Элизабет Кроппер
Элизабет Кроппер | |
---|---|
Рожденный | Марджори Элизабет Кроппер 11 августа 1944 г. Дьюсбери , Западный Йоркшир, Англия |
Образование | PhD, Bryn Mawr College; Кембриджский университет, Колледж Ньюнхэма |
Занятие | Искусственный историк |
Организация (ы) | Национальная галерея искусства; Университет Джона Хопкинса; Храмовый университет |
Марджори Элизабет Кроппер (родилась 11 августа 1944 года)-это историк искусства, родившийся в британском родах, с особым интересом к итальянскому и французскому ренессансу и барокко искусству и художественной литературе. Декан Национальной галереи Центра продвинутых исследований в области развития искусства (CASVA) с декабря 2000 года, она ранее занимала должности в качестве профессора искусств в Университете Джона Хопкинса и директором Университета Чарльза С. Синглтонского центра для итальянских исследований на вилле Спелман во Флоренции .
Ранний период жизни
[ редактировать ]Родился 11 августа 1944 года, [ 1 ] Роппер получил образование в средней школе Wakefield Girls , выиграв место в колледже Ньюнхэм, Кембридж . После изучения истории (часть I) и архитектуры и изобразительных искусств (часть II) она получила градус с ба -базом (с отличием), впоследствии преобразованной в MA. Она была награждена английским союзом и Фулбрайтом стипендиата для аспирантуры в колледже Bryn Mawr , штат Пенсильвания, где в 1972 году она получила диссертацию доктора философии по итальянскому печати и чертежке Пьетро Теста . [ 2 ]
Карьера
[ редактировать ]Following a Leverhulme Fellowship at Clare Hall, Cambridge, and a visiting lectureship at Franklin & Marshall College, Cropper joined the Department of Art History at Temple University, Tyler School of Art.[3] During her tenure at Temple University from 1973 to 1985, Cropper was a fellow and visiting scholar at a number of research institutions, including Harvard’s Villa I Tatti (1978–79, 1981), Johns Hopkins’ Villa Spelman (1981), and the National Gallery of Art's CASVA as the Samuel H. Kress Senior Fellow (1984–85).[4]
Her first monograph, The Ideal of Painting: Pietro Testa’s Düsseldorf Notebook, was published in 1984 by Princeton University Press. This continued her line of scholarship linking early modern texts to the production and reception of works of art that included an influential article in the Art Bulletin on the ideal of female beauty and the vernacular style in Renaissance Italy. Awarded the Arthur Kingsley Porter Prize for the best article by a younger scholar, this study was included in the Art Bulletin's 2011 Centennial Anthology of articles that “made a difference to us as art historians and as people.”[5]
After two years as a visiting associate (1983–85), Cropper joined the faculty of the Department of the History of Art at Johns Hopkins University as professor in 1985, where she would direct the university's Charles S. Singleton Center for Italian Studies from 1987–2000. While at Hopkins, Cropper held a number of visiting appointments at various international institutions, including directeur d’etudes associé at the École des Hautes Études en Sciences Sociales (1990–91, 1997), Slade Professor at Cambridge University (1992–93),[6] and visiting professor at the Collège de France (1996); as well as a visiting membership at the Institute for Advanced Study, Princeton (1989).[4] In 1994, she was named the inaugural Andrew W. Mellon Professor at the Center for Advanced Study in the Visual Arts, National Gallery of Art. This two-year appointment was established with the support of the Andrew W. Mellon Foundation in commemoration of the Gallery's fiftieth anniversary “to enable a distinguished art historian to pursue a project of scholarly research.”[7]
In December 2000, following Henry A. Millon's retirement from the National Gallery of Art, Cropper was appointed as dean of the Center for Advanced Study in the Visual Arts.[3] Her focus at the helm, as stated in an April 2010 Washington Post feature on the Center, has been to encourage the intellectual expansion of CASVA into a place that endeavors to study “all of art and visual culture, for all of time, for all the globe.”[8] Following the example of dean Millon, Cropper contributes to CASVA's research by undertaking a long-term project with an international team of scholars intended to provide access to primary research materials for the field.[9] Her chosen project will result in a multi-volume critical edition and annotated translation of Carlo Cesare Malvasia's Felsina pittrice (Bologna, 1678), “a history of painting in Bologna that both emulates and challenges Giorgio Vasari’s Lives (1550/1568).”[10][11] Volumes One and Thirteen, devoted to the art of late medieval Bologna and the lives of Domenichino and Francesco Gessi, respectively, were published in 2012 and 2013. Published in 2017, Volume Two, Part Two (in two volumes), features the life of Marcantonio Raimondi but also includes the most detailed catalogue of prints published in Europe before the eighteenth century. Most recently, the life of Guido Reni was published in 2019 as Volume Nine. While heading CASVA, Cropper has also held a number of leadership roles within the national and international scholarly community. This includes professional service as Chair of the Advisory Committee for two Max-Planck-Gesellschaft, the Biblioteca Hertziana, Rome and Kunsthistorisches Institut, Florence, (2001–11), President of the Renaissance Society of America (2010–12), and Vice President of the American Philosophical Society (2016–19).[12] She has served on several fellowship committees outside CASVA, including those for The Andrew W. Mellon Foundation Distinguished Achievement Award and the Cullman Center at the New York Public Library.
Scholarly interests
[edit]Cropper is interested in the relationship of theory to practice in the early modern period, and has been committed to an understanding of the role of literacy among artists, taking seriously their reasoning about their production. Her training at Cambridge with Michael Jaffé and Francis Haskell established a strong sense of the value of studying the historiography of art history: her essays on Mannerism, and on works by such artists as Bronzino and Pontormo follow a fundamental concern with the relationship between history and criticism.[2] Essays on beauty, both male and female, have expanded interpretation of Renaissance portraiture and the depiction of the model in relation to the beholder. The relevance of biography to artistic production is a focus of Cropper's research, whether into the difficult and disorderly life of Artemisia Gentileschi or the stoic persistence of Nicolas Poussin. The Malvasia project reveals the extraordinary importance of the documentation of social life and artistic production in 17th century Italy.
Questions of imitation and originality lie at the heart of The Domenichino Affair (2005: Menzione speciale, Premio Salimbeni per la storia e la critica d’arte, 2006), in which the paradigm of novelty is examined as a distinguishing feature of the modern artistic condition. Domenichino was the first artist to be accused successfully of plagiarism, a charge that in itself was a symptom of changed cultural expectation in relation to the poetics of imitation. As Cropper has asserted, painters in 17th century Italy “faced the very problem of their relationship to tradition and authority and were for the first time compelled to claim their individuality in a historical continuum.”[13]
Personal life
[edit]Cropper is married to Charles Dempsey, former chair and professor emeritus in the Department of the History of Art at Johns Hopkins University, who also specializes in Italian Renaissance and Baroque art. Cropper and Dempsey co-authored Nicolas Poussin: Friendship and the Love of Painting, which won the 1997 Jan Mitchell Prize for the History of Art[14] and the 1998 Charles Rufus Morey Book Award of the College Art Association.[15][16]
Selected honors
[edit]- La Càtedra, Museo Nacional del Prado (2016)
- Mongan Prize, Villa I Tatti (2011), “given to a distinguished scholar of Renaissance art or connoisseurship who carries into a new generation the qualities of imaginative scholarship, personal generosity, and devotion to the institutions of art history that were exemplified in their own generation by Agnes and Elizabeth Mongan.”[17]
- Elected Member, American Philosophical Society (1998)[18]
- Elected Fellow, American Academy of Arts and Sciences (1993)
Selected publications
[edit]- —, ed. Carlo Cesare Malvasia’s Felsina pittrice (1678): Lives of the Bolognese Painters. A Critical Edition and Annotated Translation. Vol. 9, Life of Guido Reni. Turnhout: Harvey Miller/Brepols, 2019.
- La Pintura Boloñesa en el Museo del Prado: tras las huellas de Malvasia como crítico de la pintura. Madrid: Museo Nacional del Prado and Abada Editores, S.L, 2017.
- —, ed. Carlo Cesare Malvasia’s Felsina pittrice (1678): Lives of the Bolognese Painters. A Critical Edition and Annotated Translation. Vol. 2, part 2, Life of Marcantonio Raimondi and Critical Catalogue of Prints by or after Bolognese Masters. Turnhout: Harvey Miller/Brepols, 2017.
- “I ritratti del Pontormo e del Rosso Fiorentino.” In Pontormo e Rosso Fiorentino: Divergenti vie della 'maniera,' edited by Carlo Falciani and Antonio Natali, 119-125. Florence: Mandragora, 2014. (English edition: Pontormo and Rosso Fiorentino: Diverging Paths of Mannerism. Florence: Mandragora, 2014.)
- -, и. Карло Чезаре Малвасия Художник Фелсина (1678): жизнь художников болонцев . Критическое издание и аннотированный перевод. Vol . Turnhout: Harvey Miller/Brepols, 2013.
- - ред. Карло Чезаре Малвасия Фелсна Питтрис (1678): жизнь болонских художников . Критическое издание и аннотированный перевод. Тол. 1, ранняя болонская живопись . Turnhout: Harvey Miller/Brepols, 2012.
- « Критик Фортуна Агноло Бронзино». В Бронзино: художник и поэт в дворе Медичи/Бронзино. Художник и поэт в суде Медичи , под редакцией Карло Фалчани и Антонио Натали, 23-33. Флоренция: Палаццо Строцци, 2010. Каталог выставки.
- «Чтение флорентийских портретов Бронзино». В Бронзино: художник и поэт в дворе Медичи/Бронзино. Художник и поэт в суде Медичи , под редакцией Карло Фалчани и Антонио Натали, 245-255. Флоренция: Палаццо Строцци, 2010. Каталог выставки.
- Дело Доменичино: новинка, имитация и кража в Риме семнадцатого века . Нью -Хейвен и Лондон: издательство Йельского университета, 2005.
- «Понтормо и Бронзино: двойной портрет». В Pontormo, Bronzino и The Medici: трансформация портрета эпохи Возрождения , под редакцией Карла Брэндона Стрелке, 1–34. Филадельфия: Филадельфийский музей искусств в сотрудничестве с издательством Penn State University Press, 2004. Выставочный каталог.
- «Жизнь на грани: Артемизия Джентилески, известная женщина художника». В Orazio и Artemisia gentileschi , под редакцией Кейта Кристиансена и Джудит В. Манн, 262–281. Нью -Йорк: Метрополитен -музей искусств, 2001. Каталог выставки.
- «Жизнь на краю бритвы: Артемизия Джентилески, знаменитый художник». В Orazio и Artemisia gentileschi , под редакцией Кейта Кристиансена и Джудит В. Манн, 262–281. Милан: Skira Editore, 2001.
- Понтомор: Портрет галбердиста . Лос -Анджелес: Музей Дж. Пол Гетти, 1997.
- - и Чарльз Демпси. Николас Пуссин: Дружба и любовь к живописи . Принстон: издательство Принстонского университета, 1996.
- «Место красоты в высоком возрождении и его перемещении в истории искусства». На месте и перемещении в эпохи Возрождения , под редакцией А. Воса, 159-205. Бингемтон, Нью -Йорк: Центр средневековых и ранних исследований эпохи Возрождения, 1995.
- «Новые документы для жизни Артемизии Джентилески во Флоренции». The Burlington Magazine , 136 (1993): 760–762.
- Pietro Testa: 1612–1650 . Филадельфия: Филадельфийский музей искусств, 1988. Каталог выставки.
- «Красота женщины: проблемы в риторике портретной животной эпохи». В переписывании Ренессанса: дискурсы сексуальной разницы в ранней современной Европе , под редакцией Маргарет В. Фергюсон, Морин Квиллиган и Нэнси Викерс, 175-190. Чикаго: издательство Чикагского университета, 1986.
- Идеал живописи: ноутбук Пьетро Теста Дюссельдорф . Принстон: издательство Принстонского университета, 1984.
- «На красивых женщинах, Пармиджинино, Петрархизмо и народном стиле». Art Bulletin , 58 (1976): 374–394.
Ссылки
[ редактировать ]- ^ «Кроппер, Элизабет, 1944 -» . Получено 2 октября 2019 года .
- ^ Подпрыгнуть до: а беременный «Презентация премии I Tatti Mongan Элизабет Кроппер | Вилла I Tatti» . web-archive.itatti.harvard.edu . Получено 13 августа 2019 года .
- ^ Подпрыгнуть до: а беременный «Элизабет Кроппер» . www.nga.gov . Получено 13 августа 2019 года .
- ^ Подпрыгнуть до: а беременный «Элизабет Кроппер: Анти-Вазарная история Малвасии: альтернатива болоньезе» . Kunsthistorisches Institut в Lorenz-Max-Planck-Institut . Получено 13 августа 2019 года .
- ^ «Награды за различие | Программы | CAA» . www.collegeart.org . Получено 13 августа 2019 года .
- ^ [Электронная почта защищена] (5 марта 2012 г.). «Список профессоров Слэйда в департаменте с 1869 года - Департамент истории искусств» . www.hoart.cam.ac.uk . Получено 13 августа 2019 года .
{{cite web}}
: CS1 Maint: числовые имена: список авторов ( ссылка ) - ^ «Национальная галерея искусства», первый профессор Эндрю В. Меллона в Национальной галерее искусств »,« Новостной релиз », 22 марта 1994 года» (PDF) .
- ^ «Блейк Гопник», «Касва дает инновационной комнате художественных мыслителей мыслить вне коробки», «Вашингтон пост, 11 апреля 2010 года» . The Washington Post .
- ^ «Исследовательские проекты» . www.nga.gov . Получено 13 августа 2019 года .
- ^ «Карло Чезаре Малвасия Фелсна художник» . www.nga.gov . Получено 13 августа 2019 года .
- ^ Cropper, Elizabeth (2012). «Призыв к Фелсине Питтрис Малвасии», в «Фелсине Питтрис» Карло Чезаре Малвасии (1678): жизнь болонских художников. Критическое издание и аннотированный перевод. Тол. 1, ранняя болонская живопись, изд. Элизабет Кроппер . Харви Миллер/Бреполс. С. 1–47.
- ^ «Офицеры и совет» . Американское философское общество . Получено 13 августа 2019 года .
- ^ Cropper, Elizabeth (1988). «Состояние исследований на итальянской живописи семнадцатого века». Художественный бюллетень . 69 (4): 494–509. doi : 10.1080/00043079.1987.10788455 . JSTOR 3050995 .
- ^ Фогель, Кэрол (21 ноября 1997 г.). "Внутри искусства" . New York Times . ISSN 0362-4331 . Получено 13 августа 2019 года .
- ^ «Награды за различие | Программы | CAA» . www.collegeart.org . Получено 13 августа 2019 года .
- ^ Райс, Лесли (8 декабря 1997 г.). «Cropper и Dempsey выигрывают премию Митчелла» . Johns Hopkins Gazette . Тол. 27, нет. 14 Получено 2 октября 2019 года .
- ^ «Монганский премия | I Tatti | Гарвардский университетский центр итальянских исследований эпохи Возрождения» . itatti.harvard.edu . Получено 13 августа 2019 года .
- ^ «История членов APS» .
- 1944 Рождения
- Живые люди
- Выпускники из Нью -Хеса, Кембридж
- Выпускники колледжа Bryn Mawr
- Университет Джона Хопкинса факультет
- Британские художественные историки
- Британские женщины -историки искусства
- Храмовый университет факультет
- Академики британских экспатриантов в Соединенных Штатах
- Люди из Дьюсбери
- Члены американского философского общества
- Стипендиаты Американской академии искусств и наук