на южноафриканских железных дорогах в 1912 году. [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ]

Производители

[ редактировать ]

Тип тендеров был построен Нилсоном, Рейдом и Компанией в 1901 году, а также Kitson and Company в 1903 году. [ 1 ]

In 1901, the Cape Government Railways (CGR) placed four 6th Class steam locomotives with a 2-6-2 Prairie type wheel arrangement in service. The engines were soon modified to a 2-6-4 Adriatic type wheel arrangement. The locomotive and tender were designed at the Salt River works in Cape Town under the supervision of Western System Locomotive Superintendent H.M. Beatty. They would be designated Class 6Z on the South African Railways (SAR) in 1912.[1][2][3]

The Type YE first entered service as tenders to these locomotives. More entered service in 1903, as tenders to the CGR Karoo Class of 1903 and the CGR 6th Class 2-6-2.[1][2][3]

Characteristics

[edit]

The tender had a coal capacity of 5 long tons 10 hundredweight (5.6 tonnes), a water capacity of 2,825 imperial gallons (12,800 litres) and a maximum axle load of 10 long tons 17 hundredweight (11,020 kilograms).[2][3]

Locomotives

[edit]

In the SAR years, tenders were numbered for the engines they were delivered with. In most cases, an oval number plate, bearing the engine number and often also the tender type, would be attached to the rear end of the tender. During the classification and renumbering of locomotives onto the SAR roster in 1912, no separate classification and renumbering list was published for tenders, which should have been renumbered according to the locomotive renumbering list.[3][4]

Three locomotive classes were delivered new with Type YE tenders. Bearing in mind that tenders could and did migrate between engines, these tenders should have been numbered in the SAR number ranges as shown.[2][3][4]

Classification letters

[edit]

Since many tender types are interchangeable between different locomotive classes and types, a tender classification system was adopted by the SAR. The first letter of the tender type indicates the classes of engines to which it could be coupled. The "Y_" tenders could be used with the following locomotive classes:[3]

The second letter indicates the tender's water capacity. The "_E" tenders had a capacity of between 2,800 and 2,855 imperial gallons (12,700 and 13,000 litres; 3,360 and 3,430 US gallons).[3]

A number, when added after the letter code, indicates differences between similar tender types, such as function, wheelbase or coal bunker capacity.[3]

Modification

[edit]

The original slatted upper sides of the Type YE tender's coal bunker were soon replaced by sheet-metal sides.

References

[edit]
  1. ^ Jump up to: a b c d Holland, D.F. (1971). Steam Locomotives of the South African Railways. Vol. 1: 1859–1910 (1st ed.). Newton Abbott, England: David & Charles. pp. 52–54, 56. ISBN 978-0-7153-5382-0.
  2. ^ Jump up to: a b c d e South African Railways & Harbours/Suid Afrikaanse Spoorweë en Hawens (15 Aug 1941). Locomotive Diagram Book/Lokomotiefdiagramboek, 3'6" Gauge/Spoorwydte. SAR/SAS Mechanical Department/Werktuigkundige Dept. Drawing Office/Tekenkantoor, Pretoria. p. 41.
  3. ^ Jump up to: a b c d e f g h i South African Railways & Harbours/Suid Afrikaanse Spoorweë en Hawens (15 Aug 1941). Locomotive Diagram Book/Lokomotiefdiagramboek, 2'0" & 3'6" Gauge/Spoorwydte, Steam Locomotives/Stoomlokomotiewe. SAR/SAS Mechanical Department/Werktuigkundige Dept. Drawing Office/Tekenkantoor, Pretoria. pp. 6a-7a, 41.
  4. ^ Jump up to: a b Classification of S.A.R. Engines with Renumbering Lists, issued by the Chief Mechanical Engineer’s Office, Pretoria, January 1912, pp. 8, 12, 14, 34 (Reprinted in April 1987 by SATS Museum, R.3125-6/9/11-1000)
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 8c3fccdaeb39ba8719790994783e5fd9__1670711940
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/8c/d9/8c3fccdaeb39ba8719790994783e5fd9.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
South African type YE tender - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)