Ади Баракан
Ади Баракан | |
---|---|
Ади Баркан | |
![]() Баркан в 2015 году | |
Занятие | Моделирование агента и активиста |
Организация | Реал -проект |
Ади Баркан ( иврит : עדי ברקן ) - израильский модельный агент и активист, который проводил кампанию за законодательство, запрещающее использование анорексических моделей. [ 1 ] Баркан начал свою карьеру в качестве фотографа моды .
Биография
[ редактировать ]Баркан работал модным фотографом в течение пятнадцати лет в Париже , Лондоне и Нью -Йорке , а затем вернулся в Израиль в 1998 году, чтобы открыть свое собственное модельное агентство в Тель -Авиве. Баркан, который работал с Elite Model Management , обнаружил ряд моделей, включая Sendi Bar . [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ]
В 2001 году он начал публиковать журнал «Бикини», в котором в основном были представлены фотографии моделей в купальниках. Это было сильно продвинуто в результате рекламы на автобусных остановках, хотя через менее года он был прекращен из -за низких продаж и общественных протест в отношении его непристойности. [ 5 ] [ 6 ]
After speaking on television about his experience with model Hila Elmalich, an anorexic woman whom he rushed to hospital after she collapsed and who later died, Barkan was deluged by telephone calls from girls and young women with anorexia. This experience persuaded him to require all of his models to submit to body mass index (BMI) exams to demonstrate their physical health and lack of an eating disorder.[7]
Working with Member of Knesset Inbal Gavriely, he successfully submitted legislation to the Israeli Knesset in December, 2004, requiring all modeling agencies in Israel to use the BMI exam,[8] making Israel one of the first countries to pass such a bill. Subsequently, an agency will not be allowed to continue representing a model unless she submits to a health test every three months and receives higher than 18.5 BMI. Any agency that does not comply will be fined accordingly and all forms will be monitored by the Israeli Health Ministry. The campaign has received backing by both the Ministry of Health and The Israeli Center for Eating Habits Reform, while additionally, more than 30 Israeli CEOs have agreed to only hire models who have passed the health exam for their advertisements.[9]
The Law for Restricting Weight in the Modeling Industry, passed in 2012, sets limits on both the employment of ultra-thin models and the use of Photoshop in advertising.[10]
In November 2013, Barkan launched the Simply-You campaign to increase awareness of the effect of the fashion industry on body self-image. A 12-lesson program was devised for models to teach them about proper nutrition and how to maintain their weight at healthy levels.[11] Shortly after the launch of the Simply You campaign, H&M was the first company to ever admit using too skinny models in their campaigns.[12]
In 2015, Barkan was chosen to deliver a TED talk on the subject.[13] As part of the RealUnreal Project, Barkan travels around the country to create awareness among IDF soldiers, male and female, on the subject of eating disorders.[14]
See also
[edit]References
[edit]- ^ Urquhart, Conal (2005-07-14). "Shaping a nation". The Guardian. ISSN 0261-3077. Retrieved 2016-02-13.
- ^ Senden, Gil (31 December 2004). "Israeli photog fights anorexia". The Jewish Advocate. ProQuest 205202466.
- ^ Lovitt, Benji (28 November 2007). "A healthy guide to modeling". The Jerusalem Post. ProQuest 319634820.
- ^ Collins, Liat (25 June 2010). "Slim pickings". Jerusalem Post. ProQuest 578473128.
- ^ ""בלייזר" הוא מגזין שנעשה בקריצת עין שרק עיוור אינו מסוגל להבחין בה". העין השביעית. Retrieved 2016-02-13.
- ^ "עדי ברקן, בעלי מגזין "ביקיני", חויב לשלם 130 אלף ש' לחב' פוסטר מדיה - גלובס". Globes. Archived from the original on 2016-02-16. Retrieved 2016-02-13.
- ^ Real Israel, Role Models
- ^ How thin is too thin? Photographer launches campaign against anorexia Archived September 27, 2007, at the Wayback Machine
- ^ Fashion photographer aims to remodel fashion world
- ^ Просто моделирование?: Индустрия моделирования, расстройства пищевого поведения и закон
- ^ Фотограф взял на себя индустрию моды, чтобы изменить перспективу образа тела
- ^ H & M - Первая компания, чтобы признать, что использует слишком тонкие модели в своей кампании
- ^ Идеал моды, становится настоящим
- ^ Новый враг женских солдат: расстройства пищевого поведения