Ambrosini S.7
С.7 | |
---|---|
![]() | |
Общая информация | |
Тип | Гоночные самолеты |
Производитель | Амброзини |
Дизайнер | |
Основные пользователи | Директор ВВС |
Номер построен | 10 + 2 прототипы Sai Ambrosini 7 (военное время) [ 1 ] 145 Ambrosini S.7 (Postwar)[2] |
History | |
First flight | July 1939 |
Variants | Ambrosini SAI.207 |
Developed into | Ambrosini Sagittario |
Ambrosini Sai.7 был итальянским гоночным самолетом, летавшим до Второй мировой войны, который вступил в производство в качестве военного тренера (обозначенного просто S.7 ) после войны. Это была обычная конфигурация, построенная из дерева, с ходовым ходом . Питание была обеспечена инвертированным встроенным двигателем с воздушным охлаждением , модели Alfa-Romeo 115 с 225 лошадиными силами.
Разработка
[ редактировать ]SAI.7 был построен для участия в ралли IV avioraduno delittorio , который покинул Rimini 15 июля 1939 года. Как и для гонки, два Sai.7 были оснащены специальными остекленными обтекалами, простирающимися от навес до носа. самолеты, чтобы обеспечить дополнительную оптимизацию. Самолет начал свои доказывающие рейсы слишком поздно и были дисквалифицированы от конкурса, но 27 августа один из них установил рекорд AirSpeed New World для закрытой петли 100 км, который он завершил на уровне 403,9 км/ч (251 миль в час). Hirth HM 508d .
During the war, the Regia Aeronautica expressed interest in the aircraft as a trainer for fighter pilots, and a slightly revised version entered limited production in 1943 as the SAI.7T. Only 10 were built, but in 1949, a modernised version powered by an Alfa Romeo engine was produced, 145 of them for the reformed Italian Air Force, including some single-seaters. On 21 December 1951, Leonardo Bonzi set new airspeed records in one over 100 km and 1000 km, at 367.36 km/h (228.27 mph)and 358.63 km/h (222.84 mph), respectively.
The final stage in the S.7's development was the Supersette (Super 7), two standard S.7s, one re-engined with a 380 hp de Havilland Gipsy Queen with a unique four-piece cowling that opened like a "flower petal",[3] and the other with an Alfa Romeo 121. Both were modified and refined several times, and in the latter aircraft, Guidantonio Ferrari increased the international airspeed record for this category of aircraft to 419.482 km/h (260.65 mph) at Rome on December 3, 1952. Despite this, the air force was no longer interested in buying piston-engined trainers, and no further Supersettes were built. Both are preserved in museums.
An S.7 fuselage was also used as the basis for the Ambrosini Sagittario, which tested swept wing configurations.
Variants
[edit]
- SAI.7
- original racing aircraft
- SAI.7T
- World War II trainer.
- S.7
- Post-war trainer, touring aircraft.
- Super S.7 Supersette
- Two prototypes of an improved, armed trainer.
Operators
[edit]Kingdom of Italy
- Regia Aeronautica - (Wartime) operated 10 SAI Ambrosini 7 delivered from August 1942 until August 1943[1]
Italy
- Aeronautica Militare Italiana - (Postwar) operated 145 Ambrosini S.7 until 1960s[2]
Specifications (S.7)
[edit]Data from The Encyclopedia of World Aircraft [4]
General characteristics
- Crew: 2
- Length: 8.17 m (26 ft 10 in)
- Wingspan: 8.79 m (28 ft 10 in)
- Height: 2.8 m (9 ft 2 in)
- Wing area: 12.8 m2 (138 sq ft)
- Empty weight: 1,105 kg (2,436 lb)
- Max takeoff weight: 1,317 kg (2,903 lb)
- Powerplant: 1 × Alfa Romeo 115-ter 6-cylinder inverted air-cooled in-line piston engine, 168 kW (225 hp)
- Propellers: 2-bladed
Performance
- Maximum speed: 358 km/h (222 mph, 193 kn)
- Cruise speed: 264 km/h (164 mph, 143 kn) (econ.)
- Stall speed: 115 km/h (71 mph, 62 kn) [5]
- Never exceed speed: 596 km/h (370 mph, 322 kn) [5]
- Range: 1,000 km (620 mi, 540 nmi)
- Service ceiling: 5,250 m (17,220 ft)
- Rate of climb: 5.6 m/s (1,100 ft/min)
See also
[edit]Related development
Aircraft of comparable role, configuration, and era
Related lists
References
[edit]- ^ Jump up to: a b Stocchetti, R. "SAI Ambrosini 7, Aerei militari, Schede tecniche aerei militari italiani e storia degli aviatori". Retrieved 19 September 2016.
- ^ Jump up to: a b "Aerei-Italiani.net Schede Tecniche Aeromobili Militari Dal Secondo Dopoguerra Aerei Italiani". Retrieved 19 September 2016.
- ^ Flying Magazine: 39. August 1954.
{{cite journal}}
: CS1 maint: untitled periodical (link) - ^ Donald 1997, p. 47.
- ^ Jump up to: a b Smith 1951, p.227.
Дальнейшее чтение
[ редактировать ]
- "никто". Самолет . 8 августа 1952 года. С. 188–191.
- Дональд, Дэвид, изд. (1997). Энциклопедия мировых самолетов . Лестер, Великобритания: Blitz Editions. ISBN 1-85605-375-х .
- Смит, Морис А. (24 августа 1951 г.). «Амброзини С.7 в воздухе» . Полет . Тол. Lx, нет. 2222. С. 224–227.
- Тейлор, Майкл Дж.Х. (1989). Энциклопедия Джейн авиации . Лондон: студийные издания. п. 57