Jump to content

Эмслендская железная дорога

Эмслендская железная дорога
Обзор
Родное имя Эмслендский маршрут
Номер строки 395
Местный Нижняя Саксония , Германия
Условия
Service
Route number
  • 2931 (Rheine–Emden Süd)
  • 1570 (Emden Süd–Norden)
  • 1572 (Emden Hbf–Außenhafen)
  • 1574 (Norden–Norddeich Mole)
Technical
Line length176 km (109 mi)
Track gauge1,435 mm (4 ft 8+12 in) standard gauge
Electrification15 kV/16.7 Hz AC overhead catenary
Operating speed140 km/h (87.0 mph) (maximum)
Route map

36.700000
Norddeich-Mole
36.200000
Norddeich
31.800000
Norden Stadt
30.400000
Norden
27.800000
Nadörst
25.800000
Osteel
22.200000
Marienhafe
17.700000
Engerhafe
14.800000
Abelitz
9.600000
Loppersum
7.400000
Suurhusen
5.700000
Hinte-Harsweg
2.2    -0.6
Emden Hbf
(formerly Emden West)
line from Volkswagen works Emden
1.7     0.0
348.6
Emden Süd
0.0 348.1
Emden Rbf, line no change
(two tracks from here)
347.8
Emden marshalling yard junction
344.4
Petkum
339.4
Oldersum
331.5
Neermoor
328.4
Nüttermoor siding
323.1
Leer
Leda (single track)
320.6
Leer Süd crossover
317.1
315.5
Ihrhove
312.3
Steenfelde
306.1
Papenburg
300.8
Aschendorf
296.4
Dörpen-Lehe crossover
Küsten Canal (single track)
291.5
Dörpen
287.1
Kluse
former light railway
279.0
Lathen
270.4
Haren (Ems)
267.1
Meppen RWE siding
265.0
Hemsen (Ems)
260.1
Meppen
248.8
Geeste
243.8
Holthausen (Ems) junction
242.3
Lingen (Ems) Stadt siding
239.8
Lingen (Ems)
236.2
Lingen (Ems) textile factory siding
234.2
Hanekenfähr
232.0
Elbergen
225.6
Leschede
223.7
Emsbüren siding
216.7
Salzbergen
line to Quakenbrück
former line to Ochtrup
208.9
Rheine
Source: German railway atlas[1]

Линия Эмсленда (немецкая: железная дорога от Реин через Зальцберген , Линген , Меппен , Латен , Папенбург и Лир до Эмден , продолжая Нордена и Норддей-Мор в Восточной Фризии в немецком государстве Нижней Саксонии . Линия названа в честь EMS River которая следует за всю свою длину , .

Линия была построена в рамках Ганноверской Западной железной дороги , которая была построена Королевскими Ганноверскими Государственными железными дорогами в 1850 -х годах для развития западных частей бывшего Королевства Ганновер . Первая часть этой линии была открыта 24 ноября 1854 года между Эмденом и Папенбургом , но она не имела никакого отношения к существующей железнодорожной сети. 21 ноября 1855 года пассажирские операции начались в разделе между Лён и Оснабрюк , в настоящее время является частью линии Лён -Рейн . Через шесть месяцев был введен в эксплуатацию следующий раздел, закрыв разрыв от Оснабрука до Папенбурга через Реин и Зальцберген. 23 июня 1856 года пассажирские поезда впервые проходили между Минденом и Эмденом.

The central workshops for the line were opened in 1855 in Lingen, which later became the Royal Prussian Railways Central Workshop, Lingen (Königlich Preußische Eisenbahnhauptwerkstätte Lingen (Ems)). Steam locomotives and wagons were maintained here until 1985. Rheine became a major railway junction with the connection of the line to Munster of the Royal Westphalian Railway Company (Königlich-Westfälischen Eisenbahn-Gesellschaft), opened in 1856, the Duisburg–Quakenbrück line of the Rhenish Railway Company (Rheinischen Eisenbahn-Gesellschaft), opened in 1879, and the former line to Ochtrup of the Prussian State Railways (Preußischen Staatseisenbahnen), opened in 1905.

In 1868 the line from Rheine to Emden was acquired by the Royal Westphalian Railway Company, which operated it until its nationalisation in 1880, when it became part of the Prussian State Railway.

Together with the building of the East Frisian Coastal Railway (Ostfriesischen Küstenbahn), the line was extended in 1883 from Emden via Norden, Esens and Wittmund to Jever and to Norddeich. This line ran west of central Emden and had a station called Larrelter Straße. This station was later renamed Emden West and the original Hanoverian station was renamed Emden Süd (south).

In September 1971, the new Emden Hauptbahnhof was opened on the site of the former West station. From then on trains from Rheine ran to the new station. For a few years the South station was used only when required for occasions when the Hauptbahnhof could not be reached, such as when the bascule bridge over the Emden channel was impassable; it was soon never used. The track to the South station was eventually removed completely in 2005.

Steam locomotives

[edit]
The last Deutsche Bundesbahn steam locomotive, displayed at Salzbergen station

The Emsland track was the last stretch of the former Deutsche Bundesbahn (German Federal Railways), on which steam locomotives ran in normal operations. Until 1975, express passenger trains were hauled by class 01.10 locomotives, these operation were then taken over by class 220 diesel locomotives. In freight transport, class 042 and 043 locomotives were still used until the autumn of 1977. Best known among local railway enthusiasts were the operations of the Langer Heinrich, which hauled heavy ore trains from Emden to the Ruhr. In September 1977, steam locomotives were still occasionally used, especially for special trains such as the farewell tours of 23 October 1977, when two locomotives once again ran all the way from Rheine to Emden. On 26 October 1977, the last two locomotives ran on the line.

A few days later, Deutsche Bundesbahn banned steam engines from the network. Eight years later, this ban was relaxed.

The last decommissioned steam locomotive of the Deutsche Bundesbahn, 043196–5, has been displayed since 1978 in front of Salzbergen station.

Upgrading

[edit]

Since 2005, Regional-Express services have operated over the line with new vehicles to the line's maximum speed of 140 km/h, but with some sections of the line limited to much lower speeds. The current total travel time of about 2:07 h cannot be significantly reduced without major modifications.

In June 2006, the Emden–Emden outer harbour line was electrified with overhead line, since then, the Emsland-Express connecting with the ferry service to Borkum runs from Emden station to Emden Außenhafen (outer harbour) station without passengers having to change trains.

Operations

[edit]

The following regional services run on the Emsland line or sections of it:

The following InterCity services run on the line:

  • IC 35: Norddeich Mole – Emden – Leer – Rheine – Münster – Recklinghausen – Gelsenkirchen – Oberhausen – Duisburg – Cologne – Koblenz (some to/from Mainz – Mannheim – Konstanz )
  • IC 56: Norddeich Mole – Emden – Leer – Oldenburg – Bremen – Hannover – Berlin/Leipzig
  • IC 77: Amsterdam – Bad Bentheim – Rheine – Osnabrück – Hannover – Berlin

Rolling stock

[edit]

After the timetable change of December 2005, Emsland-Express services were operated by double-decker carriages, hauled by class 111 electric locomotives. Passenger loadings increased by 15.5% on average to 6,400 passengers per day from 2005 to July 2009.[2] Before 2005 the line was operated by single level Silberling carriages hauled by different locomotives, especially class 141s. For a long time, push-pull trains were used.

In 2012, the transport authorities, the Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen [de] (LNVG) and the Zweckverband Nahverkehr Westfalen-Lippe (NWL), put the operation of the Münster–Emden regional express to tender. The contract was awarded to Westfalenbahn, a subsidiary of the Dutch State Railways, which started operations for 15 years from the timetable change in December 2015 with four-car Stadler FLIRT 3 electric multiple units from the leasing company Alpha Trains. The trains run in double traction during peak hour and have up to 42 bicycle parking spaces per multiple unit.[3][4]

В прошлом межгогодие поезжают на Эмден Ауссенхафен и Норддейх Моль, в основном были вывезены локомотивами класса 101 или 120 . Тем временем, однако, в основном электрические локомотивы Alstom Traxx (класс 146) используются с современными двухэтажными автомобилями, фирменной Intercity 2 . Эти транспортные средства также используются на линии IC 56 в направлении Бремена/Ганновера. В 2020 году была также введена пара межготации от Мюнхена до Норддейха-мола, работающая на линии IC 35 . Эта услуга теперь работает в Кельн, некоторые продолжают Штутгарт или Констанц.

Примечания

[ редактировать ]
  1. ^ Железнодорожный атлас Германия (Немецкий железнодорожный атлас) . Schweers + Wall. 2009. ISBN  978-3-89494-139-0 .
  2. ^ «Emsland Line все более популярная: 2,3 миллиона пассажиров в региональных экспресс -поездах между Эмденом и Мюнстером» (пресс -релиз) (на немецком языке). LNVG. 8 июля 2009 г. Получено 25 ноября 2010 года .
  3. ^ «Вестсфалия имеет бесплатное путешествие в Эмден» . Генерал-Анзигер (на немецком языке). 26 сентября 2012 г. Получено 16 января 2023 года .
  4. ^ «Электрический низкий флирт для альфа -поездов» (PDF) (на немецком языке). Stadler Rail. Архивировано из оригинала (PDF) 1 мая 2016 года . Получено 16 января 2023 года .
[ редактировать ]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 4c1b87f89b4fb476b846acfe5d1445c1__1724037240
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/4c/c1/4c1b87f89b4fb476b846acfe5d1445c1.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Emsland Railway - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)