Jump to content

Поверхностный тон

(Перенаправлено из ретроусседа )
Деталь травления 1841 года с тоном поверхности на структуре справа и его тенью ( весь отпечаток ).

В печатном виде , тонусной поверхности или поверхностном тоне , [ 1 ] производится намеренно или случайным образом не вытирать все чернила с поверхности печатной пластины, так что части изображения имеют легкий тон из пленки из оставшихся чернил. Тон в печатном порядке, означающий области непрерывного цвета, в отличие от линейных отметок, сделанных гравированной или нарисованной линией. Техника может использоваться со всеми методами печати IntAglio , из которых наиболее важными являются гравировка , травление , дрипочка , мццотинь и aquatint . Это требует индивидуального внимания к прессе до того, как каждое впечатление будет напечатано, и в основном используется художниками, которые печатают свои собственные тарелки, такие как Рембрандт , «Первый мастер этого искусства», которые использовали их. [ 2 ]

Перед изобретением методов тонального интэглио, таких как Mezzotint и Aquatint Surface Tone, был действительно единственным способом добавить тональные эффекты, но метод иногда продолжал использоваться с новыми тональными методами, особенно в рефляции травления , чем начиналось примерно в 1850 году, « Наиболее видимой характеристикой [которая] ... была одержимостью поверхностным тоном ". Возможно, это было под влиянием Рембрандта, чья репутация к этому моменту достигла полной высоты. [ 3 ]

According to Antony Griffiths and others, the technique should be distinguished from accidental plate tone caused by slight imperfections or scratches in a new copper printing plate, which hold the ink and show in the print. These generally disappear after a few impressions are printed, and are taken as a sign that an impression is a very early one.[4] However some scholars use the terms as synonyms.[5]

Detail of a satirical etching in brown ink by Thomas Patch, 1770 (the whole print)

Especially in the case of Rembrandt, the degree of surface tone used can vary greatly between impressions,[6] and it is often only discussed in works such as catalogues which cover specific impressions, and ignored in those discussing a print in a general way, as other impressions may lack it. Especially if heavy, it also tends to reproduce badly in book illustrations, smothering detail, and is often avoided for that reason. A note at the start of the most widely available book reproducing all Rembrandt's prints explains that, where possible, impressions without surface tone were selected for this reason.[7]

Technique

[edit]

The intaglio printmaking techniques all print images from ink held in the lines or other recesses made by the artist in the printing plate. For each impression, ink is spread over the whole plate, worked well in, and then the flat surface is normally wiped carefully clean to remove all ink except that in the recesses, using a form of squeegee. The print is then run through a high-pressure press with a piece of slightly damp paper, forcing the soft paper down into the recesses to collect the ink there.[8]

Detail of a Rembrandt etched portrait, 1636, with tone over much of the hat (the whole print).

To create surface tone, parts of the image are selectively not fully cleaned, leaving a thin film of ink on the surface of the plate, which prints as a "pale and attractive bloom".[9] In practice the plate was perhaps often fully cleaned, and then a cloth dirty with ink used to re-add the film. Sources often distinguish degrees of tone, as "heavy" or "light".[10] Surface tone could also occur by accident, "due to the incompetence of the printer".[11]

Retroussage, sometimes "dragging out", was a related technique involving working along the lines in an inked and wiped plate with a piece of muslin to pull out a little of the ink, so giving a softer or blurry effect to the sides of the line. The effect could be similar to the short-lived "burr" on a drypoint.[12]

Leading exponents

[edit]

The technique became very widely used, but a few important artists who made heavy use of it should be mentioned. Hercules Seghers was a highly experimental printmaker in many respects. He was not very famous in his lifetime, but was keenly collected by Rembrandt, who was "probably inspired" to use surface tone by his example.[13] Rembrandt used it in his late prints, from about 1647 onwards, and only in some impressions. It was one of a number of ways, notably including printing on different papers, and vellum, and using the burr from drypoint, that he used to vary the appearance of his etchings.[14] In several impressions of his Flight into Egypt: A Night Piece (B. 53) surface tone covers most of the plate.[15]

Francisco Goya's mature prints were mostly in the tonal technique of aquatint, in which he became very skilled in producing dramatic contrasts,[16] fully satisfying his needs for tonal effects. Reflecting the mid-19th century taste for a "rich overall tone", when his series The Disasters of War (1810–20) was given its first real edition in 1863 by the Real Academia de Bellas Artes de San Fernando, they made the "disastrous" choice to make considerable use of surface tone, which is not seen in the few early impressions made by Goya himself. Instead of the "luminosity and delicacy" of these, the later editions "provide a dulled and distorted reflection of the artist's intentions", according to Juliet Wilson Bareau.[17]

James Whistler was heavily influenced as a printmaker by Rembrandt, and in his "middle period" made great use of surface tone, before reducing it in his later work.[18]

Notes

[edit]
  1. ^ Griffiths has "surface-tone on p. 34, but "surface tone" in his glossary (p. 154). The British Museum online catalogue uses the latter, perhaps not exclusively, as does Gascoigne and most sources.
  2. ^ Griffiths, 34 (quoted), 154
  3. ^ Griffiths, 35; Gascoigne, 10d
  4. ^ Griffiths, 148; Gascoigne, 107
  5. ^ White, eg cat. #37, #79; Von Sonnenburg, 204, 219; Orenstein
  6. ^ White, #61 (The Three Crosses), #117–118, and Woman with an Arrow (B, 202) #140–147; this is also Filedt Kok, 120
  7. ^ Schwartz, 6
  8. ^ Griffiths, 31–34; Gascoigne, 1b
  9. ^ Gascoigne, 10d
  10. ^ White, 18
  11. ^ Griffiths, 154
  12. ^ Griffiths, 25, 152
  13. ^ White, 6
  14. ^ White, 6–7, 10, (#10); 11 (#12)
  15. ^ White, 13
  16. ^ Wilson Bareau, 12, 32
  17. ^ Wilson Bareau, 49
  18. ^ Hardie, 20; Von Sonnenburg, 213

References

[edit]
  • Filedt Kok, Jan Piet, Rembrandt, etchings & drawings in the Rembrandt House: A catalogue, 1972, Rembrandt House / Gary Schwartz, ISBN 9061790034
  • Gascoigne, Bamber. How to Identify Prints: A Complete Guide to Manual and Mechanical Processes from Woodcut to Inkjet, 1986 (2nd Edition, 2004), Thames & Hudson, with sections not page-numbers ISBN 050023454X
  • Гриффитс, Энтони , Печать и печати , Британская музейная пресса (в Великобритании), 2 -е изд, 1996 ISBN   071412608X
  • Харди, Мартин, Британская школа травления 1921 года, Клуб печатных коллекторов (Лондон), онлайн -текст
  • Хинтергинг, Эрик, Луидтен, Гер, Роял-Киш, Мартин, Рембрандт Прайс , 2000, Британский музейный музей, Амстердам, ISBN   071412625X
  • Earenstein, Nadine. «Рембрандт Ван Риджн (1606–1669): принты.», 2004, в графике Heilbrunn по истории искусства. Нью -Йорк: Музей искусств Метрополитен, онлайн
  • Schwartz, Gary, Полное офорта Rembrandt , 1994, Dover, ISBN   0486281817
  • Фон Сонненбург, Хубертус, Рембрандт/Не Рембрандт в Метрополитен-музее искусств: живописи, рисунки и принты: арт-гисторические перспективы , тома 1–2, 219 (см. Также стр. 204), 1995, ISBN   0870997548 , 9780870997549, Google Books
  • Уайт, Кристофер , Поздние оформы Рембрандта , 1969, Британский музей/Лунд Хамфрис, Лондон
  • Wilson Bareau, Juliet , Goya's Prints, The Tomás Harris Collection в Британском музее , 1981, Публикации Британского музея, ISBN ISBN   0714107891
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 11d9fe3055d4aaf3aa99dffc470b540a__1678769760
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/11/0a/11d9fe3055d4aaf3aa99dffc470b540a.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Surface tone - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)