Jump to content

Южнокорейская протестная музыка

Южнокорейская протестная музыка или Минджунг-Гайо ( Hangul : 민중가요; Hanja : 民衆歌謠)-это форма современной культуры пения протеста в Южной Корее . [ 1 ] Он использовался в качестве музыкального средства поддержки корейской продемократической движения . В основном это наслаждается людьми, которые критиковали основную культуру песен во время движения демократизации. Термин «Minjung-Gayo» был придуман в середине 1980-х годов, когда в Корее быстро росли движения протеста, и для дифференциации Минджунга -Гайо от популярных песен. [ 2 ] Минджунг -Гайо специально включает анти-японские песни из японской колониальной эры, которая продолжалась до начала 1970-х годов и, как правило, относится к культуре, которая начала взрослеть в конце 1970-х годов и которая продолжалась до 1990 года.

Концепция

[ редактировать ]
The 4th 'Gather! Rage! Resign Park Geun-hye Park Geun-hye' demonstration in 2016

По словам ученого Байнг-Сун Ким, Минджунг-Гайо отражает волю толпы и озвучивает критику дня. [ 3 ] Корейские песни протеста появились в 1980 -х годах, особенно до и после июньского движения демократии в 1987 году. [ 3 ] Они были особенно распространены в 1970-х и 1980-х годах против военных правительств президентов Парка Чон-хи (корейский: 박정희) и Чон Ду-Хван (корейский: 전두환).

Before the 1980s

[edit]

Korean protest songs accompanied the Korean students' movement around 1970.[3] The subject matter of these early songs heavily criticized pop music or had a theme of overcoming hardship. Thus, Korean students started their own unique music culture, distinct from pop culture.[3]

Some of the early songs were called 'Demo-gas' (demonstration songs) and others were called minjung-gayo (Korean protest songs).[3] There were also 'Haebang-ga' (Hangul: 해방가), 'Tana-Tana' and 'Barami-bunda' (Hanguel: 바람이 분다), to name a few. After 1975, 'Hula-song' and 'Jungui-ga' were added to the list.[3]

In the era of emergency, Korean universities became more rigid. Students who participated in the movement had to risk their lives to do so and thus had a stronger faith.[3] These students began to criticize the old social system, starting a progressive political culture.[3] The unique criticism by university students during this time period established the base of Korean protest songs.[3]

During the 1980s

[edit]
Tapes of Korean protest songs in the 1980s

The short "Spring of Democracy" in 1979, which came after the assassination of Park Chung-hee (or the "10.26 situation") was a chance for student movements to display the minjung-gayo in public demonstrations. Organizers of demonstrations would distribute flyers with the lyrics and minjung-gayo sheet music to attendees. The songs caught on as a part of protest culture.[3]

The history of Korean protest songs in the 1980s can be divided into three periods. The first period was the protest songs,[3] or the period when many songs were composed as marching songs. The March For the Beloved (Hangul: 임을 위한 행진곡) was written and the number of minjung-gayo skyrocketed between 1980 and 1984.[3]

The second period started with young men, which were fresh out of college, who had been members of music clubs.[3] These men performed a concert inspired by the story told in the song Eggplant Flower (Hangul: 가지꽃) in the Aeogae theater, by lending the name of the theater Handurae (Hangul: 한두레). In this period, the social movement had become even more musical.[3]

The third period is after the democratic uprising in June 1987. The first regular performance of 'People-seeking music' was held in Korean churches for the 100th anniversary memorial in October 1987, after the great labor conflict in mid-to-late 1987. In this period, people had recognized the limits of the universities' minjung-gayo movement and were trying to figure out how they could overcome and surpass them. After the great labor conflict in July to September 1987, minjung-gayo reflected workers' joys and sorrows. After going through this period, protest songs include and embrace not only intellectuals, but also the working-class population.[3]

During and after the 1990s

[edit]

From the mid-1990s, and possibly due to the decrease in the social voice of student demonstrations and labor demonstrations, the Korean protest songs lost their popularity in many other fields (except the struggle scenes). In this period, the music groups in universities and the professional cultural demonstration groups started trying to change the form of Korean protest songs by trying new things, but it was not easy to change such a generalized form of music into a new wave.[4]

In the 2000s, participatory demonstration culture started settling. In this period, the songs, not having such solemn atmosphere like 'Fucking USA' and 'The First Korean Constitution' were made, but their influence did not spread beyond the field.[5]

Representative artists

[edit]

Kim Min-Ki

[edit]

Born in Iksan-si, Jeollabuk-do, Kim Min-Ki moved to Seoul before he entered primary school. When he was at Seoul National University, he started writing music and formed the group 'Doobidoo'. At that time, he met Helen Yang, his primary school friend, and wrote her a song named 'Morning dew' (Hangul: 아침 이슬), released in 1970. In 1972, he was arrested for singing songs such as 'We will win' (Hangul: 우리 승리하리라), 'Freedom Song' (Hangul: 해방가), 'The Child Blowing Flowers' (Hangul: 꽃피우는 아이), with all of his songs prevented from being broadcast. After he left the Korean army, he wrote Hee Eun Yang's song 'Like the Pine Needles in Wild Grassland' (Hangul:거치른 들판의 푸르른 솔잎처럼) and also 'The Light in the Factory' (Hangul: 공장의 불빛).[6]

People Who Are Finding Songs

[edit]

Люди, которые находят песни ( Hangul : 노래를 사람들 사람들 사람들 사람들 사람들 사람들 사람들 사람들 사람들 사람들 사람들 사람들 사람들 사람들 사람들 사람들 사람들 사람들 사람들 사람들)-это музыкальная группа, которая писала корейские песни протеста в 1980-х годах, известную как Nochatsa ( Hangul : 노찾사). Поскольку корейские песни протеста не были написаны для коммерческого успеха, они представили более точное изображение современных политических демонстраций против корейской диктатуры, чем поп -музыки. Альбомы группы были коммерчески успешными и оказали сильное влияние на историю корейской поп -музыки. Их группа состояла из Миари из Университета Сеула, Нора-Эрл из Кореиского университета , Хансори из Университета Эвко-женского , Сори-Саранг из Университета Сунккьянквана и другие, участвовали в группе. [ 7 ]

  1. ^ «Корейцы освоили искусство протеста» . Внешняя политика . 2 декабря 2016 года . Получено 2018-08-22 .
  2. ^ MI., Park (2008). Демократия и социальные перемены: история южнокорейских студенческих движений, 1980-2000 . Берн: Питер Лэнг. ISBN  9783039110667 Полем OCLC   233546964 .
  3. ^ Jump up to: а беременный в дюймовый и фон глин час я Дж k л м не а Ким, Бионг-Сун (2013). «Развитие корейских народных песен и популярности / развития и популярной привлекательности корейского Мин-Йонга Га-Йо» . Мастер Фессис в Пусанском университете .
  4. ^ Кан, Вунг-Сик. Об историческом значении песни людей .
  5. ^ Ким, Чан-Нам. Популярная музыка история людей .
  6. ^ «Глобальная мировая энциклопедия/корейская музыка/корейская музыка/корейские западные музыканты/популярные музыканты -Литература по пики, библиотека всех нас» . ko.wikisource.org (на корейском языке) . Получено 2018-05-23 .
  7. ^ Кан, Мин Сук (2005). Люди ищут песни, теперь здесь . ISBN  9788988526484 .
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 6a734235a44f3e980fa408ab260b2c33__1719291660
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/6a/33/6a734235a44f3e980fa408ab260b2c33.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
South Korean protest music - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)