Rove Tunnel
Юго -восточный портал в Марселе | |
Обзор | |
---|---|
Расположение | Марсель район |
Координаты | Южный Портал: 43 ° 21′35 ″ n 5 ° 17′38 ″ E / 43,359642 ° N 5,293919 ° E Северный портал 43 ° 23′59 ″ n 5 ° 13′29 ″ E / 43.399599 ° N 5,224739 ° E |
Статус | Закрыто |
Начинать | L'estaque (юго -восток) |
Конец | Выгравировать Берре (северо -запад) |
Operation | |
Opened | 25 April 1927 |
Character | Canal tunnel |
Technical | |
Length | 7,120 metres (23,360 ft) long |
Tunnel clearance | 15 m (49 ft) |
Width | 22 m (72 ft) |
Туннель Rove ( French : Tunnel Du Rove в настоящее время )-это в настоящее время канальный туннель на юге Франции , который связывал 16-й округ Марселя с департаментом Marseille с Bouches-du-rhône департаментом с 1927 по 1963 год. Для транспорта водного пути избегает Средиземного моря в сторону Роны в большем канале де Марсель Ау Рона . С длиной 7120 метров (23 360 футов) это была основная работа по гражданскому строительству; Он остается самым длинным туннелем канала в мире.
Описание
[ редактировать ]Туннель был самым сложным участком Canal de Marseille au Rhône , который соединил Марсель с рекой Рона . [ 1 ] Канал имеет общую длину 81 километра (50 миль). [ 2 ]
Туннель начинается недалеко от деревни Ле Роув ; Он обеспечивает проход на уровне моря через максимальную высоту 278 м 912 . [ 3 ] Туннель имеет длину 7,120 м (23 360 футов), шириной 22 м (72 фута) и высотой 11,4 м (37 футов). Глубина воды составляет 4 м (13 футов). [4] Он остается крупнейшим каналом в мире, что касается судоходных каналов. В рамках канала De Marseille au Rhône он соединял Этанга -де -Берр с L'Estaque на юге, оба принимали участие в промышленной гавани Марселя .
History
[edit]The possibility of building a canal tunnel had been discussed for many years. A proposal was developed for the Marseille Chamber of Commerce in 1879 by the engineer Guérard, but no action was taken until an act of 24 December 1903 authorised the project. The initial plan was for an 18 metres (59 ft) wide tunnel, which would only allow one-way traffic at any time, but this was later increased to 22 metres (72 ft) for two-way traffic despite the increase in cost.[5] Preparatory work began in 1906.[6]
Underground work began in 1910, using compressed air hammers to break through the rock. The contractor simultaneously worked from the south and from the north, and on a ventilation tunnel. Geological studies had not indicated any aquifer, but in fact the work was seriously affected by various irruptions of water. Work accelerated after the declaration of World War I on 1 August 1914. The labourers included Spanish and Portuguese nationals, who replaced Italians recalled to their country at the outbreak of war, as well as German prisoners of war.[7]
On 19 February 1916 the central plug separating the north and south sections at 4,710 metres (15,450 ft) from the south portal was removed by dynamite.[7] On 7 May 1916 Marcel Sembat, Minister of Public Works, accompanied by Joseph Thierry, Undersecretary of State for War, inaugurated the Rove Tunnel and the first two cranes of Port-de-Bouc.[8] After many delays, the full canal was finally opened to traffic on 25 April 1927.[9] Water had been flowing through it since 1925.
It was closed in 1963 after a section of the tunnel collapsed.[4]
-
Northern entrance (2010)
-
Gallery on the Marignane side (2010)
-
Mooring niche (2013)
-
Rubble from the 1963 collapse (2013)
References
[edit]- ^ Masson 1916, p. 228–229.
- ^ Masson 1916, p. 226.
- ^ Rove Tunnel – Infoplease.
- ^ Jump up to: a b McKnight 2013, p. 243.
- ^ Masson 1916, p. 225.
- ^ Masson 1916, p. 227.
- ^ Jump up to: a b Masson 1916, p. 228.
- ^ Masson 1916, p. 223.
- ^ Science: Tunnel – Time 1927.

Sources
[edit]- Masson, Paul (15 May 1916), "LE CANAL DE MARSEILLE AU RHÔNE", Annales de Géographie, 25e Année (in French) (135), Armand Colin, JSTOR 23439616
- McKnight, Hugh (2013-08-01), Cruising French Waterways, Bloomsbury Publishing, ISBN 978-1-4081-9796-7, retrieved 2016-02-13
- "Rove Tunnel", Infoplease, Sandbox Networks, Inc., retrieved 2016-02-13
- "Science: Tunnel", Time, 2 May 1927, retrieved 2016-02-13