Jump to content

Джихан Газави Аон

Джихан Газави Аон
Рожденный 1916
Триполи
Умер Сентябрь 1956 г. (39-40 лет)
Национальность Ливанский
Оккупация Автор рассказов, литературный критик, школьный учитель и поэт

Джахан Газзави Ауни (арабский: Джахан Газави Ауни) (1918 - сентябрь 1956 г.) [ 1 ] был ливанским писателем , литературным критиком и учителем . Она родилась в Триполи [ нужно разъяснения ] и вырос там и учился в Таллианском институте. Она бросила школу после того, как ее мать умерла, чтобы позаботиться о доме, поэтому она узнала мой возраст. Она преподавала с 1946 года до своей смерти в возрасте 38 или 40 лет. Она была известна своей работой в области расширения прав и возможностей женщин, способствовала многим благотворительной социальной деятельности, и ее дом был моральным блага. Ее прозвали Вихах. Она оставила рукописные работы, многочисленные статьи и истории, опубликованные в газетах , с уведомлением. Она написала несколько статей о Мей Зии , и она хорошо известна тем, что защищала ее в литературной критике. [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ]

Биография

[ редактировать ]

Джахан Газзави родился в Триполи в 1918 году в период администрирования оккупированной вражеской территории или в 1916 году в Османский период Триполи. Поскольку она была молода, ее склонностью к литературе заключалась в том, чтобы написать свои мысли о жизни и ее чувствах в форме рассказы или эссе. Она училась в Таллианском институте в Триполи. Ей пришлось бросить школу после того, как ее мать умерла, чтобы позаботиться о доме. Но она продолжала читать, и из этого она узнала мой возраст. Она преподавала с 1946 года, после независимости Ливана , работая в официальных школах Триполи в течение 10 лет. Он был известен своим конкретным стилем преподавания, особенно «двойственностью упорства, навязывая уважение к порядку и, будучи гибким и страстным в ходе выполнения задач». [ 2 ]

Она преподавала исследования, раньше было роя ямсов в школьном лобби и на игровых площадках. " [ 2 ]

Джахан Газзави умер в сентябре 1956 года. [ 2 ]

Literary career

[edit]

She was a member of the Northern Literary Association.She was nicknamed Vihah. Although she wrote many articles in various literary journals, such as "The Voice of Women," "Etiquette," "The Letter," and "The Literature." It has manuscripts, including the first story written by "The Dark Jewel," and a study of Mei increasing its title of "Mei Nebula." "Jehan Ghazawi Awani: Vihah, 1916-1956. "[5]

She exchanged messages with the literature of her time, including Samira Azam, and defended Mei's increased literary career.[3]

Stories

[edit]

In the Lebanese magazine "The Voice of Women," she wrote several stories and literary essays classifying an artistic anthology, the day of her editor - in - chief, Edvik Gradini Shibub. Her stories published in 1952 are "The Gift of Destiny," "Happiness" and "The Game of Life." In her story "Saad,"[3] she talks about a poor student named Sahid, who was one of her schoolgirls.Brie Issa Fatoh, writer of "Adipat Arab: Course and Studies "The three stories of Jahan Azzawi show: "A true spirit of motherhood, compassion for the poor, tormented and deprived, and for those small, vulnerable creatures who have not yet been able to make their way into life." He said of her style, "In Jahan Ghazwai's transparent and agile style, and in her smooth and sweet language, she tends to portray poetic words that she knows how to choose with elegance, fine taste, sound nature... And we don't see her abandoning this poetic style in everything she writes. If God had come to this talented, creative writing, she would have given us much of what she was destined to give. "[3]

Poetry

[edit]

The book "The Literature of Tripoli and the North" gave her some notice, and a number of poems were published in the newspapers of her time. The Epistle of the Papyrus says of her poetry, "Her poetry revolves around her personal and emotional concerns. She tends to meditate on the night's slumber over the romantic habit of poets, and she has poetry calling for the rejection of melancholy, the hugging of life. With her hair a touch of mild grief that reveals the weariness of her sense, the warmth of her feelings. She wrote poetry with weight and rhyme, as she wrote it in what is known as action poetry, and wrote prose poem. Her language is flush and soft, and her imagination is energetic. It's diverse in its light and rhymes, highlighting its tendency to regenerate. "[6]

Studies and Criticism

[edit]

She is best known for her studies on Mi Zia and her defense in literary criticism. She and Em Faris Ibrahim had a wide - ranging discussion on the newspapers of the "Telegraph" literary supplement about Mei & apos book "Equality Increase." She also had a beautiful book, MeV.[2]

"Her troubled life" with criticism. In a letter sent to Samira Azam on 6 June 1955:

"My study of me dates back to five years in which she collected her 14 books together with several volumes of" Crescent, "" The Excerpt, "" The Letter, "" The New Woman, "what was said about her and her during her visit to Lebanon in 1922, what was said about her as well as about her, and about her, and about her early death."

She have kept some documents and letters exchanged between Mei Ziad and Gebran Khalil Gebran.[2]

Her Impact

[edit]

She is a revered figure in some of Tripoli's elite, and they have paid tribute to her, including Maha Kayal, who said in 2009 that "This Tripoli literary and intellectual product in boys and young people has interspersed with her life activities as a girl responsible for contributing to the management of her parental home, and then as a wife and mother caring for a family of two and three children. These tasks, which were considered to be the only job for all the girls of her generation, were not enough, their energy was great, and they were also distributed in school (1946-1956) and as literature, the product of which was published in many magazines... Many were provided through Lebanese radio. Of course, we add to all this scientific mobility her role as a social activist in the field she loved.[7]

It must be said here that this groundbreaking example of changing the traditional stereotype of women in the early part of the century is a small one in Tripoli, which can be described socially as a tradition - preserving city and where the dynamic of social change as a city is still relatively slower than that of the Lebanese capital, Beirut. It is true that Tripoli has historically been described as a city of science and scientists, but this characterization was of "the world of men" in it, "and a mystical reverence described as" Tripoli, glamorous in a conservative masculine society, out of the lavish way of life that a woman lived, and broke the yields of social constraints, as if taken from her Persian name: The world and the world, a literary launch station for Lebanon and the Arab world. She was a solid, transparent, tortured woman who grew up from inside the Old City, but her jellyfish went off at the height of her tender and her youth. "[7]

Personal life

[edit]

She got married in 1941, Her husband name is tahsen awni postmaster of Tripoli. Of their children, Nassima Awni al-Khatib, , is the wife of Sami al-Khatib, and Hassan Walid Auni, born in Tripoli, 1950.[2]

References

[edit]
  1. ^ المُعرِّف مُتعدِد الأوجه لمُصطلح الموضوع (FAST): http://id.worldcat.org/fast/1582663 — تاريخ الاطلاع: 7 مايو 2020
  2. ^ Jump up to: a b c d e f g إملي فارس إبراهيم (1961). أديبات لبنانيات (الطبعة الأولى). بيروت، لبنان: دار الريحاني للطباعة والنشر. صفحة 217-228.
  3. ^ Jump up to: a b c d عيسى فتوح (1994). أديبات عربيات: سير ودراسات. الجزء الأول (الطبعة الأولى). دمشق: جمعية الندوة الثقافية النسائية بدمشق. صفحة 39-43
  4. ^ (2008). Arab Women Writers: A Critical Reference Guide, 1873-1999(الطبعة الأولى). القاهرة: الجامعة الأمريكية بالقاهرة. صفحة 363 رضوى عاشور
  5. ^ archive.aawsat.com. مؤرشف من الأصل في 12 نوفمبر 2020. اطلع عليه بتاريخ 16 يوليو 2021.
  6. ^ "معجم البابطين لشعراء العربية في القرنين التاسع عشر و العشرين -جهان عبدالعزيز غزاوي". 2021-06-24. Archived from the original on 2021-06-24. Retrieved 2021-10-12.
  7. ^ Jump up to: a b tourathtripoli.com. مؤرشف من الأصل في 28 يونيو 2021. اطلع عليه بتاريخ 16 يوليو 2021.
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: a23f4e9ca7e4ba91b9cec6771f5535c3__1694627100
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/a2/c3/a23f4e9ca7e4ba91b9cec6771f5535c3.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Jihan Gazawi Aony - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)