Jump to content

Беатрис Скачча

Беатрис Скачча
Рожденный 1978 (возраст 45–46)
Фрозинон , Италия
Национальность Итальянский
Образование Академия изящных искусств Рима
Веб -сайт Beascaccia-eve

Беатрис Скачча (родилась в 1978 году - Фрозинон, Италия ), также известная как Bea Scaccia, является итальянским визуальным художником и обученным художником -реалистом, проживающим в Нью -Йорке . [ 1 ] Большая часть ее работы сосредоточена на главном герои по имени Ева и других подобных гендерных персонажей с скрытыми лицами, которые представляют альтернативные эго художника. [ 2 ] Scaccia Гессо и восковые рисунки монотипов , отпечатки , эскизы , картины и анимации были выставлены на сольных выставках в Риме , Милане и Нью -Йорке. Ее работы также проводятся в постоянных коллекциях Фарнезины экспериментации в Палаццо-делла Фарнезина (место итальянского министерства иностранных дел ), Galleria comunale d'Arte Moderna E Contemporanea на ViaReggio , Tuscany и William Louis-Dreyfus Фундамент. [ 3 ]

Ранняя жизнь и образование

[ редактировать ]

Скачча родился в Фрозиноне, Италия, в 1978 году. [ 4 ] Она начала свою художественную карьеру, обучающуюся в Академии Ди Белль Арти в Риме , Италия, [ 5 ] где она встретилась и начала работать с художником Джино Мароттой. [ 6 ] В 2007 году она иногда начала посещать Нью -Йорк. [ 7 ] Летом 2009 года Scaccia вступила в трехмесячную студийную резидентность в Printshop в Нижнем Ист-Сайде в Манхэттене , штат Нью-Йорк . [ 8 ] Позже она вернулась в Нью -Йорк в 2011 году, чтобы установить там постоянное место жительства. Согласно Scaccia, город оказал влияние на ее работу, «освободил ее и, возможно, сделал его более игривым, более сознательным». [ 7 ]

Career

[edit]

Scaccia was trained as a realistic painter but after a few years, she abandoned that path, ridding herself of palettes, materials, and opting for drawings in pencils and gesso.[9] Her first solo exhibition He, she, it: masculine, feminine and neuter gender was exhibited at the Ugo Ferranti Gallery in Rome. It included a multitude of chronological sketches depicting a genderless individual grappling with their sexuality, attempting to dress in both feminine and masculine clothing, and with an ever-present strap-on sex toy among the various articles of attire. The sequence of developmental sketches culminated in a collection of monotype prints followed by three finished wax drawings.[10][11][12]

Her technique was influenced by how beeswax is used on furniture and similarly from its use in the Batik technique. She later incorporated paper techniques from workshops she attended in New York.[7]

In 2013, Scaccia exhibited her second body of work entitled The Perfect Stage at the BOSI Contemporary Gallery in New York. In the same period, she had begun working at the art studio of Jeff Koons.[13] In The Perfect Stage, the genderless character that is the subject of her work could be seen to take shape. The exhibition included a series of fifteen drawings, an audio narration, and two video installations.[4] These drawings also began to introduce color. Scaccia, who had previously abandoned painting, started in that body of work to gradually reintroduce colors back into her works but only in a single hue: a glazed, almost Flemish red.[8] The narrative voice played in the background was written by the artist and is similar to a theatrical monologue included "rhetorical questions… posed with dramatic humor and anguish, moods in which Scaccia engages in the inner battles of her character."[13] To create the animation, Scaccia had enrolled in a course at the School of Visual Art in Manhattan.[8]

In 2014, she began a residency at the Residency Unlimited in Brooklyn, New York.[5] It was at Residency Unlimited's event space that she held her third solo exhibition entitled Little Gloating Eve in February 2014. The exhibition was presented again at the Effearte in Milan, Italy,[14] as well as at the Cuchifritos Gallery in New York.[5] In Little Gloating Eve, the artist demonstrates the entire evolution of her subject Eve beginning with the animation At least a snake, originally created for the project Patria Interiore (2012) which was curated by Manuela Pacella, and exhibited at the Golden Thread Gallery in Belfast, Northern Ireland. The culmination of the character's evolution, Little Gloating Eve also features several collaborative works with other artists including a ceramic installation by Japanese artist Toshiaki Noda, a soundtrack by French musician Lionel Laquerrière, and a collection of 96 drawings made by children at an Italian elementary school reinterpreting the character.[15]

In 2016, Scaccia was selected for a residency at the Woodstock Byrdcliffe Guild.[16] Scaccia's fourth solo exhibit Call the Bluff featured several new pieces specifically created for the Cara Gallery exhibit.[17] The works explore the artist's fascination with "random and repetitive gestures of everyday life." According to Marie Claire's Germano D'Acquisto, the characters in her work seem to be "suspended in a state of indecision between what has been done and what will soon happen. They appear frozen and melancholic, perhaps stuck in a state of perennial indecision."[16]

In 2018, Scaccia had a solo exhibition, Is There an Outside? at the Ricco Maresca Gallery in New York. The exhibition included mixed media pieces, animation, and a series of monochromatic two-sided works depicting figures emerging from rough-hewn shapes and limbs cloaked in clothing.[18][19] In July 2020, Scaccia participated in the special project, Homemade, organized and sponsored by Magazzino Italian Art. Homemade was launched as a digital program during the global quarantine and culminated with an in-person exhibition of the new works created during the program. Eight New York-based Italian artists were invited: Alessandro Teoldi, Andrea Mastrovito, Beatrice Scaccia, Danilo Correale, Davide Balliano, Francesco Simeti, Luisa Rabbia, and Maria D. Rapicavoli.[20][21][22]

In 2021, She had her first museum show My Hope Chest, at the Katonah Museum of Art, showcasing a stop-motion animation and site-specific wall drawings.[23] The animation was realized thanks to the grant that was awarded to her by the Queens Council in 2020.[24][25][26]

In 2022, she had her first solo exhibition (composed entirely) of paintings at JDJ Gallery in New York in a show titled With Their Striking Features.[27]

Solo exhibitions

[edit]
  • He, she, it: masculine, feminine and neuter gender (2010), Ugo Ferranti Gallery, Rome, Italy.[2][10]
  • The Perfect Stage (2013), BOSI Contemporary, New York City, New York, U.S.[4]
  • Little Gloating Eve (2014), Residency Unlimited, New York City, New York, U.S.[14]
  • Little Gloating Eve (2014), Effearte Gallery, Milan, Italy.[28]
  • Little Gloating Eve (2014), Cuchifritos Gallery, New York City, New York, U.S.[5]
  • Call the Bluff (2016), Cara Gallery, Manhattan, New York, U.S.[16][17]
  • Is There an Outside? (2018), Ricco Maresca Gallery, New York, U.S.[18]
  • Homemade (2020), Magazzino Italian Art in Cold Spring, New York, U.S.[29]
  • My Hope Chest (2021), Katonah Museum of Arts, Katonah, New York, U.S.[26]
  • With Their Striking Features, JDJ Gallery, New York, US[27]
  • Wrap Yourself In This Skin. Maruani Mercier, Art Brussels, Brussels.

References

[edit]
  1. ^ Swenson, Samantha (2018-10-24). "Beatrice Scaccia's art toes the line between abstract and realism". ELLE Decor. Retrieved 2021-11-12.
  2. ^ Jump up to: a b Trincia, Daniela (2016-07-05). "Beatrice Scaccia Cara Gallery / New York". Flash Art (in Italian). Retrieved 2018-06-07.
  3. ^ "WLD Foundation". WLD Foundation. Retrieved 2018-06-07.
  4. ^ Jump up to: a b c Tovaglia, Valentina (2013-01-31). "The perfect stage". D'ars Magazine (in Italian). Retrieved 2018-06-07.
  5. ^ Jump up to: a b c d Rosano, Liliana (2014-12-10). "Beatrice Scaccia e la sua arte, da Veroli a New York". La Voce di New York (in Italian). Retrieved 2018-06-07.
  6. ^ Noto, Giorgia (2014-05-15). "Artisti italiani oltreoceano. Parla Beatrice Scaccia". Artribune (in Italian). Retrieved 2018-06-07.
  7. ^ Jump up to: a b c Corbetta, Caroline (2018-02-03). "I Told Her the Kitten Was Just Asleep: Interview with Beatrice Scaccia". Artsy. Retrieved 2018-06-07.
  8. ^ Jump up to: a b c Trincia, Daniela (2013-05-03). "Beatrice Scaccia un'artista italiana nello studio di Jeff Koons". Espoarte (in Italian). Retrieved 2018-06-07.
  9. ^ Baker, Gloria (2017-05-05), WLDFoundation/ Beatrice Scaccia, retrieved 2018-06-07
  10. ^ Jump up to: a b Editorial board (2010-09-20). "Scaccia, multipli sessuali". Inside Art (in Italian). Retrieved 2018-06-07.
  11. ^ Di Pelino, Donato (2010-10-20). "Beatrice Scaccia: la finestra sul cortile. Da Ugo Ferranti" (PDF). art a part of cult(ure). Archived from the original on 2013-12-26. Retrieved 2018-06-07.
  12. ^ Caravaglio, Ilaria (2011-03-01). "Beatrice Scaccia: classica contemporaneità". art a part of cult(ure) (in Italian). Archived from the original on 2012-10-29. Retrieved 2018-06-07.
  13. ^ Jump up to: a b Editorial board (2013-02-08). "Beatrice Scaccia artista italiana alla "corte" di Jeff Koons". Espoarte (in Italian). Retrieved 2018-06-07.
  14. ^ Jump up to: a b Tovaglia, Valentina (2014-10-02). "Beatrice Scaccia: Little Gloating Eve". D'ars Magazine (in Italian). Retrieved 2018-06-07.
  15. ^ "Маленькая злобная Ева" . Domus (на итальянском). 2014-09-11 . Получено 2018-06-08 .
  16. ^ Подпрыгнуть до: а беременный в D'Acepisto, Германо (2016-03-04). «Арте, Беатрис Скачча в Мостре, Нью -Йорк» . Мари Клэр (на итальянском языке). Архивировано с оригинала 2017-03-10 . Получено 2018-06-07 .
  17. ^ Подпрыгнуть до: а беременный ViceConte, Giovanni (2016-05-26). «Живопись Беатрис Чейз в Нью -Йорке» . Artribune (на итальянском языке) . Получено 2018-06-08 .
  18. ^ Подпрыгнуть до: а беременный Свенсон, Саманта (2018-10-24). «Искусство Беатрис Скачча наносит удар между рефератом и реализмом» . Elle Decor . Получено 2021-11-12 .
  19. ^ «Беатрис Скачча» . Уолл -стрит International . 2018-10-29 . Получено 2021-11-12 .
  20. ^ Лос, Тед (2020-07-22). «В Magazzino, социальные дистанционные устройства вибрируют. Так же как и искусство» . New York Times . ISSN   0362-4331 . Получено 2021-11-12 .
  21. ^ «В ответ на Коронавирус, Magazzino Italian Art Foundation Commissions восемь итальянских художников для создания новой работы» . Художественная газета . 2 апреля 2020 года.
  22. ^ «Художники в коробке» . Highlands Current . 8 мая 2020 года.
  23. ^ «Моя надежда сундук - Беатрис Скачча» . Google Arts & Culture . Получено 2021-11-12 .
  24. ^ «Беатрис Скачча: моя надежда в музее искусств Катона - Art Spiel» . Получено 2021-11-12 .
  25. ^ Кардоне, Маврита (2021-06-23). «Интервью с Беатрис Скачча, итальянская в Нью -Йорке» (на итальянском языке) . Получено 2021-11-12 .
  26. ^ Подпрыгнуть до: а беременный Лос, Тед (2020-07-22). «В Magazzino, социальные дистанционные устройства вибрируют. Так же как и искусство» . New York Times . ISSN   0362-4331 . Получено 2021-11-12 .
  27. ^ Подпрыгнуть до: а беременный Artfacts. «Bea Scaccia: с их поразительными чертами | Выставка» . Artfacts . Получено 2024-07-08 .
  28. ^ Брия, Женева (2014-10-30). «Хвост Евы. Беатрис проехала в Милане | Артрибун» . Artribune (на итальянском языке) . Получено 2018-06-08 .
  29. ^ «Искусство в Magazzino Итальянское искусство на выставке« Домашнее », в которой участвуют итальянские художники, работающие в изоляции в США, в Колд -Спринг, штат Нью -Йорк, 11 июля 2020 года. (Тони Сеникола/The New York Times)» . Обзор новостей . Архивировано из оригинала 2021-11-12 . Получено 2021-11-12 .
[ редактировать ]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: f8aa52917b331f0aa12de8c6c8ae85bd__1720466340
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/f8/bd/f8aa52917b331f0aa12de8c6c8ae85bd.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Beatrice Scaccia - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)