Джинганская верфи
31 ° 21'15 "N 121 ° 44'15" E / 31 34114 ° N 121,737414 ° E
Эта статья требует дополнительных цитат для проверки . ( август 2009 г. ) |
![]() | |
Родное имя | Jiangnan Shipbuilding (Group) Co., Ltd. |
---|---|
Тип компании | Дочерняя компания |
Промышленность | Судостроение |
Основан | 1865 |
Штаб -квартира | Шанхай , Китай |
Район обслуживается | Во всем мире |
Родительский | Китайская государственная судостроительная корпорация |
Веб -сайт | Jnshipyard |

Сержи Jiangnan ( китайский : 江南造船厂 ; Pinyin : Jiāngnán Zàochuán chǎng ) - историческая верфи в Шанхае , Китай . Середина была принадлежит государству с момента его основания в 1865 году и в настоящее время управляется как Jiangnan Shipyard (Group) Co. Ltd.
До 2009 года компания находилась к югу от Центрального Шанхая на 2 Гаоксинг -роуд ( ° с . 11′49 ). В 2009 году верфи была перемещена на остров Чанксинг , в устье реки Янцзы к северу от городского Шанхая. ( 31 ° 21'14,81 "N 121 ° 44'1,69" E / 31 3541139 ° N 121,7374139 ° E ). [ Цитация необходима ]
Середина строит, ремонтирует и обращает как гражданские, так и военные корабли. Другие виды деятельности включают производство машин и электрического оборудования, сосуды под давлением и стальные работы для различных наземных продуктов. [ Цитация необходима ]
История
[ редактировать ]Kiangnan Arsenal
[ редактировать ]Происхождение верфь Цзяннган лежит в движении самостоятельного укрепления в конце 19-го века в Китае во время династии Цин . Движение самостоятельного укрепления ( китайский : 洋務運動/自強運動/同治維新 ), c. 1861 - 1895 год был периодом институциональных реформ, инициированных в Китае во время династии позднего Цин после серии военных поражений и уступок иностранным державам. Одним из проектов в этой кампании модернизации было создание оборонной промышленности, в том числе «Арсенал» в Шанхае в Шанхае в 1865 году (четвертый год эры Тонгжи ). Планы арсенала были созданы под руководством Цзэна Гуфана , который служил наместником Лянцзяна , хотя его фактическое учреждение стало обязанностью Ли Хонгжан . [ 1 ]
« Китайское название мандарина Арсенала Кианньян» было Генеральным бюро машинного производства Цзянньяна ( китайский : 江南機器製造總局 ; пининин : jiāngnán jīqì Zhìzào Zǒngjú ) или машины Jiangnan (или Kiangnan). Он был создан как для производства огнестрельного оружия, так и для создания военно -морских судов. Серманная, завода и оборудование первоначально были сданы в аренду от Томаса Ханта и компании, американской фирмы на концессиях в Шанхае. Из -за притока работников и нежелания концессионных властей разрешать оружие производиться на их территории, китайские власти приобрели завод и оборудование и объединили их с существующими активами старого сучжоу и арсеналов, а также новое оборудование. Приобретенный Юнгом Винг в Соединенных Штатах, чтобы сформировать новый Арсенал Кианган в 1865 году.
The Kiangnan Arsenal was the largest of the arsenals established during the Self-Strengthening Movement, and also the one with the largest budget—from 1869, its annual budget was more than 400,000 silver taels. A series of high officials, including Zeng Guofan, Zuo Zongtang, and Zhang Zhidong, served as its head, although Li Hongzhang served the longest term during the Qing Dynasty. Most of the senior technical staff were Westerners, such as the first chief engineer, American T. F. Falls, and prolific translator John Fryer.[2]
During the Tongzhi era, the Arsenal was the largest weapons factory in East Asia.[3] Among its other achievements were the first domestically produced steam boat (the Huiji) in 1868 and the first domestically produced steel in 1891.
As well as its manufacturing works, the Arsenal also comprised a language school, a translation house and a technical school. It became forerunner of school training for foreign service civil servants.
Kiangnan Shipyard
[edit]In 1905, the shipbuilding operations of the Kiangnan Arsenal were de-merged into the separate Kiangnan Shipyard. In the 1920s Kiangnan built six new river gunboats for the US Navy South China Patrol on the Yangtze River.
The remaining arms manufacturing arm of the Kiangnan Arsenal operated until its dissolution in 1937, at the outbreak of the Second Sino-Japanese War. The shipyard was evacuated to Chongqing and re-established as the Chongqing Shipyard.
Large parts of the assets of both the Arsenal and the Shipyard were left behind in Shanghai to be occupied by Japanese forces during the war. During this period, the Japanese occupying forces absorbed the plant and equipment of the Arsenal into the Shipyard. This combination was not reversed after the surrender of Japan.
Jiangnan Shipyard after 1949
[edit]
After the establishment of the People's Republic of China under the Chinese Communist Party in 1949, the shipyard changed its Chinese name to the Jiangnan Shipbuilding Factory (Chinese: 江南造船廠; pinyin: Jiāngnán Zàochuán Chǎng) in 1953. The shipyard was corporatised in 1996 and organised as a subsidiary of the state-owned China State Shipbuilding Corporation.
Beginning in 1964, the Communist government moved a number of industrial and technological institutions of strategic importance inland, in preparation for a potential war with either the United States or the Soviet Union. The Jiangnan Shipyard was again moved to Chongqing during this period. Although the shipyard subsequently moved back to Shanghai, it retains two subsidiary shipyards in Chongqing.
The Jiangnan Shipyard remained a focus of investment by the Chinese government during this period. Amongst other "firsts" in the People's Republic were the first ten-thousand-tonne hydraulic forging press, the first domestically designed ocean-going freight ship, the first ocean exploration and communication ship, the first liquid petroleum tanker, and the first sea-crossing train ferry.
In August 2000, the Qiuxin Shipyard became a wholly owned subsidiary, although its name and identity remain.
In 2010, the shipyard was requisitioned for Expo 2010. The shipyard's operations moved to Changxing Island, an island within Shanghai Municipality at the mouth of the Yangtze River.
Ship building
[edit]
The shipyard main production is: liquefied gas carriers, car carriers, crude oil tankers, Panamax bulk carriers, Handymax bulk carriers, Lake suitable bulk carriers, multi-purpose cargo ships, and fast feeder container ships. The shipyard recently delivered 23,000 TEU LNG-fueled containership the CMA CGM Champs Elysées,[4] but there was a delay of at least 10 months.[5][6]
List of ships built in Jiangnan and Kiangnan Dockyard and Engineering Works:
- USS Tutuila (PR-4) 1926
- USS Oahu (PR-6) 1926
- USS Panay (PR-5) 1927
- Yuan Wang-class tracking ship
- Yuan Wang 1 1977
- Yuan Wang 2 1978
- Yuan Wang 3 1995
- Yuan Wang 7 2016
- Yuan Wang 22 2013
See also
[edit]- Chinese aircraft carrier programme
- Foochow Arsenal
- Great Hsi-Ku Arsenal
- Hanyang Arsenal
- Naval history of China
- Self-Strengthening Movement
- Taiyuan Arsenal
References
[edit]- ^ Kennedy, Thomas L. "The Kiangnan Arsenal in the Era of Reform 1895-1911." 近代史研究所集刊 3 _ 上 (1972): 269-346.
- ^ Bennett, Adrian Arthur (1967). "John Fryer: The Introduction of Western Science and Technology into Nineteenth-Century China". Harvard East Asian Monographs. 24.
- ^ Poag, Frederic. "The Open Door, Dollar Diplomacy, and the Self-Strengthening Movement: The Birth of American Idealist Imperialism in China, 1890-1912." (2018).
- ^ "CMA CGM's Second 23,000 TEU LNG Containership Delivered". Marinelink. 30 Oct 2020.
- ^ "World's largest container vessels under construction in Shanghai". People's Daily. 27 July 2018. Archived from the original on 2018-07-27. Retrieved 29 July 2018.
- ^ «Владельцы судов уже знают ограничение китайских верфи» . HellenicshippingNews. 1 июня 2020 года.
Внешние ссылки
[ редактировать ]- Официальный сайт
(на китайском языке)