Jump to content

Железнодорожный вокзал Nantybwch

Координаты : 51 ° 47′15 ″ с.ш. 3 ° 15′53 ″ ш / 51,7876 ° с.ш. 3,2647 ° С / 51,7876; -3,2647
(Перенаправлено из Nantybwch )

Нет
Железнодорожные коттеджи, которые стояли напротив станции в 2013 году.
Общая информация
Расположение Nantybwch , Blaenau Gwent
Уэльс
Координаты 51 ° 47′15 ″ с.ш. 3 ° 15′53 ″ ш / 51,7876 ° с.ш. 3,2647 ° С / 51,7876; -3,2647
Ссылка на сетку SO128106
Platforms4
Other information
StatusDisused
History
Original companyMerthyr, Tredegar and Abergavenny Railway
Pre-groupingLondon and North Western Railway
Post-groupingLondon, Midland and Scottish Railway
Key dates
1 March 1864 (1864-03-01)Opened as Tredegar
1 November 1868Renamed
2 November 1868Becomes a junction station
4 January 1958Withdrawal of Abergavenny and Merthyr services
13 June 1960 (1960-06-13)Final closure

Железнодорожный вокзал Nantybwch был станцией на лондонской и северо -западной железной дороге линии долины, где обслуживались деревня Нантибвч в Уэльш графстве Монмутшир . [ 1 ]

Первая часть Мертира , Тредегар и Абергавенни железной дороги от Абергавенни до Бринмавра была открыта 29 сентября 1862 года. [ 2 ] Линия была сдана в аренду и управляется Лондонской и северо -западной железной дорогой , которая приобрела небольшую железнодорожную компанию 30 июня 1866 года. [ 3 ] [ 4 ] 1 марта 1864 года линия была продлена от Бринмавра до Нантибвча, где была открыта станция. [ 5 ] [ 6 ] Первоначально названный Tredegar , он был переименован в Nantybwch 1 ноября 1868 года, [ 5 ] [ 7 ] За день до публичного открытия продления на север от Sirhowy of Железной дороги Сирхоуи , у которой была собственная станция Tredegar . [ 8 ] [ 9 ]

The station was reached by the 118 yards (108 m) nine-arch Blaen-y-Cwm viaduct.[10] It was situated to the north of the small settlement from which it took its name and to the north-west of the local school.[11] Road access was via an unmade up lane reached by passing staff cottages adjacent to the line.[12] Situated at 1,165 feet (355 m) above sea level, the station was situated in a desolate and bleak landscape.[13][14] To the west the three miles to Rhymney Bridge were at a gradient of 1 in 35, whilst to Sirhowy the gradients varied between 1 in 42 and 1 in 37.[15] Single-engine loads between Rhymney and Nantybwch were restricted to 12 loaded wagons only.[15]

Four platform faces were provided: two platforms either side of a curving island platform, a bay platform for Sirhowy services and a platform for Merthyr services.[16] The Merthyr platform was adjacent to the road entrance and the platform building incorporated a ticket office and porters' room.[17] A weather-boarded footbridge linked the platforms which were lit by Sugg's Rochester pattern gaslights.[18] On the island platform was No. 1 signal box which was completed in 1891 and remained in use until 1959.[19][20] On the Down island platform until 1929 was the Area Traffic Control Office near No. 1 box until it was relocated to Abergavenny.[21][22] On the Up side was a water column fed from a brick-lined reservoir.[23] Beyond the station to the west was No. 2 box which was stone-built and of Rhymney Railway design; it controlled the goods sidings adjacent to the double track which were used for stabling and running around stock after closure of the line to the west.[24] Colliers' coaches were also stored here for the Sirhowy trains.[21]

As a result of decline in the local industry and the costs of working the line between Abergavenny and Merthyr,[25] passenger and goods services ceased on 4 January 1958.[26] The last passenger service over the line was an SLS railtour on 5 January 1958 hauled by LNWR 0-8-0 49121 and LNWR 0-6-2 tank 58926.[26][27] Final closure of Nantybwch came on 13 June 1960 with the withdrawal of the Sirhowy services,;[5][7][28][29] the last timetable showing three trains on weekdays from Tredegar.[30] The final day of operations was in fact the previous Saturday 11 June when GWR 5700 No. 3634 worked the last Up train from Tredegar at 4.32pm[31][29] and the last Down at 4.50pm with No. 8711.[32] The last train was the 6.33pm from Risca to Tredegar which had been extended to Nantybwch and departed from there at 7.52pm.[33] Earlier in the day there had been a rare Saturday excursion special from Brynmawr to Barry Island which called at Nantybwch.[31]


Preceding station   Disused railways   Following station
Rhymney Bridge
Line and station closed
  London and North Western Railway
Merthyr, Tredegar and Abergavenny Railway
  Trevil Halt
Line and station closed
Terminus   London and North Western Railway
Sirhowy Railway
  Sirhowy
Line and station closed

Present

[edit]

The site of the station has been lost under the A465 road.[34][35]

References

[edit]

Notes

[edit]
  1. ^ Conolly (2004), p. 8, section A4.
  2. ^ Tasker (1986), p. 18.
  3. ^ Awdry (1990), p. 93.
  4. ^ Hall (2009), p. 63.
  5. ^ Jump up to: a b c Quick (2009), p. 284.
  6. ^ Butt (1995), p. 233.
  7. ^ Jump up to: a b Butt (1995), p. 166.
  8. ^ Tasker (1992), p. 33.
  9. ^ Page (1988), p. 43.
  10. ^ Tasker (1986), p. 21.
  11. ^ Mitchell & Smith (2007), fig. XXIX.
  12. ^ Edge (2002), fig. 93.
  13. ^ Mitchell & Smith (2007), fig. 118.
  14. ^ Hall (2009), p. 67.
  15. ^ Jump up to: a b Page (1989), p. 172.
  16. ^ Page (1988), p. 67.
  17. ^ Mitchell & Smith (2007), fig. 116.
  18. ^ Edge (2002), figs. 87 and 88.
  19. ^ Mitchell & Smith (2007), fig. 113.
  20. ^ Edge (2002), fig. 87.
  21. ^ Jump up to: a b Tasker (1986), p. 128.
  22. ^ Edge (2002), fig. 89.
  23. ^ Tasker (1986), p. 63.
  24. ^ Mitchell & Smith (2007), fig. 117.
  25. ^ Hall (2009), p. 68.
  26. ^ Jump up to: a b Tasker (1986), p. 139.
  27. ^ Edge (2002), fig. 65.
  28. ^ Clinker (1988), p. 99.
  29. ^ Jump up to: a b Tasker (1992), p. 46.
  30. ^ Edge (2002), fig. 92.
  31. ^ Jump up to: a b Mitchell & Smith (2007), fig. 119.
  32. ^ Mitchell & Smith (2007), fig. 120.
  33. ^ Tasker (1986), p. 62.
  34. ^ Edge (2002), fig. 85.
  35. ^ Tasker (1986), p. 141.

Sources

[edit]
  • Awdry, Christopher (1990). Encyclopaedia of British Railway Companies. Sparkford: Patrick Stephens Ltd. ISBN 1-8526-0049-7. OCLC 19514063. CN 8983.
  • Butt, R. V. J. (October 1995). The Directory of Railway Stations: details every public and private passenger station, halt, platform and stopping place, past and present (1st ed.). Sparkford: Patrick Stephens Ltd. ISBN 978-1-85260-508-7. OCLC 60251199. OL 11956311M.
  • Clinker, C. R. (1988) [1978]. Clinker's Register of Closed Passenger Stations and Goods Depots in England, Scotland and Wales 1830–1980 (2nd ed.). Bristol: Avon-Anglia Publications & Services. ISBN 978-0-905466-91-0. OCLC 655703233.
  • Conolly, W. Philip (2004) [1958]. British Railways Pre-Grouping Atlas and Gazetteer. Hersham, Surrey: Ian Allan. ISBN 978-0-7110-0320-0.
  • Edge, David (September 2002). Abergavenny to Merthyr including the Ebbw Vale Branch. Country Railway Routes. Midhurst: Middleton Press. ISBN 1-901706-915.
  • Hall, Mike (2009). Lost Railways of South Wales. Newbury: Countryside Books. ISBN 978-1-84674-172-2.
  • Mitchell, Vic; Smith, Keith (August 2007). Sirhowy Valley Line. Welsh Valleys. Midhurst: Middleton Press. ISBN 978-1-906008-123.
  • Page, James (1988) [1979]. South Wales. Forgotten Railways. Vol. 8. Newton Abbot: David & Charles. ISBN 0-946537-44-5.
  • Page, James (1989). Rails in the Valleys. London: Guild Publishing. ISBN 978-0-71538-979-9.
  • Quick, Michael (2009) [2001]. Railway passenger stations in Great Britain: a chronology (4th ed.). Oxford: Railway & Canal Historical Society. ISBN 978-0-901461-57-5. OCLC 612226077.
  • Tasker, W.W. (1986). The Merthyr, Tredegar & Abergavenny Railway and branches. Poole: Oxford Publishing Co. ISBN 978-0-86093-339-7.
  • Tasker, W.W. (1992) [1978]. Railways in the Sirhowy Valley. Oxford: Oakwood Press. ISBN 0-85361-415-6.
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: b69f73474ab0d9c268da396cb283b73c__1674092460
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/b6/3c/b69f73474ab0d9c268da396cb283b73c.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Nantybwch railway station - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)