Список кораблей, построенных Уильямом Денни и Братьями
![]() |
Это список кораблей, построенных Уильямом Денни и братьями , Дамбартоном , Шотландии.
Корабли
[ редактировать ]Запущен | Название корабля при запуске |
Тоннаж (GRT) |
Примечания |
---|---|---|---|
1846 | PS Premier | Яр № 6. Построен для Dambarton Steamboat Co. переехала в Уэймут в 1852 году. Cosens & Co Ltd Wreator Steamer на несколько десятилетий. Сброшен в 1938 году. | |
1853 | Уильям Денни | 596 [ 1 ] | Первый пароход, чтобы связать Окленд и Сидней . [ 2 ] Агвояки возле острова Муримоту в 1857 году [ 3 ] и заброшен в 1858 году. [ 4 ] |
1858 | SS Nova Scotian | Построен для линии Аллана . Служил 34 года. Сброшен в 1893 году. [ 5 ] | |
1862 | SS City of Cork | 1,547 | Построен для линии Inman . [ 6 ] |
1869 | Катти Сарк | ![]() | |
1870 | SS Parthia | ![]() | |
1882 | SS Cheribon | 3,075 | ![]() |
1884 | Lucinda | Government yacht, ordered by the Queensland Government by letter dated 30 January 1883, delivered 20 December 1884. Connected to the drafting of the Australian Constitution. | |
1889 | SS Aramac | 2,114 | ![]() |
1889 | SS Arawatta | 2,114 | ![]() |
1893 | SS Coya | 546 | Yard number 463. Veteran steamship on Lake Titicaca, Peru, now a floating restaurant |
1895 | SS Vladimir | 5,331 | Yard number 507. Built for Russian Volunteer Fleet Association, Odessa. Purchased in 1915 by the Imperial Russian Navy. |
1899 | SS Sir Walter Scott | 115 | ![]() |
1901 | TS King Edward | 562 | ![]() |
1902 | TS Queen Alexandra | 665 | Yard Number 670. Destroyed by fire 1911; sold to Canada |
1903 | TSS Kanowna | 6,953 | ![]() |
1903 | SS Kyarra | 6,953 | ![]() |
1905 | TSS Arahura | 1607 | ![]() |
1905 | SS Maheno | 5282 | Yard Number 746. Passenger ship owned by Union Company of New Zealand. Washed ashore on Fraser Island, Queensland, Australia while under tow to be scrapped in July 1935. |
1906 | TSS Duchess of Argyll | 583 | Yard Number 770. 3 direct drive steam turbines, 21.6 knots
LMS/CSP Passenger Vessel for the Ardrossan - Arran service; later on the Stranraer - Larne service; Scrapped 1970 |
1907 | TSS Victoria | 1689 | SE&CR Cross-channel ferry; later Isle of Man Steam Packet Co; Scrapped 1957 |
1908 | SS Otaki | 7,420 | Yard number 835. New Zealand Shipping Company refrigerated cargo liner; sunk 1917 |
1909 | SS Ruahine | 10,870 | Yard number 880. New Zealand Shipping Company liner; later Italian-flagged; scrapped 1957 |
1910 | SS Rotorua | 11,130 | Yard number 915. New Zealand Shipping Company liner; sunk 1917 |
1910 | HMAS Yarra | 700 | Commonwealth Naval Forces Destroyer; struck 1928 |
1912 | SS Indarra | 9,735 | ![]() |
1912 | SS Infanta Isabel de Borbon | 10,348 | ![]() |
1912 | TS Queen Alexandra | 785/827 | Yard Number 970. 1935 renamed Saint Columba and took over Glasgow to Ardrishaig until scrapped in 1958. |
1912 | TSS Brighton | Newhaven to Dieppe ferry. | |
1913 | TSS Paris | Newhaven to Dieppe ferry. Sister ship to TSS Brighton. First ship to be fitted with the Michell Tilting Pad Thrust Bearing. | |
1924 | SS Sagaing | Yard Number 1167. Built for P Henderson & Company's Shaw, Savill & Albion Line as a passenger and cargo ship. Severely damaged by the Imperial Japanese Navy in the Easter Sunday Raid on Trincomalee Harbour in 1942. Hulk sunk in 1943. | |
1925 | Delta King | ||
1925 | Delta Queen | ![]() | |
1925 | TSS Glen Sannox | 690 | Yard Number 1170. 3 shaft, single reduction Parsons geared turbines, triple screws, 21.5 knots
LMS/CSP Passenger Vessel for the Ardrossan-Arran service; Scrapped 1954 |
1926 | TS King George V | 985 | ![]() |
1930 | TS Duchess of Montrose | 806 | ![]() |
1931 | MV Lochfyne | 656 | Yard Number 1256. David MacBrayne passenger vessel. First British-built diesel-electric passenger ship. Re-engined 1953 with British Polar diesels. Withdrawn from service 1969. Scrapped after attempted restaurant conversion in 1974. |
1933 | TS Queen Mary | 871 | ![]() |
1934 | PS Caledonia | 623 | ![]() |
1935 | SS Anselm | 5,954 | ![]() |
1936 | MV Lochnevis | 573 | Yard Number 1273. David MacBrayne (1928) Ltd diesel-electric passenger vessel; Scrapped 1974 |
1936 | MV Countess of Breadalbane | 106 | Yard Number 1294. CSP for Loch Awe service, later Clyde, then Loch Lomond; Scrapped 1999 |
1937 | PS Ryde | ![]() | |
1938 | MV Lymington | Yard Number 1322. Isle of Wight ferry which as MV Sound of Sanda became a Clyde ferry in 1974 | |
1938 | MV The Second Snark | 50 | ![]() |
1939 | SS Royal Daffodil | 2,061 | Yard Number 1330. Thames Estuary / Continent day excursion for Steam Navigation Company Ltd, London; Scrapped Feb 1967 |
1939 | MV Lochiel | 603 | Yard Number 1341. David MacBrayne Mailboat on Islay, Port Askaig and other routes; Scrapped Dec 1995 |
1947 | MV Princess Victoria | 2,694 | Yard Number 1399. LMS ferry based in Stranraer; Sank Jan 1953 |
1947 | MV Loch Seaforth | 1,090 | ![]() |
1948 | MV Southsea | 986 | Yard Number 1411. Portsmouth – Ryde ferry for British Transport Commission. In service until 1986, then in reserve until 1997. Latterly owned in part by the Southsea Preservation Society in association with the Avon River Historic Vessel & Navigation Trust in 2002. Scrapped in 2005 in Denmark. |
1948 | MV Royal Sovereign | 1,851 | Yard Number 1413. General Steam Navigation Company. Originally summer excursions from Thames to Continent; 1967 Townsend Car Ferries Ltd |
1948 | PS Teal | 460 | Yard Number 1418. River passenger & cargo Paddle Steamer built for India General Navigation & Railway Company |
1948 | PS Tern | 460 | Yard Number 1419. River passenger & cargo Paddle Steamer built for India General Navigation & Railway Company |
1951 | MV Tofua | 5,299 | ![]() |
1950 | MV Royal Iris | ||
1951 | MV Portree | 53 | Yard Number 1458. CSP Passenger Car Ferry |
1951 | MV Lochalsh | 24 | Yard Number 1459. CSP Passenger Car Ferry for Lochalsh-Kyleakin ferry |
1953 | MV Fenerbahçe | 994 | Yard Number 1456. Former Passenger Ferry, now a museum ship in Istanbul, Turkey |
1953 | MV Arran | 568 | Yard Number 1470. CSP Passenger Car Ferry |
1953 | MV Broadford | Yard Number 1483. CSP Passenger Car Ferry built for British Railways Board | |
1957 | MV Bardic | 2,550 | Built for the Atlantic Steam Navigation Co Ltd made her maiden voyage on 2 September 1957 on the Preston to Larne route. |
1957 | MV Ionic | 2,557 | Built for the Atlantic Steam Navigation Co Ltd made her maiden voyage on 10 October 1958 on the Preston to Larne route. |
1957 | HMS Jaguar | 2,560 | ![]() |
1961 | TSS Caledonian Princess | 3,630 | ![]() |
1961 | GMV Aramoana | 4,160 | Yard Number 1502. Final ship completed by the yard. The first Interislander road/rail ferry used between Picton and Wellington by New Zealand Government Railways. Scrapped 1994. |
Денни Д2 Ховербус | |||
1964 | MV Мельбрук | Яр номер 1504. Грузовой корабль; Завершен Александром Стивеном в Линтаусе (номер 685) после закрытия Денни [ 9 ] |
Сноски
[ редактировать ]- ^ "Уильям Денни" . Шотландские построенные корабли . Каледонская морская исследовательская траст . Получено 12 сентября 2020 года .
- ^ «Связь паровой достигнуто» . Новозеландец . 29 июля 1854 года . Получено 12 сентября 2020 года - через прошлые документы.
- ^ «Позднее интеллект с уважением Уильяма Денни» . Ежедневный южный крест . 17 марта 1857 года . Получено 12 сентября 2020 года - через прошлые документы.
- ^ "Уильям Денни" . Ежедневный южный крест . 22 июня 1858 года . Получено 12 сентября 2020 года - через прошлые документы.
- ^ «Новая Шотландия» . Шотландские построенные корабли . Каледонская морская исследовательская траст . Получено 7 ноября 2019 года .
- ^ «S/S Город Корк» . Шотландские построенные корабли . Норвегия наследие . Получено 19 октября 2022 года .
- ^ "Партия" . Шотландские построенные корабли . Каледонская морская исследовательская траст . Получено 7 октября 2013 года .
- ^ «Чилианский пароход разбил» . Нью-Йорк Трибьюн . Нью -Йорк. 2 мая 1902 г. с. 1 Получено 13 августа 2015 года - через Библиотеку Конгресса .
- ^ "Мельбрук" . Шотландские построенные корабли . Каледонская морская исследовательская траст . Получено 17 апреля 2011 года .