Jump to content

La-Guiter

Координаты : 6 ° 51′50 ″ с.ш. 99 ° 48′9 ″ E / 6,86389 ° N 99,80250 ° E / 6,86389; 99,80250
Это
Змея
Мистер шесть вкус
Мистер шесть вкус
Расположение округа в провинции Сатун
District location in Satun province
Coordinates: 6°51′50″N 99°48′9″E / 6.86389°N 99.80250°E / 6.86389; 99.80250
CountryThailand
ProvinceSatun
SeatLa-ngu
Area
 • Total380.35 km2 (146.85 sq mi)
Population
 (2005)
 • Total63,933
 • Density168.1/km2 (435/sq mi)
Time zoneUTC+7 (ICT)
Postal code91110
Geocode9105

La-Ngu ( Thai : La Snake , произносится [lā.ŋŋ] ) - это район ( Amphoe ) провинции Сатун , Южный Таиланд . Порт La-NGU, Pak Bara, является круглым круглый год для лодок, которые ходят на большую часть островов в морском национальном парке Тарутао , в который входят Ко Липе . В настоящее время это предложенный участок глубокости Таиланда на Андаманском море .

Ла-Нгу был одним из трех первоначальных районов Сатуна, сначала второстепенный район ( король Амфо ) под округом Тунг Ва. Когда в 1910-х годах производство перца в районе Тунг Вала сократилась, многие туземцы переехали на сельскохозяйственную угодью Ла-Нгу. В 1930 году правительство скорректировало административную структуру, чтобы соответствовать измененной экономической ситуации, делая Ла-Нгу районом и уменьшив Тунг ва до несовершеннолетнего района под Ла-Нгу. [ 1 ]

Сначала подразделяли на семь Тамбона , в 1940 году они были сокращены до пяти. [ 2 ] Шестой Тамбон , Кхао Хао, был создан 1 августа 1978 года. [ 3 ]

Geography

[edit]

Neighboring districts are (from the north clockwise) Thung Wa, Manang, Khuan Kalong, and Tha Phae. To the west is the Andaman Sea.

A big part of the shoreline of the district as well as several islands are part of the Mu Ko Phetra National Park.

Ethnic groups

[edit]

The Maniq people, from the Negrito ethnic group which immigrated from the northern states of Malaysia, inhabit the Banthat Mountains in tambon Nam Phut of La-ngu District.[4]

Administration

[edit]

The district is divided into six sub-districts (tambon), which are further subdivided into 64 villages (muban). Kamphaeng is a township (thesaban tambon) which covers parts of tambon Kamphaeng. There are a further six tambon administrative organizations (TAO).

No. Name Thai name Villages Pop.l
1. Kamphaeng กำแพง 12 16,915
2. La-ngu ละงู 18 19,796
3. Khao Khao เขาขาว 7 6,020
4. Pak Nam ปากน้ำ 11 9,757
5. Nam Phut น้ำผุด 6 7,982
6. Laem Son แหลมสน 10 3,463

Pak Bara deep-seaport

[edit]

For more than two decades,[5] plans for a deep-seaport at Pak Bara in La-ngu District have been vetted by the government, only to be dropped, then revived by successive governments. The seaport will be linked to a port in Songkhla on the Gulf of Thailand. The port will be capable of accommodating 825,000 TEU of cargo per year[6] as well as supertankers. It would mean that vessels would not have to sail through the Malacca Straits, notorious for pirate attacks, to reach deep seaports at Laem Chabang or Bangkok. Construction of the port would involve the creation of an artificial island 430 m wide and one kilometre long, an area of 292 rai about four kilometres offshore connected by a bridge. The project includes the construction of roads, port facilities and railway lines, all totalling about 4,734 rai (757 hectares).[5][7]

In his televised address of 17 April 2014, Prime Minister Prayut Chan-o-cha, once again proposed that the project go ahead.[8] The project has been vociferously opposed by environmental groups and many local residents. Prayut said the port would be Thailand's gateway to the Andaman Sea, linking the country with Europe, the Middle East, and Africa. He went on to say, "I ask that conflicts in this area be halted. The government will help those affected by this project." Locals say marine traffic, pollution and contamination from logistic and petroleum activities will ruin the environment. The seaport and shipping lanes encroach on Mu Ko Phetra National Park, a source of local food and tourist revenue for locals.[9] Construction of the seaport would mean that some of the national park would lose its protected status.[10]

A strategic environmental assessment (SEA) was initiated in 2003, to be submitted in April 2016 at a cost of 50 million baht.[5] An environmental impact assessment (EIA) was completed and approved in June 2009. At that time the project's owner, the Marine Department, was ordered to conduct an environmental and health impact assessment (EHIA), budgeted at 118 million baht. The EHIA was started in March 2015.[6]

In July 2018 the Ministry of Transport "shelved" the 9.7 billion baht project "...to avoid fuelling conflicts between residents and state officials,..."[11] The port's construction would have required the expropriation of about 7,400 rai of land close to Ko Petra Marine National Park. A government source said, "...it is about time to shelve the project because we cannot proceed with conducting an environmental impact assessment and public hearings as local villagers usually refuse to participate,..."[11] The suspension of the project immediately raised suspicions that the move was a ploy by the government to revive its popularity ahead of the 2019 elections after a series of public relations set-backs. A Bangkok Post editorial explained that, "...in Thailand, 'being shelved' is a synonym for buying time—most controversial projects re-emerge after public attention fades."[12] As predicted by the Bangkok Post, in December 2019, the project was revived.[13]

References

[edit]
  1. ^ ประกาศกระทรวงมหาดไทย เรื่อง ย้ายสับเปลี่ยนที่ว่าการอำเภอ (PDF). Royal Gazette (in Thai). 47 (ก): 193. 1930-09-14. Archived from the original (PDF) on June 9, 2012.
  2. ^ ข้อมูลทั่วไป (in Thai). La-ngu police station.
  3. ^ ประกาศกระทรวงมหาดไทย เรื่อง ตั้งและเปลี่ยนแปลงเขตตำบลในท้องที่อำเภอละงู จังหวัดสตูล (PDF). Royal Gazette (in Thai). 95 (95 ง): 2966–2968. September 12, 1978. Archived from the original (PDF) on April 27, 2012.
  4. ^ Laohong, King-Oua (23 December 2017). "Sea gypsies want a chance to settle down". Bangkok Post. Retrieved 23 December 2017.
  5. ^ Jump up to: a b c Mahitthirook, Amornrat; Wangkiat, Paritta (2015-05-12). "Prajin sets deadline for Pak Bara port plan" (Paywall). Bangkok Post. Retrieved 12 June 2015.
  6. ^ Jump up to: a b Rujivanarom, Pratch (17 March 2017). "Protesters celebrate as public hearing on proposed Pak Bara seaport is cancelled". The Nation. Retrieved 17 March 2017.
  7. ^ Wangkiat, Paritta (17 March 2017). "Rally blocks deep-sea port public hearing". Bangkok Post. Retrieved 17 March 2017.
  8. ^ "PM intends to pursue Pak Bara seaport project". The Nation. 2015-04-19. Retrieved 19 Apr 2015.
  9. ^ "Mu Ko Phetra National Park" . Департамент национальных парков, Таиланд . Архивировано из оригинала 19 апреля 2015 года . Получено 19 апреля 2015 года .
  10. ^ «PM под огнем за возрождение порта Пак Бара» . Бангкок пост . 2015-04-19 . Получено 19 апреля 2015 года .
  11. ^ Jump up to: а беременный Хонгтонг, Тодсаполь (19 июля 2018 г.). «По словам источника, Pak Bara Pralls Plans Plans» . Бангкок пост . Получено 19 июля 2018 года .
  12. ^ «Переезд порта Pak Bara вызывает сомнения» (мнение) . Бангкок пост . 22 июля 2018 года . Получено 22 июля 2018 года .
  13. ^ Хонгтонг, Тодсаполь (3 декабря 2019 г.). «Правительство, чтобы продвинуться вперед с непопулярным сатуном, песни глубоководные порты» . Бангкок пост . Получено 4 декабря 2019 года .
[ редактировать ]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: c9632e529de72e0b040d6d42d71e94f4__1725400380
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/c9/f4/c9632e529de72e0b040d6d42d71e94f4.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
La-ngu district - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)