Северо -Восточные новые территории Новые области развития планирование
![]() | Эта статья имеет несколько вопросов. Пожалуйста, помогите улучшить его или обсудить эти вопросы на странице разговоров . ( Узнайте, как и когда удалить эти сообщения )
|
Гонконг 2030: Планирование видения и стратегии (исследование HK2030) - это исследовательская группа, поставленная на подготовку стратегической структуры планирования землепользования для Гонконга до 2030 года. Исследование HK2030 было направлено на предоставление стратегической основы для будущих землепользования в новых территориях . решать долгосрочные требования к жилью [ 1 ] В новых областях развития (NDAS) KWU TUNG NORTE (KTN) и Fanling North (FLN). В 2008 году началось «исследование по планированию и инженерному исследованию в области разработки на северо -востоке» (исследование Nent NDAS); Это продолжалось до 2013 года. [ 2 ]
Было четыре основные цели этой исследовательской группы:
- Определить стратегические роли NDAS
- Построить люди, ориентированные на людей
- Создать устойчивую среду жизни
- Разработать соответствующие механизмы реализации. [ 1 ]
такие отрасли, как специальные отрасли, исследования и разработки, креативная промышленность , бизнес, образование и медицинское обслуживание. В рамках проекта развития были подчеркнуты [5] Проект был противоречивым, поскольку противники ставят под сомнение необходимость и намерение проекта, зоны зонирования, компенсации и сохранения окружающей среды [6] Полем Последний пересмотр Nent был принят Исполнительным советом в 2013 году [7] и был принят Законодательным советом для одобрения бюджета в 2014 году. [8]
Политический контент
[ редактировать ]KWU Tung North и Fanling North планируют предоставить 60 700 новых квартир, в которых размещаются 174 900 человек с соотношением государственного и частного жилья 60:40. Население 460 000 человек может быть размещено до завершения планирования. [9]
Из -за своего расстояния от центрального Гонконга правительство концентрирует резиденции, рабочие места и общественные объекты в пределах 500 м от узлов общественного транспорта, железнодорожных станций и автомагистралей. Интегрированная сеть пешеходов и велосипедных дорожек будет служить для повышения удобства трафика. Будет разработан «коммерческий, исследовательский кластер» для создания синергии с Lok Ma Chau Loop , и, по оценкам, будет создано 37 700 возможностей трудоустройства. [10]
Области предназначены для того, чтобы быть экологически чистыми с использованием проектирования зеленых зданий и электромобилей . [11] В долгосрочном рассмотрении Лонг-Вэлли будет сохранена в качестве природного парка, чтобы компенсировать потерю водно-болотных угодий из-за новых областей развития (NDAS). Два части земли, расположенные на севере и юге парка, предназначены для сельскохозяйственных целей для фермеров для покупки или аренды. [12]
Специальная компенсация Ex Gratia была разработана для пострадавших квалифицированных домохозяйств, чтобы помочь их удалению. Общественный сайт аренды аренды зарезервирована для переосмысления. [13]
Временная шкала развития
[ редактировать ]1998–003
[ редактировать ]Исследование Nent было проведено в период с 1998 по 2003 год для оценки его потенциала развития стратегического роста. [14] Ping Che / Ta Kwu Ling , FLN и KTN были идентифицированы как подходящие NDA. [15] Предложения NDA были отложены, когда рост населения замедлялся, а спрос на жилье упал. [16]
2007–2008
[ редактировать ]Разработка Nent NDAS была предложена в адрес политики 2007–2008 годов. Этот план был направлен на интеграцию с развитием дельты Перл -Ривер и созданием возможностей трудоустройства в шести отраслях. [17]
В июне 2008 года Pland и CEDD Nent NDAS работали над исследованием планирования и инженерии , которое включало трехэтапное вовлечение общественности: [18] Первый этап общественного участия ("PE1"), [19] Второй стадии общественного участия ("PE2") [20] и этап третьего общественного участия («PE3»). [21] Результаты исследования были опубликованы с помощью рекламных объявлений, плакатов, пригласительных писем и учебного веб -сайта. [22]
Ноябрь 2008 - февраль 2009 г.
[ редактировать ]PE1 состоял из 16 брифинговых сессий и общественного семинара. [23] Общественность участвовала в дискуссиях в фокус-группах по четырем темам: механизмы реализации, ориентированные на людей сообщества, стратегические роли NENT NDA и устойчивую среду жизни. [24]
В ноябре 2008 года были организованы сессии брифинга с Советом по городскому планированию (TPB), группой разработчиков законодательного совета и подкомитетом по планированию земельного и строительного комитета (LDAC). [25] Брифинги по предложению Nent NDAS были доставлены на совместном собрании сотрудничества между Департаментом планирования, Бюро муниципального планирования Шэньчжэнь и 12-м Пекином-Гонконгским симпозиумом экономического сотрудничества. [26] Также были организованы брифинги для Института планировщиков Гонконга, Ассоциации застройщиков недвижимости Гонконг , Heung Yee Kuk New Territories (Heung Yee Kuk) и Консультативного совета по окружающей среде (ACE) в декабре 2008 года и января 2009 года. [27] После приглашений исследовательская группа присутствовала на собраниях, проводимых Советом Северного округа («NDC») и RCS в четырех районах, включая Шеунг Шуи , Фанлинги , Та Ку Лин и Ша Тау Кок . [28] Исследовательская группа встретилась с жителями и заинтересованными группами из района KWU Tung и Fanling North, включая Линг Шан, Tin Ping Shan Tsuen, Ma Shi Po и Shek Wu San.
Трехчасовой общественный семинар для общественности был организован Pland and Cedd в Общественном зале Luen Wo Hui в Фанлинге 20 декабря 2008 года. [29] Участники группы экспертов представили четыре темы Focus в исследовании NDA, прежде чем разрешить групповые дискуссии по темам. [30] Приблизительно 200 человек посетили семинар. Многие из участников были местными жителями, членами NDC, RCS и представителями соответствующих организаций, таких как Pland, Ma Shi Po Group Environmental Conforce и китайская YMCA в Гонконге. [31]
Более 90 отдельных письменных комментариев были собраны до марта 2009 года. Общая поддержка экологического сохранения была обнаружена из отзывов. [32]
Середина ноября 2009 г.-середина января 2010
[ редактировать ]PE2 включал 17 брифинговых сессий и 1 публичный форум для выбора мнений о предварительных планах развития. [33] Некоторые выставочные панели были созданы для представления исследования. [34]
Местные комитеты и профессиональные организации встретились с представителями зеленой группы и директорами средней школы Северного округа, которые собрали свое мнение. [35] Было 4 местных собрания с более чем 300 сельскими жителями 29 ноября 2009 года и 23 января 2010 года. [36] These participants came from Kwu Tung Village, Fu Tei Au Village, Ling Shan Tsuen, Shek Wu San Tsuen, Tin Ping Shan Tsuen and Ma Shi Po.[37]
On December 12, 2009, a public forum was organized to obtain public opinions on proposals at Luen Wo Hui Community Hall.[38] About 500 people attended the forum including local residents, relevant NDC and RC Members, and representatives from relevant parties and organizations.[39]
The study team received more than 250 written comments until March 2010.[40]The development proposals were refined after taking into account the public comments and recommendations on technical assessments obtained from PE1 and PE2.[41]
Mid-June and September 2012
[edit]PE3 was launched to gauge public opinion on the Recommended Outline Development Plans.[42]Roving exhibitions were organized at North Point, Sha Tin and the North District Government Offices.[43]Engagement activities included 35 briefing sessions, 1 public meeting, and 1 public forum.
The study team remained work closely with aforementioned agencies, Housing Authority, relevant local committees, professional bodies, and other stakeholders such as green groups.[44]
On July 29, 2012, a public meeting which 600 people participated in was held in Kwun Tung North. [45] A public forum organized on September 22, 2012 was also attended by more than 5,000 people.[46] On December 9, approximately 100 local residents opposed the plan and marched to Henderson Land's headquarter[47]. Over 10,000 written comments were received by the end of 2012. [48]
October 2012 – 6 October 2014
[edit]After completion of the study in July 2013, NENT NDAs proposal was restated in the 2013 Policy Address.[49]On May 2, 2014, a motion allocating $340.8 million for advancing infrastructure work at KTN FLN NDAs was proposed.[50] Affected residents and activists stormed the Legislative Council building over the plan while pan-democrats filibustered over the bill.[51]On June 27, the motion was passed in Legislative Council[52]when most pan-democrats did not cast their votes.[53]The final report of the study was released in July 2014[54] and the government launched a new website for KTN FLN NDAs on October 6, 2014.[55]
Opinion
[edit]Approbation
[edit]Increase housing supply
[edit]The expansion of new towns, supported by the pro-Establishment, will provide a large number of housing to solve the growing housing problem, which severely affects the quality of life in Hong Kong, slowing down economic progress and development. [56] The plan will shorten the waiting time for public rental housing, which currently stands at 4.1 years. [57]
Improve the areas’ living environment
[edit]Helps to resolve the problems brought by industrial land and open warehouses to improve life quality of local residents. In addition, rehousing moves squatting inhabitants to public housing.[58]
Economic development
[edit]The ‘Commercial, Research and Development Cluster’ acts as a driving economic force in the areas; it creates job opportunities to local residents. The plan facilitates the interaction between Hong Kong and Shenzhen in cultural and economic aspects which bring strategic interest to Hong Kong.[59]
Create a sustainable, environmentally-friendly community
[edit]Cleans up current polluted lands and preserve Long Valley in the long run.
Criticisms
[edit]Undemocratic policy-making process
[edit]During the initial stage of consultation, the government only invited Heung Yee Kok registered organizations, and government-affiliated committees to the meetings. The local residents and the general public were not represented.[60] The government later organized forums, but those only serve to present the policy proposal and there was no deliberation or negotiation between the government and attendees.[61] Responding to this, fifty thousand submissions opposed to the policy were submitted to Town Planning Board (TPB)[62] and many protests followed. In spite of strong opposition, the government bypassed the TPB to apply for an appropriation to Financial Committee, legislative council (LegCo). This incited the protesters to storm LegCo complex.[63] In view of this, the government was being criticized of having pre-install options and making false public consultations.
Destroy local agriculture and natural environment
[edit]Civil society organizations (CSOs) claim that the planning will destroy one fourth of active farmlands. CSOs opposed full urbanization of the areas since the government does not formulate a policy concerns with sustainable development of rural areas.[64]
Collusion, transfer of benefits between government and the business sector
[edit]Open tender for land sales was replaced by ‘In-situ land exchange’ Policy. Those who own 4000m2 of land can apply for land exchange. This benefits the real estate developers, since they have already accumulated a lot of agricultural. Under this policy, they can change the use of land from agricultural to residential use by paying land premium instead of bidding the lands with high price. In term of this, the public criticized the planning paves the way for developers to build luxury apartments instead of building public housing.[65]
Paves the way to 'China-HK Integration’
[edit]The planning suggests the areas use their geographical advantages to have more interactions with Shenzhen. Then Chief Executive, C.Y. Leung has made remarks on the planning during his Chief Executive Election campaign; he suggested developing the areas into a 'special administrative region' in Hong Kong which would be visa-free to Mainland visitors. Opposition leaders in the Legislative Council have claimed that this will affect the sovereignty of Hong Kong; however, the pro-Establishment camp has expressed that the 'visa-free zone' will boost the retail and tourism industry of the Northern New Territories, bringing positive economic benefits. [66]There is still some opposition to this, but the government will consider this plan for the betterment and progress of Hong Kong while upholding the rule of law outlined in the constitutional document, the Basic Law. [67]
Subsequent development
[edit]The Advance Works, including site formation and infrastructure work, will commence in 2018. The first batch of resident intake is expected in 2023.[68] Modification of lease like in-situ land exchange will facilitate the first population intake in 2022. Completion of all construction works in KTN and FLN NDAs is designated in 2031.[69]
References
[edit][5][3][6][4][7][5][8][6][9][7][10][7][11][7][12][7][13][7][14][8][15][9][16][10][17][11][18][12][19][11][20][11][21][11][22][13][14][15][23][13][24][11][25][13][26][13][27][13][28][13][29][13][30][13][31][13][32][13][33][14][34][14][35][14][36][14][37][14][38][16][39][14][40][14][41][11][42][11][43][17][44][3][45][3][46][3][47][18][48][3][49][19][50][20][51][21][52][22][53][23][54][24][55][25][56][26][57][27][58][28][59][28][60][29][61][30][62][31][63][32][64][33][65][34][66][35][67][36][68][37][69][37]
- ^ Jump up to: a b Development Bureau (November 18, 2016). "The New Development Areas: Introduction/ Background". www.ktnfln-ndas.gov.hk.
- ^ Civil Engineering and Development Department & Planning Department (June 2015). North East New Territories New Development Areas planning and Engineering Study- Investigation. Retrieved from http://www.nentnda.gov.hk/eng/study.html
- ^ Jump up to: a b c d e Civil Engineering and Development Department, & Planning Department. (July 2013). North East New Territories New Development Areas Planning and Engineering Study – Investigation Stage 3 Public Engagement Report (Agreement No. CE 61/2007 (CE)). Hong Kong: ARUP. Retrieved from http://www.nentnda.gov.hk/doc/pe/PER3_e.pdf
- ^ 土地正義聯盟(2014年6月11日)。反東北懶人包之一:要求政府立即撤回新界東北發展計劃的十個理由。獨立媒體。2016年11月23日,取自http://www.inmediahk.net/node/1023522
- ^ 星島日報(2013年7月03日)。行會已批新東北發展 方案日內公布。星島日報。2016年11月23日,取自https://hk.news.yahoo.com/行會已批新東北發展-方案日內公布-220450481.html
- ^ 文森(2014年6月28日)。吳亮星果斷剪布東北撥款終通過 。文匯報。2016年11月23日,取自http://paper.wenweipo.com/2014/06/28/YO1406280001.htm
- ^ Jump up to: a b c d e Civil Engineering and Development Department, & Planning Department. North East New Territories New Development Areas Planning and Engineering Study. Retrieved from http://www.nentnda.gov.hk/doc/pe/info_digest.pdf
- ^ Howlett, B. ed. (1999). Sub-regional Development Strategies. Hong Kong 1998. Hong Kong: Information Services Department. Retrieved from http://www.yearbook.gov.hk/1998/ewww/13/1307/index.htm
- ^ Civil Engineering and Development Department, & Planning Department. (June 18, 2015). The Study. Retrieved from http://www.nentnda.gov.hk/eng/study.html
- ^ Development Bureau, Civil Engineering and Development Department, & Planning Department. (January 2013). Legislative Council Panel on development: North East New Territories New Development Areas Planning and Engineering Study. (CB(1)412/12-13(01)). Hong Kong: Legislative Council Secretariat. Retrieved from http://www.legco.gov.hk/yr12-13/english/panels/dev/papers/dev1215cb1-412-1-e.pdf
- ^ Jump up to: a b c d e f g Legislative Council Secretariat (October 26, 2012). "'Panel on Development Meeting on 30 October 2012: Updated background brief on New Development Areas in North East New Territories" (PDF). LC Paper No. CB(1)61/12-13(06). Hong Kong: Legislative Council Secretariat.
{{cite journal}}
: Cite journal requires|journal=
(help) - ^ Civil Engineering and Development Department, & Planning Department. (July 2014). North East New Territories New Development Areas Planning and Engineering Study – Investigation Executive Summary.
- ^ Jump up to: a b c d e f g h i j Development Bureau (November 2009). Legislative Council Panel on Development: North East New Territories New Development Areas Planning and Engineering Study Stage Two Public Engagement (CB(1)396/09-10(09)). Hong Kong: Legislative Council Secretariat. Retrieved from http://www.legco.gov.hk/yr09-10/english/panels/dev/papers/dev1124cb1-396-9-e.pdf
- ^ Jump up to: a b c d e f g h Development Bureau, Civil Engineering and Development Department. & Planning Department. (June 2012). Legislative Council Panel on Development: North East New Territories New Development Areas Planning and Engineering Study – Recommended Outline Development Plans and Stage Three Public Engagement (CB(1)2207/11-12(03)).
- ^ Civil Engineering and Development Department, & Planning Department. (October 2012). Legislative Council Panel on Development: North East New Territories New Development Areas Planning and Engineering Study – Public Comments Received from Stage 3 Public Engagement (CB(1)61/12-13(05)). Hong Kong: Legislative Council Secretariat: Retrieved from http://www.legco.gov.hk/yr12-13/english/panels/dev/papers/dev1030cb1-61-5-e.pdf
- ^ Civil Engineering and Development Department, & Planning Department. (January 2009). For discussion on 9 January 2009: North East New Territories New Development Areas Planning and Engineering Study Stage One Public Engagement (ACE Paper 2/2009); Development Bureau (November 2009). Legislative Council Panel on Development: North East New Territories New Development Areas Planning and Engineering Study Stage Two Public Engagement (CB(1)396/09-10(09)).
- ^ Civil Engineering and Development Department, & Planning Department. (October 2012). Legislative Council Panel on Development: North East New Territories New Development Areas Planning and Engineering Study – Public Comments Received from Stage 3 Public Engagement (CB(1)61/12-13(05)).
- ^ Lee, A., & Ho, J. (December 9, 2012). New Territories villagers air views over government's new-towns plans. SCMP. Retrieved from http://www.scmp.com/news/hong-kong/article/1100922/new-territories-villagers-air-views-over-governments-new-towns-plans
- ^ Civil Engineering and Development Department; Planning Department. (June 18, 2015). The Study.
- ^ Financial Services and the Treasury Bureau. (April 2014). Item for Finance Committee Recommendations of the Public Works Subcommittee on Public Works Programme and Capital Subvention Projects (FCR(2014–15)2). Hong Kong: Legislative Council Secretariat. Retrieved from http://www.legco.gov.hk/yr13-14/english/fc/fc/papers/f14-02e.pdf
- ^ Lam, J. (June 18, 2014). Legco lockdown: security stepped up for Friday vote on fiercely opposed new-towns project. SCMP. Retrieved from http://www.scmp.com/news/hong-kong/article/1534675/legco-lockdown-security-stepped-friday-vote-fiercely-opposed-project
- ^ Finance Committee. (June 27, 2014). Finance Committee Meeting- Record of Results (v201406271). Hong Kong: Legislative Council Secretariat. Retrieved from http://www.legco.gov.hk/yr13-14/chinese/fc/fc/results/v201406271.pdf
- ^ Cheung, T., Chan, S., & Lee, A. (June 28, 2014). Chaos as initial funding for new towns in New Territories approved by Legco panel Pan-democrats, protesters cry foul but HK$340 million funding passes. SCMP. Retrieved from http://www.scmp.com/news/hong-kong/article/1541610/battle-over-new-territories-towns-plan-enters-seventh-round-lawmakers
- ^ Civil Engineering and Development Department, & Planning Department. (June 18, 2015). Summary of Reports. Retrieved from http://www.nentnda.gov.hk/eng/report.html
- ^ Development Bureau (n.d.). What's New. Retrieved from http://ktnfln-ndas.gov.hk/en/1-1-1-newsupdate.php
- ^ 石峻(2013年7月15日)。從不同的角度看新界東北發展計劃。信報。2016年11月22日,取自https://forum.hkej.com/node/103431
- ^ 何海明(2013年8月6日)。東北發展急需 理性討論質疑。港人講地。2016年11月22日,取自http://speakout.hk/index.php/2013-11-04-09-33-03/2013-12-21-08-44-50/528-2014-01-25-06-35-52
- ^ Jump up to: a b 林駿強 (2012-09-28). "建新市鎮可降樓價助置業". 香港商報. Retrieved 2016-11-22.
- ^ 陳嘉敏 (2012年11月21日)。新界東北發展計劃 政府諮詢制度欠完善。大學線。2016年11月22日,取http://ubeat.com.cuhk.edu.hk/%E6%96%B0%E7%95%8C%E6%9D%B1%E5%8C%97%E7%99%BC%E5%B1%95%E8%A8%88%E5%8A%83%E6%94%BF%E5%BA%9C%E8%AB%AE%E8%A9%A2%E5%88%B6%E5%BA%A6%E6%AC%A0%E5%AE%8C%E5%96%84/
- ^ 王岸然 (2012年9月26日)。連番假諮詢 割地賣兩制。信報。2016年11月22日,取自http://www1.hkej.com//dailynews/article/id/638498/%E9%80%A3%E7%95%AA%E5%81%87%E8%AB%AE%E8%A9%A2+%E5%89%B2%E5%9C%B0%E8%B3%A3%E5%85%A9%E5%88%B6
- ^ 黃君豪 (2015年4月30日)。無視數萬份反對意見書 城規會通過東北發展。蘋果日報。2016年11月22日,取自http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20150430/19130718
- ^ Cheung, T. & Lam, J. (September 13, 2014). Pepper spray and barricades used as new-town protesters try to storm Legco complex. South China Morning Post. Retrieved from http://www.scmp.com/news/hong-kong/article/1532041/chaos-barricades-shut-out-new-town-protesters-legco-complex?page=all
- ^ 不詳(2014年6月11日)。反東北懶人包之一:要求政府立即撤回新界東北發展計劃的十個理由。土地正義聯盟。2016年11月22日,取自https://landjusticehk.org/2014/06/11/%E5%8F%8D%E6%9D%B1%E5%8C%97%E6%87%B6%E4%BA%BA%E5%8C%85%E4%B9%8B%E4%B8%80%EF%BC%9A%E8%A6%81%E6%B1%82%E6%94%BF%E5%BA%9C%E7%AB%8B%E5%8D%B3%E6%92%A4%E5%9B%9E%E6%96%B0%E7%95%8C%E6%9D%B1%E5%8C%97%E7%99%BC/
- ^ Неизвестно (4 марта 2013 г.). Подозреваемые должностные лица и сговор бизнеса в развитии северо -восточных новых территорий. Восточная ежедневно. 42 марта 2013 года, взятый с http://orientaldaily.on.cc/cnt/news/20130304/00176_016.html
- ^ Кан Инь (14 июня 2012 г.). Liang Zhenying: может быть построена специальная экономическая зона в специальной экономической зоне на юге реки Шэньчжэнь. Golden Yang.com. 22 ноября 2016 года, взятый с http://big5.ycwb.com/news/2012-06/14/content_3837068.htm
- ^ Li Yi (28 июня 2014 г.). Теория пинга: жизнь и смерть в северо -восточных отношениях новых территорий. Apple ежедневно. 22 ноября 2016 года взято с http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20140628/18780034
- ^ Jump up to: а беременный Бюро развития (ноябрь 2016 г.). Механизм и программа реализации. Получено с http://ktnfln-ndas.gov.hk/en/2-1-6-about_project.php