Jump to content

Станция Oberhausen-Sterkrade

Координаты : 51 ° 30′42 ″ с.ш. 6 ° 50′37 ″ E / 51,51167 ° N 6,84361 ° E / 51,51167; 6.84361
Oberhausen-Sterkrade
Deutsche Bahn
Здание станции Oberhausen-Sterkrade с трамвайной и автобусной остановкой в ​​2015 году
Общая информация
Расположение Оберхаузен , Северный Рейн-Вестфалия , Германия
Координаты 51 ° 30′42 ″ с.ш. 6 ° 50′37 ″ E / 51,51167 ° N 6,84361 ° E / 51,51167; 6.84361
Принадлежащий СЕТИ БД
Управляется Станция и сервис DB
Линия (S) Арнема-Оберхаузен Железная дорога
Платформы 2
Tracks3
Other information
Station code4651[1]
DS100 codeEOSD[2]
IBNR8004542
Category5[1]
Fare zoneVRR: 242[3]
Websitewww.bahnhof.de
History
Opened1 July 1856[4]
Services
Preceding station National Express Germany Following station
Oberhausen-Holten
towards Wesel
RE 5 (Rhein-Express) Oberhausen Hbf
towards Koblenz Hbf
Preceding station VIAS Following station
Oberhausen-Holten RE 19 Oberhausen Hbf
Preceding station DB Regio NRW Following station
Oberhausen-Holten
towards Wesel
RE 49 Oberhausen Hbf
Location
Oberhausen-sterkrade расположен в Северной Рейн-Вестфалии
Oberhausen-Sterkrade
Oberhausen-Sterkrade
Location within North Rhine-Westphalia

Oberhausen-Sterkrade -это железнодорожная станция в Оберхаузене , Северная Рейн-Устафалия , Германия . Станция открылась 1 июля 1856 года, расположена на железной дороге Арнем-Оберхаузена . Службы поезда управляются Deutsche Bahn и Abellio Deutschland .

В 1888 году здание станции от Кёльн -Калка было перенесено в Стеркрад. [ 5 ] Это здание было сильно повреждено во время Второй мировой войны, так что нужно было построить новое здание. Это было открыто в 1952 году. [ 6 ] В настоящее время он принадлежит частному инвестору.

Расположение и макет

[ редактировать ]

Станция Oberhausen-Sterkrade находится на железной дороге Duisburg-Ruhrort-Dortmund (строка 2206, Ванне-Экель-Хауптбанхоф -ерхаузен-Стеркрад) и Оберхаузен-Арр-Арнхемная железная дорога (линия 2270, Оберхаузен Хаптбанхоф -Эммер- граница . Соседняя станция на юге-центральная станция Оберхаузена (строка 2270) и Оберхаузен-Остерфельд (линия 2206), в то время как станция Оберхаузена-Холтен является следующей станцией на севере.

The station has six mainline tracks that run approximately in a south-north direction. Platform track 1 (to Emmerich) and 2 (from Emmerich) are the continuous mainline platform tracks. Track 3 serves as a passing track. Track 4 is used for traffic to the Oxea factory. Tracks 8 and 9 on the east side are used for parking trains, while a former siding to the GHH wheelset factory is no longer used. The entrance building is located east of platform 1. The station is equipped with a platform next to the station building on track 1 (172 metres long) and an island platform between tracks 2 and 3 (222 metres long). The platforms are 38 centimetres high with the exception of a short, raised area on platform 1.[7] Within the station precinct, Rosastraße crosses the tracks to the south over a level crossing.

The station has two exits: the western one leads to the park-and-ride car park on Neumühler Straße in the Schwarze Heide district and the eastern one leads directly to the centre of Sterkrad. The exits can be reached via short ramps next to the stairs, but the island platform can only be reached by stairs so the station is not barrier-free.

History

[edit]
Platforms in Oberhausen-Sterkrade, 2015

The station was opened with the OberhausenDinslaken section of the Oberhausen–Arnhem line on 1 July 1856.[4] It was built and operated by the Cologne-Minden Railway Company (Cöln-Mindener Eisenbahn-Gesellschaft, CME), which was nationalised in 1880. The CME put the line between Schalke and Sterkrade into operation as part of the line that developed into the Duisburg-Ruhrort–Dortmund railway (Emschertalbahn) on 15 November 1873. It was initially used only by freight trains, but passenger trains also ran on it from 1 July 1874. The section to Ruhrort was completed a year later, on 1 July 1875. Passenger traffic to Ruhrort started on 15 October 1875.[8] Through trains from Osterfeld to Neumühl still had to reverse in Sterkrade until 1878.[9]

In 1888, the station building was moved from the former Köln-Kalk station to Sterkrade.[10] The building was 82 percent destroyed in the Second World War. From November 1945 to May 1948, passenger and freight trains ran from Sterkrade via the Gutehoffnungshütte mechanical engineering works to Walsum and then via the Walsum Railway (Walsumbahn) to Spellen. This section of the line was no longer connected to the rest of the rail network due to the demolition of two bridges by German troops at the end of the war.[11] The design of the new entrance building was completed in December 1950. The two storey-high ticket hall would be in the left part of the building, the middle part would comprise the station restaurant and service rooms, while baggage handling would be housed in a flat extension. The building was approved on 4 January 1951 and completed the following year.[12]

The "Osf" relay interlocking was opened on the ground floor of an annex in 1973. It replaced three older mechanical signal boxes. The station was connected to the computer-based interlocking at Emmerich in June 2013.[4]

Proposed development

[edit]
Departure of the RE5 from Oberhausen-Sterkrade to Koblenz in 2015

As part of the upgrade of the line to the Netherlands, the station is to be extensively renovated. Two new tracks will be built along the existing line to the south of the station and the connecting curve to Oberhausen-Osterfeld is to be upgraded to include two tracks for freight traffic. The freight tracks are to run to the north of the station. The Rosastraße level crossing is to be replaced by an overpass. Two island platforms with a height of 76 centimetres high will replace the existing platforms. Barrier-free access will be provided by ramps at the exits and lifts to the platforms.[13]

Transport services

[edit]

Oberhausen-Sterkrade station is served (as of 2020) by the following lines (the Wupper-Lippe-Express operates on weekdays only):[14]

Line Line name Route Frequency
RE 5 Rhein-Express EmmerichWeselOberhausen-SterkradeDuisburgDüsseldorfCologneBonn – Remagen – Andernach – Koblenz 60 mins
RE 19 Rhein-IJssel-Express Arnhem – Emmerich – Wesel – Oberhausen-SterkradeOberhausen – Duisburg – Düsseldorf 60 mins
RE 49 Wupper-Lippe-Express WeselOberhausen-SterkradeOberhausenMülheim – Essen – Wuppertal-Vohwinkel – Wuppertal 60 mins

Buses and trams

[edit]

The station is served by numerous bus routes. It is served by tramline 112 on the Oberhausen-Sterkrade, Neumarkt – Oberhausen-Sterkrade BfOberhausen HauptbahnhofMülheim – Hauptfriedhof route.

See also

[edit]

References

[edit]

Footnotes

[edit]
  1. ^ Jump up to: a b "Stationspreisliste 2024" [Station price list 2024] (PDF) (in German). DB Station&Service. 24 April 2023. Retrieved 29 November 2023.
  2. ^ Eisenbahnatlas Deutschland (German railway atlas) (2009/2010 ed.). Schweers + Wall. 2009. ISBN 978-3-89494-139-0.
  3. ^ "112 Hauptfriedhof - Kaiserplatz - Landwehr - Oberhausen Hbf - Neue Mitte - OB Neumarkt und zurück" (PDF). Ruhrbahn. 6 January 2019. Retrieved 18 May 2020.
  4. ^ Jump up to: a b c Joost, André. "Oberhausen-Sterkrade station operations". NRW rail archive (in German). Retrieved 2 April 2020.
  5. ^ Lindemann p.25
  6. ^ Lindemann p.56
  7. ^ "Bahnsteiginformationen, Station Oberhausen-Sterkrade" (in German). Deutsche Bahn AG. 23 September 2015. Archived from the original on 23 September 2015. Retrieved 2 April 2020.
  8. ^ Joost, André. "Line 2206: Abzw Bickern – Meiderich Nord". NRW rail archive (in German). Retrieved 2 April 2020.
  9. ^ Joost, André. "Line 2260: Abzw Grafenbusch – Duisburg-Neumühl". NRW rail archive (in German). Retrieved 2 April 2020.
  10. ^ Lindemann, Alfred (1990). Chronologie Sterkrade (in German). Eigenverlag. p. 25.
  11. ^ Wuwer, Heinrich (2013). 100 лет лифта. Oberhausen - Hamborn - Walsum - Möllen - Spellen - Wesel (на немецком языке). Верде: Хейматверин Ворде. С.
  12. ^ Шак, Мартин (2004). Новые железнодорожные станции. Прием здание Deutsche Bundesbahn 1948–1973 (на немецком языке). Берлин: VBN Verlag B. Neddermeyer. п. 140. ISBN  3-933254-49-3 .
  13. ^ «Расстояние экспозиции Эммерих-Оберхаузен. Планирование разрешения Раздела 1.2 (Oberhausen-Sterkrade)» (PDF) (на немецком языке). DB Project Construction . Май 2013 года . Получено 2 апреля 2020 года .
  14. ^ Джуст, Андре. «Станция oberhausen-squeeze» . Железнодорожный архив NRW (в Германии) . Получено 5 апреля 2020 года .

Источники

[ редактировать ]
  • Альфред Линдеманн: Хронология Стеркраде, опубликованная автором
[ редактировать ]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 590fec0199af0867925107ea0a249cc4__1723468560
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/59/c4/590fec0199af0867925107ea0a249cc4.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Oberhausen-Sterkrade station - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)