Folgore -class Cruiser
![]() Фолгор в начале своей карьеры
| |
Обзор класса | |
---|---|
Операторы | Королевство Италии |
Предшествует | Goito Class |
Преуспевает | Partenope Class |
В комиссии | 1887–1908 |
Завершенный | 2 |
Сбил с толку | 2 |
Общие характеристики | |
Тип | Торпедо Крейсер |
Смещение | 364 длинные тонны (370 т ) |
Длина | 56,7 метра (186 футов) |
Луч | 6,31 м (20 футов 8 дюймов) |
Черновик | 2,15 м (7 футов 1 дюймов) |
Installed power |
|
Propulsion | |
Speed | 17 knots (31 km/h; 20 mph) |
Complement | 57–70 |
Armament |
|
Класс Folgore построенных была парой торпедных крейсеров, для итальянской рельсовой пристани (Королевский флот) в 1880 -х годах. Два корабля - Фолгор и Саетта - были спроектированы Бенетто Брином в период экспериментов с теориями Иун Экола в 1880 -х годах. Сосуды были вооружены три 14 в (356 мм) торпедных трубках , и у них была максимальная скорость 17 узлов (31 км/ч; 20 миль в час). Карьера обоих кораблей прошли без происшествий, и они провели большую часть своего времени на службу, проводя тренировочные упражнения. Фолгор был серьезно поврежден в результате столкновения в 1889 году, а затем был сведен к статусу резервного заповедника, поскольку ущерб не мог быть полностью отремонтирован. В конечном итоге ее продали за отказ в 1900 году, в то время как Сэтта служила в качестве тренировочного корабля с стрельбой с 1897 по 1908 год, когда она тоже была демонтирована.
Дизайн
[ редактировать ]Фолгор и Саетта были разработаны Бенетто Брином ; [ 1 ] Брин ранее разработал несколько классов очень больших линейных корабли железа , в том числе Duilio и Italia классы , но к 1880-м годам он начал охватывать идеи éune école , которые подчеркивали небольшие, быстрые, торпедоруемые сосуды, которые могли повредить или повредить или повредить или повредить или повредить или повредить или повредить или повредить или повредить Уничтожьте гораздо большие линкоры за долю от стоимости. [ 2 ] After the two Folgores, which were rated as torpediniere-avisos (torpedo-avisos), the eight ships of the Partenope class were laid down, continuing Brin's ideas at the time.[1]
Characteristics
[edit]
The ships of the Folgore class were 56.7 meters (186 ft) long overall and had a beam of 6.31 m (20 ft 8 in). Folgore displaced 364 long tons (370 t) normally, while Saetta displaced 394 long tons (400 t). Folgore had an average draft of 2.15 m (7 ft 1 in), while Saetta sat slightly lower in the water as a result of her greater displacement, with a draft of 2.27 m (7 ft 5 in). Their hulls were constructed from steel and featured a pronounced ram bow. The ships had a crew of between 57 and 70 that varied in size over the course of their careers.[1]
Her propulsion system consisted of a pair of horizontal double-expansion steam engines manufactured by Hawthorn Leslie and Co., each driving a single screw propeller. Steam for the engines was supplied by four coal-fired locomotive boilers that were trunked into a single funnel amidships. In 1892, Saetta was re-boilered with oil-fired models for experimentation purposes. Folgore could steam at a speed of 17 knots (31 km/h; 20 mph) from 2,150 indicated horsepower (1,600 kW), while Saetta reached the same speed from 2,130 ihp (1,590 kW).[1] The ships had a coal storage capacity of 60 metric tons (59 long tons; 66 short tons).[3]
The primary armament for the Folgore class was three 14 in (356 mm) torpedo tubes. They also carried a small gun armament for defense against torpedo boats, consisting of two 57 mm (2.2 in) 43-caliber (cal.) guns, two 47 mm (1.9 in) guns and four 37 mm (1.5 in) 25-cal. guns, all mounted singly. The ships carried no armor protection.[1]
Ships
[edit]
Name | Builder[1] | Laid down[1] | Launched[1] | Completed[1] |
---|---|---|---|---|
Folgore | Regio Cantiere di Castellammare di Stabia, Castellammare di Stabia | Unknown | 29 September 1886 | 16 February 1887 |
Saetta | 30 May 1887 | 16 February 1888 |
Service history
[edit]After entering service, both vessels were assigned to the main Italian fleet. They were primarily occupied with annual training exercises, along with occasional fleet reviews for monarchs, including one for the King of Italy, Umberto I in 1887 and German Emperor Wilhelm II in 1888.[4][5] In 1889, Folgore was badly damaged in a collision with the protected cruiser Giovanni Bausan and could not be repaired to her original condition. As a result, she spent most of the rest of her career in reserve.[1]
For much of the 1890s, Saetta was frequently reduced to reserve, in part to reduce maintenance on the vessel. Folgore made a temporary return to active service in 1895, when she joined Saetta for the annual maneuvers.[6][7][8] In 1897, she was withdrawn from front-line service and employed with the gunnery school; her gun armament was accordingly increased in 1902 to provide a variety of weapons for gunnery trainees to practice operating. In the meantime, Folgore was stricken from the naval register in 1900 and broken up for scrap. Saetta continued in her service with the gunnery school until 1908, when she too was broken up.[1]
Notes
[edit]References
[edit]- Beehler, W. H., ed. (1887). "Naval Manoevres, 1887: Italian". Information from Abroad. Washington, D.C.: Government Printing Office: 164–167. OCLC 12922775.
- Brassey, Thomas A., ed. (1889). "Foreign Naval Manoevres". The Naval Annual. Portsmouth: J. Griffin & Co.: 450–455. OCLC 5973345.
- Clowes, W. Laird (1897). The Naval Pocket-Book. London: Neville Beeman Ltd. OCLC 228787098.
- Fraccaroli, Aldo (1979). "Италия". В Гардинере, Роберт (ред.). Конвея - все мировые боевые корабли 1860–1905 . Лондон: Conway Maritime Press. С. 334–359. ISBN 978-0-85177-133-5 .
- Гарбетт, Х., изд. (1893). «Военно -морские и военные заметки - Италия». Журнал Королевского института Объединенной службы . XXXVII . Лондон: JJ Keliher: 566–568. OCLC 8007941 .
- Гарбетт, Х., изд. (1894). "Военно -морские и военные заметки" Королевское подразделение . XXXVIII . Лондон: Харрисон и сыновья: 557–572.
- Гарбетт, Х., изд. (1895). «Военно -морские и военные заметки - Италия». Журнал Королевского института Объединенной службы . XXXIX . Лондон: JJ Keliher: 81–111. OCLC 8007941 .
- Сондхаус, Лоуренс (2001). Военно -морская война, 1815–1914 . Лондон и Нью -Йорк: Routledge. ISBN 978-0-415-21478-0 .