Jump to content

LARS Physant

LARS Physant
LARS Physant
LARS Physant, 2017. В том же году он был награжден Рыцарями Ордена Даннеброга королевой Маргрет II из Дании.
Рожденный
LARS Physant

24 апреля 1957 года
Копенгаген, Дания
Национальность Датский
Известен для Живопись, портреты
Веб -сайт http://www.larsphysant.com

LARS Physant (родился 24 апреля 1957 года, Копенгаген, Дания) живет и работает в Барселоне с 1994 года, является датским художником, концептуальное выражение которого корни в натурализме и реализме . [ 1 ] Среди его наиболее ранних влияний - CW Eckersberg , Christen Købke , J.th. Lundbye , Wilhelm Hammershøi , Vermeer van Delft , Claude Monet и Georges Seurat . Он особенно известен своими королевскими портретами и его концепцией мультиверсального реализма, выраженной на оправах из дерева.

Биография

[ редактировать ]

Lars Physant начал рисовать в очень раннем возрасте. Будучи подростком, он нарисовал на очень маленьких кусочках бумаги, которые можно легко спрятать, поэтому никто не увидит их. Позже в своей карьере в 2005 году он в конечном итоге показал эти рисунки общественности на своей ретроспективной выставке El Transit de La Llum , в Castell de Benedormiens, Castell D'Aro, Испания. [ 2 ]

В 1986 году он создал иллюстрации для датских и норвежских изданий JRR Tolkien книжного дерева и листа [ 3 ] которые были показаны на 22 выставках по всей Скандинавии. В 1987 году он начал работать над книгой по истории Рим квадратов Рима -Рим - Пладсинс . [ 4 ] художники датского золотого века Его цель состояла в том, чтобы изобразить каждый из 40 квадратов Рима, рисуя и рисуя на открытом воздухе на открытом воздухе (Au Plein Air), как это делали . Никакой помощи с фотографии не может быть использована. Многие выставки проистекают из его 8 -месячного итальянского опыта. [ 5 ] В 1996 году «Учредитель» создал картины для второй книги о Риме Оле Асковом Олсеном, Глимтом А.Ф. и глимтом , описывающим неизвестные места города. На этот раз фотографические ссылки были разрешены.

Встреча с Римом, средиземноморской культурой и особенно светом в регионе очень вдохновило его, и когда в 1994 году у него была возможность провести год в Барселоне, работая на выставке для своей галереи в Копенгагене, это оказалось поворотом для Он и он постоянно поселились в Барселоне. [ 6 ] [ 7 ]

Lars Physant's посетил Раджастхан в 2009 году. У него была возможность сделать немного живописи во время своего пребывания в Удайпуре , а затем он проехал 2500 километров по дороге, останавливаясь в нескольких городах, видя пейзажи и людей, посещая храмы и другие достопримечательности, пока он не достиг Варанаси . Этот сайт, священный для индусов, вдохновил картину под названием Lyspassion II - Sankt Hans Dag. Маникника Гхат. Варанаси . Physant продюсировал несколько работ, вдохновивших его визит в Индию, включенный в несколько выставок в Испании, Бельгии и Дании.

В 2012 году Клаус Рифбьерг предложил Lars Physant создать работы для визуализации книги стихов Фериа -Федерико Гарсии Лорка , которую Рифбьерг и его жена Инге перевели в датское. Ученик изучал жизнь и работу Лорки, а также современников Лорки, исторические обстоятельства эпохи и мир Фламенко . Он создал 28 картин, которые иллюстрируют двуязычную датскую/испанскую версию Ferias, опубликованную Gyldendal в 2013 году. В 2014 году картины и стихи были выставлены в Museo Casa Natal Federico Garcia Lorca на месте рождения поэта во Фуанте Вакеросе , Гранада в праздновании. 116 -летия Лорки. Учредитель активно участвовал в дискуссиях о поэте в Андалусии вместе с признанными специалистами в этой области, таких как Ян Гибсон , Хуан Хосе Теллес, Мануэль Франциско Рейна и Хуан де Локс или эксперт в культуре Фламенко, Лурдес Галвеса дель Постго.

В 2014 году «Учредитель» был поручен Национальным музеем Дании, чтобы нарисовать портрет королевы Маррета II из Дании, чтобы отметить ее 75 -й день рождения. Портрет озаглавлен на Skabe Bilder AF Bilder (создание изображений из изображений).

В 1992 году он начал называть свое разделение холста как интроспективный натурализм , чтобы описать представление внутреннего и внешнего мира, с внешним миром реалистичным образом, помещенным в центр поверхности картин и внутреннего мира, выраженный как абстрактный Выражение на краях поверхности картины. Он писал: « Любой тип восприятия внешнего мира до предела нашего тела всегда смешивается с реальностью, которая хранится в нашем внутреннем я: состояние ума, воспоминания, сонливость, бодрствование, живые образы, волнение после обсуждения , Слешечный эффект, который делает немедленное после изображений, таких как фотонегативы, вспышки, опыт холодной или сильной жары и т. Д.… ». [ 8 ]

Also in the 1990s, as a step forward in his research within the fusion of realism and abstraction, he developed the expression Samlet, splittet virkelighed (United divided reality). Examples of this expression are found throughout his work, and in 1999 that he physically split the surface of his paintings and added the relief dimension.[9]

From then on, he would break up the canvas, and the shape of most of his paintings would become irregular, emphasizing the fragmentation of our reality. The fragments would sometimes be totally separated, leaving irregular spaces between them. His technique is to use acrylics and oil on canvas on relief wooden structures.[10]

The parallelism with music and musical concepts is always present in his work – a painterly way of conceiving “theme with variations”. Like in Edward Elgar’s Enigma Variations’s, the relief structures contain many different visions of the same original theme which itself is never exposed.

Psychoanalysis is another important inspiration and reference.[11] The role of the unconscious within the perception, and how the process of improvisation and composition is always related to how the mind works metaphorically and metonymically is present throughout his work.[12] Also, the way memory stores and distributes perception layer upon layer is like the transparent layers of paint used. The investigations of Sigmund Freud and Jacques Lacan have left strong marks in his art, i.e. his painting “Wo Es war, soll Ich werden”.

Simultaneous perception[13] has been a theme of his latest exhibitions, whereby he emphasizes the idea that the complementarity of different emotional states is the way to get on more qualified terms with inner and outer reality. This is one of the themes in Else Marie Bukdahl's text “Flerhed af blikke” (Plurality of views), referring to Niels Bohr’s theories.

As a consequence and evolution of the previous expressions, Lars Physant is working with the concepts Contrapunctual Realism and Multiversal Realism, focusing on the visual perception[14] itself. It is intended as a parallel expression in pure painting to that of Peter Greenaway within cinema and video art, which assumes the fragmentation and complexity of the 21st century as a challenge to artistic articulation. Contrapunctual Realism refers partly to the influence from the Canadian pianist Glenn Gould’s working methods and his way of conceiving interpretation.

Portrait Painting

[edit]

Physant applies his personal concepts also in his portrait paintings, which always have held a central place within his work. He started drawing portraits from live models when he was 13 years old. In the portrait he seeks the humanity and the unconscious in order to compose the total work.

Physant has portrayed Danish and international musicians, writers business people and members of the Danish royal family. In 2014, he portrayed H.R.H. Princess Benedikte of Denmark in the work Multiversal Realisme i 12 faser (Multiversal realism in 12 phases) for her 70th birthday.[15]

In 2015 the Danish National Museum commissioned Physant to paint a portrait of Queen Margrethe II of Denmark for her 75th birthday. The painting entitled At skabe billeder af billeder (Creating images from images) was presented on April 14, 2015.[16] The title refers to the queen's own works of art and to Physant's own artistic project. After the revelation of the portrait, a booklet exclusively about the portrait and its symbolism and references to Danish history was published. Among the contributors of the booklet, which is named after the painting, are the director of the National Museum of Denmark, Per Kristian Madsen, and specialist of portraits, Thyge Christian Fønss-Lundberg.[17]

In 2016 Physant travelled to Greece with the commission to paint the double portrait of. King Constantine and Queen Anne-Marie.[18] The title of the portrait, "Den dobbelte Odysse. Vindens løfte" (The double Odyssey. The Promise of the Wind) is inspired by Ulysses who had been separated from his beloved Ithaka for 20 years, while the royal couple were separated from their country for almost 47 years.

As well as his other works, Physant paints his portraits as fragmented image on relief wooden structures which cannot be framed; a technique that is unique to the genre.

Self-portrait

[edit]
The four Temperaments. Here the melancholic temperament in blue.

Lars Physant's self-portrait, commissioned by Vendsyssel Kunstmuseum, is an interpretation in painting of the Four Temperaments expressed in Carl Nielsen's Second Symphony Opus 16. The portrait consists of four paintings that constitute a single portrait. Each of the four works represents one of the classic temperaments; choleric, phlegmatic, melancholic and sanguine. Each of the four parts is further divided into four parts of the portrayed temperament. About this portrait, Physant writes: "From a metaphorical point of view, we could imagine that the sixteen faces making up this self-portrait are complimentary variations on the idea of a SELF-PORTRAIT, a FACE or the TRUTH. We are invited to face the truth of this face and thereby (possible) get a little closer to it."

Physant has developed this synaesthetic method further, painting the portraits of Rafael Argullol, Klaus Rifbjerg, Michala Petri, and other, which were included in the exhibition "SERENDIPIA. Kosmos, Polykosmos, Psykokosmos"[19] at Kastrupgårdsamlingen, Denmark in 2017–2018, and were shown expressly accompanied with Carl Nielsen's music, proving the full experience both visual and audio.

Honorary awards

[edit]

In April 2017, Queen Margrethe II of Denmark awarded Lars Physant with Ridder af Dannebrogordnen (The Order of Dannebrog).[20]

Paintings in books

[edit]
  • At skabe billeder af billeder – Portræt af H.M. Dronning Margrethe II af Danmark, Nationalmuseet, ISBN 978-87-7602-328-7
  • ARCHIPIÉLAGO – retrato polifónico de Rafael Argullol, Oriol Alonso Cano, Ediciones del subsuelo, ISBN 978-84-941646-9-9 (page 101)
  • FERIAS, Federico García Lorca (suite of poems by Inge & Klaus Rifbjerg), Gyldendal 2013, ISBN 978-87-02-15640-9
  • Glimt af et glemt Rom (View to a forgotten Rome), Ole Askov Olsen, Tanning & Appel 2003 ISBN 87-413-6424-4 Paintings by Lars Physant
  • Rom – Pladsernes by (Rome – city of squares), Ole Askov Olsen, Tanning & Appel 1996 ISBN 87-413-6343-4 Paintings by Lars Physant
  • Tree and Leaf, J. R. R. Tolkien, Danish edition published by ZAC 1987 OCLC 464041668 Cover design and illustrations by Lars Physant
  • Træ og Blæde, J. R. R. Tolkien, Norwegian edition Tiden Norsk Forlag A/S 1995 ISBN 82-10-03923-7 Cover design and illustrations by Lars Physant

References

[edit]
  1. ^ "Den figurative mystiker". www.b.dk (in Danish). 2017-04-23. Retrieved 2017-12-18.
  2. ^ ""La realidad calidoscópica" (2005)". El Periódico de Catalunya. Retrieved 2013-04-05.
  3. ^ "Imladris - Danmarks Tolkienforening, den danske guide til Tolkien".
  4. ^ "Få Rom - pladsernes by af Ole Askov Olsen som Indbundet bog på dansk".
  5. ^ "Solo exhibitions".
  6. ^ Arthus Gallery
  7. ^ ""Comments by Christian Schultz-Lorentzen" (1995)" (PDF). on the Rome III book. Retrieved 5 April 2013.
  8. ^ http://www.larsphysant.com/wp-content/uploads/2016/08/Cat_1999_Lars-Physant_Introspective-naturalism_EN.pdf [bare URL PDF]
  9. ^ http://www.larsphysant.com/wp-content/uploads/2016/07/Cat_2003_Kunst-og-borger_LP_United-divided-reality_EN.pdf [bare URL PDF]
  10. ^ ""Retaules de f'isica i art" (2012)". El Punt Avui. Retrieved 2013-03-28.
  11. ^ ""Antològica del danès Lars physant" (2012)". Bonart. Retrieved 2013-03-28.
  12. ^ "Momentets Skønhed" (PDF) (in Danish). In Weekendavisen. 2008-11-21. Retrieved 2013-04-05.
  13. ^ ""Lars Physant expone sus trabajos en el Palau Monja" (2012)". La Vanguardia. 13 June 2012. Retrieved 2013-03-28.
  14. ^ ""Vídeo, la obra de Lars Physant en el Palau Monja" (2012)". News España. Archived from the original on 2013-04-11. Retrieved 2013-03-28.
  15. ^ "VIDEO Prinsesse Benedikte får portræt i 70-års fødselsdagsgave". DR (in Danish). Retrieved 2017-12-18.
  16. ^ "At skabe billeder af billeder. Lars Physants portræt af Hendes Majestæt Dronning Margrethe II af Danmark". Mynewsdesk (in Danish). Retrieved 2017-12-18.
  17. ^ "At skabe billeder af billeder - H.M.Dronning Margrethe II af Danmark - Øvrige titler - Nationalmuseets Udgivelser | Nationalmuseet". www.museumsbutikken.dk (in Danish). Retrieved 2017-12-18.
  18. ^ "Article in the Danish magazine Billed-Bladet about my royal portraits". www.larsphysant.com. Retrieved 2017-12-18.
  19. ^ "Særudstilling Lars Physant - Serendipia". www.kastrupgaardsamlingen.dk (in Danish). Retrieved 2017-12-18.
  20. ^ "Dronningen tog imod". www.b.dk (in Danish). 2017-04-03. Retrieved 2017-12-18.
  • Nuria D’Asprer, “Barcelona: passatges de traducció” Edicions Xoroi, 2013
  • Rafael Argullol, Vicenç Altaió, Roger Pierre Turine. exh. cat. Simultaneous perception, 2012
  • Lisette Vind Ebbesen, E.M. Bukdahl. exh. cat. Panta rei, 2011
  • Else Marie Bukdahl, Lisbeth Bonde. exh. cat. The complexity of seeing, 2008
  • Lisbeth Bonde, interview “Momentets Skønhed”, 2008
  • Jørgen Gleerup & Lars Nymark, ”Vær velkommen Herrens år”, Forlaget Aros, 2007
  • Else Marie Bukdahl. Exh. Cat. Flerhed af blikke, 2007
  • Pere Gimferrer, Klaus Rifbjerg, Enrique Badosa, Arnau Puig, Arne Haugen Sørensen. Exh. Cat. El trànsit de la llum, 2005
  • Lisbeth Algreen, Lone Raadam, Jørgen Reeckmann, ”Linjer i landskaber”, Alinea 2003
  • Kasper Monrad, ”Under samme himmel. Land og by i dansk og tysk kunst 1800-1850”, Thorvaldsens Museum 2000
  • Lise og Louise Svanholm,”Danske Portrætter 1985-1995”, Gyldendal 1995
[edit]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 8bc9452ab337d6e6dcbe63cd9e2013de__1722975720
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/8b/de/8bc9452ab337d6e6dcbe63cd9e2013de.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Lars Physant - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)