Родольфо Энрике Фогвилл

Родольфо Энрике Фогвилл (15 июля 1941 года - 21 августа 2010 г.), который обычно поставлялся только по своей фамилии, Фогвилл, был аргентинским писателем, писателем и бизнесменом. Он был далеким родственником романиста Чарльза Лэнгбриджа Моргана . Он был автором Malvinas Requiem , одного из первых повествований, имеющих дело с войной Фолклендс . Фогвилл умер 21 августа 2010 года от легочной дисфункции.
Биография
[ редактировать ]Фогвилл родился в Буэнос -Айресе и стал профессором в университете Буэнос -Айреса . Он опубликовал коллекцию поэтических книг; Он был эссеистом и обозревателем, специализирующимся на предметах связи, литературе и культурной политике. Успех его истории «Мудача Панк» (Punk Girl), которая получила первый приз в литературном конкурсе в 1980 году, позволил ему оставить свою работу в качестве бизнесмена, и начал то, что он назвал «сюжет недоразумений и несчастий» [ Цитация необходима ] Это привело его к тому, чтобы стать писателем.
Some of his stories have appeared in anthologies in the United States, Cuba, Mexico, and Spain. He is particularly notable for the short novel Malvinas Requiem (Los pichiciegos), which was one of the first narratives to deal with the Falklands War between Argentina and the United Kingdom, and is written from the point of view of young Argentine conscripts. More generally, Erin Graff Zivin notes that in much of his work, Fogwill is concerned with "marginal subjects": in Vivir afuera, for instance, these include "'Jews,' HIV-positive patients, drug addicts, prostitutes, and impoverished artists."[1]
Malvinas Requiem
[edit]The critic María A. Duran calls Fogwill's Malvinas Requiem "a masterful and disillusioned story of an absurd war."[2] Famously, it was begun before the war had even ended, and finished only a week later, product of a seventy-two-hour writing binge without sleep, fuelled by cocaine.[3] The Argentine critic Martín Kohan compares the book's publication to an earthquake: "you would have to measure it on the Richter scale."[4]
The book's plot concerns a group of Argentine deserters during the final weeks of the land war on the Islands. They have carved out a cave and a small network of tunnels somewhere in No Man's Land and hunker down as the weather worsens and winter beckons. The men call themselves "pichiciegos," after a small armadillo native to Argentina. To survive, they scavenge from the battlefield, steal from the Argentine army, and barter with the British. Occasionally they see (or think they see) extraordinary sights around them. In the end, the majority of the pichiciegos die, suffocated by carbon monoxide as the advancing snow blocks their cave's ventilation. Only one survives, and we gradually learn that he is telling his story to the novel's narrator, back in Buenos Aires.
Collaborations
[edit]In 2006 Centre for Experimentation (CETC) of Teatro Colón proposed that as a national poet Rodolfo Enrique Fogwill work with the composer of his choice. He chose avantgarde composer Oscar Edelstein who went on to make the script for "Eterna Flotación-Los monstruito from two poems of Fogwill, "Contra el Cristal de La Pecera de Acuario" ("Against the Glass of the Aquarium") " and "El Antes de los Monstruito" ("Before the Monsters") from his book "Lo Dado" ("The Given"), transforming the two poems into a continuous discourse that functions as a dramatic text.[5] It was the first musical work to speak about the presidency of Carlos Menem. The opera depicted the incredible decadence into which Argentina fell which led to economic collapse and a series of economic problems have been referred to as the “Tango Crisis.” "The Festival of the Monsters"[6] was a short story written by Jorge Luis Borges and Adolfo Bioy Casares and it is with this in mind that Fogwill referred to "the monsters" in his book of poems "Lo Dado" ("The Given"). In Edelstein's opera he creates two protagonists, Monstruo I (Juan Peltzer - Baritone), and Monstruo II (Lucas Werenkraut -Tenor).
This was the second collaboration between Fogwill and Oscar Edelstein, the first being in 1997 where in Edelstein's work "Klange, Klange Urutaú" Fogwill translated and recorded a poem of Fernando Pessoa. The music critic Federico Monjeau described the reading as "expressive and strange."[7]
Works
[edit]![]() | This section is empty. You can help by adding to it. (January 2019) |
Novels
[edit]- Malvinas Requiem: Visions of an Underground War (Translator Nick Caistor. Publisher, Serpent's Tail, 2007 (Los pichiciegos, 1983)
- The Good New (La buena nueva, 1990)
- A Pale History of Love (Una pálida historia de amor, 1991)
- To Live Outside (Vivir afuera, 1998)
- Songs of Sailors in the Pampas (Cantos de marineros en las pampas, 1998), anthology
- La experiencia sensible (2001)
- En otro orden de cosas (2002)
- Urbana (2003)[8]
- Runa (2003)
- Un guion para Artkino (2009)
- Nuestro modo de vida (2014) (posthumous)
- La introducción (2016) (posthumous)
Short stories
[edit]- My Dead Punks (Mis muertos punk, 1980)
- Japanese music (Música japonesa, 1982),
- Imaginary Armies (Ejércitos imaginarios, 1983)
- Birds of the Head (Pájaros de la cabeza, 1985)
- Punk Girl (Muchacha punk, 1992)
- Diurnal Remains (Restos diurnos, 1993)
- Полные сказки (2009)
Стихи
[ редактировать ]- Эффект реальности ( эффект реальности , 1979)
- Часы назначений ( Las Horas de Citas , 1980)
- Части всего ( Partes del Todo , 1990)
- Данный ("Ло Дадо", 2001)
- Песня мира (2003)
- Последние движения (2004)
- Полная поэзия (2016)
Ссылки
[ редактировать ]- ^ Эрин Графф Зивин, Блуждающий сигнал 43
- ^ «Война Фолклендс: чтения с течением времени». 30 лет спустя: проблемы и представления войны Фолклендс . Редакция Карин Бербери и Молия О'Брайен Кастро. Фарнхэм, Суррей: Эшгейт, 2015. 44.
- ^ Федерико Бьянчини, Фогвилл: человек, который ничего
- ^ Мартин Кохан, страна войны . Buenos Aires: Eternal Cadencia, 2014. 271.
- ^ Монтеро, Хуан Карлос (2006) Поэтика в отношении Socia L, The Nation
- ^ Сильв , Хуан Мануэль Баранда
- ^ Monjeau, Federico (1997) Музыка, импровизация и поэзия , Кларин
- ^ См. Обзор Игнасио Эчевариа, «Материалистический рассказчик » , Бабелия , 8-3-2003.
Внешние ссылки
[ редактировать ]- Некрологи и статьи о Родольфо Фогвиле на испанском
- Беатрис Сарло , «Не забывайте о войне» , на Pichiciegos см. Также «Не забывайте войну» с веб -сайта Fogwill.
- Caistor, Nick (August 29, 2010), , Хранитель
- Монжау, Федерико (22.09.2006) Два стиха и оперы , Кларин
- Kohan, Pablo (17.09.2006) True Opera , La Nación
- Фишерман, Диего (17.09.2006) мне интересно "
- Монджау, Федерико (16.09.2006) Переход от поэзии в опере , Кларин