Герино Бертокки
Герино Бертокки | |
---|---|
![]() Bertocchi (в центре) в Piacenza с Maserati A6 CS и водителем Марио Ангиолини, 11 мая 1947 г. | |
Рожденный | Гуарино Бертокки October 29, 1907 |
Умер | 13 апреля 1981 г. | (в возрасте 73 лет)
Национальность | Итальянский |
Другие имена | Guerrino |
Оккупация | Mechanic and racing driver |
Годы активны | 1926–1963 |
Известен для | Association with Maserati |
Герино Бертокки (29 октября 1907 года - 13 апреля 1981 года) был итальянским механиком и гоночным водителем , известным своей ассоциацией пожизненной жизни с Масерати . [ 1 ]
Bertocchi was born in Budrio, near Bologna. His younger brother, Gino, was also a mechanic. Initially employed at the Maserati factory, Bertocchi debuted as a mechanic and co-driver alongside Alfieri Maserati in the 1926 Targa Florio.[ 2 ] In 1947 he was promoted to the role of chief mechanic and test driver of the Maserati Formula One team, as well as testing road cars like the 5000 GT. In 195 and 97 he ran the car that gave Juan Manuel Fangio his third and fifth world titles. Fangio came to depending on Bertocchi to test the car, to the extent of declaring that he wouldn't drive a car if Bertocchi did not test it before.[ 3 ]
Bertocchi's only Formula One entry as a driver is the 1954 Spanish Grand Prix as a reserve driver. However, all Maserati-drivers started the race and Bertocchi never entered a Formula One race again.
Между 1931 и 1963 годами он соревновался тринадцать раз в Милле Милья , однажды в Тарга Флорио , один раз в 12 часов Пескары и один раз в 24 часа Ле -Мана . Although officially employed as a running mechanic, Bertocchi would often share driving duties. Bertocchi's best result was in 1953, when together with Emilio Giletti they finished sixth. [ 4 ]
Bertocchi worked for Maserati until 1971, when the company was bought by Citroën. He then moved to De Tomaso Automobili, where he led the company client's car testing department.
Полные результаты
[ редактировать ]Год | Дата | Раса | Участник | Машина | Товарищ по команде | Результат |
---|---|---|---|---|---|---|
1931 | April 12 | Тысяча миль | Giuseppe Tuffanelli | Maserati 26c 1100 | Giuseppe Tuffanelli | 22 -й |
1932 | 10 апреля | Maserati 4ctr 1100 | 20 -е | |||
1933 | 9 апреля | Maserati 4CS 1100 | DNF | |||
1934 | 8 апреля | Пьеро Тауффи | 5 -й | |||
1935 | 14 апреля | Ettore Bianco | 7 -й | |||
1936 | 5 апреля | Maserati 4CS 1500 | Omobono Tenni | 5 -й | ||
1947 | 22 июня | Maserati A6GCS | Луиджи Виллорези | DNF | ||
1948 | 4 апреля | Тарга Флорио | Амброзийская конюшня | |||
2 мая | Тысяча миль | Альберто Аскари | ||||
1953 | 26 апреля | Эмилио Гилетти | 6 -й | |||
15 августа | 12 часов Pescara | Офицер Альфиери Масерати | Луиджи Муссо | |||
1954 | 2 мая | Тысяча миль | никто | DNF | ||
1955 | 1 мая | Масерати | никто | |||
1956 | 29 апреля | Офицер Альфиери Масерати | Масерати 150 -е годы | Джин Беэра | 20 -е | |
1957 | 12 мая | Maserati 300S | Джорджио Скарлатти | 4 -й | ||
1963 | 16 июня | 24 часа Ле -Мана | Джонни Саймон | Масерати тип 151 | Андре Саймон Ллойд Каснер |
DNF |