Jump to content

Фрэнк Руш

Фрэнк Р. Руш (родился 22 февраля 1929 года) - американский психолог по образованию . Он исследует самостоятельные стратегии, коллеги и естественную поддержку, анализ выгод и оценку программ моделей, а также его вклад в концептуализацию и реализацию поддерживаемых услуг по занятости и вторичному переходу. Его вклад в поддержку занятости [ 1 ] Включите создание первой модели «Поддержанная работа» осенью 1975 года в Вашингтонском университете, будучи докторантом.

Ранняя карьера

[ редактировать ]

Руш получил степень бакалавра в области психологии в Университете Орегона в 1971 году. Он получил степень магистра в Университете Орегона в 1972 году в области специального образования . Руш завершил свою докторскую программу в 1977 году в области специального образования и начал свою карьеру в Университете Иллинойса в Урбана-Шампейн . [ 1 ] Он повторил свою поддерживаемую программу занятости в 1978 году [ 2 ] Благодаря добавлению программы по тренировке квартир, которая предоставила сотрудникам обучение и поддержку, что им необходимо оставаться независимыми от программ для взрослых и отдельных вариантов жилья, обычно доступных в то время. В конце концов, Руш обратил свое внимание на учеников старших классов специального образования и то, как они готовились к работе.

His early research career at the University of Illinois also included testing a model of supported employment that became the preferred approach for individuals with disabilities in the United States Widely recognized as responsible for the birth of supported employment as an alternative to sheltered employment, Rusch and his students influenced the way special education and rehabilitation funded training, evaluation and long-term employment in this country. Over a five-year period, Rusch and his students helped start over 125 supported employment programs in the states of Illinois and Kansas. These demonstrations led to over 100 publications by his students between the period beginning 1987 and ending in 1994. His first text was recognized by the President's Committee on Mental Retardation as the first text to overview the methods that should be used to promote employment among persons with disabilities, leading to his being awarded the American Association on Mental Retardation's "Educator of the Year Award"[when?]. During this period he worked with Senator Paul Simon's staff in crafting changes in legislation that promoted the emergence of transition service for high school students in an effort to better prepare youth to escape the potential of sheltered employment by being better prepared for work and independence after high school.

Later career

[edit]

Over the past 30 years, Rusch and his students have been studying self-instructional strategies that utilize coworkers as change agents, and issues related to secondary education reform, including program development (cost-benefit analysis). He has also served as associate editor for numerous journals and has published over 200 books, chapters and articles. Rusch is one of the most-cited social scientists in the country; he was identified as the 15 most productive researcher in the field of mental retardation worldwide.

Rusch and his colleagues at the University of Illinois established the Transition Research Institute, and later the National Transition Alliance, which was designed to improve transition services and outcomes, build states' capacity to form coalitions that better serve students with disabilities in the education mainstream, provide technical assistance to states implementing school-to-work systems change, and produce and disseminate information related to transition. Collaborators in the Alliance included the National Transition Network at Minnesota, the Academy for Educational Development in Washington, D.C., the National Alliance for Business, the National Council of Chief State School Officers, and the National Association of State Directors of Special Education.

Research methodologies utilized by Rusch have included secondary analysis of the outcomes reported by the federally mandated Longitudinal Study of Youth in Transition, matched-pairs analysis of the effectiveness of a high school education, qualitative analysis of model programs, and meta-evaluations of model program outcomes. Several of Rusch's publications identified new methods of inquiry, including meta-analysis using repeated measures, withdrawal designs for use with intra-subject experimental designs, and new conceptual frameworks to better understand cost-benefit analysis of model programs.

Rusch joined the Penn State faculty in 2004,[3] and is continuing his research related to utilizing cognitive strategies to promote learning among persons with intellectual disability. He is also involved in a ten-year follow-up study of coworker involvement, a 25-year retrospective analysis of supported employment, and the examination of a secondary model intervention utilizing experimental and control subjects attending schools in the greater Philadelphia school district and surrounding area.

Publications

[edit]
  • Beyond High School: Preparing Adolescents for Tomorrow's Challenges (2nd ed., Pearson, 2008)
  • Rethinking Disabilities: The Emergence of New Definitions, Concepts and Communities (edited with P. Devlieger and D. Pfeiffer, Garant Publishers, 2003)
  • Beyond High School: Transition From School-to-Work (edited with Janis Chadsey, Wadsworth Publishing, 1998)[4]
  • Transition from School to Adult Life: Models, Linkages, and Policy (Brooks/Cole, 1992)
  • Supported Employment: Models, Methods, and Issues (Sycamore Publishing, 1990)[5]
  • When Will Persons in Supported Employment Need Less Support? (with D. E. Mithaug, J. E. Martin, J. V. Husch, and M. Agran, Ascent Publications, 1988)
  • Why Special Education Graduates Fail? How to Teach Them to Succeed (with D. E. Mithaug, J. E. Martin, and M. Agran, Ascent Publications, 1988)
  • Introduction to Special Education and Behavior Analysis (with Terry Rose and Charles R. Greenwood, Prentice-Hall, 1988)[6]
  • Competitive Employment Issues and Strategies (edited, Paul H. Brookes Publishing, 1986)[7]
  • Vocational Training for Mentally Retarded Adults: A Behavior Analytic Approach (with Dennis E. Mithaug, Research Press, 1980)

See also

[edit]

References

[edit]
  1. ^ Jump up to: a b Devlieger, P., Rusch, F., Pfeiffer, D. (2003) Rethinking disability: The emergence of new definitions, concepts, and communities(pp. 207-208). Philadelphia, Pa: Garant Publishers.
  2. ^ Rusch, F. R., & Mithaug, D. E. (1980). Vocational training for mentally retarded adults: A behavior analytic approach. Champaign, IL: Research Press.
  3. ^ "Frank R. Rusch — College of Education". www.ed.psu.edu. Archived from the original on 2011-07-16.
  4. ^ Review of Beyond High School: Transition From School-to-Work: Denise Mautz, Research and Practice for Persons with Severe Disabilities, doi:10.2511/rpsd.23.2.155
  5. ^ Review of Supported Employment: Gary R. Bond, Rehabilitation Psychology, doi:10.1037/h0085246
  6. ^ Обзор введения в анализ поведения в специальном образовании : Тимоти Дж. Ландрум и Джон Уиллс Ллойд, Журнал поведенческого образования , JSTOR   41823976
  7. ^ Обзоры конкурентной занятости: проблемы и стратегии : Ян Нисбет и Дэвид Хагнер, исследования и практика для лиц с тяжелыми нарушениями , doi : 10.1177/154079698701200114 ; TW Morris, школьная психология ежеквартально , doi : 10.1037/h0088316 ; Сьюзен Л. Смит, Американский журнал трудотерапии , Doi : 10.5014/ajot.41.10.681c
[ редактировать ]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 60b4a726445369ffb3d61bef21df8432__1687527720
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/60/32/60b4a726445369ffb3d61bef21df8432.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Frank Rusch - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)