Jump to content

Привратник

(Перенаправлено из -за того что ,
Mosaic depicting a man in a tunic watching a street scene from the Villa del Cicerone in Pompeii, 1st century CE

Остиарий слово , , латинское иногда англичальное, как остиарное , но часто буквально переводилось как портер или швейцар , изначально был порабощенным человеком или охранником, размещенным у входа в здание, аналогично привратнику .

В римско -католической церкви этот «портер» стал самым низким из четырех второстепенных орденов, предписанных Советом Трента . Это был первый приказ, в который был принят семинар после получения тонса . Портер в древние времена обязан открыть и закрывать церковную дверь и охранять церковь, особенно для обеспечения того, чтобы во время Евхаристии во время Евхаристии не вступит нежиапензированные люди . Позже, портер также будет охранять, открыть и закрывать двери ристических , баптистских и в других частях церкви.

Портер не был частью священных орденов, ведущих таинства, а просто подготовительной работой на пути к основным порядкам : поддиаконат (до его подавления, после второго Совета Ватикана Папой Павлом VI ), диаконат и священство . Как и другие второстепенные приказы и поддиаконат, он сохраняется в таких обществах, как священническое братство Святого Петра .

History

[edit]

In the Roman period, an ostiarius was an enslaved person whose duty was to guard the entrance of an upper-class citizen's house, sometimes being chained to the doorway to prevent flight.[1][2] A basilica originally served as a Roman court of law, and it was the duty of the ostiarius to regulate the approach of litigants to the judge.[3]

When, from the end of the second century, the Christian communities began to own houses for holding church services and for purposes of administration, church ostiaries are soon mentioned, at least for the larger cities. They are first referred to in the letter of Pope Cornelius to Bishop Fabius of Antioch written in 251,[4] where it is said that there were then at Rome 46 priests, 7 deacons, 7 subdeacons, 42 acolytes, and 52 exorcists, lectors, and ostiaries, or doorkeepers. According to the statement of the Liber Pontificalis,[5] an ostiary named Romanus suffered martyrdom in 258 at the same time as St. Lawrence.

In Western Europe the office of the ostiary was the lowest grade of the minor clergy. In a law of 377 of the Codex Theodosianus[6] intended for the Vicariate of Italy, the ostiaries are also mentioned among the clergy who have a right to personal immunity. In his letter of 11 March 494, to the bishops of southern Italy and Sicily, Pope Gelasius says that for admission into the clergy it was necessary that the candidate could read (must, therefore, have a certain amount of education), for without this prerequisite an applicant could, at the most, only fill the office of an ostiary.[7]

In Rome itself this office attained to no particular development, as a large part of these duties, namely the physical work necessary in the church building, what is now probably the duty of the sexton, was at Rome performed by the mansionarii. The clergy of the three lower grades (minor orders) were united at Rome into the Schola cantorum (choir) and as such took part in the church ceremonies. There are no special prayers or ceremonies for the ordination of the lower clergy in the oldest liturgical books of the Roman Church.[8]

For the Gallican Rite, short statements concerning the ordination of the lower orders, among them that of the ostiaries, are found in the "Statuta ecclesiæ antiqua" a collection of canons which appeared at Arles about the beginning of the sixth century.[9] The "Sacramentarium Gelasianum" and the "Missale Francorum" contain the same rite with the prayers used on this occasion.

According to these the ostiaries are first instructed in their duties by the archdeacon; after this he brings them before the bishop who takes the keys of the church from the altar and hands them to the candidate for ordination with the words: "Fulfil thine office to show that thou knowest that thou wilt give account to God concerning the things that are locked away under these keys." Then follows a prayer for the candidate and a prayer for the occasion that the bishop pronounces over him. This ceremony was also at a later date adopted by the Roman Church in its liturgy.[8]

In Latin Western Europe, outside of Rome, in the late Roman era and the one following, the ostiaries were still actually employed as guardians of the church buildings and of their contents. This is shown by the epitaph of one Ursatius, an ostiary of Trier.[10] An ostiary of the church of Salona is also mentioned in an epitaph.[11] Later, however, in the Latin Church the office of ostiary universally remained only one of the degrees of ordination and the actual work of the ostiary was transferred to the laity (sacristans, sextons, etc.).

In the ordination of ostiaries their duties are thus enumerated in the Pontifical: "Percutere cymbalum et campanam, aperire ecclesiam et sacrarium, et librum ei aperire qui prædicat" (to ring the bell, to open the church and sacristy, to open the book for the preacher). The forms of prayer for the ordination are similar to those in the old Gallican Rite.[8]

На Востоке были также привратники на службе на церкви. Они перечисляются в церковных лицах Советом Лаодичеи (ок. 343–381). [12] Like the acolytes and exorcists, they were only appointed to serve the church, but received no actual ordination and were not regarded as belonging to the ecclesiastical hierarchy. According to the "Apostolic Constitutions" belonging to the end of the fourth century the guarding of the door of the church during the service was the duty of the deacons and subdeacons. Thus the doorkeepers exercised their office only when service was not being held.

Незначительный приказ больше не существует официально в восточных католических церквях и был отменен в римско -католической церкви папой Павлом VI в его апостолическом письме, министр Куадам [ 13 ] 15 августа 1972 года. [ 14 ] [ 15 ]

Смотрите также

[ редактировать ]
  1. ^ Dewitt, Norman W. (январь 1920). «Примитивная римская домохозяйство». Классический журнал . 15 (4): 219. JSTOR   3288304 . Значок открытого доступа
  2. ^ Суэтоний (1914). Рольф, JC (ред.). Жизнь Цезаря, том II: Клавдий. Нерон. Гальба, Ото и Вителлиус. Веспасиан. Титус, Домитиан. Жизнь прославленных людей: грамматики и риторики. Поэты (Теренс. Вирджил. Гораций. Тибуллус. Персий. Лукан). Жизнь Плиния Старший и Пассиен Криспс . Кембридж, Массачусетс: издательство Гарвардского университета. п. 443.
  3. ^ "Ostiarius", Словарь христианских древностей , том 2, (Уильям Смит, Сэмюэль Читам, ред.), Дж. Мюррей, 1880
  4. ^ Евсевий , церковная история , VI, 43.
  5. ^ Duches, Origines du Cà Chrérigen (2th. Sigi, 1909). Я, 155
  6. ^ Lib. 16 сиська. 2, ст. XXIV; редакция Gothofredi, 6, 1, 57.
  7. ^ Patrologia Latina , LVI, 691.
  8. ^ Jump up to: а беременный в Кирш, Иоганн Питер. "Портье." Католическая энциклопедия Vol. 12. Нью -Йорк: Роберт Эпплтон Компания, 1911. 9 ноября 2016 г.
  9. ^ Фридрих Массен , "Quellen des Kirchenrechts", I, 382.
  10. ^ Надпись тела. Стандарт., 13, 3789.
  11. ^ Тело. Iatin., III, 13142.
  12. ^ Шафф, Филипп , изд. (1900). «Canon XXIV, синод Лаодисеи». Никена и отцы пост-никена, серия 2 . Тол. 14: Семь экуменических советов. Ни одного из священства, от пресвитеров до дьяконов и т. Д. В церковном порядке до подразделений, читателей, певцов, экзорцистов, припивших или любого класса аскетов, должны войти в таверну.
  13. ^ Папа 6 (15 августа 1972 г.). «Министерство » . Ватикан. ВА (на латыни) . Получено 2022-01-10 .
  14. ^ Крест, Флорида; Ливингстон, EA, ред. (1997). "Доржейт" . Оксфордский словарь христианской церкви (3 -е изд.). Оксфорд, Великобритания: издательство Оксфордского университета. п. 501 ISBN  0-19-211655-x .
  15. ^ Райли, TJ; Католический университет Америки, ред. (2003). "портье". Новая католическая энциклопедия . Тол. 11 (2 -е изд.). Детройт: Томсон/Гейл. С. 525–526. ISBN  0-7876-4015-8 .

Эта статья включает в себя текст из публикации, который сейчас в общественном доступе : Герберманн, Чарльз, изд. (1913). « Портер, привратник ». Католическая энциклопедия . Нью -Йорк: Роберт Эпплтон Компания.

Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: f55ad439587a6c50f6dbde3319a0bd5f__1715468160
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/f5/5f/f55ad439587a6c50f6dbde3319a0bd5f.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Ostiarius - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)