Заяцки

Заявочные игры с двумя игроками -это настольные игры , которые были популярны в средневековой северной Европе до 19-го века. В этой игре зайца пытается пройти мимо трех собак, которые пытаются его окружить и поймать. Три собаки представлены тремя частями, которые обычно начинаются на одном конце доски, а зайца представлен одной частью, которая обычно начинается в середине доски или сбрасывается в любую вакантную точку в начале игры.
Заявочные игры похожи на Bear Games и Hunt Games. Одна сторона имеет больше кусочков, чем другая, а большая сторона, пытающаяся подбить в меньшей стороне. Меньшая сторона, хотя обычно компенсируется большим количеством полномочий. Там, где игры зайца отличаются, это то, что гончих могут двигаться только вперед или в сторону, а не назад. Охотники в играх медведя могут двигаться во всех направлениях. Кроме того, собака в Зайцах не может захватить ни одного зайца, в отличие от тигров, леопардов, ягуаров и лис в играх охоты, которые могут запечатлеть их соответствующие добычи.
Есть несколько разных игровых досок в зависимости от страны происхождения. Многие предпочитали узкие двойные платы, похожие на копь, с ортогональными и диагональными линиями, проходящими через них. Было несколько вариантов этого дизайна. Тем не менее, один в Дании использовал круглую доску, а другой дизайн обнаружен в Латвии.
Заявочные игры упоминаются разными именами. В 19 -м веке Франция играла, которая была популярна среди военных, называлась Soldiers Game . Собака иногда называют гонкой, и, следовательно, альтернативным названием этой игры как заяц и гончих . Другими именами являются французская военная игра , игра гномов , дьявол среди портных , и Треволпа или Вольпалежден .
As the rules of the game are simple to program, there are many electronic implementations of the game. The second link below allows you to play this game. In this computer game, the hares and hounds are reversed. Instead, it is the hounds attempting to surround and immobilize the hare.
Goal
[edit]The three hounds attempt to surround and immobilize the hare.
The hare attempts to pass the hounds, and/or reach the other end of the board.
Equipment
[edit]There are a variety of hare game boards. The more common one is a two-ended spearhead-like board with orthogonal and diagonal lines running through it.
Three pieces representing the hounds are of one color, and one piece representing the hare is of another color.
Gameplay and rules
[edit]- Players decide which animal to play. Depending on the versions, the hounds will usually be placed on one end of the board while the hare will be placed in the middle of the board or dropped onto any vacant point on the board in the first move.
- It is unknown exactly which animal traditionally starts first, and it may actually depend on which hare game version is played, or perhaps there was no traditional first player, and it was up to the players themselves to decide who goes first. Players alternate their turns.
- Hounds can only move straight forward, diagonally forward, or sideways. They cannot move backwards in any way. They can only move one space per turn onto a vacant point, and follow the pattern on the board. Only one hound can be moved per turn. There are no captures in this game by either the hounds or the hare.
- The hare can move one space in any direction onto a vacant point following the pattern on the board.
- If the hare successfully passes the three hounds or reaches the other end of the board, the hare wins. If the hounds surround and immobilize the hare, the hounds win.
Variants
[edit]Hare and Hounds
[edit]- One player represents the three hounds, which try to corner the other player's hare as it seeks to win by escaping them.
- The hounds move first. Each player can move one piece one step in each turn. The hounds can only move forward or diagonally (left to right) or vertically (up and down). The hare can move in any direction.
- The hounds win if they "trap" the hare so that it can no longer move.
- The hare wins if it "escapes" (gets past all the hounds by moving to the side of the hound[s] furthest back).
- If the hounds move side-to-side (i.e. vertically) ten times in a row, they are considered to be "stalling", and the hare wins.
Analysis and modern implementations
[edit]Hare and hounds is a classic example of the type of game studied in combinatorial game theory, giving it some similarities to checkers (draughts), Go, Fox and Geese and other such games. Mathematician Martin Gardner in his October 1963 Mathematical Games column in Scientific American stated that hare and hounds "combines extreme simplicity with extraordinary strategic subtlety".[1]
Frederik Schuh analyses three variants of the game in The Master Book of Mathematical Recreations with different boards, using the name "The Soldiers' Game" for the one displayed on this page. He demonstrates that white (the hounds) wins given perfect play, regardless of the starting position of black (the hare).[2]
For hare and hounds in variants, with perfect play, the game is a win for the hounds without changing starting position that the hare escapes trivially.[3]
Related games
[edit]Bear games, and hunt games such as rimau, rimau-rimau, adugo, kaooa, main tapal empat, bagha-chall, aadu puli attam, and the game called watermelon chess