США Маршрут 380
Эта статья требует дополнительных цитат для проверки . ( август 2019 г. ) |
США 380 выделены красным | |
Информация о маршруте | |
Вспомогательный маршрут США 80 | |
Поддерживается NMDOT и TXDOT | |
Длина | 673 миль (1,083 км) |
Существовал | 1931 [ 1 ] -подарок |
История | 1926–1931: US 566 |
Основные перекрестки | |
Уэст -Энд | ![]() ![]() |
| |
Ист -Энд | ![]() ![]() ![]() |
Расположение | |
Страна | Соединенные Штаты |
Государства | Нью -Мексико , Техас |
Highway system | |
US Route 380 ( US 380 ) - это шоссе США -Запад США . Восточный термин шоссе находится в Гринвилле, штат Техас, на пересечении с межштатной автомагистралью 30 , из которых самые восточные 3–4 мили одновременно одновременно с США 69 в петле вокруг запада и южных сторон Гринвилля. Его западный термин находится в Сан -Антонио, штат Нью -Мексико , к югу от Сокорро , на пересечении с межштатной автомагистралью 25 . Он пересекался со своим родителем, американским маршрутом 80 , в Cisco до 1971 года, когда он был перенаправлен вдоль бывшего SH 24 из западного конца этого шоссе возле Старой славы в Гринвилл. Бывший американский маршрут 380 от Cisco до почти старой славы стал продолжением SH 6 . Шоссе больше не подключается к какому -либо маршруту x80. US 380 проходит через некоторые из далеких северных пригородов Dallas/Fort Worth Metroplex , в том числе (с запада на восток) Дентон , Фриско , МакКинни и Принстон . Часть в Техасе от линии штата Нью -Мексико до Джейтона была 84 года до 1939 года. Его шпора, SH 84A , перешла из Джейтона в Аспермонт , до 1930 года, когда он стал SH 161 .
Описание маршрута
[ редактировать ]Нью -Мексико
[ редактировать ]
Американский маршрут 380 начинается на перекрестке с межгосударственным 25 к западу от Сан -Антонио, штат Нью -Мексико , и путешествует по городу, встречаясь по старому маршруту США 85 , ныне Нью -Мексико штат Роуд 1 . Затем он путешествует в целом на восток и отмечает северный край ракетного диапазона белых песков . Дорога затем поворачивается на юго -восток, пересекая Карризозо Мальпаиса, прежде чем добраться до Карризозо , встретившись с нами маршрутом 54 . Маршрут продолжается на юго -востоке, поднимаясь по горам Сакраменто , проходя через город Капитан и ненадолго путешествуя по национальному лесу Линкольна , прежде чем добраться до США 70 в Хондо и одновременно становясь одновременно с нами 70.

Эти маршруты продолжаются на восток, следуя Розуэлл, штат Нью -Мексико . США 380 расщепляются с США на 70 в Розуэлле, а затем пересекают американский маршрут 285 в Розуэлле, а затем продолжат на восток через нефтяные районы Llano Estacado в Восточном Нью-Мексико и Техасских южных равнинах .
Texas
[edit]US 380 enters Texas at a crossing with Farm to Market Road 769, travelling generally due east before meeting up with US Route 82 in Plains. They continue east passing the former locations of Tokio and Gomez before reaching Brownfield. In Brownfield, it meets US Routes 62 and 385, and all 4 routes coincide for 3 blocks through the center of town before US 380 splits to the east.

The route continues due east through Texas South Plains farmland, passing through Tahoka, before falling off the Llano Estacado and reaching Post. The highway then meanders east through rural Garza and Kent Counties before reaching the ghost town of Clairemont. The route then travels east, where it meets Texas State Highway 70, which both then turn northeast until reaching Jayton, where US 380 takes a sharp turn back to the southeast. The road then travels through several thousand acres of private ranchland in Kent and Stonewall Counties before reaching Swenson.
The route continues to the southeast, reaching an intersection with US 83, where both continue southeast into the town of Aspermont. The route continues to the east and northeast through the communities of Old Glory, Rule, Haskell, Throckmorton, and Newcastle, before crossing Lake Graham and reaching the city of Graham.
US 380 continues to the east and northeast through Bryson before reaching an intersection with US Route 281 and Texas State Highway 114 in Jacksboro. US 281 departs southward out of town, while US 380 and TX 114 depart east south of Jacksboro, crossing Lake Bridgeport before reaching the city of Bridgeport. US 380 then travels due east toward the city of Decatur.
US 380 exits to the east and reaches an intersection with Interstate 35 on the west end of Denton where it is known as University Drive. US 380 continues through the city of Denton, intersecting US Route 77 and US 377 near Texas Woman's University, before continuing east with US 377. The routes cross the very northern edge of Lake Lewisville before US 377 departs off to the north. US 380 continues east through the town of Cross Roads and the city of Little Elm. Then US380 meets the northern terminus of the Dallas North Tollway in Frisco, before reaching McKinney, where it is also known as University Drive. The route then continues east, passing through Princeton before crossing the northern fringe of Lake Lavon, and reaching Farmersville, where it is signed as the Audie Murphy Parkway. The route again continues east, passing just south of Floyd, before reaching an intersection with US Route 69 on the far western edge of Greenville. Both of those routes then follow a loop around the south end of Greenville, before reaching the routes eastern terminus at an intersection with Interstate 30 and US Route 67.
Special routes
[edit]The route has two special routes, both business routes in Texas.
U.S. Route 380 Business - F
[edit]This is the former route of US 380 through the city of Decatur. The route was bypassed in 1987, with the old route being renamed Texas State Highway Loop 569. The route was re-designated as the business route in 1991.
U.S. Route 380 Business - J
[edit]This is the former route of US 380 through the town of Floyd. The route was bypassed in 1968, when the route was still known as Texas State Highway 24, with the old routing being designated as Texas State Highway Loop 462. The route was re-designated as the business route in 1991.
History
[edit]Location | Ruidoso, New Mexico–Socorro, New Mexico |
---|---|
Existed | 1926–1931[1] |
When US 380 was commissioned in 1931, it took over the entire former route of U.S. Route 566,[1] an original 1926 route. The entire route of US 566 was within the state of New Mexico, from an intersection with (modern day New Mexico State Road 48) and (modern-day US 70) east of Ruidoso to US 85 (originally planned as US 466) in Socorro, New Mexico. US 566 never intersected with its nominal parent, U.S. Route 66 although it temporarily connected to that parent indirectly via U.S. Route 366.
The section of highway from the New Mexico state line to Jayton was previously SH 84. A spur route, SH 84A, went from Jayton to Aspermont, being changed to Texas State Highway 161 in 1930.
US 380 east of Denton, and west of McKinney,[2] has had numerous fatal vehicle accidents, per public statements by law enforcement and fire department officials. This is believed to be attributed by the lack of a center median, high traffic volume, and excessive speeds. [3]
Major intersections
[edit]State | County | Location | mi | km | Destinations | Notes | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
New Mexico | Socorro | | ![]() | Western terminus; I-25 exit 139 | |||
San Antonio | ![]() | ||||||
| ![]() ![]() | ||||||
Lincoln | Carrizozo | ![]() | |||||
| ![]() | ||||||
Capitan | ![]() ![]() ![]() | ||||||
| ![]() | ||||||
Hondo | ![]() ![]() | West end of US 70 overlap | |||||
Tinnie | ![]() | ||||||
Chaves | Roswell | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||
![]() ![]() ![]() ![]() | East end of US 70 overlap | ||||||
| ![]() | ||||||
| ![]() | ||||||
| ![]() | ||||||
Lea | | ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||
Tatum | ![]() | ||||||
| ![]() | ||||||
New Mexico–Texas line | Lea–Yoakum county line | | ![]() | ||||
Texas | Yoakum | Plains | ![]() ![]() | West end of US 82 overlap | |||
See US 82 | |||||||
Terry | Brownfield | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | East end of US 62 / US 82 / US 385 overlap | ||||
| ![]() ![]() | West end of FM 168 overlap | |||||
| ![]() ![]() | East end of FM 168 overlap | |||||
Lynn | West Point | ![]() | |||||
| ![]() ![]() | ||||||
| ![]() ![]() | ||||||
Tahoka | ![]() | ||||||
![]() | Interchange | ||||||
| ![]() ![]() | ||||||
| ![]() ![]() | West end of FM 1054 overlap | |||||
| ![]() ![]() | East end of FM 1054 overlap | |||||
| ![]() | ||||||
Garza | | ![]() ![]() | West end of FM 399 overlap | ||||
| ![]() ![]() | East end of FM 399 overlap | |||||
Post | ![]() ![]() | ||||||
![]() ![]() | West end of US 84 overlap | ||||||
![]() ![]() | East end of US 84 overlap | ||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||||
| ![]() ![]() | ||||||
Kent | | ![]() ![]() | |||||
| ![]() ![]() | West end of SH 208 overlap | |||||
Clairemont | ![]() ![]() | East end of SH 208 overlap | |||||
| ![]() ![]() | West end of SH 70 overlap | |||||
| ![]() ![]() | ||||||
| ![]() ![]() | East end of SH 70 overlap | |||||
Stonewall | | ![]() ![]() | |||||
Swenson | ![]() ![]() | ||||||
| ![]() ![]() | West end of US 83 overlap | |||||
Aspermont | ![]() ![]() | ||||||
![]() ![]() ![]() ![]() | East end of US 83 overlap | ||||||
![]() ![]() | |||||||
| ![]() ![]() | ||||||
Old Glory | ![]() ![]() | ||||||
![]() | |||||||
![]() ![]() | |||||||
Haskell | Rule | ![]() ![]() | |||||
![]() | |||||||
| ![]() ![]() | ||||||
Haskell | ![]() ![]() | ||||||
![]() | Interchange | ||||||
![]() ![]() | |||||||
| ![]() ![]() | ||||||
| ![]() ![]() | ||||||
Throckmorton | | ![]() ![]() | |||||
| ![]() ![]() | ||||||
| ![]() ![]() | ||||||
Throckmorton | ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||
| ![]() ![]() | ||||||
Young | | ![]() ![]() ![]() ![]() | West end of FM 578 overlap | ||||
| ![]() ![]() | East end of FM 578 overlap | |||||
| ![]() ![]() | ||||||
Newcastle | ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||
| ![]() ![]() | ||||||
Graham | ![]() ![]() | West end of SH 16 overlap | |||||
![]() ![]() ![]() ![]() | East end of SH 16 overlap | ||||||
![]() ![]() | |||||||
![]() ![]() | |||||||
| ![]() ![]() | ||||||
Jack | Bryson | ![]() ![]() | |||||
![]() ![]() | West end of FM 1191 overlap | ||||||
![]() ![]() | East end of FM 1191 overlap | ||||||
| ![]() ![]() | ||||||
Jacksboro | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | West end of US 281 / SH 114 / SH 199 overlap | |||||
![]() | |||||||
| ![]() ![]() ![]() ![]() | East end of US 281 / SH 199 overlap | |||||
| ![]() ![]() | ||||||
Vineyard | ![]() | ||||||
Wise | Bridgeport | ![]() ![]() | |||||
![]() | |||||||
![]() ![]() ![]() ![]() | East end of SH 114 overlap | ||||||
![]() | |||||||
| ![]() ![]() | ||||||
Decatur | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||
![]() ![]() | Interchange | ||||||
![]() | Interchange | ||||||
![]() | Interchange | ||||||
![]() ![]() ![]() | |||||||
Denton | | ![]() ![]() | |||||
| ![]() | Interchange | |||||
Denton | ![]() ![]() ![]() | I-35 exit 469 | |||||
![]() ![]() ![]() ![]() | West end of US 377 south overlap (westbound) | ||||||
![]() ![]() ![]() ![]() | West end of US 377 north overlap (eastbound) | ||||||
![]() ![]() ![]() ![]() | Interchange | ||||||
Cross Roads | ![]() ![]() | Interchange; east end of US 377 overlap | |||||
![]() ![]() | |||||||
Lincoln Park | ![]() ![]() | ||||||
Providence Village–Little Elm line | ![]() ![]() | ||||||
Little Elm–Prosper line | ![]() ![]() | ||||||
Frisco–Prosper line | ![]() ![]() | ||||||
Collin | Frisco–Prosper line | ![]() ![]() | |||||
![]() ![]() ![]() ![]() | Interchange | ||||||
Prosper–McKinney line | ![]() | ||||||
McKinney | ![]() ![]() | ||||||
![]() ![]() | US 75 exit 41 | ||||||
![]() | |||||||
![]() ![]() | |||||||
Princeton | ![]() ![]() | ||||||
![]() ![]() | |||||||
Farmersville | ![]() | Interchange | |||||
Main Street | Interchange | ||||||
| ![]() ![]() | ||||||
Охотиться | | ![]() ![]() | West end of FM 36 overlap | ||||
| ![]() ![]() ![]() | ||||||
| ![]() ![]() | East end of FM 36 overlap | |||||
| ![]() ![]() ![]() | ||||||
![]() ![]() | |||||||
Гринвилл | ![]() ![]() ![]() ![]() | Западный конец США 69 перекрывает | |||||
![]() ![]() | |||||||
![]() | |||||||
![]() ![]() ![]() ![]() | Восточный термин; Восточный конец США 69 перекрывает; I-30 Exit 94 | ||||||
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль |
Смотрите также
[ редактировать ]Связанные маршруты
[ редактировать ]Ссылки
[ редактировать ]- ^ Jump up to: а беременный в «Новая Мексико Анонс объявил» . El Paso Herald-Post . 8 августа 1931 г. с. 5 Получено 3 июня 2017 г. - через Newspapers.com .
- ^ « Это просто ужасно»: 3 мертвы после аварии на шоссе 380 в Дентоне » . CBS News . 23 мая 2021 года.
- ^ «Мама призывает к переменам на смертельном участке шоссе» .
- Конечные точки шоссе США: шоссе США 380 и США шоссе 566
Просмотр пронумерованных маршрутов | ||||
---|---|---|---|---|
← ![]() | Техас | → ![]() |
- Соединенные Штаты пронумерованной системы шоссе
- Американские шоссе в Нью -Мексико
- Американские шоссе в Техасе
- США Маршрут 80
- Транспорт в округе Сокорро, Нью -Мексико
- Транспорт в округе Линкольн, штат Нью -Мексико
- Транспорт в округе Чавес, штат Нью -Мексико
- Транспорт в округе Ли, штат Нью -Мексико
- Транспорт в округе Йоакум, штат Техас
- Транспорт в округе Терри, штат Техас
- Транспорт в округе Линн, штат Техас
- Транспорт в округе Гарза, штат Техас
- Транспорт в округе Кент, штат Техас
- Транспорт в округе Стоунволл, штат Техас
- Транспорт в округе Хаскелл, штат Техас
- Транспорт в округе Трокмортон, штат Техас
- Транспорт в округе Янг, штат Техас
- Транспорт в округе Джек, штат Техас
- Транспорт в графстве Уайз, штат Техас
- Транспорт в округе Дентон, штат Техас
- Транспорт в округе Коллин, штат Техас
- Транспорт в округе Хант, штат Техас