Онлайн -электромобиль

Онлайн-электромобиль или OLEV -это система электромобилей, разработанная Kaist , Корея передового института науки и технологий, который взимает электромобили по беспроводной связи при перемещении с использованием индуктивной зарядки . Сегменты, состоящие из катушек, похороненных в энергии переноса дороги в приемник или пикап, который установлен на нижней стороне электромобиля, который питает автомобиль и заряжает его аккумулятор. [ 1 ] [ 2 ]
Кайст запустил трансфер с использованием технологии в 2009 году. Первая линия общественной шины, которая использует OLEV, была запущена 9 марта 2010 года; [ 3 ] Другая автобусная линия была запущена в Седжонге в 2015 году; В 2016 году в Gumi были добавлены еще две автобусные линии; [ 4 ] : 4 Все четыре автобусные линии беспроводной зарядки были закрыты из -за старения инфраструктуры. Новая автобусная линия была открыта в 2019 году в районе Юсеонг . [ 5 ] Коммерциализация технологий не была успешной, что привело к противоречиям по поводу постоянного государственного финансирования технологий в 2019 году. [ 6 ]
The technology was selected as one of Time's 50 best inventions of 2010.[7][8] KAIST and Electreon have been working on a standard for dynamic wireless charging in 2021[9] and 2022.[10]
Technology
[edit]The On-Line Electric Vehicle system is split into two main parts: buried segments of inductive power transmitters in the road, and inductive receiver modules on the underside of the vehicle. The use of charging while driving eliminates the need for charging stations, but its installation is costly, and current implementations are limited to 60 mph.[11][12][13]
The power transmitters in the road may be buried 30 cm underground and composed of ferrite cores (magnetic cores used in induction) with coils wrapped around them, arranged on both sides of a central column. The primary coils are placed in segments across certain spans of the road so that only about 5% to 15% of the road needs to be dug up and resurfaced for installation. To power the primary coils, cables are attached to the power grid through a power inverter. The inverter accepts 60 Hz 3-phase 380 or 440 voltage from the grid to generate 20 kHz of AC electricity into the cables. The cables create a 20 kHz magnetic field that sends flux through the slim ferrite cores to the pick-ups on the OLEV.[14][15][16][17]
Attached beneath the vehicle are receivers or pick-up modules, known as secondary inductive coils. The flux from the transmitters, or primary coils, transfers energy to the receivers, or secondary coils, and each pick-up gains about 17 kW of power from the induced current. A regulator distributes the power to the engine and the battery, charging the vehicle wirelessly while driving.[14][15][16][17]
Model | Weight | Primary coil core shape | Secondary coil core shape | Air gap | Power efficiency | Power per receiver (kW) | Power per receiver (hp) | Primary coil current | Additional mechanisms |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Generation 1 (Small Cart) | 10 kg | E shape | E shape | 1 cm | 80% | 3 kW | 4.02Hp | 100 Amp | 3mm vertical alignment mechanism |
Generation 2 (Bus) | 80 kg | U shape | Long, flat | 17 cm | 72% | 6 kW | 8.04Hp | 200 Amp | Return cables for primary coils |
Generation 3 (SUV) | 110 kg | Slim W shape | Wide W shape | 17 cm | 71% | 17 kW | 22.79Hp | 200 Amp | None |
For the Generation 1 OLEV, if the primary and secondary coils are vertically misaligned by a distance over 3mm, the power efficiency drops greatly. In Generation 2 OLEV, the current in the primary coil was doubled to create a stronger magnetic field that allows for a larger air gap. The ferrite cores in the primary coils were changed to a U shape and the cores in the secondary coil were changed a flat board shape. This design allows the vertical misalignment to be about 20 cm with a 50% power efficiency. However, the U-shaped cores also require return cables, which bumps up the cost of production. The third-generation OLEV uses ultra-slim W-shaped ferrite cores in the primary coil to reduce the amount of ferrite used to 1/5 of gen 2 and to remove the need of return cables. The secondary coil uses a thicker variation of the W-shaped cores as a way to make up for the lesser area for the magnetic flux to flow through compared to gen 2.
See also
[edit]References
[edit]- ^ Ridden, Paul (20 August 2009). "Korean electric vehicle solution". New Atlas. Archived from the original on 5 April 2017.
- ^ H. Feng, R. Tavakoli, O. C. Onar and Z. Pantic, "Advances in High-Power Wireless Charging Systems: Overview and Design Considerations," in IEEE Transactions on Transportation Electrification, vol. 6, no. 3, pp. 886-919, Sept. 2020, doi:10.1109/TTE.2020.3012543.
- ^ Salmon, Andrew (3 October 2010). "Korea unveils the 'future of transport' — the Online Electric Vehicle | The Times". The Times.
- ^ Smart Wireless Power Transfer Technology (PDF), Korea Advanced Institute of Science and Technology
- ^ 권명관 (22 July 2021), "[모빌리티 인사이트] 도로 위만 달려도 전기차를 충전합니다, 일렉트리온", The Dong-a Ilbo
- ^ Kwak Yeon-soo (24 March 2019). "ICT minister nominee accused of wasting research money". The Korea Times.
- ^ "KAIST's Road-Embedded Recharger Named Among Best Inventions of 2010". The Chosun Ilbo. 15 November 2010. Retrieved 15 November 2010.
- ^ Rachelle Dragani (11 December 2010). "Road-Embedded Rechargers - The 50 Best Inventions of 2010 - TIME". Time Magazine.
- ^ Electric Road Systems - PIARC Online Discussion - 17 February 2021, 2 hours and 17 minutes into the video
- ^ Gili Bishk (27 April 2022), 월간 이스라엘 스타트업 - 9번째 이야기
- ^ Fazal, Rehan (9 October 2013), Online Electric Vehicle
- ^ Suh, np; Чо, DH; Rim, CT (2011). «Конструкция онлайн-электромобиля (Olev)» . SpringerProfessional.de . Спрингер Берлин Гейдельберг.
- ^ Лосось, Эндрю (9 марта 2010 г.). «S.Korea раскрывает« перезарядку дороги »для экологически чистых автобусов» . Время . Получено 20 июля 2010 года .
- ^ Jump up to: а беременный в Lee, S.; Ха, Дж.; Парк, C.; Choi, NS; Чо, gh; Rim, CT (1 сентября 2010 г.). «Онлайн-электромобиль с использованием индуктивной системы передачи мощности». 2010 IEEE Conturssion Congress and Exposition . С. 1598–1601. doi : 10.1109/ecce.2010.5618092 . ISBN 978-1-4244-5286-6 Полем S2CID 39457540 .
- ^ Jump up to: а беременный Shim, HW; Ким, JW; Чо, DH (1 мая 2014 г.). «Анализ дисперсии мощности структуры SMFIR». 2014 IEEE Wireless Power Transfer Conference . С. 189–192. doi : 10.1109/wpt.2014.6839579 . ISBN 978-1-4799-2923-8 Полем S2CID 43658849 .
- ^ Jump up to: а беременный Юн, Лан (7 августа 2013 г.). «Беспроводной онлайн -транспортный автомобиль Kaist (OLEV) проходит в центре города» . www.kaist.edu . Кайст . Получено 3 ноября 2016 года .
- ^ Jump up to: а беременный Междисциплинарный дизайн: Материалы 21 -й конференции CIRP Design . Мэри Кэтрин Томпсон. ISBN 9788989693291 .
- ^ «ABB демонстрирует технологию для питания флеш -зарядки электрического автобуса за 15 секунд» . www.abb.com . Получено 27 октября 2016 года .