Jump to content

Сиэтл - Бейнбриджский остров Паром

Сиэтл - Бейнбриджский остров Паром
Ферри Уэнатчи по пути на остров Бейнбридж
Водный путь Пьюджет звук
Тип транзита Авто/пассажирский паром
Маршрут Сиэтл - остров Бейнбридж
Переноски SR 305
Оператор Вашингтонские государственные паромы
Время в пути 30-35 минут (2018)
Количество судов 2 jumbo mark -ii -class паромы
Yearly ridership6,320,820 passengers (2015)
Yearly vehicles1,953,466 vehicles per year (2015)
Connections at Bainbridge Island
Автобус
Bus
Kitsap Transit, Clallam Transit
Дорога
Road
SR 305
Connections at Seattle
Корабль
Ship
King County Water Taxi
Трамвай
Tram
СВЯЗАЯ СВОБОДА Pioneer Square station
Автобус
Bus
King County Metro, Sound Transit Express
Дорога
Road
SR 519
Route map
Карта
Ferry terminals on the Seattle–Bainbridge Island route

Паром Сиэтл -Бейнбридж - это паромный маршрут через Пьюджет -Саунд между Сиэтлом и островом Бейнбридж, штат Вашингтон . Маршрут назывался паром в Сиэтле -Винслоу, прежде чем город Уинслоу аннексировал оставшуюся часть острова и сменил его название. С 1951 года единственные паромы, используемые на маршруте, принадлежали к системе паромного паромного штата Вашингтон , в настоящее время крупнейшая паромная система в Соединенных Штатах.

Описание

[ редактировать ]

Этот паромный маршрут длится 8,6 мили (13,8 км), с терминалами в док -станции Колмана в Сиэтле и на острове Бейнбридж в Уинслоу. Рядом с терминалом Winslow находится Eagle Harbour , основная верфь для системы парома в Вашингтоне. [ 1 ]

Before ferries were dominant on Puget Sound, the route was served by passenger and freight-carrying steamboats. The wooden steamship Florence K served the route for the Eagle Harbor Transportation Co., until 1915 when the company put the new steamer Bainbridge on the route, and shifted Florence K to the Seattle–Port Washington route.[2]

In 1949, the Chippewa served on the route, except during summers, when the Chippewa was transferred to the Anacortes-San Juan Islands-Sidney route.[3] From 1951 to 1968, the main ferry on the route was the Illahee which ran along with the Quinault (1951–1953), Evergreen State (1954–1959), and Tillikum (1959–1968), with the steam ferry San Mateo occasionally running as an extra boat.[1]

In 1950, the Agate Pass Bridge opened, connecting the north end of Bainbridge Island to the Kitsap Peninsula. The bridge and ferry proved to be a faster option to travel between many parts of the Olympic Peninsula and Seattle, compared to the Seattle–Bremerton ferry route.

By 1968, demand on the Bainbridge Island ferry was exceeding vehicle capacity, so the Tillikum and Illahee were reassigned to the Edmonds–Kingston ferry, and replaced by the Super-class vessels Kaleetan and Elwha, both of which had capacities of 2,500 passengers and 160 automobiles.[1] About five years later, in 1972–1973, the Super-class vessels were displaced by the larger Jumbo-class ferries Spokane and Walla Walla, which had a lower passenger capacity of 2,000 passengers, but room for 206 automobiles (later downrated to 188 vehicles). The Jumbo-class ferries remained in Bainbridge Island service for more than two decades until they were displaced in turn by the even larger Jumbo Mark-II-class vessels, the Tacoma and Wenatchee in 1997–1998,[4] which returned a passenger capacity of 2,500 and a maximum of 202 vehicles.[5]

Construction on a replacement for the Bainbridge Island terminal's pedestrian walkway began in 2022 due to the existing wooden structure's seismic vulnerability; the wooden pilings were also coated in creosote which had negative impacts on the marine environment.[6] The new concrete and steel pilings were completed in mid-2023; the four-span walkway itself is scheduled to be lifted into place during a six-day period in September 2023. During the six days, the Bainbridge Island run will be closed to vehicles, bicycles, and scooters due to the need for construction staging on the vehicle loading area. Construction is scheduled to be completed in 2024 at a cost of $33 million.[7]

Seattle's waterfront from the Bainbridge Island ferry as it approaches the Seattle ferry terminal at Colman Dock

See also

[edit]

Notes

[edit]
  1. ^ Jump up to: a b c Demoro, Harre, The Evergreen Fleet, pp. 45–47
  2. ^ Newell, ed., H.W. McCurdy Marine History, at 90, 254, 326, 351, 372, 425, and 593.
  3. ^ Kline and Bayless, Ferryboats – A Legend on Puget Sound, p. 53.
  4. ^ “Winter 2018 Sailing Schedule”.
  5. ^ "Wenatchee". Retrieved 2016-07-23.
  6. ^ Pilling, Nathan (February 18, 2022). "Construction on new Bainbridge Island ferry terminal walkway begins this summer". Kitsap Sun. Retrieved September 6, 2023.
  7. ^ Kroman, David (September 5, 2023). "No cars, bikes, scooters allowed on Bainbridge ferry for a week". The Seattle Times. Retrieved September 6, 2023.

References

[edit]
  • Demoro, Harre, The Evergreen Fleet – A Pictorial History of Washington State Ferries, Golden West Books, San Marino CA (1971) ISBN 0-87095-037-1
  • Kline, Mary S., and Bayless, G.A., Ferryboats – A Legend on Puget Sound, Bayless Books, Seattle (1983) ISBN 0-914515-00-4
  • Newell, Gordon R. ed., H.W. McCurdy Marine History of the Pacific Northwest, Superior Publishing, Seattle WA (1966)
[ редактировать ]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 6f7b49e7fc7910d7e09088913d292a25__1694045760
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/6f/25/6f7b49e7fc7910d7e09088913d292a25.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Seattle–Bainbridge Island ferry - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)