Баварский Pt 2/3
Эта статья требует дополнительных цитат для проверки . ( июнь 2021 г. ) |
Баварский Pt 2/3 DRG Class 70.0 Öbb 770 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() 70 083 в Fürth Hauptbahnhof , сентябрь 2007 г. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Двухцилиндровый, перегретый баварский двигатель PT 2/3 был построен Krauss для Королевских Баварских Государственных железных дорог ( Книглих Байериш Стаатс-Эйзенбанен ) между 1909 и 1915 годами. С его характерным дизайном переносной - токсич Ось сзади под внешней пожарной коробкой, которую они утверждали, что соперничающие баварские классы PT 2/4 N и H и после того, как спрос упал на услуги, для которых они были изначально разработаны, они продолжали работать хорошо в 1960 -х годах на юге Немецкие линии ветви.
В общей сложности 97 примеров были построены в трех вариантах, которые лишь немного отличались друг от друга. До 1937 года 50 двигателей были оснащены осью бисселя ; (Расположение оси изменилось в результате с 1b до 1'b). Конструктивной особенностью этого локомотива было необычайно большое расстояние между вождением и осью для переноски 4000 мм или, на последних шести единицах, 4050 мм. Это привело к более легким, но экономически более разумному, легкому дизайну, который оказался выдающимся.
Behind the idea of the Pt 2/3 stood the concept of "light trains", whereby the guard was saved at the expense of the fireman, who accessed the train through a door in the back wall of the locomotive, whereupon he had to take over all the duties of the guard. The Pt 2/3, later DRG Class 70, was ousted from its original duties by electrification and by stronger locomotives like the Class 64 and moved into branch line services, where it remained for many years as a result of its economy. The doors on the rear wall, which had become superfluous, were in some cases removed in order to provide a larger coal bunker.
The Deutsche Bundesbahn took over 89 locomotives; four remained in Austria, three apparently as a result of military action were no longer worth repairing and one had been mustered out in 1935. The last engine, no. 70 083, was retired by the Nuremberg federal railway division in 1963 and transferred to Munich. After spending almost forty years as a memorial in Mühldorf am Inn, the Bavarian Branch Line Union (Bayerische Lokalbahnverein) was able to place the loco in service again in 2005.
After the Second World War, numbers 70 086, 092, 095 und 096 remained in Austria, and were preserved as ÖBB Class 770. Their main area of operation was the Pöchlarn–Kienberg-Gaming line. No. 770.086 was paid off on 31 January 1967 as the last of its type. This locomotive, which was then displayed at Pöchlarn station was reactivated in 1997 and, since 1999, has headed specials for the Brenner & Brenner Steam Locomotive Company (Brenner & Brenner Dampflokomotiven Betriebsgesellschaft).
Literature
[edit]- Hütter, Ingo (2021). Die Dampflokomotiven der Baureihen 60 bis 91 der DRG, DRB, DB, und DR (in German). Werl: DGEG Medien. pp. 52–57. ISBN 978-3-946594-21-5.
- Knipping, Andreas (1998). Die Baureihe 70 - Die bayerische Tenderlok für leichte Züge und ihre badische Schwester. Freiburg: EK-Verlag. ISBN 3-88255-170-4.
- Weisbrod, Manfred; Müller, Hans; Petznik, Wolfgang (1978). Dampflokomotiven deutscher Eisenbahnen, Baureihe 60–96 (EFA 1.3) (in German) (4th ed.). Düsseldorf: Alba. pp. 35–37. ISBN 3-87094-083-2.
See also
[edit]