Jump to content

Scheldt–Rhine Canal

Coordinates: 51°27′07″N 4°13′48″E / 51.452°N 4.23°E / 51.452; 4.23
(Redirected from Scheldt-Rhine Canal)
Scheldt-Rhine Canal
The Scheldt-Rhine canal
CountryThe Netherlands
Specifications
Length32 kilometres (19.9 miles; 17.3 nautical miles)
Lock length320 m (1,050 ft) [1]
Lock width24 m (79 ft)
Maximum boat length225 m (738 ft) [2]
Maximum boat beam23.5 m (77.1 ft)
Maximum boat draft4.3 m (14.1 ft)
Maximum boat air draft9.1 m (30 ft)
(due to fixed bridges)
Original number of locks2 parallel
Statusoperational
History
Construction began1963
Date completed1975
Geography
Start pointPort of Antwerp, Belgium
End pointVolkerak at Rhine-Meuse Delta, Netherlands
Beginning coordinates51°21′0.72″N 4°18′2.88″E / 51.3502000°N 4.3008000°E / 51.3502000; 4.3008000
Ending coordinates51°38′3.84″N 4°14′16.44″E / 51.6344000°N 4.2379000°E / 51.6344000; 4.2379000
Kreekrak sluices 2012-07-21

The Scheldt–Rhine Canal (Schelde-Rijnkanaal) in Belgium and the Netherlands connects Antwerp with the Volkerak, and thereby the Scheldt with the Rhine.[3]

Route

[edit]

The canal starts close to the Scheldt river, at the port of Antwerp, and generally runs north. After it passes the Dutch-Belgian border, it serves as the border between the Dutch provinces of North Brabant and Zeeland. Just north of Zuid-Beveland ships have to pass the Kreekrak sluices [nl] to enter the lower part of the canal. Just north of the sluices the canal enters the artificial Zoommeer [nl] and leaves this lake again as a canalised section of the former Eendracht strait, before terminating in the Volkerak estuary. Here, the Volkerak sluices [nl] provide access to the Rhine-Meuse Delta and the port of Rotterdam.

History

[edit]

During the 1920s the Belgian government demanded a replacement for the Canal through Zuid-Beveland, to keep the port of Antwerp accessible for the lucrative Rhine trade. According to the original plan, the new canal was supposed to connect Antwerp directly to Moerdijk on the Hollands Diep, but after the Second World War and the North Sea flood of 1953 the Dutch government decided that the new canal should be part of the Delta Works and proposed a more westerly route, in fact it would take the same route as the ancient Striene river. After the Belgian government agreed in 1963, work on the canal began.

In order to keep the canal free of tides, two dams were built to separate the tidal Oosterschelde from the Scheldt-Rhine canal. These are the Oesterdam (resulting in the creation of the Zoommeer) and the Philipsdam (that turned the Volkerak estuary into a freshwater lake).

Bridges

[edit]

It crosses the east of Zuid-Beveland, where it is crossed by a railroad bridge (between the stations Rilland-Bath on the west and Bergen op Zoom on the east) and three road bridges, and along Tholen, where it is spanned by three road bridges.

References

[edit]
  1. ^ Ministry of Infrastructure and Water Management
  2. ^ Dutch "Vaarwegen in Nederland" Ministry of Infrastructure and Water Management
  3. ^ "Schelde-Rijnkanaal" (in Dutch). Rijkswaterstaat. Archived from the original on 2014-10-27.

Map[dead link] 51°27′07″N 4°13′48″E / 51.452°N 4.23°E / 51.452; 4.23

Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 487ec730c91f1075569d3a075df53472__1657274400
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/48/72/487ec730c91f1075569d3a075df53472.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Scheldt–Rhine Canal - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)