И автобусная компания
![]() | |
![]() | |
Основан | Обязательная Палестина 1945 |
---|---|
Штаб -квартира | Тель -Авив |
Зона обслуживания | Хуш Дэн |
Service type | bus service |
Annual ridership | 152,200,000 (not including subsidiaries)[1] |
Website | English |
Dan Bus Company ( иврит : Dan A Trail Transport Company ) является автобусной компанией Anaeli, базирующейся в Тель -Авиве . Он управляет местным автобусным обслуживанием в столичном районе Тель -Авива (Gush Dan).
История
[ редактировать ]Дэн был основан в качестве кооператива 1 декабря 1945 года из -за слияния 2 компаний Galei Hamaavir и Ihud Regev . Это демотуально , став компанией с ограниченной ответственностью в мае 2002 года. Дэн управляет 1200 автобусами и имеет 2400 сотрудников. Он транспортирует примерно более 600 000 пассажиров в день. [ 2 ] В 2009 году 23,5% всех израильских автобусных путешественников использовали линии Дэна. [ 3 ] Дэн предоставляет автобусное обслуживание шесть дней в неделю. С вечера пятницы до солнца в субботу вечером служение приостановлено в соблюдении еврейской субботы . Автобусы Дэна проходят примерно до 23:30 и возобновляют обслуживание в ранние утренние часы.
In September 2009, Dan and Veolia reached an agreement on the purchase of Veolia's share in the Jerusalem Light Rail for $15–20 million.[4] In October 2010, Veolia reneged and said it would sell its stake to Egged. As a result, Dan sued Veolia.[5]
In May 2022, Dan group purchased TST, the bus operator in Setúbal area from Arriva.[6]
Dan BaDarom
[edit]In 2015, Dan established the subsidiary Dan BaDarom (Hebrew: דן בדרום; Dan South) to compete on tenders in southern Israel.
In May 2015, Dan BaDarom won a tender to operate bus routes in the Northern Negev, Ashkelon, Kiryat Malakhi, Kiryat Gat, Sderot, Netivot and Ofakim. On February 12, 2016, Dan BaDarom started to operate the bus routes in the Northern Negev except the intracity service in Ashkelon. The operation starting date of the intracity service in Ashkelon was delayed from May 2016 to July 2016 because of bad service in Northern Negev routes. On July 1, 2016, Dan BaDarom started to operate the intracity service in Ashkelon.
In November 2016, Dan BaDarom replaced Metrodan Beersheba, which was shut down.
Dan Beersheva
[edit]
Dan Beersheva (Hebrew: דן באר שבע) (DBS) is a subsidiary that operates local bus routes in Beersheva.[7] It was created in January 2016, when Dan BaDarom won the tender of the urban bus routes in Be'er Sheva.
Metronit
[edit]
Since 2013, Dan has been contracted to operate the Metronit bus rapid transport system in Haifa and the Krayot suburbs until October 15, 2021 where Dan was replaced with Superbus as the Metronit’s operator.
See also
[edit]References
[edit]- ^ תכנית תחרות ענף התחבורה הציבורית באוטובוסים 2030-2018 שנים [Competition Plan for Bus Public Transportation for Years 2018–2030] (PDF) (Report) (in Hebrew). Israel Ministry of Transport. June 2018. Retrieved 21 June 2018.
- ^ "Dan Bus Co secures investment at NIS 1.1b valuation". Globes. 13 February 2020. Retrieved 16 May 2024.
- ^ Shahar, Hazelcorn (28 May 2015). "מיוחד: איזו חברת אוטובוס מעניקה שירות ראוי" [Special: Which Bus Company Provides Acceptable Service]. Yedioth Ahronoth (in Hebrew). Retrieved 3 April 2019.
- ^ Avi Bar-Eli (13 September 2009). "Dan to buy 5% stake in Jerusalem light rail from Veolia". Haaretz. Retrieved 27 December 2011.
- ^ Avi Bar-Eli (25 November 2010). "Dan suing as Veolia rides with Egged". The Marker. Archived from the original on 28 November 2010. Retrieved 27 December 2011.
- ^ "TST vendida ao grupo israelita Dan". Almadense (in European Portuguese). 19 May 2022. Retrieved 20 May 2022.
- ^ Dan Beer Sheva
External links
[edit]
