Новая круговая линия Taipei Metro Emu
Эта статья требует дополнительных цитат для проверки . ( февраль 2022 г. ) |
Новая круговая линия Taipei Metro Emu | |
---|---|
![]() Поезд круговой линии на станции Jingan | |
![]() Рукопах | |
В эксплуатации | 2020 - ПРЕДВАРИТЕЛЬНЫЙ |
Производитель | Hitachi Rail Italy и Taiwan Rolling Stock Company |
Сборка | Синчу |
Построен в | Реджио Калабрия , Италия |
Фамилия | Метро без водителя |
Сконструировано | 2016–2018 |
Введенный сервис | 31 января 2020 года |
Номер построен | 68 вагонов (17 подходов) |
Номер в обслуживании | 68 вагонов (17 подходов) |
Формация | 4-автомобильные наборы (A-C-D-B) |
Номера флота | 101–117 |
Емкость | 650 |
Operators | Taipei Rapid Transit Corporation |
Depots | North, South |
Lines served | Add→{{rail-interchange}} Circular line |
Specifications | |
Car body construction | Aluminium |
Train length | 68.43 m (224 ft 6 in) |
Car length |
|
Width | 2.65 m (8 ft 8 in) |
Height | 3.6 m (11 ft 10 in) |
Doors | 2 × 3 per car |
Wheel diameter | 710–660 mm (28–26 in) (new–worn) |
Wheelbase | 2 m (6 ft 7 in) |
Maximum speed |
|
Weight | 117 t (115 long tons; 129 short tons) |
Traction system | Hitachi Rail Italy IGBT–VVVF |
Traction motors | 16 × Hitachi Rail Italy MTA-A4-85V 102 kW (137 hp) 3-phase AC induction motor |
Power output | 1,632 kW (2,189 hp) |
Acceleration | 1.2 m/s2 (3.9 ft/s2) |
Deceleration |
|
Electric system(s) | 750 V DC third rail |
Current collector(s) | Contact shoe |
UIC classification | Bo′Bo′+Bo′Bo′+Bo′Bo′+Bo′Bo′ |
Braking system(s) | Regenerative |
Safety system(s) | Moving block CBTC ATC under ATO GoA 4 (UTO), with subsystems of ATP, ATS and CBI
|
Coupling system | Scharfenberg |
Track gauge | 1,435 mm (4 ft 8+1⁄2 in) standard gauge |
Новая круговая линия Taipei Metro Emu представляет собой поезд средней пропускной способности, работающий на Taipei Metro круговой линии . В общей сложности 17 поездов из 4 автомобилей были изготовлены Hitachi Rail Italy (ранее Ansaldobreda) [ 2 ] В Реджио Калабриа , затем отправлено в Синчу для окончательной сборки в Тайваньской компании по производству акций (TRSC). Это второй раз, когда Тайвань приобрел поезда, сделанные в Италии после серии Taiwan Railways 'EMU300, построенной Socimi .
Это был третий поезд средней промышленности в Тайбэе и первый метро Тайбэя, и официально поступил на службу с открытием первой фазы круговой линии 31 января 2020 года.
История
[ редактировать ]В 2009 году правительство города Тайбэя провело тендер на первую фазу строительства круговой линии, и заявка была присуждена Ансальдобреда (ныне Hitachi Rail в Италии ) за проектирование и производство поездов метро без водителя . [ 3 ] В августе 2016 года фабрика Ансальдобреда в Реджио Калабриа провела церемонию доставки. В ноябре он прибыл в Южный депо для различных испытаний и последующих операций интеграции. Динамическое тестирование началось в середине 2017 года.
Дизайн
[ редактировать ]There are many differences from the designs and innovations of the existing medium-capacity trains of the Taipei Metro, except that the EMU101 uses the same steel wheels as the high-capacity trains, and the carriages have open-gangway connections. This greatly increases the capacity and the seats are more ergonomically designed.[ 4 ] The trains have the external sliding doors of the other lines, instead of the plug doors found on all other trains in the Hitachi Rail Italy Driverless Metro family. Two different liveries of the Circular Line EMU are currently in service. One of these variations is the standard yellow cab and white body design, while the other employs black accents along doors and windows.[5]
Train formation
[edit]A complete four-car set consists of an identical twin set of one end car (A or B) and one intermediate car (C or D) permanently coupled together. The configuration of a Circular line train in revenue service is A–C–D–B.
Each carriage is assigned its own three-digit serial number, which ranges from 101 to 117.
- The first digit after the carriage identification letter (A, C, D or B) is always a 1.
- The other two digits are the identification number of the train the car is part of.
References
[edit]This article incorporates information from the corresponding articles on the Chinese and Japanese Wikipedia's.
- ^ Pearce, Jane (17 March 2009). "Taipei Circular Line Kicks off". Railway Gazette. Retrieved 16 March 2021.
- ^ "Sale of AnsaldoBreda and Ansaldo STS from Finmeccanica to Hitachi Completed" (Press release). Tokyo and Rome: Hitachi Rail. 2 November 2015. Archived from the original on 1 December 2020. Retrieved 26 January 2020.
- ^ "源自義大利工藝 捷運環狀線首列車今正式登台" (Press release) (in Chinese (Taiwan)). Department of Rapid Transit Systems, New Taipei City Government. 24 November 2016. Archived from the original on 25 June 2017. Retrieved 25 June 2017.
- ^ Sapién, Josephine Cordero (3 February 2020). "Hitachi Rail Commissions Phase 1 of Taipei Metro Circular Line". Railway-News. Retrieved 7 September 2023.
- ^ "臺北捷運環狀線(第一階段)電聯車簡介" (PDF). 臺北捷運環狀線(第一階段)電聯車簡介. 9 July 2023. Retrieved 9 July 2023.
External links
[edit]