M-20 (шоссе Мичиган)
M-20 выделен красным | |||||||
Информация о маршруте | |||||||
Поддерживается MDOT | |||||||
Length | 132.435 mi[1] (213.133 km) | ||||||
Existed | November 11, 1926[2]–present | ||||||
Major junctions | |||||||
West end | ![]() | ||||||
| |||||||
East end | ![]() ![]() ![]() | ||||||
Location | |||||||
Country | United States | ||||||
State | Michigan | ||||||
Counties | Oceana, Newaygo, Mecosta, Isabella, Midland, Bay | ||||||
Highway system | |||||||
| |||||||
|
M-20 -это государственная магистраль в США в штате Мичиган , которая проходит от Новой Эры до Мидленда . Он пересекается через лесную землю в сельском нижнем полуострове между двумя концами. Шоссе обслуживает городские города Биг -Рапидс и гору Плезант , дом главных кампусов Университета штата Феррис и Университета Центрального Мичигана , расположенных недалеко от магистральной линии.
Первоначальный маршрут в июле 1919 года занял М-20 дальше на север вдоль коридора, который теперь используется шоссе США 10 (10). Обозначение M-20 было перенесено на юг в нынешний коридор в 1926 году. Восточная конец была усечена с Бэй-Сити в Мидленд в 1960 году после открытия автострады между двумя городами. Западный конец был перенаправлен из Маскегона в новую эру в 1969 году.
Описание маршрута
[ редактировать ]M-20 starts near Lake Michigan at the US 31 freeway in New Era where it runs east through the Manistee National Forest, crossing the North Branch of the White River near Ferry and the South Branch near Hesperia on the way to White Cloud.[3] There it turns south along M-37 and then east along a new routing following Baseline and Newcosta roads north of the Hardy Dam to meet the US 131 freeway at exit 131 near Stanwood. M-20 turns north, running concurrently along the US 131 freeway to Big Rapids and joins Business US 131 (Bus. US 131) at exit 139.[3][4] The section along the freeway is listed on the National Highway System (NHS), a system of highways important to the nation's economy, defense and mobility.[5] Together Bus. US 131/M-20 runs along the Perry Street commercial corridor to State Street near the main campus of Ferris State University. The business loop turns north by the campus and at Maple Street, M-20 turns eastward to cross the Muskegon River in downtown Big Rapids, north of the campus. M-20 zig-zags southeast of town bypassing the Canadian Lakes area and turns due east through rural Remus in Mecosta County and the Isabella Indian Reservation in neighboring Isabella County.[3][4]

In Mt. Pleasant, M-20 runs near the campus of Central Michigan University crossing the Chippewa River, and the trunkline joins Bus. US 127 along the Mission Street business area to Pickard Road. The highway turns east on Pickard and passes under the US 127 freeway near the Soaring Eagle Casino. From Mt. Pleasant to Midland, M-20 is designed as a four–lane highway with a continuous center turn lane passing through rural forest land.[3][4] M-20 picks up inclusion on the NHS from this point east.[5]

Once M-20 reaches Midland on Jerome Street, it crosses the Tittabawassee River north of the Tridge, a three-legged bridge over the confluence of the Tittabawassee and Chippewa rivers. There it joins Business US 10 (Bus. US 10) on a pair of one-way streets: Indian Street (westbound) and Buttles Street (eastbound). The two streets pass by Dow Diamond, home to the Great Lakes Loons, the city's minor league baseball team. Bus. US 10/M-20 then passes some Dow Chemical Company buildings and curves into a freeway stub connecting with the US 10 freeway on the east side of town. This short section of business loop freeway has two interchanges before terminating at one final interchange. At this junction, both Bus. US 10 and M-20 have a common eastern terminus. Traffic headed eastbound on the business loop defaults onto eastbound US 10, and traffic destined for the business loop is fed from the westbound direction of the freeway only.[3][4]

History
[edit]Previous designation
[edit]On July 1, 1919, M-20 was routed from Ludington to Bay City, Michigan by way of Reed City and Clare.[6] This routing was redesignated as US 10 on November 11, 1926.[7] M-20 would be moved to a new routing.[2]
Current designation
[edit]The M-20 designation was moved to a new alignment, roughly today's current routing from Midland through Mt. Pleasant, Big Rapids and White Cloud continuing to Muskegon.[2] The western terminus was extended to end at Muskegon State Park in 1932.[8][9] The last paving would be completed along M-20 in 1957 in Newaygo County.[10][11]
Location | Muskegon–Muskegon State Park |
---|---|
Existed | 1961[12]–1970[13][14] |
The eastern end of M-20 was converted to freeway between Midland and Bay City in 1958. The former alignment along Midland Road, from Midland, going through Auburn, and ending at Euclid Avenue in Bay City, at the junction of what was then US 23, was returned to local control at the time.[11][15] US 10 was rerouted along this freeway section and the Interstate 75/US 23 freeway in 1960. M-20 was truncated back to Midland with the US 10 rerouting.[16] The west end was rerouted through Muskegon to end at US 16 in 1961.[12] The former routing connecting to Muskegon State Park became a new state route designated M-213. M-213 was ultimately removed from the trunkline system in 1970.[13][14] M-20 was completely rerouted on the west end in 1969 from White Cloud replacing M-82 to US 31 in New Era.[13][17]
Location | White Cloud–Stanwood |
---|---|
Length | 15.416 mi[1] (24.810 km) |
Existed | 1984[18][19]–1998[20] |
The Michigan Department of Transportation (MDOT) swapped jurisdiction of M-20 and B-88 with Mecosta and Newaygo counties. The swap was finalized on October 1, 1998.[20] M-20 was rerouted south from Big Rapids, along US 131 from exit 139 to exit 131 at Stanwood. There M-20 replaced B-88 westward to M-37.[21]
Major intersections
[edit]All exits are unnumbered.
County | Location | mi[1] | km | Destinations | Notes |
---|---|---|---|---|---|
Oceana | Shelby Township | 0.000 | 0.000 | ![]() ![]() Stony Lake Road | Exit 140 on US 31; roadway continues west as Stony Lake Road |
Oceana–Newaygo county line | Hesperia | 18.219 | 29.321 | ![]() ![]() | M-120 runs along the county line; northern terminus of M-120 |
Newaygo | Wilcox Township | 31.676 | 50.978 | ![]() ![]() | Northern end of M-37 concurrency |
White Cloud | 32.948 | 53.025 | ![]() ![]() | Southern end of M-37 concurrency | |
Mecosta | Mecosta Township | 48.364 | 77.834 | ![]() ![]() | Southern end of US 131 concurrency; exit 131 on US 131 |
Big Rapids Township | 55.814 | 89.824 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Northern end of US 131 concurrency; western end of Bus. US 131 concurrency; exit 138 on US 131 | |
Big Rapids | 58.419 | 94.016 | ![]() ![]() ![]() | Eastern end of Bus. US 131 concurrency | |
Remus | 81.814 | 131.667 | ![]() | ||
Isabella | Mt. Pleasant | 100.767 | 162.169 | ![]() ![]() ![]() | Southern end of Bus. US 127 concurrency |
101.776 | 163.793 | ![]() ![]() ![]() | Northern end of Bus. US 127 concurrency | ||
Union Township | 103.244 | 166.155 | ![]() | Exit 143 on US 127 | |
Мидленд | Homer–Lee township line | 121.781 | 195.988 | ![]() | |
Мидленд | 128.088 | 206.138 | ![]() ![]() ![]() | Western terminus of Bus. US 10 concurency | |
129.830 | 208.941 | Западный конец автострады | |||
130.101 | 209.377 | Сагино -роуд | Обмен; Вход на восток и вход на запад через кольцевую развязку с Патриком -роуд | ||
131.272 | 211.262 | Уолдо -роуд | Обмен; Вход на запад и вход на восток | ||
Залив | 132.435 | 213.133 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Восточный термин автобуса. США 10 и М-20; выход на восток и вход на запад | |
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль
|
Смотрите также
[ редактировать ]Ссылки
[ редактировать ]- ^ Jump up to: а беременный в дюймовый Мичиганский департамент транспорта (2021). PR Finder следующего поколения (карта). Мичиганский департамент транспорта . Получено 11 октября 2021 года .
- ^ Jump up to: а беременный в Департамент шоссе штата Мичиган (1 декабря 1926 г.). Официальная карта состояния шоссе (карта). [c. 1: 823,680]. Лансинг: Мичиган штата Департамент шоссе.
- ^ Jump up to: а беременный в дюймовый и Рэнд МакНалли (2008). «Мичиган» (карта). Дорожный атлас . Чикаго: Рэнд МакНалли. С. 50–1. § N4 - N10. ISBN 0-528-93981-5 .
- ^ Jump up to: а беременный в дюймовый Мичиганский департамент транспорта (2010). Уникально Мичиган: официальная карта Департамента транспорта (карта). в 1: 975 000. Лансинг: Мичиганский департамент транспорта. §§ J7 - J11. OCLC 42778335 , 639960603 .
- ^ Jump up to: а беременный Мичиганский департамент транспорта (23 апреля 2006 г.). Национальная система шоссе, Мичиган (PDF) (MAP). Лансинг: Мичиганский департамент транспорта. Архивировано из оригинала (PDF) 4 октября 2012 года . Получено 7 октября 2008 года .
- ^ Департамент шоссе штата Мичиган (1 июля 1919 г.). Штат Мичиган (карта). Масштаб не дается. Лансинг: Мичиган штата Департамент шоссе. Нижний лист полуострова. OCLC 15607244 . Получено 17 октября 2019 года - через Мичиганский исторический центр.
- ^ Бюро общественных дорог и Американская ассоциация государственных чиновников шоссе (11 ноября 1926 г.). Система автомагистралей Соединенных Штатов, принятая для единой маркировки Американской ассоциацией чиновников государственной дороги (MAP). 1: 7 000 000. Вашингтон, округ Колумбия: Геологическая служба США . OCLC 32889555 . Получено 7 ноября 2013 г. - Via Wikimedia Commons .
- ^ Мичиган штата Департамент шоссе и Рэнд МакНалли (1 апреля 1932 г.). Официальная карта шоссе в Мичигане (карта). [c. 1: 840 000]. Лансинг: Мичиган штата Департамент шоссе. § K7. OCLC 12701053 .
- ^ Мичиган штата Департамент шоссе и Рэнд МакНалли (1 октября 1932 г.). Официальная карта шоссе в Мичигане (карта). [c. 1: 840 000]. Лансинг: Мичиган штата Департамент шоссе. § K7. OCLC 12701053 .
- ^ Департамент шоссе штата Мичиган (1 апреля 1957 г.). Официальная карта шоссе (карта). [c. 1: 918,720]. Лансинг: Мичиган штата Департамент шоссе. §§ J8 - J9. OCLC 12701120 . Получено 17 октября 2019 года - через Мичиганский исторический центр.
- ^ Jump up to: а беременный Департамент шоссе штата Мичиган (1 октября 1957 г.). Официальная карта шоссе (карта). [c. 1: 918,720]. Лансинг: Мичиган штата Департамент шоссе. §§ J8 - J9, J11 - J12. OCLC 12701120 , 367386492 .
- ^ Jump up to: а беременный Департамент шоссе штата Мичиган (1961). Официальная карта шоссе (карта). [c. 1: 918,720]. Лансинг: Мичиган штата Департамент шоссе. §§ J7 - J8. OCLC 12701120 , 51857665 . Получено 17 октября 2019 года - через Мичиганский исторический центр. (Включает все изменения до 1 июля 1961 года)
- ^ Jump up to: а беременный в Мичиганские государственные автомагистрали (1970). Мичиган, Грейт -Лейк -Штат: официальная карта шоссе (карта). в 1: 918,720. Лансинг: Мичиганские государственные автомагистрали. §§ J7 - J8. OCLC 12701120 .
- ^ Jump up to: а беременный Мичиганские государственные автомагистрали (1971). Мичиган, Грейт -Лейк -Штат: официальная карта шоссе (карта). в 1: 918,720. Лансинг: Мичиганские государственные автомагистрали. §§ J7 - J8. OCLC 12701120 , 77960415 .
- ^ Департамент шоссе штата Мичиган (1958). Официальная карта шоссе (карта). [c. 1: 918,720]. Лансинг: Мичиган штата Департамент шоссе. §§ J11 - J12. OCLC 12701120 , 51856742 . Получено 17 октября 2019 года - через Мичиганский исторический центр. (Включает все изменения до 1 июля 1958 г.)
- ^ Департамент шоссе штата Мичиган (1960). Официальная карта шоссе (карта). [c. 1: 918,720]. Лансинг: Мичиган штата Департамент шоссе. §§ J7 - J8, J11 - J12. OCLC 12701120 , 81552576 . Получено 17 октября 2019 года - через Мичиганский исторический центр. (Включает все изменения до 1 июля 1960 г.)
- ^ Мичиганские государственные автомагистрали и HM Gousha (1969). Мичиган, Грейт -Лейк -Штат: официальная карта шоссе (карта). в 1: 918,720. Лансинг: Мичиганские государственные автомагистрали. §§ J7 - J8. OCLC 12701120 . Получено 17 октября 2019 года - через Мичиганский исторический центр.
- ^ Мичиганский департамент транспорта (1983). Скажите «да» Мичигану!: Официальная транспортная карта (карта). в 1: 918,720. Лансинг: Мичиганский департамент транспорта. §§ J8 - J9. OCLC 12701177 . Получено 17 октября 2019 года - через Мичиганский исторический центр.
- ^ Мичиганский департамент транспорта (1985). Да Мичиган: официальная транспортная карта (карта). в 1: 918,720. Лансинг: Мичиганский департамент транспорта. §§ J8 - J9. OCLC 12701177 . Получено 17 октября 2019 года - через Мичиганский исторический центр.
- ^ Jump up to: а беременный Трускотт, Джон (24 сентября 1998 г.). «MDOT принимает ответственность за 120 миль местных дорог» (пресс -релиз). Мичиганский департамент транспорта. Архивировано из оригинала 18 февраля 2005 года.
- ^ Мичиганский департамент транспорта (1999). Мичиганский департамент транспортной карты (карта). в 1: 918,720. Лансинг: Мичиганский департамент транспорта. §§ J8 - J9. OCLC 42778335 , 55974644 . Получено 17 октября 2019 года - через Мичиганский исторический центр.
Внешние ссылки
[ редактировать ]- M-20 на Мичиганских шоссе