Национальный институт социального развития
Национальный институт социального развития ( Indesol или Instituto Nacional de Desarrollo Social) является организацией, отвечающей за регистрацию и мониторинг некоммерческих организаций в Мексике. [ 1 ] С 1990 -х годов наблюдалось постоянное увеличение числа благотворительных организаций, зарегистрированных. По состоянию на декабрь 2017 года Indesol зарегистрировал в общей сложности 38 363 благотворительных организаций. [ 2 ]
В октябре 2021 года Национальный институт социального развития (Indesol) сообщил, что Федеральное государственное управление (FPA) поддерживает 14 000 ОГО с выплатой 1 611 миллионов песо для внесения вклад в действия экономического и социального развития. [ 3 ]
История
[ редактировать ]После принятия закона о содействии деятельности, осуществляемым организациями гражданского общества в феврале 2004 года, правила, применяемые к зарегистрированным ОГО, и Федеральный реестр по ОГО стали активными к ноябрю 2004 года. [ 4 ]
В июле 2015 года журналисты сообщили о доказательствах, в которых федеральное правительство и штат Мексика получили 1,7 миллиарда песо от федерального правительства и штата Мексика, но не подвергались государственным аудитам или оценкам, которые доказывают, что Средства выделяются на их заявленную цель улучшения образования в начальных школах. [ 5 ]
In September 2017, following the Puebla Earthquake, CSOs made large contributions by providing humanitarian aid to the affected population. This prompted national recognition of the role of CSOs in Mexican civil society.[citation needed]
Nonprofit organizations status
[edit]Mexico recognizes four types of nonprofit organizations: civil associations (AC), private assistance institutions (IAP), civil society (CS), and trusts. These types of organizations are eligible to receive benefits when registered under the Income Tax Law and/ or the Law for Promotion of Civil Society Organizations. To be eligible for registration, the nonprofit organization must follow proper administrative regulations, including using the designated accounting system, and submit annual reports to the Commission of Promotion of Activities for Civil Society Organizations[6] that includes information on activities, achievements, and their income sources and expenditures. Governmental registration is voluntary, but registered nonprofit organizations are permitted to participate in the Federal Public Administration (FPA), consisting of the Presidency of the Republic of Mexico, the secretaries of state, and other governmental agencies, to confer with authorities, in order to promote their own organizational objectives and to help implement policy.[7]
Definition
[edit]Created by the Civil Code for the Federal District (CCDF) in 1928, civil associations are composed of individuals united in a common purpose that does not include generating profit and falls under the boundaries of the law.[8]
By contrast, private assistance institutions (IAPs) specifically provide social and humanitarian assistance. Like civil associations they must respect state law and operate with private means, while not seeking profit for their activities.[9]
Political advocacy
[edit]The enactment of the Law for Promotion on Civil Society Organizations in 2004 provided the framework for nonprofit organizations to participate in development policy-making in Mexico. It encourages freedom of speech and assembly, so long as organizations do not disrupt the established law and order and do not contradict existing laws. CSOs are permitted to organize to engage in influencing the direction of proposed legislation.[10] Beginning in December 2013, nonprofit organizations are permitted to undertake activities to influence legislation, on the condition that these activities are not in the interest of a particular donor. All political activities must be included in the organization’s transparency report. [11]
Economic activities
[edit]AC organizations are permitted to engage in economic activities so long as they are not the main objective of the organization (CCDF Article 2670). The 2019 Presidential decree declares that a given organization is obligated to pay taxes if they allocate more than 10% of their income towards activities unrelated to their main purpose. (LISR Article 9). IAPs are allowed to pursue economic activities which are approved by The National Institute for Social Development (INDESOL), including purchasing property, making loans, and investing.[12] Civil society is allowed to engage in economic activities, but are prohibited from engaging in speculative financial activity that could possibly result in a great loss in funds, such as trading stocks. Civil society organizations (CSOs) principally receive government support through the Social Joint Investment Program, known as the Programa de Coinversión Social (PCS) instituted by INDESOL. This program regulates the largest number of CSOs in the country.
It is reported by Mexican NGOs that resources are disproportionately distributed to organizations that are already closely partnered with the government, compared to organizations who operate independently. Independent organizations have been reported to be underfunded and subjected to heavy monitoring, resulting in a large amount of time and resources devoted to demonstrating their credibility to INDESOL. In comparison, well-funded, government-supported organizations are not always held to proper processes of verification.[13]
Legislation
[edit]In 2004, the Federal Law for the Promotion of Civil Society Organizations (LFOSC) passed following a decade of lobbying by the Mexican Center for Philanthropy, Convergence of Civic Organizations, the Mutual Support Forum, and the Fundación Miguel Miguel Aleman Foundation[14] The Federal Law for the Promotion of Civil Society Organizations (LFOSC) created INDESOL, which is responsible for registering and assigning a Unique Registry Code (CLUNI) to each civil society organization, including ACs and IAPs. This Unique Registry Code is a prerequisite for government funding and helps increase transparency by organizations and the Registrar.[15]
Activities
[edit]Ensuring compliance
[edit]According to The Federal Law for the Promotion of Civil Society Organizations (LFOSC), under Article 30, not-for-profit organizations are subject to infractions if they engage in activities that do not contribute to public benefit, give funds to members, or fail to use their funds for activities for which the organization was created. INESOL is tasked with accepting reports from civil society organizations and ensuring this information is accurate, complete, and accessible. "Ley Federal de Fomento a las Actividades Realizadas pos organizaciones de la sociedad civil" (PDF). gobierno de méxico (in Spanish). Retrieved 2021-11-27.</ref> Under The Federal Law for the Promotion of Civil Society Organizations (LFOSC), Article 31, [16] INDESOL has the power to provide warnings and then to penalize infractions by fines and suspension from the registry for one year. If there are repeated infractions, or serious noncompliance, INDESOL can cancel the registration of the organization.
Information collection
[edit]The federal government of Mexico requires that all registered CSOs submit their articles of incorporation as well as statuties, legal representatives’ identification, registration certification for the Federal Taxpayers Registry (RFC), and address. Registered CSOs must also submit an annual report outlining their income sources, activities , accounting, and balance sheet, as well as the uses of their funding and outcomes. Reports and documents are submitted online at no cost through the CSO platform which is managed by INDESOL. In order for information to be submitted, the CSO’s legal representative must provide an updated electronic signature for every subsequent year that they are registered.[17]
Информационная публикация
[ редактировать ]необходимые отчеты об организациях гражданского общества (ОГО), называемые Федеральным реестром организаций гражданского общества (Cluni). Национальный институт социального развития (Indesol) поддерживает онлайн -базу данных, в которой публикуются [ 18 ] Индезольная нормативно -правовая база предоставляет всю информацию некоммерческой организации, когда они регистрируют доступные для создания прозрачности и подотчетности для широкой общественности.
Ссылки
[ редактировать ]- ^ "Что нам делать?" (На испанском) . Получено 2021-06-15 .
- ^ Реки, Даниэль; Кубок Земля, июль J; Маза, Марианари; Матус Браво, Фрэнсис Дж; Мы басм; SC, ремешок (1 февраля 2020 г.). "Единые организации в Мексике : Закон Рейтер Получено 15 2021 года июня
- ^ Родригес, Луис Карлос. «Он сообщает о неплохой поддержке 1611 MDP до 14 тысяч общественных организаций » . El Universal (на испанском). Мексика . Получено 2021-11-17 .
- ^ Кастро, Консуэло (февраль 2005 г.). «Латинская Америка: федеральный закон о содействии организациям гражданского общества в Мексике» . Международный центр некоммерческого права (ICNL) . Получено 2022-01-21 .
- ^ Лажус, Андрес; Родригес, Париж. «Федеральное правительство и Edomex пожертвуют 1700 миллионов песо фонду и компании, не прося о счетах » . Нексос (на испанском). Мексика . Получено 2021-11-17 .
- ^ «Некоммерческий закон в Мексике» . Совет фондов (COF) . 24 ноября 2013 года . Получено 2021-11-17 .
- ^ "ПЕРЕР ЭДЖЕКУТИВ" (в испанском) . 2021-11-1
- ^ "Codigo Civil Para el Distrito Federal" (PDF)Полем Международная комиссия юристов 6 мая 2021-06-3
- ^ «Некоммерческий закон в Мексике» . Совет фондов (COF) . 24 ноября 2013 года . Получено 2021-06-20 .
- ^ "Мексика" . Международный центр некоммерческого права (ICNL) . Получено 2021-11-27 .
- ^ «Федеральный закон о продвижении деятельности, проводимых по должностям гражданского общества» (PDF) . Правительство Мексики (на испанском) . Получено 2021-11-27 .
- ^ «Некоммерческий закон в Мексике» . Совет фондов (COF) . 24 ноября 2013 года . Получено 2021-11-27 .
- ^ «Влияние правил на развитие мексиканского гражданского общества» (PDF) . Международный центр некоммерческого права (ICNL) (по-испански) . Получено 21 января 2022 года .
- ^ Кастро, Консуэло (февраль 2005 г.). «Латинская Америка: федеральный закон о содействии организациям гражданского общества в Мексике» . Международный центр некоммерческого права (ICNL) . Получено 2022-02-20 .
- ^ Васкес, Лорена Кортес; Мартинес Домингес, Синтия; Санчес Гутирес, Габриэла; Адам Рамирес, Azyadeth; Винкель Нинман, Питер Дж |; Рюсега Фернандес, Каролина; Гонсалес Арреола, Алехандро. «Снимок гражданского общества в Мексике: аналитический отчет по индексу гражданского общества гражданского общества» (PDF) . Civicus . Получено 16 июня 2021 года .
- ^ «Федеральный закон о продвижении деятельности, проводимых по должностям гражданского общества» (PDF) . Правительство Мексики (на испанском) . Получено 2021-11-27 .
- ^ «Годовой отчет» . Правительство Мексики (на испанском) . Получено 2022-01-21 .
- ^ «Федеральный закон о прозрачности и доступ к общественной информации» (PDF) . Правительство Мексики (на испанском). 9 мая 2016 года . Получено 2022-01-21 .