ONC до ООН
![]() |

Онги Куден ( телением о также известный как -Джу Хокке -Кьёнги Куден запись ) является Шу -передаваемых учениях герменевтическим или в Ничирене Шошу Буддхэм перорально [ 1 ] Являются ли предполагаемые устные учения Ничирена Дайшонина на лотос -сутре , начиная с 1 января 1278 года, которые были записаны и составлены его старшим учеником Никко Шанином тринадцать лет после смерти его хозяина. [ 2 ] [ 3 ]
Приверженцы Хоккеко мандалы Дай Гохонзон считают этот текст одним из самых божественных герменевтических трактатов в трудах Ничирена , потому что он предположительно раскрывает некоторые важные принципы учений Ничирена. [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ]
Религия Ничирена Шошу рассматривает этот текст как авторитетное буддийское Писание, сохранившее в репозитории Никко Шонина с 1295 года, приспособленного в 1539 году (оба потерялись в истории). Из-за претензий на то, что текст вдохновляется, он категорически отвергает любую повторную интерпретацию этого текста за пределами секты.
Structure
[edit]Ongi kuden is a series of lectures on important sentences and phrases of the Lotus Sutra, and includes the following lectures:
- The true meaning of Namu Myōhō Renge Kyō.
- Each of the twenty-eight chapters of the Lotus Sutra (Two hundred and thirty one inventory items).
- The Innumerable Meanings Sutra and the Samantabhadra Meditation Sutra.
- The essential passage in each of the twenty-eight chapters of the Lotus Sutra.
Concepts drawn
[edit]
Ongi kuden elucidates the following theories and concepts as interpreted by Nichiren Shoshu:
- The "Buddhism of Sowing" (Nichiren Buddha) is far superior to the "Buddhism of the Harvest" (Shakyamuni Buddha) in the Third Age of Buddhism.
- The identity of the Three Great Secret Laws to secure the state of Buddhahood.
- Gohonzon in terms of the Person (Nin Honzon) and the unity of a human person and the Gohonzon. (Nin-po-Ikka)
- Kuon-ganjo (This refers to the secret identity of the Buddha of mysteriously infinite, timeless past, presently claimed to be Nichiren Daishonin.)
- Singularity of both the physical body and "Buddha mind".
- Three bodies that animate a Buddha and Three truths of the World (Santai)
- The mutual interpossession of the ten realms of Buddhism and Ichinen Sanzen moments in a singular Life.
- World peace and security of the land.
- Lasting personal happiness in each and every cycle of Rebirth.
The meaning of Nam(u) Myōhō Renge Kyō
[edit]Nam-myoho-renge-kyo is claimed to be the core practice of Nichiren's teachings,[7] is weighted on heavily with great significance on Ongi-Kuden. This Nam-myoho-renge-kyo is explained in Ongi kuden as follows:[8]
Romanization | Chinese | Sanskrit | English | Hermeneutic interpretation of Nichiren Shoshu |
---|---|---|---|---|
Nam | 南 無 |
Namo | Devotion | Dedication of one's life to the truth of Myoho-renge-kyo and to Nichiren Daishonin as the Buddha who embodies the truth, the Dai Gohonzon of the Three Great Secret Laws in terms of both Buddhist theory and religious practice. |
Myōhō | 妙 法 |
Saddharma | The mystic law | Ignorance and enlightenment are a single entity, both hell and heavenly states are also singular essence. |
Renge | 蓮 華 |
Puṇḍarīka | The Nelumbo nucifera flower | Singularity of both cause and effect (archetype symbolized by this flower) |
Kyō | 経 | Sūtra | Sutra or teachings | All phenomena through three existences of past, present, and future as embodied by the Buddha of Compassion, Nichiren Daishonin. |
Claims of forgery
[edit]Большое количество работ Ничирена, собранных и опубликованных Сока Гаккай (Calced Gosho Zenshu [9]) has been called into question.
Некоторые ученые вызвали сомнения относительно того, были ли эти тексты фактически авторы Ничирена [ 10 ] или одобрено им или его партнерами. Кроме того, были обсуждены авторство Ongi Kuden, которое, как полагают, некоторые из них были составлены Никко Шонином , а не самим Ничирена Дайшонином.
В мировой энциклопедии Хейбонша говорится, что растущее число ничиренальных религиозных и текстовых писаний, включая Онги Куден, считаются некоторыми учеными как потенциально подделки. [ 11 ]
Смотрите также
[ редактировать ]Ссылки
[ редактировать ]- ^ Майкл, Сасо (1987). « Куден»: оральная герменевтика тунтрического буддизма Тиндаи ». Японский журнал религиозных исследований . 14 : 235–246.
- ^ Кейджин, Мамия (2011). «Библиографические исследования о работах Ничирена и их результатах [по -японски]. Минобу Ронсо . 16 : 179–242.
- ^ https: //www.nock/toc/toc/toc.
- ^ Кенджи, Мамия (2006). «Эскиз исследований в доктрине Ничирена: сосредоточиться на некоторых современных шолартах в Ничирен-Шу [на японском языке]». Журнал, Научно -исследовательский институт восточной культуры . 10 : 69–122.
- ^ Makoto, Shinohara (2003). «Josei Toda и студенты: 50 -летие« учебной группы Lotus Sutra »студентов Токийского университета [на японском языке]». Журнал Soka Education Research . 2 : 177–184.
- ^ Daisaku, Ikeda (1999 . )
- ^ Syne, пятый (2015). "Myojsoku" и "kangyosu" [по -японски] " Журнал религиозных исследований 89 : 308–3
- ^ Масатоши, Уэки (2001). Гендерное равенство в буддизме . Питер Лэнг. С. 136, 159–161. ISBN 0820451339 .
- ^ «Писания Ничирена Дайшонина» .
- ^ «Подлинные сочинения Ничирена Шонина [1222-1282]» .
- ^ Мировая энциклопедия 1998 .
Цитируемые произведения
[ редактировать ]- "На Киде" Устная традиция Полем Всемирная энциклопедия (на японском языке). Хейбонша. 1998 . Получено 2018-04-21 .