Мейер верфи
![]() | |
Тип компании | Частный |
---|---|
Промышленность | Судостроение |
Основан | 1795 |
Штаб -квартира | Папенбург , Германия |
Ключевые люди | Бернард Мейер, генеральный директор
Томас Вейгенд Доктор Ян Мейер Тим Мейер [ 1 ] Бернд Эйкенс [ 2 ] |
Продукция | Круизные лайнеры Танкеры Жертвы -носители Паромы Исследовательские суда |
Доход |
|
Number of employees | 7,000 (2024),[4] 3100 (2030)[5] |
Parent | Meyer Neptun S.à.r.l. |
Website | meyerwerft.com |

Верфь Мейер ( произносится [ˈmaɪ̯ɐ ˌvɛːʁft] ; Английский: Meyer Shipyard ) - немецкая судостроительская компания, со штаб -квартирой в Папенбурге в реке EMS , основанная в 1795 году, строявшие деревянные суда. Он принадлежал и управляется семьей Мейера в течение семи поколений. С 1997 года он является частью группы Meyer Neptun, а также Neptun Werft в Ростоке . В 2014 году компания добавила верфь Turku в Финляндии в группу. С тех пор это также стал строителем роскошных пассажирских кораблей. 700 кораблей разных типов были построены во дворе. Зал док-2 является третьим по величине зал судостроения и пятый по величине полезный объем в мире по состоянию на 2022 год. Сервица является якорем на европейском маршруте промышленного наследия . [ 6 ]
История
[ редактировать ]Середина была основана в начале 1795 года Уилмом Рольфом Мейером в качестве двора, специализирующегося на небольших деревянных сосудах. Йозеф Ламберт Мейер начал строить железные сосуды в 1874 году. [ 7 ] During the Second World War, Meyer Werft mainly repaired ships, including ships from the Kriegsmarine. There were once more than 20 shipyards in the Papenburg area, but today Meyer Werft is the only one remaining. For seven generations it has been a privately held and family-owned company until 2024, when the german government announced its readiness in August 2024 to take a stake in the company.[8]
Company
[edit]Meyer Werft gained international recognition through the construction of roll-on/roll-off ferries, passenger ferries, gasoline tankers, container ships, livestock ferries and most recently luxury cruise ships.
Meyer is one of the largest and most modern shipyards in the world with about 3300 employees, and home to the largest roofed dry docks in the world. The first covered dock was inaugurated in 1987 and was 370 meters long, 101,5 meters wide and 60 meters high. In 1990/91 the dock was extended by an additional 100 meters. In 2004, a second covered dock was built, which is announced to be extended to a full length of 504 meters, a width of 125 meters and height of 75 meters in order to compete with Asian shipyards. Meyer Werft will as a result of this be able to build three cruise ships a year.[9] Because the yard at Papenburg is upstream on the river Ems, the giant ships to be delivered have to make a 36 km voyage to the Dollart bay. These voyages attract thousands of spectators. Up until the completion of the Ems river barrier in 2002, the journey was only possible at high tides.
In September 2014 Meyer Werft acquired 70% ownership of STX Finland and the Turku shipyard STX Finland Oy from STX Europe with the state-owned Finnish Industry Investment owning the remaining 30%. The shipyard was renamed Meyer Turku Oy.[10][11][12] Meyer Werft acquired the remaining 30% in 2015.
In context of the COVID-19 pandemic the Meyer Werft got in financial trouble. The company had taken orders for new ships but apperantly did not adequately account for the rise in energy- and material cost in the associated contracts. In 2024 €2,8 billion were needed to complete ordered ships and banks were not willing to grant additional loans.[13]
The German state and the States of Germany were asked to support the struggling shipyard and chancellor Olaf Scholz proclaimed the systemic relevance of Meyer Werft in mid August 2024 and signaled the readiness to help out, pending approval by the Bundestag and the European Commission.[13] On 13 September the German parliaments budgetary committee voted for the governments rescue plan.[14] Research by the Handelsblatt showed that the Federal Ministry of Finance had adressed the committee in a secret dossier and stressed the potential importance of the shipyard for military projects if global tensions should rise. With ThyssenKrupp Marine Systems and Lürssen already available, a military use for the Meyer Werft was disputed by observers. Max Johns, Professor for Maritime Management with the HSBA called the claim a "retroactive search for reasons" after politicians had already promised to help.[15] The contracts were signed on 16 September 2024, with the German government acquiring 80 % of the company for €400 million.[16] A week after the signing, systemic malpractices in Management accounting were also documented, with the management apparently beeing unaware of the actual state of Meyer Werft projects and never having produced monthly financial statements.[17]
Ships built at Meyer Werft
[edit]A large variety of ships have been built at Meyer Werft, including car carriers, cargo ships, container ships, cruise ships, ferries, fishing vessels, gas carriers, lightvessels, paddlesteamers, passenger ships and Seebäderschiffs. During the last years, the shipyard was only building cruise ships.[18][19][20][21] Since 2024, the company is building parts of Converter Platform. The decision was made during the beginning of the COVID-19 pandemic.[22][23][24][25]
Contracts
[edit]Planned Signed Projects decided between shipbuilder and ship owners.
Delivery | Name | Weight | Owner | Dock Hall | Notes |
---|---|---|---|---|---|
2024 | Disney Treasure | 135.000 | ![]() |
2 | Cruises, 1250 Cabins, LNG |
2024–2027 | – | – | Dragados Offshore | Offshore Steel Platforms DolWin4 (dolwin delta, S.727[26][27][28][29][30]), BorWin4, BalWin1 & BalWin2 | |
2025 | Asuka III | 51.950 | ![]() |
1 | Cruises, 744 Pax, LNG |
2025 | Disney Destiny | 135.000 | ![]() |
2 | Cruises, 1250 Cabins, LNG |
2026 | Njord | 84.800 | Ocean Residences Development | Residences, 1000 Pax, Methane | |
2026 | Meteor IV | 10.000 | ![]() |
1 | Research |
2027 | N.N. (Excel-Class) | 180.000 | ![]() |
2 | Cruises |
2028 | N.N. (Excel-Class) | 180.000 | ![]() |
2 | Cruises |
2028[31] | Disney Project | 135.000 | ![]() |
2 | Cruises, 1250 Cabins, LNG |
List of shipyards
[edit]Meyer Werft (located at Papenburg)
Neptun Werft (located at Rostock)
Meyer Turku (located at Turku)
References
[edit]Hans Jürgen Witthöft, Meyer Werft- Innovative shipbuilding from Papenburg, Koehlers Verlagsgesellschaft mbH, Hamburg
- ^ "Мейер брось | отпечаток" . Мейер бросает .
- ^ «Meyer Group Restructuretructure, приносит новый генеральный директор» .
- ^ «Суть немецких верфей» рушится » (на немецком языке). 2021-03-15 . Получено 2021-03-16 .
- ^ "Meyer Group" . Архивировано из оригинала 20 марта 2024 года . Получено 20 марта 2024 года .
- ^ «Мейер Werft Workings Demiss» . Получено 5 июля 2024 года .
- ^ «Вход Эрих: верфь Мейера» . Европейский путь промышленного наследия. 2014 . Получено 15 января 2015 года .
- ^ Мейер Werft Gmbh. "Тритон" .
- ^ Ндр. «Олаф Шольц: Бунд вносит свой вклад в решение на верфи - Мейер -верфь перед спасением» . www.ndr.de (на немецком языке) . Получено 2024-08-22 .
- ^ «Meyer Shipyard строит самый большой зал доков в мире» . Spiegel Online . 2008-01-18 . Получено 2009-06-25 .
- ^ Мейер Werft Gmbh. "Пресс-релиз" .
- ^ «Государство и Мейер Верфт купили верфь турку - цена покупки не публика » . Turun Sanomat . 4 августа 2014 года.
- ^ Мейер Werft Gmbh. "Пресс-релиз" .
- ^ Подпрыгнуть до: а беременный «Бунд хочет спасти удар по верфи Мейер», - Die Zeit , 22 августа 2024 года, 23 августа 2024 года.
- ^ «Мейер Верфт: Бунд и земля дают зеленый свет для государственной помощи» , NDR, 13 сентября 2024 г.
- ^ «Мейер Верфт в военном отношении? Виктория Роберц :
- ^ "Handelsblatt" . www.handelsblatt.com . Получено 2024-09-16 .
- ^ Карстен Кноп: «Смелость для больших идей и бывшая флагманская компания» , опубликованная 21 сентября 2024 года, получена 22 сентября 2024 г.
- ^ «Meyer Shipyard начинается со стальной работы на оффшорной платформе» .
- ^ «Начало производства для платформы Dolwin Delta Converter на верфи Мейера» . 5 июля 2024 года.
- ^ «Мейер Верфт начинает строительство платформы оффшорной конвертер» . 5 июля 2024 года.
- ^ «Несмотря на кризис: верфь Мейера запускает строительство платформы для ветровой энергии | noz» . Июль 2024 г.
- ^ Жаль, Герд (2024-07-04). «Переход энергетики:« Исторический день »на верфи Мейера в Папенбурге | Ноз» . noz.de (на немецком языке) . Получено 2024-07-31 .
- ^ «Новый бизнес для Papenburger Meyer Shipyard: строительство конвертерных станций - Buten un Inner» . www.butenunbinnen.de (на немецком языке) . Получено 2024-07-31 .
- ^ «Начало производства для конвертерной платформы» . Мейер Верфт . Получено 2024-07-31 .
- ^ https://www.youtube.com/watch?v=OgKKCM_RQO
- ^ https://scontend-ham3-1.xx.fbcdn.net/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/s 2 = 00_ayc zt2fgzedgova1mg3abxkrzgxs-nd9s-nd91fjwmgwhweoevq & oe = 66cd654
- ^ https://scontend-ham3-1.xx.fbcdn.net/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/b/45022_828444 2 = 66ecda59
- ^ https://scontend-ham3-1.xx.fbcdn.net/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/v/s 2 = 00_ayc zt2fgzedgova1mg3abxkrzgxs-nd9s-nd91fjwmgwhweoevq & oe = 66cd654
- ^ https://www.linkedin.com/posts/haukejuergensen_energytransition-hvdcoffshoregridconnections-activity-7214934318903640064-jrih
- ^ https://media.licdn.com/dms/image/v2/d4d22aqhmmkor_t4h0w/feedshare-shrink_800/feedshare-shrink_800/0/17201743872333330vmvmvsfvsmvsmvsfvsmvsfvsmvsfvs . Xqgrjgv3zghkmoik
- ^ Ассоши, Кристоф (2024-07-09). «Новый заказ на верфи Мейер» . Крусеро - круизный журнал (на немецком языке) . Получено 2024-07-31 .
Внешние ссылки
[ редактировать ]