Jump to content

Список подводных подводных лодок команды подводных сил

Подводная силовая команда
Подводная силовая команда
Строительство подводной силовой команды (COF), Mar Del Plata
Активный 1927 - настоящий
Страна  Аргентина
Ветвь  Аргентинский флот
Тип Подводные лодки
Размер Нет активного
Часть Военно-морской
Министерство обороны
Годовщины 3 сентября
Занятия Освобождающая революция
Фолклендские войны
Веб -сайт argentina.gob.ar/submarinos
Командиры
Главный командир Президент Республики
Начальник штаба военно -морского флота Адмирал
Начальник COF Корабль капитан

Аргентинское подводное командование ( испанский : Comando de la Fuerza de Submarinos , COFS ) является отделением подводной службы аргентинского флота .

Аргентинские подводные лодки традиционно назвали в честь провинций Республики , имя которого начинается с буквы '; Они находятся дома на военно -морской базе Mar Del Plata . Участники COF имеют такую ​​же знаки числа ранга и названия, что и остальная часть флота. По состоянию на 2010 год элитная группа Agrupación de Buzos Tácticos была под прямым командованием подводной силы. [ не проверено в теле ]

По состоянию на 2023 год, с 2020 года у командования подводной силой имела две подводные лодки, обе неактивные. После исчезновения Ара Сан-Хуана в ноябре 2017 года одна подводная лодка TR-1700 ( ARA Santa Cruz (S-41) ) и одна подводная лодка типа 209 ( Ara Salta (S-31) ) остается в военно-морском списке, хотя ни одна из них не является работой. Два небольших поверхностных сосуда, Ara Punta Mogotes (P-65) и Ara Luisito (Q-51) , также являются частью COF и используются в тренировочной роли. [ 1 ]

В 1917 году аргентинский флот отправил студентов в Соединенные Штаты , чтобы начать учебные курсы на базе военно -морских подводных лодок в Нью -Лондоне . Лейтенанты Фрэнсис Лажус, Освальдо Репето, Эдуардо Селлас и Висенте Феррер служили во флоте Соединенных Штатов во время Первой мировой войны . [ Цитация необходима ]

Как и остальные аргентинские вооруженные службы, подводные силы изо всех сил пытались сохранить свою готовность из -за бюджетных ограничений, влияющих на техническое обслуживание оборудования и обучение персонала. В 2012 году у трех лодок в эксплуатации были трудности с техническим обслуживанием, и между ними потратили всего 19 часов. [ 2 ]

In mid-2019, the governments of Brazil and Argentina began working on a transfer deal for the four Tupi IKL209/1400 submarines then operated by the Brazilian Navy. In the early 2000s the Tupis were upgraded with new combat systems by Lockheed Martin Maritime Systems and Sensors. This gave the submarines the ability to carry and fire the Mk 48 Mod 6AT ADCAPTorpedo. Defence ministers and admirals of the Argentine Navy were enthusiastic about moving forward with the arrangement. The submarines were to be repaired and serviced in the Tandanor drydock facility. The acquisition would rejuvenate the Argentine submarine force and its strategic position in the South Atlantic.[3][4][needs update]

In January 2020, while touring the Mar del Plata naval base, Defence Minister Augustin Rossi indicated that he would like the submarine capability provided by ARA Santa Cruz not to be lost, as it was the last submarine then still active in Argentine service.[5] However, by the end of 2020, the refit of Santa Cruz was reported cancelled leaving the entire Argentine submarine service inactive. The submarine service was then relying on international exchanges to permit personnel to serve in foreign submarines (notably with the Peruvian Navy) and was using the submarine Salta as a training platform at dockside.[1][6][7]

First generation

[edit]
First Argentine submarines Santa Fe class and the submarine tender General Belgrano at Mar del Plata naval base

In 1927 the Argentine Navy signed a contract with the Italian shipyard Franco Tosi of Taranto in order to build the service's first three ships. The units arrived in Buenos Aires on 7 April 1933, and transferred to Mar del Plata on 3 September, which became the Anniversary Day for the newly created Submarine Force. The Tarantinos, as they were known, served between 1933 and 1960 when the last one, Santa Fe (S-1), was retired after taking over a thousand dives. In 1938, the crew of Santa Fe had been awarded a civilian medal after assisting a local fishing boat that was in distress off Cabo Corrientes.[8] Santiago del Estero (S-2) established (at the time) an immersion record for a submarine in the South Atlantic (114 metres).[9] Santiago del Estero took part in the blockade of the Rio de la Plata during the 1955 Revolución Libertadora, where she fought off a strike package of Gloster Meteor fighter aircraft loyal to president Juan Domingo Peron.[10]

Second generation

[edit]
ARA Santiago del Estero (S-12) after being upgraded in Mar del Plata

In April 1960 the United States Navy agreed to transfer two Balao-class submarine units on loan under the Military Assistance Program. They departed from San Francisco, California, on September 23 and arrived in Mar del Plata on November 30. These ships participated in numerous exercises during their career including UNITAS, CAIMAN, SAYONARA and CAIO DULIO. The conning towers of both submarines were locally upgraded to improve hydrodynamics.[11] In 1996, Argentinian officials disclosed that a group of tactical divers had carried out an incursion on the Falkland Islands on board Santiago del Estero (S-12) in October 1966.[12] The submarines went back to the United States for mid-life repairs and were retired in 1971.[citation needed]

Third generation

[edit]
ARA Santiago del Estero (S-22)

In 1971 the US Navy transferred further units in order to replace the previous generation. Two GUPPY-type submarines were an interim measure until new submarines being built in Europe became available. Santiago del Estero was retired by September 1981 but ARA Santa Fe (S-21) would take part in the 1982 Falklands War. She landed a team of Buzos Tácticos (tactical divers) on the initial amphibious assault and weeks later, after a successful resupply mission, was spotted on the surface. She was attacked with AS 12 missiles by a British Wasp helicopter and disabled off Grytviken, South Georgia; scuttled at dock by her crew, the submarine was eventually sunk in deep waters by the British some years after the war ended.[citation needed]

Fourth generation

[edit]
ARA Salta (S-31)

In 1969 a contract was signed in West Germany for two Type 209 submarines, of the 56-metre (184 ft)/1,200-ton sub-type. The vessels were built in parts by Howaldtswerke at Kiel and delivered to Tandanor shipyard in Buenos Aires where final assembly was completed in 1973; they were commissioned in 1974. During the 1982 Falklands War only San Luis (S-32) was in service; she reported two encounters with Royal Navy ships but without scoring hits due to problems with her torpedo's firing system. The threat posed by San Luis, however, forced the Royal Navy to give up recovery efforts of two Sea King helicopters which had ditched at sea on 12 May and 18 May 1982 respectively. Both aircraft were eventually destroyed by naval gunfire.[13][14] She also tied up a considerable number of British naval assets deployed to counter her presence.[15] There was an attempt to deploy Salta to the Falklands area at the end of May, but excessive noise and problems with the torpedo firing system similar to those found on San Luis prevented her operational use.[16] San Luis was struck from the Navy in 1997 after an incomplete overhaul, whilst Salta (S-31) was still in service as of 2017. As of 2020 Salta was reported to be incapable of navigation.[17]

Fifth generation

[edit]
ARA San Juan (S-42)

As part of a major fleet renovation plan which included the MEKO frigates classes, a contract was signed in 1977 with West Germany's Nordseewerke for six TR-1700-class submarines, the last four of them to be built in Argentina.[citation needed] The Argentine Navy sponsored the development of the CAREM nuclear reactor to be installed on these submarines,[18] but for political reasons the whole program was cancelled and only the two German units were delivered. These boats were at the time the largest submarines built in Germany since World War II and were among the fastest diesel-electric submarines in the world.[19]

References

[edit]

Notes

[edit]
  1. ^ Jump up to: a b c "Estiman que la llegada del próximo submarino operativo para Argentina demoraría de cinco a seis años". nuestromar.org (in Spanish). 8 September 2020. Retrieved 24 September 2021.
  2. ^ "Argentine navy short on spares and resources for training and maintenance". MercoPress. 22 November 2012. Archived from the original on 28 December 2012.
  3. ^ Dinatale, Martin (7 June 2019). "Brasil cederá 4 submarinos estratégicos a la Armada Argentina". infobae.com (in Spanish). Retrieved 14 August 2020.
  4. ^ "SSK Tupi Class". naval-technology.com. Retrieved 14 August 2020.
  5. ^ "El Gobierno analiza comprar otro submarino para reemplazar el ARA "San Juan"". gacetamercantil.com (in Spanish). 10 January 2020. Retrieved 14 August 2020.
  6. ^ Jump up to: a b "A. Rossi Argentina: Argentina tiene que tener una Fuerza Aérea con aviones supersónicos 2". infodefensa.com (in Spanish). 23 December 2020. Retrieved 24 September 2021.
  7. ^ Watson, Peter (20 September 2023). "Un grupo de 14 marinos argentinos se capacita en submarinos de la Armada del Perú". infodefensa.com (in Spanish). Retrieved 20 September 2023.
  8. ^ Paz, R; Tamburini, F. & Iñurrieta, V (2009). Los Tarantinos: Argentina 1933–1960. Historia de Submarinos (in Spanish). ElSnorkel. p. 151. ISBN 978-987-25327-0-3.
  9. ^ Paz, Tamburini and Iñurrieta, p. 150
  10. ^ Paz, Tamburini & Iñurrieta, pp. 150–151
  11. ^ "Historia y Arqueologia Marítima: Submarinos Clase "Balao"". histarmar.com.ar (in Spanish). Retrieved 14 August 2020.
  12. ^ "Malvinas: Los Secretos de la Guerra". Clarín. 31 March 1996. Archived from the original on 31 March 2012. Retrieved 14 August 2020.
  13. ^ «Потери военных самолетов Великобритании - 1982» . Вулверхэмптонская авиационная группа . Получено 14 августа 2020 года .
  14. ^ Howard, L.; Burrow, M. & Myall, E. (2011). Флот воздушные вертолеты с 1943 года . Стейплфилд. п. 239. ISBN  978-0-85130-304-8 .
  15. ^ Подводные операции во время войны с Фолклендами - Стивен Р. Харпер Усн
  16. ^ Эль Секрето Дель Ара Сальта Архивировал 2016-03-05 на машине Wayback Хорхе Рафаэль Боведа (на испанском языке) [ мертвая ссылка ]
  17. ^ Из Ведии, Мариано (26 января 2020 года). «Правительство ведет переговоры с Норвегией на покупку подводной лодки » . La Nacion (на испанском) . Получено 14 августа 2020 года .
  18. ^ Галло, Даниэль (4 июня 2010 г.). «Инициатива Министерства обороны. Он обещает Гарре, что в стране будет построена ядерная подводная лодка » . La Nacion (на испанском) . Получено 14 августа 2020 года .
  19. ^ Миллер, Дэвид (2002). Иллюстрированный каталог подводных лодок . Zenith Press. п. 480. ISBN  0-7603-1345-8 .
  20. ^ «Бесконечность океана находит пропавшую аргентинскую подводную лодку, Ара Сан -Хуан» . Океан Бесконечность. 17 ноября 2018 года. Архивировано с оригинала 18 ноября 2018 года . Получено 21 ноября 2018 года .
  21. ^ «Ара Сан -Хуан: Поиск обнаруживает 5 объектов с потенциальными ссылками на отсутствующее подкапс» . Buenos Aires Times . 14 сентября 2018 года . Получено 6 декабря 2018 года .

Онлайн -источники

[ редактировать ]
[ редактировать ]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: f4030fa5bf135dd311b12c07dfa94562__1718357820
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/f4/62/f4030fa5bf135dd311b12c07dfa94562.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
List of submarines of Submarine Force Command - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)