Jump to content

Калифорнийская комиссия по коммунальным услугам

Координаты : ° с . 46′49 37 ″ -122.42046

Калифорнийская комиссия по коммунальным услугам
Тюлень

Штаб -квартира в Сан -Франциско
Commission overview
FormedFebruary 10, 1911 (1911-02-10)
JurisdictionCalifornia
Headquarters505 Van Ness Avenue, San Francisco, California
37°46′49″N 122°25′14″W / 37.78023°N 122.42046°W / 37.78023; -122.42046
Annual budget$ 1.6 billion (2019)
Commission executives
  • Alice Busching Reynolds, President-Commissioner
  • Genevieve Shiroma, Commissioner
  • Darcie Houck, Commissioner
  • Karen Douglas, Commissioner
  • John Reynolds, Commissioner
  • Rachel Peterson, Executive Director
Websitewww.cpuc.ca.gov Измените это в Wikidata

Калифорнийская комиссия по коммунальным предприятиям ( CPUC или PUC ) - это регулирующее агентство , которое регулирует частные коммунальные услуги в штате Калифорния , включая электроэнергию , телекоммуникации , компании природного газа и водоснабжения. Кроме того, CPUC регулирует общих перевозчиков , включая грузовиков товаров для домохозяйств, лимузинов, услуг Rideshare ( § транспортных сетевых компаний ), автомобилей с самостоятельным вождением и безопасность железнодорожного перехода. [ 1 ] [ 2 ] В CPUC есть штаб -квартира в районе Гражданского центра Сан -Франциско , а также полевые офисы в Лос -Анджелесе и Сакраменто .

1 апреля 1878 года был создан калифорнийский офис комиссара по транспорту. [ 3 ] В течение 19-го века общественные озабоченность по поводу неосказанной власти Южной Тихоокеанской железной дороги выросли до такой степени, что была создана железнодорожная комиссия из трех человек, в первую очередь для утверждения цен на транспортировку. [ 4 ] Тем не менее, южная часть Тихого океана быстро доминировала в этой комиссии в своих интересах, а общественное возмущение зарегистрировалось. По мере роста опыта государственного регулирования, другие общие коммунальные услуги были предоставлены под надзором железнодорожной комиссии. [5]

On March 3, 1879, the California Constitution was adopted by constitutional convention and was ratified by the electorate on May 7, 1879, and included provisions relating to Railroad Commissioners in article XII.[6] On April 15, 1880, the Board of Railroad Commissioners was created.[7] On March 20, 1909, the Railroad Commission of the State of California replaced these other entities.[8] On February 9, 1911, the California Legislature passed the Railroad Commission Act reorganizing the Railroad Commission.[9]

On March 24, 1911, the California Legislature proposed a constitutional amendment giving it constitutional status,[10] which was ratified by the electorate on October 10, 1911.[6] On June 16, 1945, a constitutional amendment was proposed by the legislature to rename the Railroad Commission as the California Public Utilities Commission,[11] which was ratified by the electorate on November 5, 1946.

As a result of the amendment, the Constitution of California declares that the Public Utilities Code is the highest law in the state, that the legislature has unlimited authority to regulate public utilities under the Public Utilities Code, and that its provisions override any conflicting provision of the State Constitution which deals with the subject of regulation of public utilities.[12] In 2013[13] and 2014,[14] the Office of State Audits and Evaluations (OSAE) audited the CPUC budgeting practices and found significant weaknesses in the CPUC's budget operations. As a result, the CPUC could not assess whether transportation and utility companies are over or under charging ratepayers for user fees. Additionally, the CPUC did not know if user fees were spent on the programs they were collected for. The CPUC did not regularly audit public utilities to ensure the fees they collect from ratepayers were accurately paid to CPUC. Additionally, the CPUC did not consistently pursue delinquent user fees it was aware of, that utility companies collected.

In October 2014, Commission President Michael Peevey decided to step down at the upcoming end of his second six-year term in December. The agency had an apparent cozy relationship with Pacific Gas & Electric, a utility whose gas line exploded in San Bruno killing eight people in 2010.[15] His home in the Los Angeles suburb of La Cañada Flintridge was searched by criminal investigators in January 2015.[16][17]

In 2020, external auditors from Sjoberg Evanshenk Consulting delivered a series of reports commissioned by the CPUC for roughly $250,000. These reports reaffirmed continued weak budgeting practices and further discovered that approximately $200 million due from utility companies, including $50 million past due since 2017, with portions dating back as far as the 1990s. In February 2021,[18] OSAE reaffirmed these findings, in response to a whistle blower complaint by former Executive Director, Alice Stebbins.

In December 2020, Alice Stebbins was dismissed from the position of executive director after allegedly "violating state personnel rules" and misleading "the public by asserting that as much as $200 million was missing from accounts intended to fund programs for the state’s blind". However, "Bay City News Foundation and ProPublica found that Stebbins was right about the missing money"[19]

Structure

[edit]

Five commissioners each serve staggered six-year terms as the governing body of the agency. Commissioners are appointed by the governor and must be confirmed by the California State Senate. The CPUC meets publicly[20] to carry out the business of the agency, which may include the adoption of utility rate changes, rules on safety and service standards, implementation of conservation programs, investigation into unlawful or anticompetitive practices by regulated utilities and intervention into federal proceedings which affect California ratepayers.

As of December 2022, the commissioners are:[21]

  • President Alice Busching Reynolds (appointed November 22, 2021 by Gov. Gavin Newsom, effective December 31, 2021, and confirmed August 17, 2022; term expires January 1, 2027)[22][23]
  • Genevieve Shiroma (appointed January 22, 2019 by Gov. Gavin Newsom; term expires in 2024[24])
  • Darcie L. Houck (appointed February 9, 2021 by Gov. Gavin Newsom; term expires in 2027[25])
  • John Reynolds (appointed December 23, 2021 and reappointed December 22, 2022 by Gov. Gavin Newsom; term expires in 2027[26])
  • Karen Douglas (appointed December 22, 2022 by Gov. Gavin Newsom; term expires in 2027[27])

Some regulatory laws are implemented by the California State Legislature through the passage of laws. These laws often reside in the California Public Utilities Code.[28] The CPUC Headquarters are in San Francisco with offices in Los Angeles and Sacramento and the CPUC employs 1000 including judges, engineers, analysts, lawyers, auditors, and support.[29]

Exclusions

[edit]

The CPUC does not regulate the rates of utilities and common carriers operated by government agencies. Thus, such organizations as the Los Angeles Department of Water and Power, San Francisco's Bay Area Rapid Transit, and other municipally operated utilities or common carriers are not subject to rate regulation or tariff schedule filing with the CPUC. However, all municipal utilities and carriers in California must follow Public Utilities provisions on holding hearings and obtaining public input before raising rates or changing terms of service, and municipal utility customers have means of appeal of potential disconnections. Additionally, the CPUC has jurisdiction over components of the safety operations of government run utilities and common carriers.[30]

Energy and climate change

[edit]

The CPUC regulates investor-owned electric and gas utilities within the state of California, including Pacific Gas & Electric, Southern California Edison, Southern California Gas and San Diego Gas & Electric. Among its stated goals for energy regulation are to establish service standards and safety rules, authorize utility rate changes, oversee markets to inhibit anti-competitive activity, prosecute unlawful utility marketing and billing activities, govern business relationships between utilities and their affiliates, resolve complaints by customers against utilities, implement energy efficiency and conservation programs and programs for the low-income and disabled, oversee the merger and restructure of utility corporations, and enforce the California Environmental Quality Act for utility construction.[31] Leuwam Tesfai has served as Director of Energy Division and Deputy Executive Director of Energy and Climate Policy since 2022.[32]

California Solar Initiative

[edit]

The California Solar Initiative (CSI) is overseen by the California Public Utilities Commission (CPUC) and provides incentives for solar system installations to customers of the state's three investor-owned utilities (IOUs): Pacific Gas and Electric Company (PG&E), Southern California Edison (SCE) and San Diego Gas and Electric (SDG&E). The CSI program provides upfront incentives for solar systems installed on existing residential homes, as well as existing and new commercial, industrial, government, non-profit, and agricultural properties within the service territories of the IOUs. The CSI program has a goal to install 1,800 MW of new solar (excluding solar water heating) by the end of 2016. As of January 13, 2015, the CSI program has achieved a total of 1,743 MW of installed capacity, 96.8% of the program's goal, since its inception.[33]

On January 12, 2006, the CPUC issued an Interim Order that set initial policy and funding for the program. The CPUC was nearing an August 24, 2006 Commission vote on proposed incentive level design, administrative structure, and planning schedule, when SB 1 was signed into law on August 21, 2006, by Governor Arnold Schwarzenegger. While SB 1 codified the state's commitment to the creation of a self-sustaining solar market, it also introduced several unanticipated requirements for the program. In order to conform to state law, the CPUC then worked with parties to issue a proposed decision on SB 1's impacts to the California Solar Initiative program for public comment; this decision was approved by Commissioners on December 14, 2006. The program launched on January 1, 2007.[34]

The CSI Program was designed to be responsive to economies of scale in the California solar market – as the solar market grows, it was expected solar system costs would drop and incentives offered through the program decline. The CPUC divided the overall megawatt goal for the incentive program into ten programmatic incentive level steps, and assigned a target amount of capacity in each step to receive an incentive based on dollars per-watt or cents per-kilowatt-hour.[35]

Greenhouse gas emissions standards

[edit]

In January 2007, the CPUC adopted a greenhouse gas emissions standard that required new long-term commitments for baseload generation to serve California consumers with power plants that have emissions no greater than a combined cycle gas turbine plant.[36] The CPUC said the emissions standard is a vital step in addressing global warming.

Cap and trade

[edit]

On February 8, 2008, CPUC President Michael Peevey issued a proposed decision on the implementation of California's greenhouse gas emissions legislation, AB 32. The decision recommends a cap and trade program for the electricity sector in California that would impose regulations on owners and operators of generation in California and out-of-state generators delivering electricity to the California electrical grid.[37]

Zero Net Energy

[edit]

In 2007 the CPUC adopted goals to have all California residential construction use zero net energy by 2020, and all new commercial construction use zero net energy by 2030.[38] Zero Net Energy buildings each contribute an amount of renewable energy to a utility that will balance out any amount of non-renewable energy they extract from the utility. For residential buildings, the CPUC participates in California's Zero Net Energy program[39] that helps builders and homeowners select effective home energy upgrades.

Telecommunications

[edit]

Communications

[edit]

The CPUC regulates intrastate telecommunications service and also the terms and conditions of service of wireless phone providers (but not entry or rates, which are the responsibility of the Federal Communications Commission.) The CPUC has developed a consumer-oriented communications website.[40] The CPUC also reviews third-party-verification recordings to monitor for telephone slamming.

The Digital Infrastructure and Video Competition Act of 2006 (DIVCA) made the CPUC responsible for video (what were formerly known as cable TV) franchises. The DIVCA granted the CPUC limited authority to regulate video service providers via a statewide franchise scheme.[41] The CPUC is responsible for licensing video service providers, and enforcing certain anti discrimination and build out requirements imposed by the Act. Local franchise authorities will continue to regulate rights of way used by video providers, handle consumer complaints, and requirements as to public, educational, and government access (PEG) channels. Previously, licensing of franchises was handled by local authorities such as the Sacramento Metropolitan Cable Television Commission.

The CPUC also played a key role in the Governor's Broadband Task Force formed in 2006. The task force produced two reports making recommendations to the Governor on what could be done to enhance broadband in California, engaging in a broadband mapping project for California, and producing a broadband speed report. In response to the Task Force mapping project and report, the CPUC launched an innovative California Advanced Services Fund (CASF), which is an infrastructure grant program for deploying broadband in unserved areas of California. The program is funded by a telephone surcharge of 0.56% for the period of March 1, 2018 to December 31, 2022.[42] As of AB 1665, passed in October, 2017, broadband providers may apply for up to 100% funding of capital costs to deploy last-mile broadband in unserved areas. Unserved areas are those where no facility-based broadband provider offers service at speeds of at least 6 megabits per second downstream and 1 megabit per second upstream.[43]

Call recording

[edit]

The concept behind General Order 107-B is that telephone calls cannot be recorded in California unless all parties to the call know it is being recorded.

The order gives specific requirements for lawfully recording telephone calls. Based on the 1983 version, one way to meet the requirements may be to give a verbal warning. This often occurs by the playing of a recording in an automatic call distribution queue: "Your call may be recorded or monitored for quality assurance purposes."

Another method allowed to warn all callers a call is being recorded is the presence of a recorder warning tone: a 1,440 Hz tone repeating every fifteen seconds. In the 1960s, radio stations with call-in programs used to employ a recorder warning tone. The law now exempts lines used for call-in to broadcasts or cablecasts since it is presumed a caller to a telecast is aware their call is subject to being transmitted or recorded and intends for this to happen.

Заказ требует, чтобы телефонные утилиты отключили телефонную службу для нарушения заказа.

Транспорт

[ редактировать ]

Транспортные сетевые компании

[ редактировать ]

Компания Transportation Network (TNC)-это компания, которая использует онлайн-платформу для подключения пассажиров с водителями, использующими свои личные, некоммерческие транспортные средства . [ 44 ] Примеры включают Lyft , Uber , Wingz , Haxi и Summon . [ 45 ] [ 46 ]

Определение TNC было создано CPUC в 2013 году в результате процесса нормы вокруг новых и ранее нерегулируемых форм транспорта. До определения CPUC попытался группировать услуги TNC в той же категории, что и лимузины . [ 47 ] Промышленные группы такси выступили против создания новой категории, утверждая, что ТНК отнимают их бизнес в качестве незаконных операций такси . [ 48 ]

CPUC установил правила для услуг TNC в то же время, что и определение. Они включали в себя проверку данных водителя, обучение водителя, полисы наркотиков и алкоголя, минимальное страховое покрытие в размере 1 миллиона долларов и лицензирование компании через CPUC. [ 49 ]

Внутренние авиакомпании

[ редактировать ]

Перед федеральным Законом об дерегулировании авиакомпании в 1978 году CPUC регулировал внутристирные авиакомпании, работающие в Калифорнии, включая авианосцев Jet Air в качестве Pacific Southwest Airlines (PSA) и Air California ; Ни один из них не существует. [ 50 ]

  1. ^ «Обзор CPUC» . www.cpuc.ca.gov .
  2. ^ «Автономные программы транспортных средств» . www.cpuc.ca.gov .
  3. ^ Cal. Статистика 1877–78, гл. 641
  4. ^ «JoinCalifornia - избранные офисы» . www.joincalifornia.com .
  5. ^ «История CPUC» . Архивировано из оригинала 15 июля 2007 года . Получено 6 июля 2007 года .
  6. ^ Jump up to: а беременный California Currentment Co. v. Atchison, T. & Sf Ry. Co., 175 P.1d 682 , 683 (1918)
  7. ^ Cal. Статистика 1880, гл. 59
  8. ^ Cal. Статистика 1909, гл. 312
  9. ^ Закон о железнодорожной комиссии, Cal. Статистика 1911, гл. 20
  10. ^ Ассамблея Конституционная поправка № 6, Cal. Статистика 1911, Res. Гнездо 53
  11. ^ Конституционная поправка Сената № 13, Cal. Статистика 1945, Res. Гнездо 145
  12. ^ Конституция Калифорнии, статья 12, «Общественные коммунальные услуги», раздел 5, «Законодательный орган имеет полномочия, не ограниченные другими положениями настоящей Конституции, но в соответствии с настоящей статьей для предоставления дополнительных полномочий и юрисдикции в Комиссию ...»
  13. ^ Управление государственных проверок и оценки (10 января 2013 г.). Аудиторский отчет: Калифорнийская комиссия по коммунальным коммунальным коммунальным процессам Аудит результатов эффективности (138660016BIR).
  14. ^ Управление государственных проверок и оценки (1 апреля 2014 г.). Калифорнийская комиссия по коммунальным предприятиям Фискальный аудит счета по возмещению транспортных средств и коммунальных услуг .
  15. ^ Ван Дербекен, Джейсон (10 октября 2014 г.), «Глава CPUC Майкл Пиви, чтобы уйти в отставку после крушения PG & E» , Сан -Франциско Хроника , Сан -Франциско , полученная 23 мая 2015 года
  16. ^ McDonald, Джефф (30 января 2015 г.), «AG ссылается на возможное преступление по уголовным преступлениям в рейде на бывшем боссе по уходу» , San Diego Union-Tribune , Сан-Диего , получено 23 мая 2015 года
  17. ^ Marc (22 апреля 2015 г.), , услуги помогли PG & E Lobbyist , Напитки ужины Lifsher , «
  18. ^ Управление государственных проверок и оценки (февраль 2021 г.). Калифорнийская комиссия по коммунальным предприятиям: аудит эффективности (отчет № 21-8660-028).
  19. ^ Моррис, Скотт (24 декабря 2020 г.). «Она заметила, что 200 миллионов долларов пропали без вести, потом ее уволили» . Пропублика . Получено 26 декабря 2020 года .
  20. ^ «Даты встречи CPUC» . Архивировано из оригинала 9 февраля 2007 года . Получено 6 февраля 2007 года .
  21. ^ "Комиссары" . www.cpuc.ca.gov .
  22. ^ «Губернатор Ньюсом объявляет о выходе на пенсию президента Калифорнийской комиссии по коммунальным предприятиям, называет нового президента» . Калифорнийский губернатор . 22 ноября 2021 года . Получено 26 июня 2023 года .
  23. ^ «Алиса Бушинг Рейнольдс, президент» . www.cpuc.ca.gov . Получено 26 июня 2023 года .
  24. ^ «Комиссар Женевьева Широма» . www.cpuc.ca.gov . Получено 22 мая 2019 года .
  25. ^ "Комиссар Дарси Хоук" . www.cpuc.ca.gov . Получено 18 октября 2021 года .
  26. ^ "Джон Рейнольдс" . www.cpuc.ca.gov . Получено 26 июня 2023 года .
  27. ^ «Комиссар Карен Дуглас» . www.cpuc.ca.gov . Получено 26 июня 2023 года .
  28. ^ «Калифорнийский код коммунальных услуг» .
  29. ^ Пиви, Майкл. «Презентация комитету Сената по энергетике, коммунальным предприятиям и коммуникациям» (PDF) . Калифорнийская комиссия по коммунальным услугам. Архивировано из оригинала (PDF) 10 ноября 2012 года . Получено 24 марта 2012 года .
  30. ^ Калифорнийский код коммунальных услуг, 10010.1.
  31. ^ «Миссия CPUC» . Калифорнийская комиссия по коммунальным услугам . Архивировано из оригинала 8 февраля 2007 года . Получено 5 марта 2007 года .
  32. ^ «Заместитель исполнительного директора по энергетической и климатической политике» . Калифорнийская комиссия по коммунальным услугам . Архивировано из оригинала 4 марта 2023 года . Получено 3 марта 2023 года .
  33. ^ «Калифорнийская солнечная статистика» . www.californiasolarstatistics.ca.gov .
  34. ^ «О калифорнийской солнечной инициативе» . Калифорнийская комиссия по коммунальным услугам .
  35. ^ «Общая рыночная программа CSI» . Калифорнийская комиссия по коммунальным услугам .
  36. ^ «PUC устанавливает стандарт производительности выбросов ПГ, чтобы помочь смягчить изменение климата» . Калифорнийская комиссия по коммунальным услугам .
  37. ^ «Оповещение о энергетике: California PUC предлагает программу CAP и торговли» . Stoel Rives LLP . 13 февраля 2008 года. Архивировано с оригинала 29 ноября 2010 года . Получено 27 июня 2008 года .
  38. ^ «Ноль сетевая энергетика Калифорния» . capath2zne.org . Получено 30 декабря 2018 года .
  39. ^ «Жилой план действий ZNE» . capath2zne.org . Получено 30 декабря 2018 года .
  40. ^ www.calphoneInfo.com
  41. ^ Cal. Статистика 2006, гл. 700
  42. ^ «Калифорнийский фонд передовых услуг (CASF)» .
  43. ^ «Текст законопроекта - AB -1665 Телекоммуникации: Калифорнийский фонд передовых услуг» .
  44. ^ «Решение о принятии правил и правил для защиты общественной безопасности, позволяя новым участникам транспортной отрасли» (PDF) . Калифорнийская комиссия по коммунальным услугам. 30 июля 2013 года.
  45. ^ Герон, Томио (9 сентября 2013 г.). «Калифорния становится первым штатом, чтобы регулировать услуги Ridesharing Lyft, Sidecar, Uberx» . Форбс .
  46. ^ Юнг, Кен (19 сентября 2013 г.). «Калифорния становится первым штатом, чтобы регулировать услуги Ridesharing Uber, Lyft, SideCar, Wingz и InstantCab» . Следующая сеть .
  47. ^ Герон, Томио (8 октября 2012 г.). «Стартапы обмена ездами получают письма о прекращении и дезисторе в Калифорнии» . Форбс .
  48. ^ «В Калифорнии они не такси, они« транспортные сетевые компании » - WNYC - Нью -Йорк Общественное радио, подкасты, живое потоковое радио, новости» .
  49. ^ Герон, Томио. «Калифорния PUC предлагает легализацию обмена ездами от стартапов Lyft, Sidecar, Uber» . Форбс .
  50. ^ [1] [ мертвая ссылка ]
[ редактировать ]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 0cdeb06efab442f350f9ed015fee22c6__1724975760
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/0c/c6/0cdeb06efab442f350f9ed015fee22c6.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
California Public Utilities Commission - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)