Маршруты округа Калифорния в зоне S
Эта статья требует дополнительных цитат для проверки . ( февраль 2010 г. ) |
Маршруты округа Калифорния в зоне S | |
---|---|
![]() Пример щита маршрута округа Калифорния | |
Названия шоссе | |
Графство | Окружной маршрут X (CR x) или маршрут x |
Системные ссылки | |
Существует 34 маршрута, назначенные в зону «S» программы маркера маркера Калифорнии, которая обозначает маршруты округа в Калифорнии . Зона «S» включает в себя окружные автомагистрали в Империалах , Оранж , Риверсайде , Сан -Диего и Санта -Барбара округах .
S1
[ редактировать ]Расположение | Сан -Диего округ |
---|---|
Tourist routes | ![]() |
County Route S1 (CR S1), также известный как шоссе Sunrise для части его длины, представляет собой длину 34,08 миль (54,85 км), округе расположенное полностью в Сан -Диего, штат Калифорния , США. Он начинается на государственном маршруте 94 возле Барретта и движется на север по межштатной автомагистрали 8 , к западу от вершины Лагуна . Этот сегмент также известен как Бакман -Спрингс -роуд . К северу от I-8 это Sunrise Scenic Byway , национальный лесной поставщик . [ 2 ] [ 3 ]
- Route description

The route begins at SR 94 near Barrett not far from the Mexican border. From there, it heads northward along Buckman Springs Road. Soon afterwards, it enters the Cleveland National Forest. When the road reaches Interstate 8, while Buckman Springs Road continues northeastward across the freeway, CR S1 continues in a northwest direction along Old Highway 80, the original alignment of U.S. Route 80 in California. It then closely parallels I-8 for several miles. Upon crossing the freeway at Laguna Junction, CR S1 separates from Old Highway 80 and becomes Sunrise Scenic Byway.[4]

From Interstate 8, it begins its ascent into the Laguna Mountains. The route here was built along a cliff overlooking Pine Valley to its west. Around here, the vegetation still consists of chaparral and sagebrush.[5] As the route gains elevation through Cleveland National Forest, the route becomes more heavily forested. Around here, numerous campgrounds dot the side of the road. There is a picnic area overlooking Anza-Borrego Desert State Park near the Burnt Rancheria Campground, which is often said to deeply contrast the forest scenery along the route.[3] Upon passing the settlement of Mount Laguna, the vegetation along the route mostly consists of dead trees devastated by the 2003 Cedar Fire.
As the route approaches its north end at State Route 79, Lake Cuyamaca is visible. The north terminus is located just north of Cuyamaca Rancho State Park where it meets SR 79.
- History

The route was established by the county in the year 1959, where the entire route was designated as it is now. No major numbering or routing changes occurred throughout its history.[6] The northern segment of the route was also established as a Scenic Byway in 1959.[7]
-
Map
-
Bridge over Cottonwood Creek
-
Buckman Springs Rd. and Old Highway 80
-
Bridge over Interstate 8
-
Near Al Bahr Shrine Camp
-
California Riding and Hiking Trail
-
Junction with California Route 79
- Major intersections
The entire route is in San Diego County.
Location | mi | km | Destinations | Notes | |
---|---|---|---|---|---|
| ![]() | Southern terminus | |||
| Buckman Springs Road north (to I-8), Old Highway 80 east | Former US 80 east; north end of Buckman Springs Road on CR S1; south end of Old Highway 80 on CR S1 | |||
| ![]() | Interchange; I-8 exit 47 | |||
| Old Highway 80 west – Pine Valley | Former US 80 west; north end of Old Highway 80 on CR S1; south end of Sunrise Highway | |||
| ![]() ![]() ![]() | Northern terminus | |||
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi |
S2
[edit]Location | San Diego – Imperial Counties |
---|---|
Existed | 1970–present[1] |
![]() | This section needs expansion. You can help by adding to it. (December 2015) |
County Route S2 (CR S2) is a county highway in the U.S. state of California. It runs for 65 miles (105 km), north–south, in Imperial County and San Diego County. CR S2 is the third longest county route in California and is almost exclusively a two-lane rural road. It largely follows the route of the former Southern Emigrant Trail and Butterfield Overland Mail.
- Route description


Starting at mile marker zero, the highway begins at a junction with State Route 79 near the community of Warner Springs. As it descends southeast toward the desert floor it becomes San Felipe Road until it crosses State Route 78 at Scissors Crossing in Shelter Valley (formerly called Earthquake Valley).[8] South of SR 78, the name of the highway changes to the Great Southern Overland Stage Route of 1849, then further south, it forks at a remote junction with the historic dirt road to become to Sweeney Pass Road. East of the San Diego/Imperial County Line of this segment is also called Imperial Highway. The highway runs south through an interchange with Interstate 8 then ends at a junction with State Route 98 near Ocotillo.
- Images from County Route S2
-
Agua Caliente Springs, desert landscape and CR S2 going south, in the Anza-Borrego Desert State Park.
-
Borrego Springs and the surrounding desert as seen from the descent near the Montezuma Valley Road lookout.
-
Scissors crossing seen from the north, along the Pacific Crest Trail.
-
Shelter Valley California Fire Department and Community Center on CR S2.
-
Warner's Ranch, Ranch House, San Felipe Road (CR S2), Warner Springs.
- Major intersections
County | Location | mi | km | Destinations | Notes |
---|---|---|---|---|---|
Imperial | | ![]() ![]() ![]() ![]() | Southern terminus | ||
Ocotillo | ![]() | Interchange; I-8 exit 89 | |||
![]() ![]() | Former US 80 | ||||
Imperial–San Diego county line | | North end of Imperial Highway; south end of Sweeny Pass Road | |||
San Diego | | Great Southern Overland Stage Route of 1849 south | North end of Sweeny Pass Road; south end of Great Southern Overland Stage Route of 1849 on CR S2 | ||
| ![]() ![]() | South end of SR 78 overlap; north end of Great Southern Overland Stage Route of 1849 | |||
| ![]() ![]() ![]() ![]() | North end of SR 78 overlap; south end of San Felipe Road | |||
| ![]() | Western terminus of CR S22 | |||
| ![]() | Northern terminus | |||
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi
|
S3
[edit]Location | San Diego County |
---|
![]() | This section needs expansion. You can help by adding to it. (March 2010) |
County Route S3 (CR S3) is a county highway in San Diego County, California, United States. It begins at a junction with State Route 78 and runs roughly north over Yaqui Pass to Borrego Springs, bearing the name Yaqui Pass Road. It turns left onto Deep Well Trail and left again onto Borrego Springs Road. It ends at a junction with County Route S22 at a large roundabout known as Christmas Circle. Its total length is 12.1 miles (19.5 km).
There is one call box on this highway, located at Yaqui Pass summit.
The highway is part of the Juan Bautista de Anza National Historic Trail Auto Tour Route.
-
Junction with State Route 78
- Major intersections
The entire route is in San Diego County.
Location | mi | km | Destinations | Notes | |
---|---|---|---|---|---|
| ![]() | Southern terminus | |||
| Yaqui Pass Road north – Borrego Valley Airport | North end of Yaqui Pass Road on CR S3; south end of Deep Well Trail | |||
| ![]() ![]() ![]() | North end of Deep Well Trail; south end of Borrego Springs Road on CR S3 | |||
Borrego Springs | ![]() | Roundabout; northern terminus; road continues north as Borrego Springs Road | |||
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi |
S4
[edit]Poway Road | |
Location | San Diego County |
![]() | This section needs expansion. You can help by adding to it. (February 2010) |
County Route S4 (CR S4) is a road in San Diego County, California, United States, in the northern city limits of San Diego and in the city of Poway. United States. The route is traversed entirely by Poway Road from Interstate 15 east to State Route 67.
The route's western terminus is at I-15, where the road continues west as Rancho Penasquitos Boulevard, traverses across SR 56, and finally ends as Carmel Mountain Road. Eastward, the road traverses through the city of Poway as Poway Road and has its east end at SR 67. Within Poway, it is one of the busiest streets in the city.
The route was established in 1959.
- Major intersections
The entire route is in San Diego County.
Location | mi | km | Destinations | Notes | |
---|---|---|---|---|---|
San Diego | ![]() | Interchange; western terminus; I-15 exit 18; road continues west as Rancho Penasquitos Boulevard | |||
Sabre Springs Parkway | |||||
Poway | Pomerado Road | ||||
Community Road | |||||
![]() | Southern terminus of CR S5 | ||||
![]() | Eastern terminus | ||||
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi |
S5
[edit]Location | San Diego County |
---|
![]() | This section needs expansion. You can help by adding to it. (February 2010) |
County Route S5 (CR S5) is a road in San Diego County, California, United States, in Poway and San Diego. It runs from its southern end at Poway Road (County Route S4) in Poway to its northern end at Interstate 15 in San Diego.
- Route description
The road's south end is at Poway Road (CR S4) in Poway. It winds north through Poway as Espola Road and then turns slightly west, ending at Interstate 15 as Rancho Bernardo Road (which continues past I-15).
The route was established in 1959.
- Major intersections
The entire route is in San Diego County.
Location | mi | km | Destinations | Notes | |
---|---|---|---|---|---|
Poway | ![]() | Southern terminus | |||
Twin Peaks Road | |||||
Chabad Way | North end of Espola Road; south end of Rancho Bernardo Road | ||||
San Diego | Pomerado Road | ||||
Bernardo Center Drive | |||||
![]() | Interchange; northern terminus; I-15 exit 24; road continues west as Rancho Bernardo Road | ||||
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi |
S6
[edit]Location | San Diego County |
---|
![]() | This section needs expansion. You can help by adding to it. (February 2010) |
County Route S6 (CR S6) is a county highway in San Diego County, California, United States. It connects Del Mar with Palomar Mountain across San Diego County. It is one of a few San Diego county routes with a discontinuity in its routing.

- Route description
CR S6 starts at CR S21 in Del Mar as Via de la Valle. It crosses Interstate 5 and meets with CR S8 in Rancho Santa Fe at the intersection of Via de la Valle and Paseo Delicias. At El Camino Del Norte, the name changes to Del Dios Highway, past the community of Del Dios and into Escondido.
In Escondido, CR S6 runs along West and East Valley Parkways, to Valley Center Road through Valley Center. CR S6 ends at State Route 76.
About four miles (6.4 km) east on SR 76, CR S6 begins again as South Grade Road, which winds northward on Palomar Mountain. It intersects with CR S7, then continues north until it ends at the Palomar Observatory.

The route was defined in 1959.
- Major intersections
The entire route is in San Diego County.
Location | mi | km | Destinations | Notes | |
---|---|---|---|---|---|
Solana Beach–Del Mar line | ![]() | Western terminus; former US 101; road continues west as Border Avenue | |||
Jimmy Durante Boulevard, Valley Avenue – Del Mar Fairgrounds, Del Mar Racetrack | |||||
San Diego | ![]() | Interchange; I-5 exit 36 | |||
San Andres Drive | |||||
El Camino Real south | |||||
El Camino Real north | |||||
Rancho Santa Fe | Calzada del Bosque | ||||
Via de Santa Fe south | |||||
Via de Santa Fe north – Rancho Santa Fe | |||||
![]() | Eastern terminus of CR S8; north end of Via de la Valle; south end of Paseo Delicias on CR S6 | ||||
La Valle Plateada, El Montevideo | |||||
El Camino Del Norte | North end of Paseo Delicias; south end of Del Dios Highway | ||||
| Via Rancho Parkway | ||||
Escondido | North end of Del Dios Highway; south end of Valley Parkway | ||||
Citracado Parkway | |||||
Auto Park Way | |||||
![]() | Interchange; I-15 exit 31 | ||||
Tuilp Avenue | Left exit westbound only interchange; at-grade intersection eastbound; no left turn from Tulip Avenue to CR S6 west; CR S6 east transitions onto Grand Avenue; west end of one-way couplet | ||||
Grand Avenue | Left exit eastbound only interchange; CR S6 east transitions onto 2nd Avenue | ||||
![]() | Former US 395 | ||||
Broadway | |||||
To Grand Avenue (2nd Avenue) | Interchange; eastbound exit and entrance; CR S6 east transitions onto Valley Boulevard | ||||
Grand Avenue | |||||
Hickory Street | East end of one-way couplet; CR S6 east transitions onto Valley Parkway | ||||
![]() | |||||
Rose Street | |||||
Midway Drive | |||||
Citrus Avenue | |||||
Bear Valley Parkway | |||||
El Norte Parkway, Hidden Trails Road | |||||
Lake Wohlford Road | East end of Valley Parkway; west end of Valley Center Road | ||||
Valley Center | Woods Valley Road | ||||
Lilac Road | |||||
Cole Grade Road – Pauma Valley | |||||
North Lake Wohlford Road, Thundernut Lane – San Pasqual Indian Reservation, Lake Wohlford | |||||
Rincon | ![]() ![]() | West end of SR 76 overlap; east end of Valley Center Road | |||
| ![]() ![]() | East end of SR 76 overlap; west end of South Grade Road | |||
| ![]() | West end of CR S7 overlap; east end of South Grade Road; west end of East Grade Road on CR S6 | |||
| ![]() | East end of CR S7 overlap and East Grade Road; west end of Canfield Road | |||
| Palomar Observatory | Eastern terminus | |||
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi
|
S7
[edit]Location | San Diego County |
---|
![]() | This section needs expansion. You can help by adding to it. (February 2010) |
County Route S7 (CR S7) is a county highway in San Diego County, California, United States, that provides access to Palomar Mountain.
- Route description
CR S7's western terminus is at State Route 76 east of Pauma Valley, California. It begins as a dirt road known as the Nate Harrison Grade. Then it returns to pavement as it ascends Palomar Mountain and meets San Diego County Route S6. It enters Palomar Mountain State Park. Then, it descends to end at SR 76 near Lake Henshaw.
Nate Harrison Grade is not signed as County Route S7, but it is a logical westward extension of the signed portion. With a 10% grade, it was the only road to the top of Palomar Mountain until the 1940s, when East Grade Road ("Highway to the Stars") was built for the construction of the Palomar Observatory. The road was formerly known as "Nigger Nate Road", named after Nate Harrison, an early African-American homesteader. The name was changed in 1956 at the request of the NAACP.[9][10][11][12][13][14]
On a small turnout is a monument to Gregory Pacheco and a good view to the north. According to a plaque at the monument, pictured below, Gregory Pacheco was a firefighter who died in the La Jolla Fire in 1999. The descent on the eastern side of Palomar Mountain offers panoramic views of Lake Henshaw.
-
East end on Highway 76
-
Lake Henshaw from lookout on County Highway S7
-
Gregory Pacheco monument
-
Gregory Pacheco monument
-
West end at entrance to Palomar Mountain State Park
- Major intersections
The entire route is in San Diego County.
Location | mi | km | Destinations | Notes | |
---|---|---|---|---|---|
| Palomar Mountain State Park | Western terminus; road continues into the park, then connects with the Nate Harrison Grade | |||
| ![]() ![]() | West end of CR S6 overlap; east end of State Park Road; west end of East Grade Road | |||
| ![]() ![]() | East end of CR S6 overlap | |||
| ![]() | Eastern terminus | |||
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi
|
S8
[edit]Location | Solana Beach–Rancho Santa Fe |
---|---|
Length | 5.3 mi[15] (8.5 km) |
Existed | 1959–present[1] |
County Route S8 (CR S8) is a county highway, mostly along Lomas Santa Fe Drive and Linea Del Cielo, in San Diego County, California, United States. Its western end is CR S21 (locally signed as "Highway 101") in Solana Beach and its eastern end is at Via De La Valle in Rancho Santa Fe.
- Route description
The route begins in Solana Beach at Old Highway 101. It winds eastward through San Diego County, crossing through Solana Beach and unincorporated San Diego County, and ends at Via De La Valle (CR S6) in Rancho Santa Fe. The last portion of the county road passes through Rancho Santa Fe on Paseo Delicias.[15]
- Major intersections
The entire route is in San Diego County.
Location | mi | km | Destinations | Notes | |
---|---|---|---|---|---|
Solana Beach | 0.0 | 0.0 | ![]() | Western terminus; historic and former US 101; road continues west as Plaza Street | |
1.0 | 1.6 | ![]() | Interchange; I-5 exit 37 | ||
| 3.0 | 4.8 | El Camino Real | ||
Rancho Santa Fe | La Floresta | East end of Lomas Santa Fe Drive; west end of Linea Del Cielo | |||
5.3 | 8.5 | ![]() ![]() | Eastern terminus of CR S9 | ||
5.5 | 8.9 | ![]() | Eastern terminus | ||
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi |
S9
[edit]Location | Encinitas–Rancho Santa Fe |
---|---|
Length | 6.5 mi[16] (10.5 km) |
Existed | 1959–present[1] |
![]() | This section needs expansion. You can help by adding to it. (February 2010) |
County Route S9 (CR S9), mostly known as Encinitas Boulevard, is a road in San Diego County, California, United States. Its west end is at CR S21 (Coast Highway 101) in Encinitas and its east end is at Paseo Delicias (CR S6) in Rancho Santa Fe.
Once outside Encinitas, the county route follows portions of Rancho Santa Fe Road, La Bajada, Los Morros, and La Granada, before terminating at Paseo Delicias.[16]
- Major intersections
The entire route is in San Diego County.
Location | mi[16] | km | Destinations | Notes | |
---|---|---|---|---|---|
Encinitas | 0.0 | 0.0 | ![]() | Western terminus; historic and former US 101; road continues west as B Street | |
0.4 | 0.64 | ![]() | Interchange; I-5 exit 41B | ||
2.2 | 3.5 | ![]() ![]() | Southern terminus of CR S10 | ||
3.7 | 6.0 | ![]() ![]() | Southern terminus of CR S11 | ||
| 4.0 | 6.4 | El Mirlo | East end of Encinitas Boulevard; west end of La Bajada | |
| 4.5 | 7.2 | Los Morros east | East end of La Bajada; west end of Los Morros on CR S9 | |
| 4.9 | 7.9 | Los Morros west | East end of Los Morros on CR S9; west end of La Granada | |
Rancho Santa Fe | 6.5 | 10.5 | ![]() | Eastern terminus; road continues as La Granada | |
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi |
S10
[edit]Rancho Santa Fe Road | |
Location | Encinitas–San Marcos |
Length | 9.7 mi[17] (15.6 km) |
Existed | 1959–present[1] |
County Route S10 (CR S10), known entirely as Rancho Santa Fe Road, is a road in San Diego County, California, United States, that runs through the North County region of San Diego County.
- Route description
CR S10 begins at Encinitas Boulevard in Encinitas, heading in a generally northward direction. It enters Carlsbad and turns eastward. This road travels into San Marcos and passes near the unincorporated area of Lake San Marcos. (The entire run of the road past Carlsbad is located in parts of the incorporated city of San Marcos; often, at this point, the incorporated portions only follow the road, leaving unincorporated islands nearby). Rancho Santa Fe Road intersects with San Marcos Boulevard and continues northward. There is a junction with State Route 78. A short distance north, Rancho Santa Fe ends at County Route S14 (which changes names from Santa Fe Avenue to Mission Road at the intersection).
- Major intersections
The entire route is in San Diego County.
Location | mi[17] | km | Destinations | Notes | |
---|---|---|---|---|---|
Encinitas | 0.0 | 0.0 | ![]() | Southern terminus; road continues south as Manchester Avenue | |
San Marcos | 8.0 | 12.9 | ![]() | ||
9.4 | 15.1 | ![]() | Interchange; SR 78 exit 11A | ||
9.7 | 15.6 | ![]() | Northern terminus | ||
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi |
S11
[edit]El Camino Real | |
Location | Encinitas–Oceanside |
Length | 11.6 mi[18] (18.7 km) |
Existed | 1959–present[1] |
County Route S11 (CR S11), known entirely as El Camino Real, is a county route in San Diego County, California, United States. It runs through the North County region in San Diego County, from Encinitas Boulevard (County Route S9) in Encinitas to State Route 78 in Oceanside. As its street name implies, it is part of the 600-mile (965-kilometer) commemorative route connecting the 21 Spanish missions in California (formerly Alta California).
- Route description
CR S11's southern terminus is Encinitas Boulevard (CR S9) in Encinitas. It continues northward through Encinitas, intersecting with Lecuadia Boulevard/Olivenhain Road, which leads to CR S10 (Rancho Santa Fe Road) east of this intersection. After this point, it enters Carlsbad, where it intersects with Palomar Airport Road (CR S12). It continues northward through Carlsbad, ending at State Route 78 in Oceanside.
Note that El Camino Real continues for several miles beyond both termini. It extends southward through Encinitas until it reaches San Elijo Lagoon and ends at Manchester Avenue. An unconnected road further east also called El Camino Real starts at the San Elijo Lagoon and continues south for several miles until Carmel Mountain Road. Northward in Oceanside, El Camino Real passes under State Route 76 and ends just north at Douglas Drive.
- Major intersections
The entire route is in San Diego County.
Location | mi[18] | km | Destinations | Notes | |
---|---|---|---|---|---|
Encinitas | 0.0 | 0.0 | ![]() ![]() | Continuation beyond CR S9 | |
0.0 | 0.0 | ![]() | Southern terminus | ||
1.5 | 2.4 | Leucadia Boulevard, Olivenhain Road | |||
Carlsbad | 2.8 | 4.5 | La Costa Avenue | ||
4.0 | 6.4 | Aviara Parkway, Alga Road | |||
4.6 | 7.4 | Poinsettia Lane | |||
6.1 | 9.8 | ![]() | |||
7.5 | 12.1 | College Boulevard | |||
8.4 | 13.5 | Cannon Road | |||
9.4 | 15.1 | Tamarack Avenue | |||
10.8 | 17.4 | Carlsbad Village Drive | |||
Oceanside | 11.6 | 18.7 | ![]() | Interchange; northern terminus; SR 78 exit 2; road continues north as El Camino Real | |
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi |
S12
[edit]Location | San Diego County |
---|---|
Length | 15.51 mi[19] (24.96 km) |
Existed | 1961–present[19] |
![]() | This section needs expansion. You can help by adding to it. (February 2010) |
County Route S12 (CR S12), also known as Palomar Airport Road, San Marcos Boulevard, Twin Oaks Valley Road, and Deer Springs Road, is a county highway in San Diego County, California, United States. It runs through the North County region of San Diego County from Carlsbad Boulevard (County Route S21) in Carlsbad to Interstate 15 near Hidden Meadows.
- Route description
CR S12's western terminus is at Carlsbad Boulevard (CR S21) in Carlsbad. Almost immediately after it begins, CR S12 (this portion of which is called Palomar Airport Road) intersects with Interstate 5. It passes Legoland California and continues eastward, passing its namesake, McClellan–Palomar Airport. It intersects with El Camino Real (CR S11) before running through a number of industrial and business parks. Eventually, CR S12 enters San Marcos, where it becomes San Marcos Boulevard after an intersection with Business Park Drive. San Marcos Boulevard intersects Rancho Santa Fe Road (CR S10) and continues eastward, crossing State Route 78. Shortly thereafter, San Marcos Boulevard intersects with Twin Oaks Valley Road, which assumes the S12 designation after this junction. Shortly after becoming CR S12, Twin Oaks Valley Road passes over Mission Road (CR S14) without actually intersecting it, then continues to the northern city limits of San Marcos. At the edge of the city, Twin Oaks Valley Road narrows into a private road, and CR S12 bears right to become Deer Springs Road, which continues northward through unincorporated land. Eventually the road turns east, and CR S12 ends at an interchange with Interstate 15, though the road itself continues as Mountain Meadow Road through Hidden Meadows.
The route was established in 1961.
- Major intersections
The entire route is in San Diego County.
Location | mi | km | Destinations | Notes | |
---|---|---|---|---|---|
Carlsbad | ![]() | Interchange; western terminus; former US 101 | |||
Avenida Encinas | |||||
![]() | Interchange; I-5 exit 47 | ||||
Paseo Del Norte | |||||
Flower Fields | Interchange; westbound exit only | ||||
College Boulevard, Aviara Parkway | |||||
![]() | |||||
El Fuerte Street | |||||
Melrose Drive – Leo Carrillo Park | |||||
Carlsbad–San Marcos line | East end of Palomar Airport Road; west end of San Marcos Boulevard | ||||
San Marcos | ![]() | ||||
Las Posas Road, McMahr Road | |||||
![]() | Interchange; SR 78 exit 12 | ||||
San Marcos Boulevard east, Twin Oaks Valley Road south | East end of San Marcos Boulevard on CR S12; west end of Twin Oaks Valley Road on CR S12; connects to Mission Road (CR S14); serves California State University San Marcos | ||||
Borden Road | |||||
Buena Creek Road | |||||
North Twin Oaks Valley Road | East end of Twin Oaks Valley Road; west end of Deer Springs Road | ||||
| ![]() | Interchange; eastern terminus; I-15 exit 37 | |||
| Deer Springs Road to Mountain Meadow Road – Hidden Meadows | Continuation beyond I-15 | |||
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi |
S13
[edit]Location | San Diego County |
---|
![]() | This section needs expansion. You can help by adding to it. (February 2010) |
County Route S13 (CR S13), also known as Vista Village Drive, East Vista Way, and Mission Road, is a county highway in San Diego County, California, United States, that runs through the North County region of San Diego County. It is distinctive for having a three-mile (5 km) discontinuity in Bonsall.
- Route description
CR S13's southern terminus is at State Route 78 in Vista, where the street is known as Vista Village Drive. This section of CR S13 is the northern boundary of the newly renovated downtown area of Vista, and in this area the road intersects with Santa Fe Avenue, which is CR S14. Shortly afterwards, the road's name changes to East Vista Way, and continues northward outside the city limits into the unincorporated community of Bonsall.
CR S13 is unusual in that, according to official legislation, its route is discontinuous. In Bonsall, East Vista Way meets State Route 76 and, from this point, loses its status as CR S13. Nearly three miles northeast on SR 76, CR S13 begins again, continuing northward, but as South Mission Road.
Mission Road cuts north through Bonsall and passes the neighborhoods of San Luis Rey Heights and Winterwarm before entering Fallbrook. In Fallbrook, South Mission Road splits off into South Main Avenue, which carries the S13 signage. These two streets run parallel to each other for several blocks; East Fallbrook Road (SR S15) begins at Mission and intersects Main. After a short distance, Mission turns east, intersecting Main; Mission then continues as S13. CR S13 continues eastward, ending at an interchange with Interstate 15.
Almost all of S13, except for later realigned portions, is an old alignment of U.S. Route 395, and Historic Route signs are posted in unincorporated areas.
The route was established in 1968.
- Major intersections
The entire route is in San Diego County.
Location | mi | km | Destinations | Notes | |
---|---|---|---|---|---|
Vista | ![]() | Interchange; southern terminus; SR 78 east exit 6B, west exit 6; road continues south as Vista Village Drive to Hacienda Drive | |||
West Vista Way | |||||
![]() | |||||
Civic Center Drive, Hillside Terrace | South end of Vista Village Drive; north end of East Vista Way | ||||
Vale Terrace Drive, Anza Avenue | |||||
Foothill Drive, Bobier Drive | |||||
| ![]() ![]() | ||||
| ![]() ![]() | South end of SR 76 overlap; north end of East Vista Way | |||
| ![]() ![]() ![]() ![]() | North end of SR 76 overlap; south end of South Mission Road | |||
Fallbrook | Ammunition Road | ||||
![]() | Western terminus of CR S15 | ||||
Hill Street | North end of South Mission Road; south end of West Mission Road | ||||
Pico Avenue to De Luz Road | |||||
Main Avenue | North end of West Mission Road; south end of East Mission Road | ||||
| Stage Coach Lane | ||||
| ![]() ![]() | Former US 395 south | |||
| ![]() | Interchange; eastern terminus; I-15 exit 51 | |||
| Mission Road to Old Highway 395 | Continuation beyond I-15; former US 395 north | |||
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi
|
S14
[edit]Location | San Diego County |
---|
![]() | This section needs expansion. You can help by adding to it. (February 2010) |

County Route S14 (CR S14), also known as Santa Fe Avenue, Mission Road, and Mission Avenue, is a county highway in San Diego County, California, United States, that runs through the North County region of San Diego County. It runs from State Route 76 in Oceanside to Centre City Parkway in Escondido.
- Route description
CR S14's western terminus is at State Route 76 in Oceanside, where it is known as North Santa Fe Avenue. It travels into Vista, becoming South Santa Fe Avenue before intersecting with County Route S13, or Vista Village Drive, in downtown Vista. At this point it begins to run parallel to State Route 78, which it does until its terminus. Santa Fe travels into western San Marcos, where it intersects with County Route S10 (Rancho Santa Fe Road); it is at this intersection that Santa Fe becomes Mission Road. Mission continues through San Marcos, passing under Twin Oaks Valley Road (County Route S12) without an intersection. In eastern San Marcos, Mission Road crosses State Route 78 without an interchange and becomes Mission Avenue. Shortly afterward, it enters Escondido, where it crosses Interstate 15, again with no interchange. Shortly after this point, the freeway portion of SR 78 ends and that route turns right onto Broadway, but CR S14's eastern terminus is at Centre City Parkway, a few blocks short from Broadway.
CR S14 east of CR S13, except for later realigned portions, is an old alignment of U.S. Route 395, and Historic Route signs are posted in unincorporated areas.
The route was established in 1968.
- Major intersections
The entire route is in San Diego County.
Location | mi | km | Destinations | Notes | |
---|---|---|---|---|---|
Oceanside | ![]() | Western terminus; road continues as Santa Fe Avenue to Via Manos | |||
Mesa Drive | |||||
Melrose Drive | |||||
Vista | Bobier Drive | ||||
![]() | |||||
Civic Center Drive | |||||
Mar Vista Drive | |||||
| Robelini Drive | ||||
| Buena Creek Road | ||||
San Marcos | ![]() | Northern terminus of CR S10; east end of Santa Fe Avenue; west end of Mission Road | |||
Las Posas Road | |||||
Knoll Road | |||||
San Marcos Boulevard, Woodward Street | |||||
Woodland Parkway | |||||
Bennett Avenue, Rancheros Drive | |||||
Escondido | Auto Park Way | ||||
Andreasen Drive | East end of Mission Road; west end of Mission Avenue | ||||
Rock Springs Road | |||||
![]() ![]() ![]() ![]() | Eastern terminus; road continues as Mission Avenue | ||||
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi |
S15
[edit]Location | San Diego County |
---|
![]() | This section needs expansion. You can help by adding to it. (February 2010) |
County Route S15 (CR S15) is a county highway in San Diego County, California, United States. It runs from County Route S13 (Mission Road) in Fallbrook to Old Highway 395.
- Route description
CR S15's western terminus is at CR S13, also known as Mission Road, in Fallbrook. It begins as East Fallbrook Street. At the intersection with South Stage Coach Lane, CR S15 continues south to the intersection with Reche Road, at which point CR S15 again heads east. CR S15 continues east as Reche Road until it reaches its eastern terminus at the intersection with Old Highway 395, adjacent to Interstate 15.
The route was established in 1959.
- Major intersections
The entire route is in San Diego County.
Location | mi | km | Destinations | Notes | |
---|---|---|---|---|---|
Fallbrook | ![]() | Western terminus; road continues west as Fallbrook Street | |||
Fallbrook Street east, Stage Coach Lane north | East end of Fallbrook Street on CR S15; west end of Stage Coach Lane on CR S15 | ||||
Stage Coach Lane south, Reche Road west | East end of Stage Coach Lane on CR S15; west end of Reche Road on CR S15 | ||||
| ![]() ![]() | Eastern terminus; former US 395 | |||
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi |
S16
[edit]Location | San Diego – Riverside Counties |
---|
![]() | This section needs expansion. You can help by adding to it. (February 2010) |
County Route S16 (CR S16), also known as Pala-Temecula Road, Pala Road, and Pechanga Parkway, is a county highway in San Diego and Riverside counties in California, United States. It runs from its south end at State Route 76 on the Pala Indian Reservation to its north end at State Route 79 (Temecula Parkway) in Temecula.
- Route description
The route's southern terminus is at SR 76 on the Pala Indian Reservation, in the San Luis Rey River Valley, near the community of Pala. It twists through a short but rugged and steep mountain range and continues northward as Pala-Temecula Road through rural San Diego County.
When it crosses the Riverside County line and enters the Pechanga Indian Reservation, it becomes Pala Road. Shortly thereafter, County Route S16 widens to four lanes as it reaches the city limits of Temecula, where it becomes Pechanga Parkway. Near the Pechanga Resort & Casino, Pechanga Parkway becomes a six-lane arterial road and continues along several large suburban neighborhoods before ending at a T intersection with SR 79 (Temecula Parkway). The portion of County Route S16 known as Pechanga Parkway, as well as the portion of SR 79 known as Temecula Parkway, are unsigned because the City of Temecula maintains jurisdiction over both segments.
The route was established in 1959.
- Major intersections
County | Location | mi | km | Destinations | Notes |
---|---|---|---|---|---|
San Diego | Pala | ![]() | Southern terminus | ||
Apapas Road | North end of Pala Mission Road on CR S16; south end of Pala Temecula Road; SR 76 west is via a right turn on Pala Mission Road; SR 76 east is via a left turn on Pala Mission Road | ||||
San Diego–Riverside county line | | Poco Tropical Road | North end of Pala Temecula Road; south end of Pala Road | ||
Riverside | Temecula | Pechanga Road | North end of Pala Road; south end of Pechanga Parkway | ||
Wolf Valley Road, Via Eduardo | |||||
Rainbow Canyon Road | Former US 395 south | ||||
![]() ![]() ![]() | Northern terminus | ||||
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi |
S17
[edit]Location | San Diego County |
---|
![]() | This section needs expansion. You can help by adding to it. (February 2010) |
County Route S17 (CR S17) is a county highway in San Diego County, California, United States. It runs from Interstate 5 in Chula Vista to Interstate 8 in El Cajon. The route consists of portions of several roads passing through the cities of Chula Vista and El Cajon, and the unincorporated communities of Bonita, Spring Valley, and Rancho San Diego.
County Route S17 roughly parallels State Route 54 from Interstate 5 east to State Route 125, running along E Street, Bonita Road, Sweetwater Road, South Worthington Street, and Paradise Valley Road. The route then shares the same alignment as State Route 54, from State Route 125 northeast to the El Cajon city limit, running along Jamacha Boulevard, Campo Road, and Jamacha Road. Within El Cajon, CR S17 shares the same alignment as the former State Route 54, continuing north to Interstate 8 along Jamacha Road and 2nd Street.
The portions of County Route S17 within the cities of Chula Vista and El Cajon are no longer signed. The portions of the route within Bonita and Spring Valley are signed. However, all signs in Rancho San Diego (along Campo and Jamacha Roads) appear to have been removed except for the one heading east coming from the terminus of the freeway portion of State Route 94. In El Cajon city limits, the route is signed with Business Route 54.
The route was established in 1964.
- Major intersections
The entire route is in San Diego County.
Location | mi | km | Destinations | Notes | |
---|---|---|---|---|---|
Chula Vista | ![]() ![]() ![]() ![]() | Interchange; western terminus; I-5 exit 8B; road continues as E Street to Bay Boulevard | |||
Broadway | |||||
Fourth Avenue – Civic Center | |||||
Third Avenue – Downtown | |||||
Second Avenue | |||||
Bonita Road west, East Flower Street | East end of E Street; west end of Bonita Road on CR S17 | ||||
![]() | Interchange; I-805 north exit 7, south exit 7C | ||||
Willow Street, Old Orchard Lane | |||||
Otay Lakes Road | |||||
Bonita | Central Avenue | ||||
San Miguel Road | |||||
Sweetwater Road west, Simbar Road (private road) | East end of Bonita Road; west end of Sweetwater Road on CR S17 | ||||
La Presa | East end of Sweetwater Road on CR S17; west end of Worthington Street | ||||
Worthington Street north, Paradise Valley Road west | East end of Worthington Street on CR S17; west end of Paradise Valley Road on CR S17 | ||||
![]() ![]() ![]() | |||||
![]() ![]() | Interchange; SR 125 north exit 12; east end of Paradise Valley Road; west end of Jamacha Boulevard | ||||
Spring Valley | Sweetwater Springs Boulevard | ||||
![]() ![]() | West end of SR 94 overlap and Campo Road on CR S17; east end of Jamacha Boulevard | ||||
![]() ![]() | East end of SR 94 overlap and Campo Road on CR S17; west end of SR 54 (eastern section) overlap and Jamacha Road | ||||
Rancho San Diego | Willow Glen Drive – Jamul, Harbison Canyon | ||||
Chase Avenue | |||||
El Cajon | East end of SR 54 (eastern section) overlap; west end of SR 54 BR overlap | ||||
Washington Avenue | |||||
East Main Street | Former US 80; east end of Jamacha Road; west end of 2nd Street on CR S17 | ||||
![]() | Interchange; eastern terminus; I-8 exit 19; east end of SR 54 BR overlap; road continues as 2nd Street | ||||
1.000 mi = 1.609 km; 1.000 km = 0.621 mi
|
S18
[edit]Location | Orange County |
---|---|
Length | 29.05 mi[6] (46.75 km) |
Existed | 1970–present[6] |
County Route S18 (CR S18) is a county highway in Orange County, California, United States. The route follows El Toro Road and Santiago Canyon Road which proceeds in a boomerang-like pattern[20] from State Route 133 in Laguna Beach to State Route 55 near Orange. CR S18 traverses as a loop around the urban areas of Orange County and cuts through the Santa Ana Mountains. The road is one of four county routes in Orange County that are signed in areas nearby the route, such as southbound Interstate 5[21] and southbound State Route 133.[22] It is also noted to be the longest county route in Orange County and is the only major route that allows motorists to drive through, in, and out of the Santa Ana Mountains.[23]

The Santiago Canyon Road portion of CR S18 in the Santa Ana Mountains is planned to become designated as an official scenic highway as part of the State Scenic Highway System. This makes it the second highway to become designated as a scenic road in Orange County, California, despite the impact from the Santiago Fire as part of the wildfires in October 2007.[citation needed]

- Major intersections
The entire route is in Orange County.
Location | mi[6][24] | km | Destinations | Notes |
---|---|---|---|---|
Laguna Beach | 0.00 | 0.00 | ![]() | |
Aliso Viejo | 0.80 | 1.29 | ![]() ![]() | Interchange; SR 73 north exit 6, south exit 7 |
1.45 | 2.33 | Aliso Creek Road | ||
Laguna Woods | 3.03 | 4.88 | Moulton Parkway | |
Laguna Woods–Lake Forest line | 4.14 | 6.66 | ![]() | El Toro Interchange; I-5 exit 91; former US 101 |
Lake Forest | 6.35 | 10.22 | Trabuco Road | |
8.75 | 14.08 | Santa Margarita Parkway, Portola Parkway | ||
| 11.53 | 18.56 | ![]() ![]() | |
| Silverado Canyon Road – Silverado Canyon, Black Star Canyon | |||
| 22.82 | 36.73 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Interchange |
Orange | 23.83 | 38.35 | ![]() ![]() | |
29.05 | 46.75 | ![]() | Обмен; SR 55 Exit 15 | |
29.05 | 46.75 | Cover Avenue | Продолжение за пределами SR 55 | |
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль |
S19
[ редактировать ]Расположение | Оранж округ |
---|---|
Длина | 3,3 мили [ 25 ] (5,3 км) |
Существовал | 1961 - Present [ 25 ] |
![]() | Этот раздел нуждается в расширении . Вы можете помочь, добавив к этому . ( Февраль 2010 г. ) |
County Route S19 (CR S19) - это шоссе округа в штате Калифорния в округе Ориндж . Маршрут следует за Live Oak Canyon Road от O'Neill Park до El Toro Road (S18) до Каньона Трабуко .
Раунд -маршрут S19 печально известен многими несчастными случаями со смертельным исходом, которые произошли в последние годы с 2000 года, и многие погибли из -за таких несчастных случаев. [ 26 ]
Маршрут был основан в 1961 году. [ 25 ]
- Основные перекрестки
Весь маршрут находится в округе Оранж .
Расположение | мне [ 27 ] | км | Направления | Примечания |
---|---|---|---|---|
Лейк -лес | 0.0 | 0.0 | ![]() | Западный термин |
0.5 | 0.80 | Ранчо дорога | ||
1.1 | 1.8 | Гамильтон Трейл | ||
1.3 | 2.1 | Ханки Дори Лейн | ||
1.4 | 2.3 | Ламброз -Каньон -роуд | ||
1.7 | 2.7 | Canyon Creek Drive | ||
1.8 | 2.9 | Укрытие Каньон -роуд | ||
2.0 | 3.2 | Монастырьная дорога | ||
3.3 | 5.3 | О'Нил Региональный парк | Восточный термин; Дорога продолжается как дорога Трабуко Каньон | |
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль |
S20
[ редактировать ]Расположение | Санта -Барбара округ |
---|---|
Существовал | ?–1988 [ 1 ] |
![]() | Этот раздел нуждается в расширении . Вы можете помочь, добавив к этому . ( Февраль 2010 г. ) |
County Route S20 (CR S20) был окружным шоссе в штате Калифорния в США . Будучи единственным окружным маршрутом в округе Санта -Барбара в то время, он был объединен с государственным маршрутом 1 в 1988 году, перенаправляя SR 1 от Harris Grade Road до бывшего графства округа, ведущей на базу ВВС Ванденберг .
S21
[ редактировать ]Расположение | Сан -Диего - Oceanside |
---|---|
Длина | 25,0 миль [ 28 ] (40,2 км) |
Существовал | 1968 - Present [ 1 ] |
Окружной маршрут S21 (CR S21) представляет собой дорогу по бегу на юг -север, обслуживающая прибрежные общины северного округа Сан -Диего, штат Калифорния , США, и бегущая из Сан -Диего на юге до океана на севере. Маршрут подписан во многих местах как «Исторический маршрут 101» с официальными историческими щитами США 101. CR S21 следует за предыдущим выравниванием маршрута 101 США через этот регион. Маршрут также называется «Coast Highway» и в некоторых местах. Этот маршрут был первоначально обозначен в 1968 году и длиной 24,74 мили (39,82 км).

- Описание маршрута
Раунд -маршрут S21 начинается в межштатной автомагистрали 5 на севере Сан -Диего в качестве проспекта Генеси. После прохождения Западного Северного Запада в течение 3/4 мили (1,2 км) он пересекает дорогу Торри Пайнс и продолжает с этого имени, обеспечивая доступ к государственному природному заповеднику Торри Пайнс . Дорога затем отправляется на север в Дель Мар , где она переименована в «Camino del Mar». В то время как в Дель -Маре маршрут проходит как исторический ипподрост дель -Мар , так и через исторический центр города Дель Мар. на пляже Солана, маршрут приближается к побережью. Вдоль этого участка его называют «Шоссе 101», и город подписал маршрут вдоль своей длины с искусственными щитами шоссе США, которые напоминают официальные щиты США 101, используемые сегодня вместе с государством, выпущенным историческим щитом 101. В то время как на севере в Энсинитасе название маршрута становится «Coast Highway 101», также в честь старого маршрута США. В Карлсбаде он становится «бульваром Карлсбад». Маршрут назван «Появиемое шоссе» в Oceanside и заканчивается на межштатной автомагистрали 5 к югу от юга от юга Кэмп Пендлтон . [ 28 ]
Секция этой дороги между проспектом La Costa и Palomar Airport Road когда-то была известна как автострада Oceanside-Carlsbad . Большая часть маршрута от городских границ Дель Мар до государственного маршрута 76 в Оушенсайде подписана как исторический США 101, а также является межгосударственным маршрутом без знака между штатами 5. [ Цитация необходима ]
- Основные перекрестки
Весь маршрут находится в округе Сан -Диего .
Расположение | мне [ 28 ] | км | Направления | Примечания | |
---|---|---|---|---|---|
Сан -Диего | 0.0 | 0.0 | ![]() | Обмен; Южный термин; I-5 Выход 29 | |
3.7 | 6.0 | Торри Пайнс Государственный природный резерв | |||
Море | 6.2 | 10.0 | ![]() ![]() | Обмен; выход на север и вход на юг | |
Del Mar - Solana Beach Line | 7.4 | 11.9 | ![]() ![]() | Западный термин CR S6 | |
Солана Бич | 8.2 | 13.2 | ![]() ![]() | Западный термин CR S8 | |
Энцинит | 12.4 | 20.0 | ![]() ![]() | Западный термин CR S9 | |
Карлсбад | 17.9 | 28.8 | ![]() ![]() | Обмен; Западный термин CR S12 | |
Океансайд | 21.9 | 35.2 | ![]() ![]() ![]() | Доступ к SR 78 через восточный Vista Way | |
24.3 | 39.1 | ![]() ![]() ![]() ![]() | Западный термин SR 76 | ||
25.0 | 40.2 | ![]() | Обмен; Северный термин; I-5 Выход 54C | ||
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль |
S22
[ редактировать ]Расположение | Сан -Диего - Имперские округа |
---|
![]() | Этот раздел нуждается в расширении . Вы можете помочь, добавив к этому . ( Февраль 2010 г. ) |
Окружной маршрут S22 (CR S22) - это шоссе округа в Сан -Диего и Имперские округа в Калифорнии, США. Он проходит от Сан -Фелипе -роуд ( графство S2 ) к западу от Ранчиты до государственного маршрута 86 в Солтон -Сити . Маршрут известен как дорога Монтесума -Вэлли , Палм -Каньон Драйв , Рождественский круг , Пег -Ног -Роуд и Боррего Солтон Си -Уэй .
- Описание маршрута
Маршрут начинается на перекрестке с графством округа S2 (Сан -Фелип -роуд) в округе Сан -Диего и проходит на восток, когда в долине Монтесума долины через сельскую общину Ранчиты . Он попадает в государственный парк пустыни Анза-Боррего , а затем спускается примерно на 12 миль (19 км) в пустынное сообщество Боррего-Спрингс , открывая великолепные виды на долину Боррего, когда он круто падает вниз по классу Монтесумы.
Когда он входит в Боррего -Спрингс, шоссе поворачивается направо на Палм -Каньон Драйв. В середине Боррего -Спрингс он проходит через Рождественский круг, единственный большой транспортный круг в округе Сан -Диего.
Он продолжается на восток, поворачивается на север на дорогу Пег -Ног и снова поворачивается на восток на Боррего Солтон -Си -Уэй. CR S22 поступает в Имперский округ, снова проходит через государственный парк пустыни Анза-Боррего и заканчивается на перекрестке с государственным маршрутом 86 в Солтон-Сити , сообществе на берегу Солтон-моря .
Маршрут был основан в 1968 году.
- Основные перекрестки
Графство | Расположение | мне | км | Направления | Примечания |
---|---|---|---|---|---|
Сан -Диего | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Западный термин | |||
Боррего Спрингс | Палм-Каньон Драйв Уэст, Хоберг Роуд- штаб-квартира Анза-Боррего Парк | Восточный Энд Монтесума -Вэлли -роуд; Уэст -Энд Палм -Каньон Драйв (первый сегмент) на CR S22 | |||
Ист -энд Палм -Каньон Драйв (первый сегмент) на CR S22; Западный конец Рождественского круга на CR S22 | |||||
![]() ![]() | Кольцевая развязка ; Северный термин CR S3 | ||||
Ист -энд Рождественского круга на CR S22; Уэст -Энд Палм -Каньон Драйв (второй сегмент) на CR S22 | |||||
Боррего -Вэлли Роуд - Джулиан | |||||
Олд -Спрингс -роуд | Ист -энд Палм -Каньон Драйв (второй сегмент); Западный конец дороги Пег -Ног | ||||
Хендерсон Каньон Роуд | Восточный конец дороги Пег -Ног; Западный конец Боррего Солтон -Си -Уэй | ||||
Имперский | Солтон -Сити | ![]() | Восточный термин; Дорога продолжается как Южная Марина Драйв | ||
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль |
S24
[ редактировать ]Расположение | Имперский округ |
---|
County Route S24 (CR S24) - это шоссе округа в Юго -Восточном округе Империал, штат Калифорния , США. Это к северу от, через реку Колорадо и рядом с Юмой, штат Аризона , служит сообществу Винтерхейвена . Южные две трети маршрута путешествуют через Кечан индийские племенные земли Индийской резервации Форт-Юма .
- Описание маршрута

Маршрут начинается с Винтерхейвена , примыкающего к восточному выходу на межштатной автомагистрали 8 в Винтерхейвене. Маршрут путешествует на северо -восток через части восточного Винтерхейвена, затем сразу же поворачивается на сельскохозяйственные угодья на сельскохозяйственные угодья, на 2,8 мили (5 км); (Продолжение на севере, выходящее из этого маршрута, доступ к южным шоколадным горам , западному периметру пустыни маленького Пикачо и зоне отдыха штата Пикачо , грунтовой дорогой, иногда бурной, бортовой и трудной). Маршрут поворачивается на восток на 3,5 мили (6 км) после угла Росса, затем на север, восток, затем на север на недавно проложенном участке через сельскохозяйственные угодья в районе Барда в течение 1,5 мили (2 км). Последний поворот на восток проходит через сельскохозяйственные угодья на 1,3 мили (2 км), затем на северо-востоке протяженности вдоль западной береговой линии реки Колорадо , плотины Лагуна и терминала на 1,1 мили (1,8 км) отключении к Имперской плотине ; Резяжка для реки составляет около 8,0 миль (13 км), а сезонская-оспа , Фанопепла , Towhee Abert , Kingfisher , двойной банк и Everpresent Перепела Гамбеля , плюс многочисленные другие виды птиц, в том числе водные птицы . Следует отметить, что в оспах есть грызкие окуты вдоль маршрута реки, и его можно увидеть, как есть рыбу на шестных вершинах, башни и т. Д.
Термин на выходе на плотину Лагуна переходит на продление на запад на юго-западе Аризоны из США 95 в Аризоне , на западе на имперской дороге Дамбы округа Юма, Аризона и армии Юма .
На маршруте не происходит светофоров. Только один знак остановки встречается во время путешествия на север на юг; Эта 4-первая остановка встречается примерно в 1,7 милях к северу от Винтерхейвена. 1,5 мили (2,4 км) к югу от входа в Имперскую плотину, Фергюсон -Лейк -роуд и выходы сенатора на северо -западе. Восточный доступ к пустыне маленькой пикачо можно найти вдоль северных участков дороги Фергюсон-Лейк (иногда бурная грунтовая дорога, бортая по стирке).
Маршрут был основан в 1970 году.
CR S24 служит вторым маршрутом доступа к юме , а также к основному центру жилья и администрирования жилья. Маршрут также является основным доступом к жилищным помещениям в регионе Императорской плотины, управляемой Бюро управления земельными ресурсами ; Жилищный регион Императорской плотины находится на стороне Аризоны реки Колорадо.
- Основные перекрестки
Весь маршрут находится в Империале округа .
Расположение | мне | км | Направления | Примечания | |
---|---|---|---|---|---|
Форт Юма Индийский резервация | ![]() | Южный термин; бывший США 80 Запад; подключается к I-8 | |||
Quechan Road | Бывший американский 80 восток | ||||
Пикачо -роуд на север | Северный конец Пикачо -роуд на CR S24; Западный конец Росс -роуд | ||||
Бард | Росс -роуд Восток | Ист -энд Росс -роуд на CR S24; Южный конец Бард -роуд | |||
Колби -роуд Уэст | Северный конец Бард -роуд; Западный Энд Колби -роуд на CR S24 | ||||
Колби -роуд Восток | Ист -энд Колби -роуд на CR S24; Южный конец Йорк -роуд | ||||
Йорк -роуд север | Северный конец Йорк -роуд на CR S24; Западный конец 11 -й улицы | ||||
Выбоины | Дживи -дорога | Восточный Энд 11 -й улицы; Южный конец дороги Имперской плотины | |||
Калифорния - Аризона линия штата Северный термин; Дорога продолжается в Аризоне как имперская дорога плотины | |||||
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль |
S25
[ редактировать ]Расположение | Оранж округ |
---|---|
Длина | 4,5 мили [ 29 ] [ 30 ] (7,2 км) |
Существовал | 1970 - ПРЕДВАРИТЕЛЬНЫЙ [ 29 ] |
County Route S25 (CR S25), широко известный как Чепмен-авеню , представляет собой 4,5-мильный участок дороги в Оранж, штат Калифорния , США, который в первую очередь путешествует восток-запад. Западный термин маршрута находится на развязке с государственным маршрутом 55 , который ведет к оставшейся части проспекта Чепмена, улицы, которая занимается делом старого города апельсин и путешествует до курортного района Анахайм . Восточный термин находится в более сельском Orange Park Acres, районе недалеко от колледжа Сантьяго -Каньон и соединяется с окружным маршрутом S18, известным как Сантьяго -Каньон -роуд.
CR S25 ранее был частью LRN 182, маршрута, обозначенного в 1933 году. [ 29 ]
- Основные перекрестки
Весь маршрут находится в округе Оранж .
Расположение | мне [ 31 ] | км | Направления | Примечания |
---|---|---|---|---|
Апельсин | 0.0 | 0.0 | Чепмен -авеню | Продолжение за пределами SR 55 |
0.0 | 0.0 | ![]() ![]() ![]() | Западный термин; доступ к SR 22 через SR 55 South | |
0.9 | 1.4 | Проспект -стрит | ||
1.37 | 2.20 | Эспланад -стрит | ||
Апельсин | 1.6 | 2.6 | Хьюс -стрит | |
2.2 | 3.5 | Crawford Canyon Road, Cannon Street | ||
3.8 | 6.1 | Ньюпорт Бульвар | ||
4.5 | 7.2 | ![]() ![]() | Восточный термин; обслуживает Ирвин Парк | |
4.5 | 7.2 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Продолжение за Джамбори-роуд, доступ к платным дорогам SR 241 и SR 261 через CR S-18 South | |
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль |
S26
[ редактировать ]Расположение | Имперский округ |
---|
![]() | Этот раздел нуждается в расширении . Вы можете помочь, добавив к этому . ( Февраль 2010 г. ) |
County Route S26 (CR S26) - это шоссе округа в округе Империал, штат Калифорния , США. Он проходит от государственного маршрута 78 / государственного маршрута 86 в Уэстморленде до государственного маршрута 115 к северо -востоку от Браули . Части маршрута известны как Боратс -роуд , Калин -роуд и Резерфорд -роуд .
- Основные перекрестки
Весь маршрут находится в Империале округа .
Расположение | мне | км | Направления | Примечания | |
---|---|---|---|---|---|
Вестморленд | ![]() ![]() | Западный термин; Бывший США 99 | |||
Боратс Роуд Восток, Калин -роуд Юг | Восточный конец Боратс -роуд на CR S26; Западный конец Калин -роуд на CR S26 | ||||
Калин -роуд на север | Восточный Энд Калин -роуд на CR S26; Западный Энд Резерфорд -роуд | ||||
![]() | |||||
![]() | Восточный термин; Дорога продолжается на востоке как Резерфорд -роуд | ||||
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль |
S27
[ редактировать ]Расположение | Имперский округ |
---|
![]() | Этот раздел нуждается в расширении . Вы можете помочь, добавив к этому . ( Февраль 2010 г. ) |
County Route S27 (CR S27) - это шоссе округа в округе Империал, штат Калифорния , США. Он проходит от Форрестер -роуд ( CR S30 ) до Highline Road ( CR S33 ). Большая часть маршрута известна как Keystone Road , с небольшой частью McConnell Road, соединяющей два сегмента Keystone Road.
- Основные перекрестки
Весь маршрут находится в Империале округа .
Расположение | мне | км | Направления | Примечания | |
---|---|---|---|---|---|
![]() | Западный термин | ||||
![]() | Бывший США 99 | ||||
![]() | |||||
Старое шоссе 111 | Бывший SR 111 | ||||
![]() | |||||
McConnell Road South | Восточный конец Keystone Road (первый сегмент); Уэст -Энд Макконнелл -роуд на CR S27 | ||||
Макконнелл -роуд север | Ист -Энд Макконнелл -роуд на CR S27; Западный Энд Кистоун -роуд (второй сегмент) | ||||
![]() | |||||
![]() | |||||
![]() | Восточный термин | ||||
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль |
S28
[ редактировать ]Расположение | Имперский округ |
---|
![]() | Этот раздел нуждается в расширении . Вы можете помочь, добавив к этому . ( Февраль 2010 г. ) |
County Route S28 (CR S28) - это шоссе округа в округе Империал, штат Калифорния , США. Он проходит от Форрестер -роуд ( CR S30 ) до Холт -роуд ( CR S32 ). Большая часть маршрута известна как Уортингтон -роуд , в то время как часть в городе Империал известна как бульвар Бариони .
- Основные перекрестки
Весь маршрут находится в Империале округа .
Расположение | мне | км | Направления | Примечания | |
---|---|---|---|---|---|
![]() | Западный термин; Дорога продолжается на запад как Уортингтон -роуд | ||||
Имперский | Ист -Энд Уортингтон -роуд (первый сегмент); Западный конец бульвара Бариони | ||||
![]() | Бывший США 99 | ||||
Восточный конец бульвара Бариони; Уэст -Энд Уортингтон -роуд (второй сегмент) | |||||
![]() | |||||
Старое шоссе 111 | Бывший SR 111 | ||||
![]() | |||||
![]() | |||||
![]() | Восточный термин | ||||
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль |
S29
[ редактировать ]Дрю дорога | |
Расположение | Имперский округ |
![]() | Этот раздел нуждается в расширении . Вы можете помочь, добавив к этому . ( Февраль 2010 г. ) |
County Route S29 (CR S29), полностью известный как Drew Road , является окружным шоссе в округе Империал, штат Калифорния , США. Он проходит от государственного маршрута 98 к западу от горы Сигнал и к северу от границы с США-Мексикой до шоссе Эван Хьюз ( CR S80 ) в Сили .
- Основные перекрестки
Весь маршрут находится в Империале округа .
Расположение | мне | км | Направления | Примечания | |
---|---|---|---|---|---|
![]() | Южный термин | ||||
![]() | Обмен; I-8 Выход 107 | ||||
Сили | ![]() | Северный термин; бывшие США 80 ; Дорога продолжается на север как Хаскелл -роуд | |||
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль |
S30
[ редактировать ]Расположение | Имперский округ |
---|
![]() | Этот раздел нуждается в расширении . Вы можете помочь, добавив к этому . ( Февраль 2010 г. ) |
County Route S30 (CR S30) - это шоссе округа в округе Империал, штат Калифорния , США. Он проходит от государственного маршрута 98 в гору Сигнал , к северу от границы с США-Мексикой , до проспекта Соренсон ( State Route 111 ) в Калипатрии . Маршрут известен как Брокман -роуд , МакКейб -роуд , Форрестер -роуд , центральная улица в Уэстморленде , Уолкер -роуд , Джентри -роуд , Эддинс -роуд и Мэйн -стрит в Калипатрии.
- Основные перекрестки
Весь маршрут находится в Империале округа .
Расположение | мне | км | Направления | Примечания | |
---|---|---|---|---|---|
Сигнал крепления | ![]() | Южный термин; Дорога продолжается на юге как Брокман -роуд | |||
Брокман -роуд Норт, МакКейб -роуд Уэст | Северный конец Брокман -роуд на CR S30; Южный конец МакКейб -роуд на CR S30 | ||||
McCabe Road East, Forrester Road South | Северный конец МакКейб -роуд на CR S30; South End of Forrester Road (первый сегмент) на CR S30 | ||||
![]() | Обмен; I-8 Выход 111 | ||||
![]() | Бывшая США 80 | ||||
![]() | |||||
![]() | |||||
Вестморленд | Baughman Road | Северный конец Форрестер -роуд (первый сегмент); Южный конец Саут -Центр -стрит | |||
![]() ![]() | Северный конец Южной центральной улицы; Южный конец северной центральной улицы | ||||
8 -я улица | Северный конец Северной Центр -стрит; Южный конец Форрестер -роуд (второй сегмент) | ||||
Уокер -роуд на запад | Северный конец Форрестер -роуд (второй сегмент); Южный конец Уокер -роуд на CR S30 | ||||
Уокер -роуд восток | Северный конец Уокер -роуд на CR S30; Южный конец Джентри -роуд | ||||
Gentry Road North, Эддинс -роуд Уэст | Северный конец Джентри -роуд на CR S30; Южный конец Эддинс -роуд на CR S30 | ||||
Калипатрия | Lyerly Road | Северный конец Эддинс -роуд; Южный конец главной улицы | |||
![]() | Северный термин | ||||
![]() ![]() | Продолжение за пределами SR 111 | ||||
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль |
S31
[ редактировать ]Расположение | Имперский округ |
---|
![]() | Этот раздел нуждается в расширении . Вы можете помочь, добавив к этому . ( Февраль 2010 г. ) |
Округ Route S31 (CR S31) - это шоссе округа в округе Империал, штат Калифорния , США. Он проходит от государственного маршрута 98 возле Калексико , к северу от границы с Мексикой США , до главной улицы (бывший государственный маршрут 78 ) в Браули . Большая часть маршрута известна как Догвуд -роуд (хотя иногда она подписана как Догвуд -авеню в Эль -Центро ). В Броули он известен как Имперская авеню и Плаза -стрит .
- Основные перекрестки
Весь маршрут находится в Империале округа .
Расположение | мне | км | Направления | Примечания | |
---|---|---|---|---|---|
![]() | Южный термин | ||||
Хебер | ![]() | Бывший США 99 | |||
Центр | Даненберг Драйв | ||||
![]() | Обмен; I-8 Выход 116 | ||||
![]() | Бывшая США 80 | ||||
Имперский | Атен -роуд | ||||
![]() | |||||
![]() | |||||
Броули | Северный конец Догвуд -роуд; Южный конец Южного Императорского проспекта | ||||
K Street | |||||
Северный конец Южного Императорского проспекта; Южный конец улицы Южной Плаза | |||||
Главная улица | Северный термин; бывший SR 78 ; Дорога продолжается на севере как улица Северной Плаза | ||||
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль |
S32
[ редактировать ]Расположение | Имперский округ |
---|
![]() | Этот раздел нуждается в расширении . Вы можете помочь, добавив к этому . ( Февраль 2010 г. ) |
County Route S32 (CR S32) - это шоссе округа в округе Империал, штат Калифорния , США. Он проходит от межштатной автомагистрали 8 и государственного маршрута 7 к югу от Холтвилля до государственного маршрута 78 к востоку от Браули . Маршрут известен как Orchard Road , Holt Road и небольшие сегменты Gonder Road and Butters Road . В Хольтвилле он известен как Cedar Avenue и Holt Avenue .
- Основные перекрестки
Весь маршрут находится в Империале округа .
Расположение | мне | км | Направления | Примечания | |
---|---|---|---|---|---|
![]() ![]() | Продолжение за пределами I-8 | ||||
![]() | Обмен; Южный термин; I-8 Выход 125 | ||||
Холтвилл | 4 -я улица | Северный конец Орчард -роуд; Южный конец Сидар -авеню | |||
![]() ![]() | Южный конец SR 115 перекрытия; бывший США 80 Запад; Северный конец Сидар -авеню на CR S32 | ||||
![]() ![]() | Северный конец SR 115 перекрытия; бывший американский 80 восток; Южный конец Холт -авеню на CR S32 | ||||
Андервуд -роуд | Северный конец Холт -авеню; Южный конец Холт -роуд | ||||
![]() ![]() | |||||
![]() | |||||
Гондер -роуд на запад | Северный конец Холт -роуд; Южный конец Гондер -роуд на CR S32 | ||||
Гондер -дорога восток | Северный конец Гондер -роуд на CR S32; Южный конец дороги Баттерса | ||||
![]() | Северный термин; Дорога продолжается на север как дорога Баттерса | ||||
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль
|
S33
[ редактировать ]Расположение | Имперский округ |
---|
![]() | Этот раздел нуждается в расширении . Вы можете помочь, добавив к этому . ( Февраль 2010 г. ) |
County Route S33 (CR S33) - это шоссе округа в округе Империал, штат Калифорния , США. Он проходит от государственного маршрута 98 к востоку от угла Бондс , к северу от границы с США-Мексикой , до государственного маршрута 78 к востоку от Браули . Маршрут известен как Bonesteele Road , Kumberg Road , Miller Road , Kavanaugh Road , Highline Road , Gonder Road и Green Road .
- Основные перекрестки
Весь маршрут находится в Империале округа .
Расположение | мне | км | Направления | Примечания | |
---|---|---|---|---|---|
![]() | Южный термин | ||||
Kumberg Road West | Северный конец Бонестеле -роуд; Южный конец Kumberg Road на CR S33 | ||||
Kumberg Road East | Северный конец Kumberg Road на CR S33; Южный конец Миллер -роуд | ||||
Верде школьная дорога | |||||
![]() | Бывшая США 80 | ||||
Кавано -роуд восток | Северный конец Миллер -роуд; Южный конец Кавано -роуд на CR S33 | ||||
Кавано -роуд на запад | Северный конец Кавано -роуд на CR S33; Южный конец Highline Road | ||||
![]() ![]() | |||||
Highline Road North, Gonder Road East | Северный конец Highline Road на CR S33; Южный конец Гондер -роуд на CR S33 | ||||
Гондер -роуд на запад | Северный конец Гондер -роуд на CR S33; Южный конец зеленой дороги | ||||
![]() | Северный термин; Дорога продолжается на север как зеленая дорога | ||||
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль |
S34
[ редактировать ]Огилби -роуд | |
Расположение | Имперский округ |
![]() | Этот раздел нуждается в расширении . Вы можете помочь, добавив к этому . ( Февраль 2010 г. ) |
Раунд -маршрут S34 (CR S34), полностью известный как Огилби -роуд , является окружным шоссе в округе Империал, штат Калифорния , США. Он проходит от межштатной автомагистрали 8 возле Фелисити и к западу от Юмы, штат Аризона, до государственного маршрута 78 между Блайтом и Браули . Расположенный в пустыне Юмы и недалеко от дюн Алгодонов , дорога также проходит через -призрак Огилби . город
- Основные перекрестки
Весь маршрут находится в Империале округа .
Расположение | мне | км | Направления | Примечания | |
---|---|---|---|---|---|
![]() | Обмен; Южный термин; I-8 Выход 159; Дорога продолжается на юге как дорога Огилби | ||||
Фронтажа дорога | Бывшая США 80 | ||||
![]() | Северный термин | ||||
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль |
S78
[ редактировать ]Расположение | Имперский округ |
---|---|
Существовал | ?–? [ 1 ] |
![]() | Этот раздел нуждается в расширении . Вы можете помочь, добавив к этому . ( Февраль 2010 г. ) |
Раунд -маршрут S78 (CR S78) был окружным шоссе в округе Империал, штат Калифорния , США. Это бывшая маршрутизация современной части государственного маршрута 78 между южным перекрестком государственного маршрута 115 и небольшим сообществом Пало-Верде .
S80
[ редактировать ]Расположение | Имперский округ |
---|---|
Длина | 34,46 миль [ 1 ] (55,46 км) |
County Route S80 (CR S80) - это шоссе округа в округе Империал, штат Калифорния , США. Когда -то это была часть из США 80 , которая больше не входит в штат. CR S80 путешествует по округу Империал в течение 34,46 миль (55,46 км) до окрестности реки Колорадо недалеко от Юмы, штат Аризона . Большая часть маршрута известна как шоссе Эван Хьюз , в то время как часть маршрута в Эль -Центро известна как Адамс -авеню , 4 -я улица и главная улица .
- Описание маршрута

CR S80 начинается на западе на соединении CR S2 (Императорское шоссе), когда шоссе Эвана Хьюз примерно параллельно маршрутизации межштатной автомагистрали 8 . Эта часть шоссе проходит 25 миль (40 км) на восток через Пластичный город , Диксиленд и Сили в Эль -Центро .
В центре Эль -Центро CR S80 становится проспектом Адамс. На Имперском проспекте CR S80 перекресток с государственным маршрутом 86 с севера и бизнес-петли I-8 с юга. Дороги проходят одновременно по проспекту Адамс, и все три поворачиваются на юг вдоль 4 -й улицы. Затем CR S80 поворачивается на восток вдоль главной улицы, которая выводит его из El Centro, в то время как SR 86 и Business I-8 продолжаются на юге. За пределами Эль -Центро после его соединения с CR S31 (Dogwood Road) CR S80 возобновляет обозначение шоссе Эвана Хьюз. CR S80 также пересекает State Route 111 вдоль этого участка. S80 продолжается на восток, пока не достигнет своего конца на перекрестке с State Route 115 . Государственный маршрут 115 продолжается вдоль шоссе Эвана Хьюз и старого американского маршрута 80.
- История
Американский маршрут 80 был удален из Калифорнии законодательно в 1964 году, хотя пройдет еще десять лет, прежде чем все вывески на шоссе США были удалены с маршрута. CR S80 был определен в 1973 году незадолго до того, как были сняты последние знаки маршрута 80.
В 2006 году законодательный орган штата Калифорния , как часть параллельного разрешения ACR 123, сделал бывший маршрут 80, в том числе окружной маршрут S80, официальный исторический маршрут. [ 32 ]
Для короткого расстояния CR S80 работает, одновременно с SR 86, он является частью Национальной исторической трассы Хуана Баутиста -де -Анза . Эта тропа проходит вдоль маршрута Хуан Баутиста де Анза, который с 1775 по 76 год отправился с собой в Калифорнию.
- Основные перекрестки
Весь маршрут находится в Империале округа .
Расположение | мне | км | Направления | Примечания | |
---|---|---|---|---|---|
Ocotillo | Шоссе Эвана Хьюз | Продолжение за пределами CR S2; Бывший США 80 Запад | |||
![]() ![]() ![]() | Западный термин; подключается к I-8 | ||||
![]() ![]() | |||||
Сили | ![]() ![]() ![]() | Северный термин CR S29 | |||
![]() ![]() ![]() | |||||
Центр | Ист -энд шоссе Эвана Хьюз (первый сегмент); Западный Энд Адамс -авеню | ||||
На Брухжери -роуд | |||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | West End of SR 86 / I-8 Bus. перекрывать; Бывший США 99 север | ||||
8 -я улица | |||||
Адамс Авеню Восток | Ист -энд Адамс -авеню на CR S80; Западный конец 4 -й улицы на CR S80 | ||||
![]() ![]() ![]() ![]() | Ист-Энд автобуса SR 86 / I-8. перекрытие и 4 -я улица на CR S80; Западный конец Мэйн -стрит на CR S80; бывший 99 США юг | ||||
![]() | |||||
Гиллетт -стрит | Ист -Энд главной улицы; Западный Энд Шоссе Эвана Хьюз (второй сегмент) | ||||
Старое шоссе 111 | Бывший SR 111 | ||||
![]() ![]() ![]() | |||||
Боукер -роуд | |||||
![]() | Восточный термин; Бывший американский 80 восток | ||||
1000 миль = 1,609 км; 1000 км = 0,621 миль
|
Смотрите также
[ редактировать ]Ссылки
[ редактировать ]- ^ Подпрыгнуть до: а беременный в дюймовый и фон глин час я Дж k л м не а п Q. ведущий с Т в v В х и С аа Аб и объявление Но из в нравиться это к и ал являюсь анонца в доступа вод с как в В из W. топор Ай а нет б.Б. до н.э. бд Файгин, Даниэль. "Графства" S ' " . Калифорнийские автомагистрали . Получено 29 января 2010 года .
- ^ USDA FOREST. "Sunrise Scenic Byway" . Получено 25 апреля 2010 года .
- ^ Подпрыгнуть до: а беременный Министерство транспорта США. «Обзор Sunrise Scenic Byway» . Архивировано из оригинала 14 апреля 2013 года . Получено 25 апреля 2010 года .
- ^ Google Maps (карта). Google . Получено 25 апреля 2010 года .
- ^ А.А. "California @ aaroads-California" S "окружной маршруты (с-1 до S-5)» . Получено 25 апреля 2010 года .
- ^ Подпрыгнуть до: а беременный в дюймовый , Даниэль Файгин П. cahighways.org . Получено 16 мая 2008 года .
- ^ Федеральное управление шоссе . «История живописных дорожных программ» . Получено 25 апреля 2010 года .
- ^ Линдсей, Диана; Линдсей, Лоуэлл (февраль 2009 г.). «Поездка 6а». Пустынный регион Анза-Боррего: гид по государственному парку и прилегающие районы пустыни Западного Колорадо . Пресса дикой природы.
- ^ Дэвид Росс (2007). «Приготовление класса: Дорога у Нейта есть истории, чтобы рассказать» . Valley Roadrunner . Архивировано из оригинала 25 января 2009 года . Получено 27 февраля 2010 года .
- ^ "Натан" Нигер Нейт "Харрисон (1823–1920)" . Сан -Диего Историческое общество . Архивировано из оригинала 2 января 2007 года . Получено 15 января 2007 года .
- ^ «Ниггер Хилл в округе Марипоса, штат Калифорния» . Californiamaps.org . Архивировано из оригинала 11 октября 2007 года . Получено 14 июля 2007 года .
- ^ «Нигер Слау в округе Лос -Анджелес, штат Калифорния» . Californiamaps.org . Архивировано из оригинала 11 октября 2007 года . Получено 14 июля 2007 года .
- ^ «Долина Нигер в округе Сан -Диего, штат Калифорния» . Californiamaps.org . Архивировано из оригинала 11 октября 2007 года . Получено 14 июля 2007 года .
- ^ «Каньон Нигер в округе Сан -Диего, штат Калифорния» . Californiamaps.org . Архивировано из оригинала 11 октября 2007 года . Получено 14 июля 2007 года .
- ^ Подпрыгнуть до: а беременный «Район -маршрут S8» (карта). Карты Google . Получено 10 января 2020 года .
- ^ Подпрыгнуть до: а беременный в «Раунд -маршрут S9» (карта). Карты Google . Получено 10 января 2020 года .
- ^ Подпрыгнуть до: а беременный «Раунд -маршрут S10» (карта). Карты Google . Получено 10 января 2020 года .
- ^ Подпрыгнуть до: а беременный «Раунд -маршрут S11» (карта). Карты Google . Получено 10 января 2020 года .
- ^ Подпрыгнуть до: а беременный «Раунд -маршрут S12» . Калифорнийские автомагистрали . Получено 20 июня 2024 года .
- ^ Дорожный атлас (карта). Рэнд МакНалли . 2006. с. 29
- ^ «Фотография CR S18 от I-5 на юг» . aaroads.com. Архивировано с оригинала 6 ноября 2005 года . Получено 17 мая 2008 года .
- ^ «Фотография CR S18 от SR 133 на юг» . aaroads.com. Архивировано из оригинала 21 февраля 2006 года . Получено 17 мая 2008 года .
- ^ Бушнелл, Билл (11 апреля 1993 г.). "Оранж" . Архивировано из оригинала 28 августа 2008 года . Получено 18 мая 2008 года .
- ^ Yahoo Maps Street Maps. Доступ в декабре 2007 г. через Acme Mapper
- ^ Подпрыгнуть до: а беременный в «Маршрут округа S19» . Калифорнийские автомагистрали . Получено 16 января 2021 года .
- ^ Идес, Марк. «Пять лучших историй за 2006 год в каньонах» . Оранжевый реестр округа . Получено 26 декабря 2006 г.
- ^ «Раунд -маршрут S19» (карта). Карты Google . Получено 1 января 2021 года .
- ^ Подпрыгнуть до: а беременный в «Район -маршрут S21» (карта). Карты Google . Получено 10 января 2020 года .
- ^ Подпрыгнуть до: а беременный в «Маршрут округа S25» . Калифорнийские автомагистрали . Получено 16 января 2021 года .
- ^ «Э. Чепмен -авеню» . Карты Google . Получено 16 января 2021 года .
- ^ «Раунд -маршрут S25» (карта). Карты Google . Получено 16 января 2021 года .
- ^ Законодательное собрание штата Калифорния. «ACR 123 Сборка параллельного разрешения». Официальная калифорнийская законодательная информация. Законодательный совет Калифорнии. 16 августа 2006 г. Получено 23 марта 2008 г.