Jump to content

Шин Че-Хао

(Перенаправлено из греха chae-ho )
Шин Че-Хао
Shin chae -ho
Рожденный ( 1880-12-08 ) 8 декабря 1880 г.
Умер 21 февраля 1936 г. (1936-02-21) (55 лет)

Философия карьера
Альма -матер
  • Национальная конфуцианская академия ( Seonggyungwan )
Награды Президентский приказ заслуг для Национального фонда (1962) (PH) [ 1 ]
Эпоха Философия 19-го / 20-го века
Область Восточная философия
Школа
Основные интересы
Примечательные идеи
Корейское имя
Хангул
Shin chae -ho
Ханджа
Пересмотренная романизация Грех chae-ho
McCune - Freissurage Это ch'aeho
Имя искусства
Хангул
Дорогой
Ханджа
Пересмотренная романизация Danjae
McCune - Freissurage Tanjae

1936 - 21 1880 февраля Колумбер 8 , г. nationalist, and a founder of ) ( ; sometimes shortened to minjok[ 2 ] : 7  [ 3 ] : 27  [ 4 ] : 52  Он высоко ценится на севере [ 5 ] : 112–3  и Южная Корея . [ 6 ] : 26–7 

Два из его работ, новое чтение истории ( Докса Силлон ), написанное в 1908 году, и ранняя история Чосона ( Чезон Санггоса ), опубликованная в 1931 году, считаются ключевыми работами националистической историографии в современной Корее. [ 7 ] : 445  Он утверждал, что современные корейцы и жители Маньчжурии были единственной расы, которая имеет претензию на наследственную часть Кореи и Маньчжурию , [ 6 ] : 26  [ 8 ] : 3  Шин также изучал корейскую мифологию . [ 4 ] : 53  Во время своего изгнания в Китае Шин присоединился к Восточной анархистской ассоциации и написал антиимпериалистические и произведенные на независимость статьи в различных торговых точках; Его анархистская деятельность привела к его аресту и последующей смерти в тюрьме, 21 февраля 1936 года. [ 7 ] : 447  [ 9 ] : 128 

Статуя греха chae-ho в Сеула Большом парке .

Биография

[ редактировать ]

Ранние годы

[ редактировать ]

Шин родился 8 декабря 1880 года. Его дедушка был чиновником в Королевском консультативном отделе. Его псевдоним был «Дансаенг», который он позже изменил на "Danjae". Шина учили различным неоконфуцианским книгам и концепциям его дедушки, а затем поступили в конфуцианскую академию Sungkyunkwan , [ 7 ] : 441–2  Получение докторской степени в 1905 году. [ 10 ] Shin, в ограниченном количестве, прочитайте итальянскую литературу и историю и опубликовал некоторые итальянские произведения; Есть некоторые предположения, что Данте может оказать влияние на работу Шин Че-Хо, в частности, небо мечты (1916). [ 11 ] : 313 

Shin продолжал работать в редакционных советах для двух газет, Sinmun Hwangsŏng и Taehan Maeil Sinbo , и стали лидером подземной группы «Патриотическое просветление», Синминху . [ 7 ] : 443  Его группа позже мигрирует в Маньчжурию в 1910 году [ 8 ] : 3  и привлечь такие радикалы, как И Тонг-Хви, корейский большевик, который участвовал в «случае заговора 1911 года», 1911 года ». [ 12 ] : 6–7  Это было попыткой убийства японского генерал-губернатора Тераучи , что привело к арестам нескольких членов Синмины и, в конечном итоге, роспуска Синминха . [ 13 ] : 46 

За границей

[ редактировать ]

Шин отправился в добровольное изгнание в августе 1910 года, когда Япония объявила свою аннексию Кореи. [ 14 ] [ 7 ] : 444–5  Он отправился в корейский анклав Шинханхон в Владивостоке , где он стал главным писателем газет Хейджо Синмун и Тейангбо . [ 15 ] [ 16 ] [ 17 ] Он переехал в Китай в 1913 году, [ 14 ] и путешествовал по стране. [ 7 ] : 444–5  Шин никогда не вернулся в Корею, [ 6 ] : 27  И с тех пор, как он отказался подавать гражданство в Империю Японии, он стал без гражданства . [ 1 ] Первое движение за мартовское первое независимость , в 1919 году побудило его присоединиться к корейскому временному правительству в Шанхае. [ 7 ] : 445  Шин быстро разочаровался временным правительством, [ 9 ] : 123–4  Кульминацией в столкновении с временным лидером Сингманом Ри ( я Сеунг-Человек ) и Шин уходят, чтобы обнять анархизм [ 18 ] : 34  и набрать «Декларацию корейской революции» для праведного братства ( Uiyeoldan ) в 1923 году. [ 7 ] : 445  В 1926 году Шин присоединился к Восточной анархистской ассоциации (동 無 無 府 府). [ 7 ] : 446 

Арест и смерть

[ редактировать ]

Шин был арестован японской военной полицией на Тайване в мае 1928 года за попытку контрабанды 12 000 юаней в подделанных банкнотах из Тайваня под псевдонимом «Ю-би-бейк» (유병택; 柳烟澤), чтобы помочь финансировать восток Общая деятельность Анархистской ассоциации и бомбардировка. [ 7 ] : 446  Он был приговорен к 10-летнему тюремному сроку Дальским окружным судом, который будет отбывать в тюрьме Люшун . [ 19 ] Шин умер в одиночном заключении в тюрьме Люшун от кровоизлияния в мозг 21 февраля 1936 года. [ 19 ] [ 20 ] : 156  [ 7 ] : 447  Республика Корея посмертно присудила Шину «президентским приказом заслуг на национальный фонд» в 1962 году и гражданством 13 апреля 2013 года. [ 1 ]

Минхок национализм и корейский этнический

[ редактировать ]

Шин Че-Хо много писал о теории этнической истории, которая стремилась бросить вызов традиционным пограничным концепциям в Корее и поощрять корейский национализм. Эта теория широко упоминается как Корейский Минджок (민족; 民族); [ 21 ] : 188  Ранняя форма Minjok находится в его статье «Новая читатель истории». [ 22 ] : 6–7  Шин Минджок Работы оспаривали традиционную концепцию Кореи как географически определенную «полуостровную нацию» (반도 국; Pandoguk ), которая родилась из политики, связанного с мандатом небес в классической политической философии Китая. [6]: 29  This Chinese hegemony was interpreted as Sinocentric by Shin, and others, as it placed border control in the hands of the Chinese Court.[3]: 27 [6]: 29–30 

Shin's minjok historiographical work traced a nation's history by its racial genealogy and lineage, relying on heritable race and culture.[23]: 16  The minjok was defined by the terms of its history, and history was shaped by the minjok, hence these two concepts were reciprocal and inseparable. For Shin, "if one dismisses the minjok, there is no history"; to ignore or to down-play the minjok was to devitalize history itself.[6]: 32 

Within the greater minjok history of a nation there was a host race, the chujok (주족); the identification of the chujok was necessary for tracing the authentic history of a nation, and solidified an ethnocentric national history. For Korea, the chujok was the ancient Korean-Manchurian Kingdom of the Buyeo (부여; 夫餘),[6]: 32  which, by Shin's estimate, began 5,000 years ago with the birth of Dangun, the legendary son of a bear who was transformed into a human by the god Whanin.[23]: 16  By combining mythology and genealogy, a common ancestry of Koreans and Manchurians was traced, effectively making them family.[6]: 33  Shin thereby attempted to erase the geographical border between Korea and Manchuria in favour of ethnic re-unification.[21]: 231 

Distinct from the minjok was the state, the gukga (국가; 國家; or kukka). The minjok as a more basal concept than the gukga and did not substantially change between generations, whereas the gukga could change between kingdoms, government, and rules.[6]: 40 

By defining the minjok as a rich and powerful ethnic history, Shin constructed an anti-imperialism and anti-colonialism social defence. Largely, the goal was rejection of both Chinese and Japanese governmental oversight and influence.[6]: 42  Contemporaneous Japanese historians also argued that Koreans and Manchurians were the same group, but their efforts were to prove Korea was historically indistinct from other nations and thus mitigate Korea's importance.[6]: 30 

Social Darwinism

[edit]

Shin is sometimes called a social Darwinist, a popular concept in the early 20th century. Within Shin's work, the Manchurian-Korean Buyeo minjok is interpreted as the standard of measure for historical progress in Korea.[6]: 34  Shin described a racial history of conflict between the various races of East Asia, as well as a political history. Towards this progress, Shin's minjok project was laid out in terms of racial victories: specifically for the Buyeo, victory would be complete reunification of the race and then-on defending against cultural assimilation and imperialism.[6]: 35 

This "Darwinian-Spencerian" framework, which prized ethnic nationalism and purity, allowed Shin to write a race-centred history of Korea that attempted to shut down the Japanese colonial justifications by conjoining ethnic history and progress, necessarily making harmful the adulteration of Korean society with Japanese culture, not a progressive one.[21]: 34–5  This is somewhat analogous to Nordicism, or progressivist ethnography, but from a Korean-centric perspective.

Shin did not describe Korea as the "victor" of these racial battles. Shin described a slow fall of the minjok, primarily attributing a high point to King Muyeol of Silla, and then descent through the fall of Balhae and slow fracturing of Korean social unity through politics and war. Shin praised the Koryeo and Choseon dynasties, but insisted that the successes that they brought were only partial, lamenting that if scholars "are searching for a full unification, it cannot be found after Tangun."[6]: 35–6 

Juche

[edit]

Shin Chae-ho is often credited as the primary source in the Juche (주체; 主體; meaning Self-reliance or Autonomy; sometimes spelt Chuch'e) political ideology. Juche aspires towards a country's complete autonomy, both in a national sense and in an historical sense.[23]: 5  However, it is not clear whether the North Korean Juche is modelled upon or is merely similar to Shin's Juche.[21]: 270–2  Scholars such as Sheila Miyoshi Jager have written that strong references about the history of North Korean ideology are uncommon, but similarities in language, symbolism, and the concepts make Shin Chae-ho a good candidate as an influence on Kim Il Sung and his own Juche state ideology.[23]: 5  Shin's Juche concept is also specifically Korean; however it bears a likeness to Japanese Kokutai (국체; Kukche).[24]: 135 

Anarchism

[edit]

Shin Chae-ho's anarchist philosophy is largely ignored by contemporary Korean scholars.[21]: 272  One of his later works, The Dream Sky, is considered one of these anarchist-themed works, and explores themes of "clear understanding," an individual's "own way", and praises "human struggle" as a righteous path. The book also challenged literary standards by ending on an ellipsis and breaking historical continuity by borrowing characters from Korean history.[11]: 324–5 

Legacy

[edit]

In South Korea, after the emancipation from Japan, Shin was not considered an important author. The term minjok was decried as politically unacceptable by Shin's old acquaintance from the Provisional Government, and now the first president of South Korea, Syngman Rhee. The new South Korean government favoured the term kukka (국가), which implied loyalty to the Republic of Korea, over Shin's minjok (민족). In the 1960s, Rhee's political regime ended and anti-imperialism sentiments redoubled, followed by scholars pursuing a new autonomous history of Korea, and revived the term minjok. By 1980, Shin Chae-ho had become a powerful figure in Korean historiography, but concepts like minjok, among others, are interpreted in ways that favour the South Korean Government over the North's.[6]: 40–1 

The Park military regime in South Korea pushed for capitalist economic development, noting that dismantling the North Korean communist state would do the minjok saengjon good. Following nationalist trends, some South Korean Minjung movements made appeals to national self-reliance (minjok juchesung).[25]: 442–3 

North Korea also sponsored re-reading Shin, among other Korean authors. In the Democratic People's Republic of Korea, Kim Il Sung is said to be the leader of the minjok, and follows similar genealogical tracings of Koreans into ancient Korean-Manchuria.[6]: 39–40 [21]: 271 

Shin Chae-ho is held in high esteem by North Korea[5]: 112–3  and made a lasting impact on the Korean perception of Japan and imperialism generally.[3]: 27  Two of his works, Doksa Sillon ("A New Reading of History"), written in 1908, and Joseon Sanggosa ("The Early History of Joseon"), published in 1931, are particularly important in the nationalist historiography of modern Korea.[7]: 446 [8]: 3 

A consequence of Shin's nationalistic thought might be the discouragement of the Korean diaspora—the closer a Korean was to Korean soil the closer they were to their cultural "space." For Shin, space, culture, and patriotism became inseparable.[21]: 239  A worry of some Koreans is their ethno-cultural continuation, and the loss of "Korean-ness" as Koreans either travel abroad or adopt foreign customs.[26]

Criticism

[edit]

Standards of education

[edit]

Shin Chae-ho's high standards of education and early enrollment of children in school (at age 4) were criticized as excessive. He responded that some four-year-olds already knew the first one thousand characters in Chinese and that some had already begun the Children's First Learning Programme (Dongmong seonseup). He also argued that historical standards of education were steeper than the contemporary standards.[7]: 453  All the while, Shin believed all Korean citizens should learn both Hangul and Hanja to aid in preserving Korean identity, rather than subject themselves to the Chinese language system, and to study Korean patriotic literature.[7]: 458–9 

Concerns with Minjok thought

[edit]

As part of the minjok historiography, Shin rebuked some scholars for focusing too much on geography and borders rather than minjok ethnic boundaries; he called these scholars "territorial historians". However, his own works consistently employed territorial terms, boundaries, borders that only differ by how Shin justified them by a very ancient Korea, while the "territorial historians'" terms are usually traced to younger Chinese courts. This is aggravated by the fact that Shin had few, if any, compelling references for his historical claims, making his boundaries largely arbitrary or folk-history based.[6]: 31 

Dream Sky borrowed from Dante's Divine Comedy

[edit]

Shin Chae-ho's Dream Sky at times resembles Dante's Divine Comedy. If Shin had knowingly presented a Korean-ized Divine Comedy as an authentic work of Korean fiction, it would be an adulteration of the minjok historiography project by Shin's own standards of ethno-cultural autonomy. Whether or not Shin even read Dante's Divine Comedy is purely speculative.[11]: 313 

Bibliography

[edit]

Shin Chae-ho wrote at least 12 novels and 28 poems (17 Chinese, 3 Sijo style); he also wrote essays on literary criticism, articles published in news papers and journals, historical books, and a translation of Three Great Founders of Italy from Chinese into Korean.

Title Romanization Publisher Date
Liang Qichao (梁啓超), Story of Three Heroes in Building Italy, or Three Great Founders of Italy (意大利建國三傑傳) (trans. Chinese to Korean) Yìdàlì jiànguó sān jié chuán (Pinyin) Kwanghak Sǒp'o 1907
Relationship Between History and Patriotism Taehan Association Monthly Magazine 1908
Two Principles of History Taehan Maeil Sinbo 1908
The Hero Yi Sun-sin Taehan Maeil Sinbo 1908
New History Reader[a 1] Doksa Sinron, or Doksa Sillon Taehan Maeil Sinbo
Four Thousand Year History of the Great East Taedong Sach'ǒnnyǒn Sa 1908
General Ǔlchi Mundǒk Kwanghak Sǒp'o 1908
The Tale of the Chivalrous Ch'oe Tot'ong of the Eastern State, or The Biography of Choe Do-tong, Giant in the Eastern Country Tongguk Kǒgǒl Ch'oe Tot'ong Chǒn 1909
The Oriental Italy Taehan Maeil Sinbo 1909
Questions Regarding the History of Korea Non Ryǒsa Mup'il Taehan Maeil Sinbo 1909
Historical Anecdotes Kuksa-ǔi Ilsa Taehan Maeil Sinbo 1909
A Study of the Ancient Sǒnkyo Religion of the Eastern State Tongguk Kodae Sǒnkyo Ko Taehan Maeil Sinbo 1910
A Brief History of Korean Autonomy 1910
The Introduction to Ancient History of Tan'gun Tangi Kosa Chungka Sǒ 1912
Ancient History of Korea Chosǒn Sanggo Sa Unpublished (draft) 1915
Dream Heaven, Heaven seen in a Dream, or The Dream Sky Kkum hanǔl Unpublished[a 2] 1915
History of Korea Chosǒn Sa 1918
A Compendium of Korean History Chosǒn Sa T'ongron Unpublished 1919–1922 (est)
Culture Munhwa P'yǒn Unpublished 1919–1922 (est)
Ideological Changes Sasang Pyǒnch'ǒn P'yǒn Unpublished 1919–1922 (est)
A Study of Geography Kwangyǒk Ko Unpublished 1919–1922 (est)
Declaration of Korean Revolution Chosǒn Hyǒkmyǒng Sǒnǒn Unpublished 1923
Changes in Korea's Ancient Literature and Poetry 1924
On the Method of Interpreting Nouns Described by the Idu System 1924
Idu-mun Myǒngsa Haesǒk-pǒp Idu-mun Myǒngsa Haesǒk-pǒp The Dong-a Ilbo 1925
New Year's Free Notes by a Wanderer 1925
Comparative Study of East and West in the “Historical Records of the Three Kingdoms Samkuk Saki Chung Tongsǒ Yangja Sanghwan Kojǔng The Dong-a Ilbo 1925
An Amendment to the Story of Tong'i in Samkikchi Samkukchi Tong'ijǒ Kyojǒng Unpublished 1925
A Study of P'yǒngyang's River Water, or An Inquiry into the River Paesu in Pyeongyang Pyǒngyang P'aesu Ko The Dong-a Ilbo 1925
A Study of the Three Hans in Sequence, or An Inquiry into the Former and Latter Three Han States Chǒnhu Samhan Ko The Dong-a Ilbo 1924–1925 (est)
The Biggest Incident in One Thousand Years in Korean History Chosǒn Yǒksasang Ilch'ǒnnyǒnnae Cheil Taesakǒn The Dong-a Ilbo 1925
King Chatae Who Held Hist Father Under Detention Purǔl Suhan Ch'adaewang Shidae Ilbo [ko] 1926
On the Chronology of Koguryǒ and Silla Kokuryǒ-wa Silla Kǒnguk Yǒndae-e Taehayǒ Shidae Ilbo [ko] 1926
Taekaya Ch'ǒn'guk Ko Taekaya Ch'ǒn'guk Ko Unpublished 1927
Chǒng In-hong kong Yakchǒn Chǒng In-hong kong Yakchǒn Unpublished 1927
Legends of Ancient Korea Chǒson-ǔi Kodae Sinhwa Unpublished 1927
The Great Battle of Two Dragons, or The War of the Dragons Yong kwa yong ǔi taegyǒkchǒn 1928
Exploratory Studies in Korean History Joseonsa yongu cho 1930
The History of Korea[a 3] The Chosun Ilbo 1931–1932 (SP)
Cultural History of Ancient Korea The Chosun Ilbo 1931
To Whom the Great Wall of China Belongs The Chosun Ilbo 1932
A Study of the History of Tan'gun
Best Years of the Korean People The Chosun Ilbo 1932
The Year of the Death of General Yǒn'gae Somun
Some Questions Regarding the History of Korea Chosǒn-sa Chǒngni-e Taehun Saǔi 1920–1929 (est)
The Vicissitudes of the Dae Gaya Unpublished
A Brief Biography of Jeong In-hong Unpublished
An appeal to Chosun cultural history or Myth of the Tangun Chosǒn sango munhwasa
Collected works of Sin Ch'aeho, or The Complete Works of Sin "Tanje" Ch'ae-ho, in 3 Volumes Tanje Sin Ch'ae-ho chǒnjip, 3 gwon Ulsa Munhwasa 1978 (PPH)

Bibliographical notes

[edit]
  1. ^ Reprinted in “Youth” magazine in 1910 under the title Kuksa Saron (An Unofficial View of Korean History).
  2. ^ Published posthumously by The Club of Commemoration for Tanjae Sin Ch’ae-ho (ed.) in Series of Sin Ch'ae-ho (Seoul: Hyungseol, 1995).
  3. ^ Reprinted in 1948 under the title “The Ancient History of Korea”.

See also

[edit]
  1. ^ Jump up to: а беременный в Bae, Ji-Sook (март 2009 г.). «Истребитель независимости, чтобы получить семейный регистр» . Корейские времена . Архивировано из оригинала 25 июня 2014 года . Получено 25 июня 2014 года .
  2. ^ Ch'oe, Yŏng-ho (1980). «Схема истории корейской историографии». Корейские исследования . 4 : 1–27. doi : 10.1353/ks.1980.0003 . S2CID   162859304 .
  3. ^ Jump up to: а беременный в Парк, Со-ян (январь 2012 г.). «Говоря с колониальными призраками и слухами Пунгсу в современной Южной Корее (1990-2006): история вторжения в Пунгсу (Фенг Шуи), окружающая снос бывшего японского здания колониального генерала и железных шипов». Журнал для культурных исследований . 16 (1): 21–42. doi : 10.1080/147975855.2011.633834 . S2CID   143580293 .
  4. ^ Jump up to: а беременный Робинсон, Майкл (1986). «Национализм и корейская традиция, 1896-1920 гг.: Иконоклазм, реформа и национальная идентичность». Корейские исследования . 10 : 35–53. doi : 10.1353/ks.1986.0001 . S2CID   153349101 .
  5. ^ Jump up to: а беременный Дэвид-Вест, Алцо (2011). «Между конфуцианством и марксизмом-ленининизмом: Ючэ и случай Чинга Тасана». Корейские исследования . 35 : 93–121. doi : 10.1353/ks.2011.0007 . S2CID   144136781 .
  6. ^ Jump up to: а беременный в дюймовый и фон глин час я Дж k л м не а п Q. Андре (февраль 1997 г.). Kh'aeho Журнал азиатских исследований 56 (1): 26–4 doi : 10.2307/2646342 . JSTOR   2646342 .
  7. ^ Jump up to: а беременный в дюймовый и фон глин час я Дж k л м не Shin, Yong-Ha (2004). «Философский мир греха chae-ho». В Ли, Сын-Хван; Корейская национальная комиссия по ЮНЕСКО (ред.). Корейская философия: ее традиция и современная трансформация . Сеул, Южная Корея: Элизабет, Нью -Джерси - Холлим. С. 441–461. ISBN  1565911784 .
  8. ^ Jump up to: а беременный в Армстронг, Чарльз (1995). «Центирование периферии: манчарское изгнание (ы) и северокорейское государство» (PDF) . Корейские исследования . 19 : 1–16. doi : 10.1353/ks.1995.0017 . S2CID   154659765 .
  9. ^ Jump up to: а беременный Робинсон, Майкл (1984). Это один из Ch'aeho. Журнал корейских исследований 5 : 121–142. doi : 13.1353/jks . S2CID   144453287 .
  10. ^ Куйвон. «Шин Чехо - по дороге к горе Бэкду» . Корейбридж .
  11. ^ Jump up to: а беременный в Park, Sang-jin (Dec 2012). "The literary value of Sin Ch'ae-ho's Парк, Санг-Джин (декабрь 2012 г.). : A marginal alteration of Dante's ComedyПолем Действовать Кореана . 15 (2): 311–340. doi : 18.18399/act .
  12. ^ Suh, Dae-Sook (1967). Корейское коммунистическое движение 1918–1948 гг . Принстон, Нью -Джерси: издательство Принстонского университета.
  13. ^ Тихонов, Владимир (2012). «Раса и расизм дискуссии в современной Корее в 1890–1910 -х годах». Корейские исследования . 36 : 31–57. doi : 10.1353/ks.2012.0008 . S2CID   154181698 .
  14. ^ Jump up to: а беременный Бан, Byung IOL (2016). Русская провинция Маримим " Ко-Аннер есть 46 ISSN   1225-9977 .
  15. ^ «Отраслевая ассоциация KWON [勸 會 會]» . Наша история . Получено 2024-02-13 .
  16. ^ Чон, Джинсеок (2020-08-02). «[Сумерки Империи« 100 лет назад »] [144] Японские газеты и журналисты Йеонхи» . Чосун Ильбо (на корейском языке) . Получено 2024-02-13 .
  17. ^ Jeong, Jinseok (2013). История газет ( корейских на корейском языке). Коммуникационные книги. стр. 75–76. ISBN  978-89-6680-184-8 .
  18. ^ Тихонов, Владимир (2007). «Мужье, а также гендерная идеология в традиционной Корее и в 1890 -х - 1900 -х годах корейский дискурс эливации» . Журнал азиатских исследований . 66 (4): 1029–1065. doi : 10.1017/s0021911807001283 .
  19. ^ Jump up to: а беременный "Это историческая фигурная коробка . Daejeon Jung- Gu Архивировано с оригинала апреля 20 20 2015апреля
  20. ^ Korea Times , 3 декабря 1994 года. Цитируется Брюсом Камингсом (2005), Корея «Место на солнце» (Обновленное издание), Нью -Йорк и Лондон: WW Norton.
  21. ^ Jump up to: а беременный в дюймовый и фон глин Шмид, Андре (2002). Корея между империями, 1895–1919 . Нью -Йорк: издательство Колумбийского университета.
  22. ^ Ли, Ки-Бахик (сентябрь 1979 г.). Это историческое исследование Tanjae. Корейский журнал 19 (9): 4–1
  23. ^ Jump up to: а беременный в дюймовый Jager, Sheila Miyoshi (февраль 1996 г.). «Женщины, сопротивление и разделенная нация: романтическая риторика корейской воссоединения» . Журнал азиатских исследований . 55 (1): 3–21. doi : 10.2307/2943634 . JSTOR   2943634 .
  24. ^ Робинсон, Майкл (1984). Sadaeju и Chuch'e Журнал корейских исследований 5 : 121–142. doi : 13.1353/jks . S2CID   144453287 .
  25. ^ Sung, Min-Kyu (2009). «« Политика истины »анти-северного корейства: постидеологическое культурное представление Северной Кореи и культурная критика корейского национализма». Межазиат культурологические исследования . 10 (3): 439–459. doi : 10.1080/14649370902949457 . S2CID   143693682 .
  26. ^ Берджесс, Крис (2007). « Потеря» и «выздоровление» голоса среди корейских международных брачных мигрантов: дискурсы корейской в ​​современной Японии » . Электронный журнал современных японских исследований . 7 ​Архивировано из оригинала 25 апреля 2009 года . Получено 24 июля 2015 года .
[ редактировать ]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 3ce47a07763ea6cc023ce37bd2e13196__1724927880
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/3c/96/3ce47a07763ea6cc023ce37bd2e13196.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Shin Chae-ho - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)