Jump to content

Ambrosio Cotes

Signature of Ambrosio Cotes in 1576.

Ambrosio (Coronado de) Cotes (c. 1550–1603) was a Spanish Renaissance composer.[1]

Cotes was born in Villena, Alicante around 1550 of noble birth. He studied theology with the Theatines of Yecla. In 1573 he was maestro de capilla at the church of St. James Church in his hometown. In 1581 he was appointed maestro de capilla of the Royal Chapel of Granada, in the place of Rodrigo de Ceballos. In 1596 he was maestrescuela in Cathedral of Valencia, until 1600 when he succeeded Guerrero at the Cathedral of Seville.[2][3] His works were copied and carried to the New World.[4] He died in Seville in 1603.

Extant works and editions

[edit]

Like many other Spanish composers of the period, his secular villancicos and canzonetas have been lost. Of the sacred works 25 polyphonic compositions are preserved in Granada, a mass in the Cathedral of Valencia, and a further 3 motets in the Colegio del Patriarca. Four separate pieces without words have been published by López Calo, who believes they are the only instrumental works for church to survive from the sixteenth century.

  • Lamentations (3 sets)
  • Officium Defunctorum
  • Mass
  • Mortus est Phillipus Rex, a 7 voces
  • Non in solo pane vivit homo, a 4 voces
  • Visionem quam vidistis, a 4 voces
  • Veni, sponsor Christi, a 4 voces
  • Quomodo sedet sola, a 5 voces
  • Cogitavit Dominus, a 4 voces.
  • Prudentes virgines, a 4 (wedding motet 1599)[5]
  • O lux et decus Hispaniae a 6[6]

Discography

[edit]

References

[edit]
  1. ^ The New Grove dictionary of music and musicians, Volume 6 Sir George Grove, Stanley Sadie, John Tyrrell – Music – 2001 Page 545
  2. ^ Soler García, José María. El polifonista villenense Ambrosio Cotes, [1550–1603] Volume 49 of Publicaciones del Instituto de Estudios Alicantinos. Diputación Provincial, Instituto de Estudios Alicantinos, Alicante 1979 325 pages
  3. ^ Climent Barber, José. Historia de la música contemporánea valenciana 1978 p17
  4. ^ Emilio Casares, José López-Calo, Ismael Fernández de la Cuesta, María Luz González Peña Diccionario de la música española e hispanoamericana, Volume 1 1999 Page 286
  5. ^ Andrea Bombi, Juan José Carreras, Miguel Ángel Marín Música y cultura urbana en la edad moderna p286
  6. ^ "The Cellar of Forgotten Notes – Projects". Stile Antico. Retrieved 4 January 2022.
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 9e8eaff0672b73016a1b807f5550c30e__1712878980
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/9e/0e/9e8eaff0672b73016a1b807f5550c30e.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Ambrosio Cotes - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)