Кристина Раух
![]() | Эта биография живого человека нуждается в дополнительных цитатах для проверки . ( сентябрь 2020 г. ) |

Кристина Раух (род. 18 марта 1984 года) - немецкая виолончелиста .
Жизнь
[ редактировать ]Родилась в Оснабрюкке , Рау провела свое детство в Оксфорде , где с 1989 по 1999 год она взяла на ритолончелло уроки с Джонатаном Бичером . Полем В 2003 году она продолжила свое образование в рамках своего основного исследования виолончели, которое она закончила в 2005 году с дипломом с отличием. Она с отличием закончила экзамены на концертах в Берлинском университете искусств с Дженсом Питером Мейнцем; В 2009 году она завершила учебу с Маркусом Беккером в Hochschule Für Musik, театре Und Medien Hannover с предикатным экзаменом на концерте в теме Violoncello в камерной музыке .
Она получила музыкальное вдохновение от Мстислава Ростроповича и Филиппа Мюллера в Париже. Она также приняла участие в международных мастер-классах с Вольфгангом Боттчер , Альфредом Бренделем , Янгом Чанг Чо , Дэвидом Гриньесом , Леонидом Гороховым , Франсом Хельмерсоном , Гэри Хоффманом , Герхардом Мантелом , Арто Норасом и Хайнрихом Шиффом .
In her solo concerts, Rauh appears as a soloist with works by Antonín Dvořák, Johannes Brahms,[1] Carl Maria von Weber and Heitor Villa-Lobos[2] Another focus of their repertoire is the French composers of Impressionism such as Camille Saint-Saëns and Maurice Ravel. Rauh also played the German premieres of several compositions by contemporary composers. In 2001 she performed the cello character piece Ay, there's the rub at the Staatstheater Darmstadt at the invitation of the composer Marco Stroppa. In November 2008, she also played at the scholarship holders' concert of the Paul-Hindemith-Gesellschaft in Berlin in the concert hall of the Universität der Künste Berlin.
Since her solo debut in 1998, Rauh has performed as a soloist with orchestras, as a recitalist with the Duo Parthenon and as a chamber musician. Concert tours have taken her to Austria, Liechtenstein, Switzerland, Great Britain, France, Italy, Bulgaria, Russia and Japan.
Further projects of Rauh were duo performances with Johannes Nies within the framework of the Villa Musica foundation, including works by Rodion Shchedrin, Manuel de Falla and Astor Piazzolla. In February 2010, she performed with the programme "Masterpieces of European Cello Literature" at the Landesmusikakademie Hessen.[3]
In 2016, she released her classical-jazz album Kapustin - Works for Cello.[4]
Instrument
[edit]Christine Rauh plays the Giovanni Battista Rogeri violoncello from 1671, on loan from the Deutsche Stiftung Musikleben, the "Tigre" violoncello by Amati Mangenot from 1929 and a bow by Christian Wilhelm Knopf from the early 19th century.
Prizes
[edit]Rauh won the 2009 International Isang-Yun Competition.[5] In 2011, she was selected by the Federal Government as one of the "100 women of tomorrow". She was also awarded the Prize of the Friedrich Jürgen Sellheim Society, a scholarship of the Deutscher Musikrat (with Johannes Nies piano) in the duo ranking[6] a Gerd Bucerius Scholarship of the German Foundation Musikleben (2008), a scholarship of the Marguerite von Grunelius Foundation (2008) and a scholarship of the Friends of Villa Musica (2008) was awarded. She also received a scholarship and Diploma di Merito from the Accademia Musicale Chigiana in Siena and was Artist in Residence at the Euro Nippon Music Festival 2007 in Japan. In 2010, Rauh received the Felix Mendelssohn Bartholdy Prize together with Johannes Nies (Duo Parthenon).
Recording
[edit]- 2016 – Nikolai Kapustin: Works for Cello, with Benyamin Nuss (piano)
References
[edit]- ^ Concert review, Neue Osnabrücker Zeitung of 20 November 2006
- ^ Chamber Music Hall of the Rhein-Mosel-Halle 2006
- ^ Christine Rauh at the Exempla Musica
- ^ Christine Rauh; Internetpräsenz
- ^ Duo Nies/Rauh Win Scholarship Vita. Получено 23 марта 2016 года.
- ^ Nies/rauh выиграл стипендию, проведенное Ганноверским университетом музыкального университета и драмы от 30 марта 2009 г. Приз в Академии Карла Флеша (2008), Карл Флеш (2008),