Jump to content

Египетский рейс 804

Координаты : 33 ° 40′33 ″ с.ш. 28 ° 47′33 ″ E / 33,6757 ° N 28,7924 ° E / 33,6757; 28.7924
(Перенаправлен с рейса в Египтаре 804 )

Египетский рейс 804
SU-GCC, вовлеченные самолеты, замечен в январе 2016 года
Несчастный случай
Дата 19 мая 2016 ( 2016-05-19 )
Краткое содержание Огонь кабины ; разбился в море
Сайт Средиземное море
33 ° 40′33 ″ с.ш. 28 ° 47′33 ″ E / 33,6757 ° N 28,7924 ° E / 33,6757; 28.7924 [ А ] [ 1 ]
Самолеты
Тип самолета Airbus A320-232
Оператор Египет
Вот рейс № MS804
ICAO FLIGE № MSR804
Знак вызова Египет Air 804
Регистрация Su-gcc
Полето происхождение Аэропорт Чарльза де Голля , Париж, Франция
Место назначения Каирский международный аэропорт , Каир, Египет
Жители 66
Пассажиры 56
Экипаж 10
Смертельные случаи 66
Выжившие 0

Egyptair Ellight 804 был регулярно запланированным международным пассажирским рейсом из аэропорта Парижа Чарльза де Голля в международный аэропорт Каира , управляемый египтаром . 19 мая 2016 года в 02:33   Стандартное время Египта ( UTC+2 ), Airbus A320 врезался в Средиземное море , убив всех 56 пассажиров, 3 сотрудников службы безопасности и 7 членов экипажа на борту.

не Позвоните в Mayday был получен с помощью воздушного движения самолета , хотя сигналы о том, что дым был обнаружен в одном из туалетов и в заливе Avionics, автоматически передавались через ACAR незадолго до исчезновения самолета с радара. Последним сообщением от самолета до его погружения были две передачи от его передатчика аварийного локатора, которые были получены Международной программой COSPAS-Sarsat . Обломки с самолета были обнаружены в Средиземном море примерно в 290 км (180 миль) к северу от Александрии . Спустя почти четыре недели после аварии на морском дне было выявлено несколько основных участков обломков, и оба полета были извлечены в многонациональную операцию по поиску и восстановлению. 29 июня египетские чиновники объявили, что данные регистрации данных о полете указывают на дым в самолете, и что на некоторых обломках было обнаружено повреждение сажи плюс от высоких температур от передней части самолета. [ 2 ]

В августе 2016 года министр иностранных дел Франции Жан-Марк Айраут раскритиковал тот факт, что никаких дальнейших объяснений по причинам крушения не было дано. [ 3 ] В декабре 2016 года египетские чиновники заявили, что в телах были найдены следы взрывчатых веществ, намекая на возможную террористическую атаку. [ 4 ] В мае 2017 года BEA , возглавляемая Францией, провела собственное расследование, в конечном итоге отклонив требование взрывчатых веществ, поскольку они не смогли найти каких -либо взрывных остатков, и ни одна террористическая организация не несла ответственности за аварию. [ 5 ] 6 июля 2018 года BEA заявила, что наиболее вероятной гипотезой был огонь в кабине, который быстро распространился. [ 6 ]

Расследование непредумышленного убийства было начато во Франции в июне 2016 года; В апреле 2019 года в отчете, заказанном в рамках расследования, говорится, что самолет не был воздушным, и никогда не должен был взлетать: экипажи не сообщались о повторяющихся дефектах, включая оповещения, сообщающие о потенциальных пожарных опасностях.

В апреле 2022 года сообщалось, что пожар был вызван тем, что один из пилотов курят сигарету, которая выжна из -под контроля при воздействии кислорода из кислородной маски кабины. [ 7 ] [ 8 ]

Самолеты

[ редактировать ]

Вовлеченным самолетом был Airbus A320-232 , [ B ] MSN 2088, зарегистрированный как SU-GCC , который был изготовлен Airbus Industrie в 2003 году. Он был оснащен двумя двигателями IAE V2527-A5 . [ 9 ]

Полет был пятым самолетом в тот день, когда вылетел из международного аэропорта Асмара , Эритрея , в Каир ; Затем из Каира до международного аэропорта Туниса -Картежа , Туниса и обратно. Последний завершенный рейс самолета, до его окончательной аварии, был рейс 803 в аэропорт Парижа Чарльза де Голля . [ 10 ]

Слева: полетный маршрут в зеленом. Красная звезда: Потерянный ADS-B сигнал . Желтая линия: оставшаяся трасса. Справа: скорость полета (оранжевый) и высота (синий) с 20:30 до 00:30.

Самолет отправился в международный аэропорт Каира из аэропорта Чарльза де Голля 18 мая 2016 года в 23:09 (во все времена см. UTC +2, используемый во Франции и Египте в то время). [ 11 ] [ 12 ] Он исчез из радара во время полета на уровне полета 370 (около 37 000 футов (11 300 м) на высоте ) в чистую погоду, 280 км (170 миль; 150 млн. Мюн) к северу от египетского побережья, [ 13 ] и примерно на том же расстоянии от Кастеллоризо , над восточным Средиземноморью 19 мая в 02:30. [ 14 ] [ 15 ] [ 16 ] Самолет врезался в море около 02:33, когда было отправлено последнее сообщение ACARS. Полет длился 3 часа 25 минут. [ 17 ]

Самолет должен был приземлиться в 03:05. Первоначально сообщалось, что сигнал дистресса от аварийных устройств был обнаружен египетскими военными в 04:26, через два часа после последнего радиолокационного контакта; Чиновники позже отозвали это заявление. [ 18 ]

В день аварии , Панос Каменос , министр греческой обороны отметил, что самолет изменился на 90 градусов влево, затем повернулся на 360 градусов вправо, в то время как он упал с уровня полета 370 до 15 000 футов (4600 м). [ 19 ] [ 20 ] Эта информация была первоначально отвергнута 23 мая египетским чиновником из Национальной аэронавигационной компании, которая заявила, что не произошло никаких изменений в высоте и необычного движения до того, как самолет исчез из радара. [ 21 ] Вполне возможно, что египетские радары не смогли отследить самолет так точно, как греческие радары из -за их расстояния от самолета. [ 22 ] 14 июня египетские власти подтвердили заявления, сделанные греческими чиновниками. [ 23 ] По словам бывшего следователя, [ нужно разъяснения ] Первоначальный поворот влево мог бы превышать управляемые компьютером защиту полета, а также мог бы приблизиться или превышать структурные границы проектирования самолета. [ 23 ]

Пассажиры и команда

[ редактировать ]

66 пассажиров и экипажа погибли. Они коллективно держали гражданство в 13 разных странах.

Пятьдесят шесть пассажиров из двенадцати разных стран были на борту. [ 24 ] Сообщалось, что три пассажира являются детьми, в том числе два младенца. [ 29 ] Некоторые из пассажиров имели множественное гражданство . [ 28 ]

Экипаж из десяти лет состоял из двух пилотов, пяти бортпроводников и трех сотрудников службы безопасности. [ 30 ] По данным Египтар, капитан Мохаммед Шокейр имел 6 275 часов полета, в том числе 2101 часа на A320, в то время как у первого офицера Мохамед -Ассамман было 2766 часов. [ 31 ]

Поиск и усилия по восстановлению

[ редактировать ]

Первоначальные усилия

[ редактировать ]
19 мая ВМС ВМС США P-3C Orion вылетает с военно-морской авиационной станции Sigonella на Сицилии, чтобы найти рейс 804

Министерство гражданской авиации Египта подтвердило, что поисковые и спасательные команды были развернуты для поиска пропавших самолетов. Поисковые усилия были проведены в координации с греческими властями . Представитель Египетского агентства гражданской авиации заявил, что самолет, скорее всего, врезался в море. [ 32 ] Греция и Франция отправили самолеты и военно -морские суда в район, чтобы участвовать в поисковых и спасательных усилиях. [ 33 ] [ 34 ] [ 35 ] Соединенное Королевство отправило военно -морской корабль, в то время как Соединенные Штаты отправили военно -морской самолет. [ 36 ] [ 37 ]

Зона поиска

[ редактировать ]

20 мая подразделения Египетского военно -морского флота и ВВС обнаружили мусор, части тела, вещи пассажиров, багаж и сиденья самолетов на месте аварии, 290 км (180 миль; 160 нми) у побережья Александрии , Египет. Два поля мусора были обнаружены из воздуха между 20 мая в сумерках и 23 мая на рассвете; Один из них был 3 нми (3,5 мили; 5,6 км) в радиусе. [ 38 ] В это время искательная площадь измерена почти 14 000 км 2 (5400 кв. МИ), [ 38 ] С морем составляет от 2440 до 3050 метров (от 8000 до 10 000 футов) глубиной. [ 39 ]

Внешнее изображение
Изображение значок Slick обнаружен ESA возле места исчезновения

Европейское космическое агентство (ESA) объявило 20 мая, что оно, возможно, обнаружило 2-километровое топливо длиной (1,2 миль) . 33 ° 32′N 29 ° 13′E / 33,533 ° N 29,217 ° E / 33,533; 29.217 , около 40 километров (25 миль) к юго-востоку от последнего известного места полета 804, на изображениях, запечатленных спутником Sentinel-1A в 16:00 UTC 19 мая. [ 40 ]

26 мая сообщалось, что сигналы от передатчика аварийного локатора самолета были обнаружены спутником, что сузило область, где основные обломки, вероятно, будут расположены на морском дне до радиуса 5 километров (3 мили). Передатчик аварийного локатора обычно активируется при ударе, чтобы отправить радиоприемник; Это не сигнал от подводного локатора маяка (ULB), прикрепленного к рекордеру полета , который является ультразвуковым импульсом. [ 41 ] [ 42 ] [ 43 ] Национальное администрация океана и атмосферы США подтвердило, что сигнал передатчика аварийного локатора был получен спутниками через несколько минут после того, как авиалайнер исчез из радара. [ 44 ] «Сигнал бедствия», полученный через два часа после исчезновения самолета, возможно, исходящего от передатчика аварийного локатора, было зарегистрировано уже 19 мая; В этом отчете был отклонен египтар. [ 45 ] [ 46 ]

В начале июня, после ультразвуковых импульсов от ULB одного из рекордеров полета, была обнаружена «зона приоритетного поиска» 2 километра (1 миль) в радиусе [ 47 ] был установлен. [ 48 ] [ 49 ]

Джон Летбридж , [ 50 ] Судно, принадлежащее глубокому поиску океана, [ 48 ] Оснащенный дистанционно управляемым подводным транспортным средством, которое может обнаружить сигналы по глубине до 6000 метров (20 000 футов), и отображать морское дно, было заключено египетскими властями. [ 51 ] [ 52 ] Способен извлечь рейс -рекордеры с морского дна, он покинул Ирландское море 28 мая, и в то время ожидалось, что он прибудет в зону поиска около 9 июня, после того, как он остановился в египетском порту Александрии , чтобы сесть на египетские и французские следователи. [ 53 ] Судно было отложено, прибыв в Александрию 9 июня [ 54 ] и в зоне поиска некоторое время 13 июня или раньше. [ 23 ] 15 июня египетские власти объявили, что поисковики на борту Джона Летбриджа определили несколько основных участков обломков на морском дне. [ 55 ] 9 июля египетское правительство сообщило, что оно продлило пребывание Джона Летбриджа на месте крушения до 18 июля. [ 56 ] Джон Летбридж завершил свою миссию по восстановлению человеческих останков и вернулся в порт Александрии 16 июля. По прибытии восстановленные останки были перенесены из Джона Летбриджа в Департамент судебной медицины Египта в Каире для анализа и обработки ДНК. [ 57 ]

22 мая египетский дистанционно управлял под водным транспортным средством страны (ROV), принадлежащим министерству нефти , был развернут, чтобы присоединиться к поиску пропавших самолетов. Президент Абдель Фатта Эль-Сиси заявил, что ROV может работать на глубине 3000 метров (9 840 футов). [ 58 ] [ 59 ] [ 60 ] По словам главного следователя Египта Министерства гражданской авиации , Аймана аль-Мокадемия, ROV не может обнаружить сигналы от полетных рекордеров. [ 61 ]

Французский флот D'Estienne D'Orves -class Aviso Ship, Enseigne de Vaisseau Jacoubet , оснащенный сонаром, способным обнаружить подводные «пинги», испускаемые ULB летных регистраторов, прибыл к возможным месту аварии 23 мая. [ 38 ] [ 62 ] Французский корабль может развернуть ROV, который может нырять до 1000 метров (3300 футов), и это способно обнаружить сигналы от ULB, но с ограниченным диапазоном глубины. [ 63 ]

26 мая итальянские и французские компании, способные выполнять глубоководные обыски, в том числе Alseamar и Mauritius на основе глубокого поиска океана, были попросили Египта помочь найти полезные регистраторы. [ 64 ]

Более специализированный французский военно-морской корабль, океанографический исследовательский корабль Лавлс , покинул корсиканский порт Порто-Веккио для зоны поиска 27 мая, согласно Французскому органу по расследованию авиабилетов Бюро расследования и анализа безопасности гражданской авиации (BEA). Судно может развернуть три буксируемых гидрофоновых массива Alseamar , которые предназначены для обнаружения ULB с расстояния до почти 4 километров (2 мили). [ 65 ] [ 66 ] 1 июня Министерство гражданской авиации Египта сообщило, что «пинги» из яменного класса одного из рекордов полета были обнаружены Лапласом . [ 48 ] [ 49 ] Это было подтверждено BEA, чей представитель объявил о создании «зоны приоритетного поиска». [ 49 ]

Корабль опроса Джон Летбридж был в зоне поиска к 13 июня. [ 23 ] UNLB, которые были активированы 19 мая, предназначены для того, чтобы длиться не менее 30 дней; [ 23 ] Египетский совет по расследованию сказал, что сигналы будут продолжаться до 24 июня. [ 54 ] 16 июня египетские власти объявили, что поисковики на Джоне Летбридже обнаружили, что голосовой рекордер кабины (CVR) поврежден на глубине 13 000 футов (4000 м). Устройство памяти было извлечено в целости и пострадавшего и отправлено в Каир [ 67 ] Для расследования после передачи CVR к египетским чиновникам гражданской авиации в Александрии. [ 68 ] На следующий день было объявлено, что Джон Летбридж использовался для извлечения в нескольких частях, второго рекордера полета - рекордер данных полета (FDR). [ 69 ] Блок памяти был восстановлен из поврежденного регистратора полетов [ 70 ] Но египетский чиновник заявил, что полезные регистраторы требуют обширного ремонта, прежде чем они могут быть должным образом проанализированы и доступны. [ 67 ]

On 19 June, Egypt's Aircraft Accident Investigation Committee announced that they, with the assistance of the Egyptian Armed Forces, had completed the drying procedure of the intact memory modules and started electrical testing of the memory modules from both the cockpit voice recorder and the flight data recorder.[71]

On 21 June, officials involved in the investigation disclosed that the memory chips from both recorders were damaged.[72][73] After the initial attempts to download data from both recorders failed,[74] the Egyptian investigative committee announced on 23 June that both recorders would be sent to France's BEA to have salt deposits from the memory chips removed; the recorders would then be returned to Egypt for analysis.[75]

On 27 June, the BEA announced that the FDR had been repaired and sent back to Cairo for data analysis by civil aviation safety authorities.[76]

Early responses

[edit]

Initially, the disappearance and crash of Flight 804 was assumed to be linked to terrorism and insurgency in the region. Thus, for instance, the Egyptian Civil Aviation Ministry stated on 19 May that Flight 804 was probably attacked.[17][77] Two US officials believed the aircraft was downed by a bomb,[78] and a senior official said that monitoring equipment focused on the area at the time detected evidence of an explosion on board the aircraft; other officials from multiple US agencies said they had seen no evidence of an explosion in satellite imagery and another two intelligence officials stated there is nothing yet to indicate foul play.[79]

Investigation

[edit]

According to Greek military radar data, Flight 804 veered off course shortly after entering the Egyptian flight information region. At Flight Level 370 (about 37,000 ft (11,300 m) in altitude), the aircraft made a 90-degree left turn, followed by a 360-degree right turn, and then began to descend sharply. Radar contact was lost at an altitude of about 10,000 ft (3,000 m).[80][81] This information was later denied on 23 May by an Egyptian official from the National Air Navigation Services Company, who stated there was no change in altitude and no unusual movement before the aircraft disappeared from radar.[21] On 14 June, Egyptian authorities confirmed the statements made by Greek officials.[23]

On 19 May, Greece's Ministry of National Defence reported that it was investigating the report of a merchant ship captain who claimed to have seen a "fire in the sky" 240 km (150 mi; 130 nmi) south of the island of Karpathos.[82]

Shortly after the disappearance, the French government began to investigate whether there had been a security breach at Paris Charles de Gaulle Airport.[83]

ACARS messages


  • 00:26Z 3044 ANTI ICE R WINDOW
  • 00:26Z 561200 R SLIDING WINDOW SENSOR
  • 00:26Z 2600 SMOKE LAVATORY SMOKE
  • 00:27Z 2600 AVIONICS SMOKE
  • 00:28Z 561100 R FIXED WINDOW SENSOR
  • 00:29Z 2200 AUTO FLT FCU 2 FAULT
  • 00:29Z 2700 F/CTL SEC 3 FAULT
All times are UTC (also known as Zulu time).

Seven messages sent via the Aircraft Communications Addressing and Reporting System (ACARS) had been received from the aircraft between 02:26 and 02:29 local time;[34] contact was lost four minutes later at 02:33.[34][84] The data, confirmed by France's Bureau of Enquiry and Analysis (BEA),[85] indicates that smoke may have been detected in the front of the airliner—in the front lavatory and the avionics bay beneath the cockpit.[84][86] Smoke detectors of the type installed on the aircraft can also be triggered by the condensation of water vapour, producing fog, in the event of a sudden loss of pressure inside the cabin. The aircraft's optical smoke detectors have been deemed more reliable than older models on Airbus aircraft, as they produced fewer false warnings, but were sensitive to dust and some aerosols.[87] The three windows mentioned in the data are cockpit windows, on the co-pilot's side.[88] The flight control unit (FCU) is a cockpit-fitted unit that the pilot uses to enter instructions into the two flight management guidance computers (FMGC); an FCU 2 fault indicates a loss of connection between the FCU and FMGC number 2. The spoiler elevator computer number 3 (SEC 3) is one of the three computers that controls the spoilers and elevator actuators.[89] Two pilots—one interviewed by The Daily Telegraph, the other writing for The Australian—interpreted the data as possible evidence of a bomb.[90][91]

At 02:36, seven minutes after the last ACARS message and the last ADS-B transmission, two transmissions from the aircraft's Emergency Locator Transmitter (ELT) were received by the international Cospas-Sarsat system. These transmissions indicated that they were initiated in "test" mode, suggesting either an unusual manipulation of the cockpit ELT switch, or an electrical fault in the switch's circuit. The transmissions were received by Cospas-Sarsat's then-experimental MEOSAR system, and subsequent data collection and analyses by the Cospas-Sarsat Secretariat and engineers at France's Centre national d'études spatiales (CNES) were successfully used to calculate the likely point of impact of the flight in the Mediterranean Sea.[92][93][94]

Aviation expert David Learmount of Flight International suggested that an electrical fire could have started in the aircraft's avionics compartment[95] and that the aircrew may have been too distracted to communicate their distress to air traffic control.[96]

On 22 May, the French television station M6 reported that, contrary to official statements, one of the pilots told Cairo air traffic control about smoke in the cabin, and decided to make an emergency descent.[97] Later that day, the report was dismissed as false by the Egyptian Civil Aviation Ministry.[98]

On 24 May, a forensics official from Egypt's investigative team said that the remains of the victims indicated an explosion on board.[99] The head of forensics denied the claim.[100]

At the beginning of June, France 3 and Le Parisien reported that the aircraft had performed three emergency landings in the hours before the crash—at Asmara, Tunis, and Cairo—followed by technical inspections, after ACARS messages "signalled anomalies on board shortly after takeoff from three airports".[47][101] On 2 June, Safwat Musallam, EgyptAir's chairman, denied the report.[47]

With investigations into the crash ongoing, Egyptian officials announced on 29 June that data recovered from the flight data recorder, as well as recovered wreckage from the plane, indicated that smoke had occurred on the aircraft, which matched previous information relayed by the plane's automated systems (ACARS).[2][102] Egyptian Civil Aviation Ministry experts have suggested that wreckage from the front section indicates high temperature combustion.[2][102][103] Also, the data showed that the flight data recorder recorded the smoke and fault alarms at the same moment that the aircraft's ACARS relayed messages about them to the ground station, and that the data recorder stopped recording at an altitude of 37,000 ft (11,300 m) above sea level.[104][105][106] Media reported that data from the cockpit voice recorder indicated one of the pilots had tried to extinguish the fire in the cockpit before the airplane crashed.[107] However, after these reports were released, the Egyptian Civil Aviation Authority urged "media to be cautious while issuing press releases about the accident and to only rely on official reports issued by the committee itself."[108] Later, on 16 July, the committee confirmed that the cockpit voice recording mentioned "the existence of a fire".[57]

On 22 July, investigators privately suggested that the aircraft might have broken up in mid-air.[109]

On 17 September 2016, Reuters relayed a 16 September report from the French news outlet Le Figaro that French forensic investigators visiting Cairo noted traces of the explosive TNT on the aircraft debris. According to Le Figaro's source, Egypt proposed a joint report with France announcing the discovery of evidence of an explosive, but France declined, alleging that Egyptian judicial authorities did not allow the French investigators "to carry out an adequate inspection to determine how the traces could have got there".[110]

On 15 December 2016 Egyptian investigators announced that traces of explosives had been found on the victims; a source close to the French investigation expressed doubts about these findings.[111][112] On 13 January 2017, French newspaper Le Parisien published an article claiming that unspecified "French authorities" believed the aircraft might have been brought down by a cockpit fire caused by an overheating phone battery; it noted parallels between the position where the co-pilot had stowed his iPad and iPhone 6S and data that suggested an accidental fire on the right-hand side of the flight deck, next to the co-pilot.[113]

On 7 May 2017, French officials stated that no traces of explosives had been found on the bodies of the victims.[5]

On 6 July 2018, France's BEA stated that the most likely hypothesis was a fire in the cockpit that spread rapidly.[6]

In April 2022, a report from the investigation stated that the fire was caused by a cigarette in the cockpit which burned out of control when exposed to oxygen emitted from an oxygen mask, which was improperly set to an emergency setting; smoking in the cockpit was not prohibited at that time and Egyptian pilots habitually smoked in the cockpit.[7][8]

French manslaughter investigation

[edit]

In June 2016, Paris prosecutor's office indicated that a preliminary investigation into the accident would begin, since no evidence of any act of terrorism had been found; the office had opened a manslaughter investigation instead.[114][115]

In April 2019, a report commissioned as part of the French investigation and seen by Le Parisien stated the aircraft was not airworthy. On at least four previous flights recurring defects were not reported by the crews and the aircraft was not checked according to procedure. Some twenty alerts (visual and audible) had been made by the ECAM system the day before the flight, including alerts reporting an electrical problem that could lead to a fire. Pilots instead reset circuit breakers and cleared the messages, in violation of the appropriate procedures instructed by Airbus.[116] More alerts had been noted as far back as 1 May 2016, occurring over dozens of flights operated by the aircraft, but were ignored by the airline.[117]

The premises of BEA had to be searched under warrant as part of the investigation to obtain these data, and that occurred in October 2018. The BEA claimed that under international aviation law they were not responsible for supplying information to French judicial investigators. While they at first denied having data-recorder data, they later explained that automatic back-ups had retained the data after the original files had been deleted.[118]

Crews on the flights preceding the crash told the investigators that they had not encountered any problems during their respective flights.[119] EgyptAir's CEO Ahmed Adel also rejected the French report, citing it as "misleading."[120]

Confidential documents released in December 2019 by The Wall Street Journal state that an oxygen leak may be responsible for fire, as well that the sound similar to the high-pressure leak was heard on the CVR before the captain declared a fire, while passengers were moving to the back of the plane.[121]

Aftermath

[edit]

EgyptAir retired the Flight 804 flight number and replaced it with Flight 800 and Flight 802 for inbound flights from Paris to Cairo, mainly utilizing a Boeing 787 Dreamliner and an Airbus A321neo,[122][123] while the outbound flight number was changed from Flight 803 to Flight 801 and Flight 799, mainly utilizing a Boeing 787 Dreamliner and an Airbus A321neo.[124][125]

[edit]

The crash was featured in season 23, episode 10 of the Canadian documentary series Mayday, titled "Mystery Over the Mediterranean".[126]

See also

[edit]

References

[edit]

Informational notes

  1. ^ Last known location
  2. ^ The aircraft was an Airbus A320-200 model, also known as the A320ceo to distinguish it from the newer A320neo; the suffix -32 specifies it was fitted with IAE V2527-A5 engines.
  3. ^ Two passengers had dual EgyptianCanadian citizenship,[26] one of them was travelling on their Egyptian passport.[27]
  4. ^ The passenger had dual BritishAustralian citizenship.[28]

Citations

  1. ^ @Flightradar24 (19 May 2016). "Our last recorded point of contact with #MS804 is 33.6757, 28.7924 at 36,975 feet" (Tweet). Retrieved 20 May 2016 – via Twitter.
  2. ^ Jump up to: a b c Sanchez, Ray (29 June 2016). "EgyptAir 804: Recorder shows signs of smoke". CNN. Retrieved 1 August 2016.
  3. ^ Amr, Dina (6 August 2016). "French foreign minister calls for quicker investigations on EgyptAir MS804 crash". Daily News Egypt. Retrieved 26 August 2016.
  4. ^ "Breaking News Egypt Air Flight 804". Breaking News. Retrieved 15 December 2016.
  5. ^ Jump up to: a b "French investigators say no trace of explosives on EgyptAir victims: Le Figaro". Egypt Independent. 8 May 2017.
  6. ^ Jump up to: a b "Fire 'likely cause' of EgyptAir crash". BBC News. 6 July 2018. Retrieved 6 July 2018.
  7. ^ Jump up to: a b "Pilot smoking cigarette caused 2016 EgyptAir crash: Report". Al Jazeera English. 28 April 2022. Retrieved 29 April 2022.
  8. ^ Jump up to: a b Squires, Nick (26 April 2022). "Pilot's cockpit cigarette sparked fire that brought down Egyptair jet and killed 66". The Telegraph. Archived from the original on 26 April 2022 – via www.telegraph.co.uk.
  9. ^ "SU-GCC Accident description". Aviation Safety Network. Flight Safety Foundation. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  10. ^ "SU-GCC – Airbus A320-232 [2088]". Flightradar24. Retrieved 20 May 2016.
  11. ^ "EgyptAir flight MS804 disappears from radar between Paris and Cairo – live updates". The Guardian. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  12. ^ "EgyptAir Flight MS804 from Paris has disappeared from radar, airline says". CBC News. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  13. ^ "EgyptAir flight MS804 disappears from radar between Paris and Cairo – live updates: Contact lost 280 km from Egyptian coast". The Guardian. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  14. ^ Karimi, Faith; Alkhshali, Hamdi (19 May 2016). "EgyptAir flight disappears from radar". CNN. Retrieved 19 May 2016.
  15. ^ "EgyptAir Flight MS804 from Paris to Cairo 'disappears from radar'". BBC. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  16. ^ "EgyptAir flight MS804 disappears from radar between Paris and Cairo – live updates: Contact lost 280 km from Egyptian coast". The Guardian. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  17. ^ Jump up to: a b "EgyptAir flight MS804 crash: Plane 'fell 22,000 feet, spun sharply, then disappeared'". The Daily Telegraph. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  18. ^ "EgyptAir flight MS804 disappears from radar between Paris and Cairo – live updates". The Guardian. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  19. ^ Noueihed, Lin; Knecht, Eric (19 May 2016). "EgyptAir flight from Paris to Cairo missing with 66 on board". Reuters. Retrieved 19 May 2016.
  20. ^ "EgyptAir crash: Greek minister says flight 'turned 360 degrees right'". BBC News. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  21. ^ Jump up to: a b "EgyptAir: Crashed flight MS804 'did not swerve'". BBC News. 23 May 2016. Retrieved 23 May 2016.
  22. ^ Ahmed-Ullah, Noreen (30 May 2016). "EgyptAir 804: U of T forensic expert explains what we know so far". News@UofT. Retrieved 31 May 2016.
  23. ^ Jump up to: a b c d e f Kholaif, Dahlia; Wall, Robert; Pasztor, Andy (14 June 2016). "New EgyptAir 804 Findings Suggest No Sudden Midair Explosion". The Wall Street Journal. Retrieved 14 June 2016.
  24. ^ Jump up to: a b Nielsen, Kevin; Azpiri, Jon (19 May 2016). "EgyptAir flight from Paris to Cairo crashes in Mediterranean; Canadian among 66 on board". Toronto: Global News. The Canadian Press. Retrieved 19 May 2016.
  25. ^ "Statement by Minister Dion on crash of EgyptAir flight MS804". Government of Canada. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  26. ^ Quan, Douglas (19 May 2016). "Saskatoon-born businesswoman one of two Canadians aboard downed EgyptAir plane". Edmonton Journal. Postmedia News. Archived from the original on 4 August 2016. Retrieved 20 May 2016.
  27. ^ "Egypt air crash: 2nd Canadian aboard plane ID'd as Medhat Tanious". CBC News. 23 May 2016. Retrieved 23 May 2016.
  28. ^ Jump up to: a b "EgyptAir flight MS804: Australian dual national on missing aircraft". Sydney Morning Herald. 20 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  29. ^ "EgyptAir: 5 questions you asked, answered". CNN. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  30. ^ Walsh, Declan (19 May 2016). "EgyptAir Plane Disappears Over Mediterranean, Airline Says". The New York Times. Retrieved 19 May 2016.
  31. ^ "EgyptAir Flight MS804 latest updates". BBC News. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016. An EgyptAir source has confirmed to the BBC the names of pilot Mohammed Saeed Ali Ali Shoqeir and co-pilot Mohamed Ahmed Mamdouh Ahmed Assem. On Thursday, the airline said the pilot had 6,275 hours of flying experience, including 2,101 hours on the Airbus A320, while the co-pilot had 2,766 hours of flying experience.
  32. ^ "EgyptAir flight MS804 disappears from radar between Paris and Cairo – live updates". The Guardian. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  33. ^ "EgyptAir flight from Paris to Cairo disappears with 66 on board". Los Angeles Times. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  34. ^ Jump up to: a b c Hradecky, Simon (19 May 2016). "Crash: Egypt A320 over Mediterranean on May 19th 2016, aircraft found crashed, ACARS messages indicate fire on board". The Aviation Herald. Retrieved 21 May 2016.
  35. ^ "La Marine Nationale déploie un de ses Falcon 50M au large de Karpathos" [The Navy deploys one of their Falcon 50Ms off Karpathos]. Avions Legendaires (in French). 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  36. ^ "EgyptAir Jet Disappears Over Mediterranean Sea". Sky News. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  37. ^ Thompson, Nick; Griffiths, James; Ap, Tiffany (19 May 2016). "EgyptAir missing plane MS804: Live updates". CNN. Retrieved 19 May 2016.
  38. ^ Jump up to: a b c ABC News. "EgyptAir 804 Black Boxes Remain Unrecovered: What We Know About the Hunt for Answers". ABC News. Retrieved 23 May 2016.
  39. ^ "EgyptAir didn't swerve before crashing, Egyptian authorities say". CBC News. 23 May 2016. Retrieved 23 May 2016.
  40. ^ "Sentinel-1A Spots Potential Oil Slick from Missing EgyptAir Plane". European Space Agency. Retrieved 20 May 2016.
  41. ^ Sirgany, Sarah; Abdelaziz, Salma; Park, Madison (26 May 2016). "Report: Signals detected from EgyptAir Flight 804 in Mediterranean". CNN. Retrieved 26 May 2016.
  42. ^ El-Ghobashy, Tamer; Kholaif, Dahlia; Wall, Robert (26 May 2016). "Searchers Detect Emergency Signal of EgyptAir Plane". The Wall Street Journal. Retrieved 26 May 2016.
  43. ^ "Underwater Locator Beacon (ULB)". skybrary.aero. Eurocontrol. Retrieved 6 October 2016.
  44. ^ "Distress signal from EgyptAir flight 804 confirmed by authorities in Cairo and US". The Guardian. 31 May 2016. Retrieved 4 June 2016.
  45. ^ O'Rourke, Andi (19 May 2016). "Did EgyptAir Flight MS804 Send Out A Distress Signal? There Are Mixed Reports Coming From EgyptAir Officials". Bustle. Retrieved 27 May 2016.
  46. ^ Fahim, Kareem; Youssef, Nour (19 May 2016). "Distress Signal Received From Missing Plane". The New York Times. Retrieved 27 May 2016.
  47. ^ Jump up to: a b c Noueihed, Lin; Lough, Richard; Young, Sarah (2 June 2016). "EgyptAir black box search zone narrows after signal detected". Reuters India. Cairo. Archived from the original on 3 June 2016. Retrieved 2 June 2016.
  48. ^ Jump up to: a b c Noueihed, Lin; Labbé, Chine; Williams, Alison (1 June 2016). "French vessel detects signals likely from EgyptAir jet black box". Reuters. Cairo. Retrieved 1 June 2016.
  49. ^ Jump up to: a b c "EgyptAir crash: Black box signals heard by search teams". BBC News. 1 June 2016. Retrieved 1 June 2016.
  50. ^ "Vessel details for: JOHN LETHBRIDGE (Research/Survey Vessel) – IMO 6525131, MMSI 353177000, Call Sign H8PY Registered in Panama". MarineTraffic. 2016. Retrieved 9 June 2016.
  51. ^ Viscusi, Gregory; Levin, Alan; Rothman, Andrea (28 May 2016). "Egypt brings in specialized deep search ship for Egyptair hunt". Chicago Tribune. Bloomberg News. Archived from the original on 28 May 2016. Retrieved 29 May 2016.
  52. ^ "French vessel joins EgyptAir black box search". Aljazeera. 28 May 2016. Retrieved 29 May 2016.
  53. ^ "EgyptAir flight MS804: Black boxes impossible to recover before 12 days, investigators say". ABC News (Australia). Agence France-Presse. 30 May 2016. Retrieved 30 May 2016.
  54. ^ Jump up to: a b "EgyptAir black box signals will soon cease". Middle East Eye. 13 June 2016. Retrieved 15 June 2016.
  55. ^ Michael, Maggie (15 June 2016). "Egypt Says It Has Found Plane Wreckage". ABC News. Associated Press. Retrieved 15 June 2016.
  56. ^ تقرير رقم (24) الصادر عن لجنة التحقيق المصرية فى حادثة طائرة مصر للطيران [Investigation Progress Report (24) by the Egyptian Aircraft Accident Investigation Committee]. Ministry of Civil Aviation (Egypt) (in Arabic). 9 July 2016. Archived from the original on 19 July 2016. Retrieved 12 July 2016.
  57. ^ Jump up to: a b تقرير رقم (25) الصادر عن لجنة التحقيق المصرية فى حادثة طائرة مصر للطيران [Investigation Progress Report (25) by the Egyptian Aircraft Accident Investigation Committee]. Ministry of Civil Aviation (Egypt) (in Arabic). 16 July 2016. Archived from the original on 19 August 2016. Retrieved 1 August 2016.
  58. ^ "EgyptAir: Submarine searches for missing flight data recorders". BBC News. 22 May 2016. Retrieved 22 May 2016.
  59. ^ "Egyptian submarine to visit plane crash site". CTV News. Associated Press. 22 May 2016. Retrieved 22 May 2016.
  60. ^ "Egypt sends submarine to hunt for crashed EgyptAir jet". Reuters. 22 May 2016. Retrieved 22 May 2016.
  61. ^ "Signals detected from EgyptAir Flight 804". NBC 11 News. Associated Press. 27 May 2016. Retrieved 29 May 2016.
  62. ^ "Disparition du vol d'EgyptAir: La marine française mobilisée" [The disappearance of the EgyptAir flight: The French Navy mobilises]. Mer et Marine (in French). 20 May 2016. Retrieved 22 May 2016.
  63. ^ Pearson, Michael (24 May 2016). "EgyptAir Flight 804: Conflicting reports over final moments". CNN. Retrieved 24 May 2016.
  64. ^ Staff and agencies in Cairo (26 May 2016). "EgyptAir flight 804: deep-sea hunt for 'black boxes' as week passes since crash". The Guardian. Retrieved 26 May 2016.
  65. ^ "EgyptAir crash: French naval ship to join search". BBC News. 27 May 2016. Retrieved 27 May 2016.
  66. ^ Clark, Nicola; Walsh, Declan; Youssef, Nour (27 May 2016). "Investigators Race to Find EgyptAir Jet's Black Boxes". The New York Times. Retrieved 28 May 2016.
  67. ^ Jump up to: a b "EgyptAir Black Boxes Badly Damaged, Likely to Prolong Probe". The New York Times. 17 June 2016. Archived from the original on 18 June 2016. Retrieved 17 June 2016.{{cite news}}: CS1 maint: unfit URL (link)
  68. ^ Peter Yeung (16 June 2016). "EgyptAir crash: Black box cockpit voice recorder from flight MS804 'found in Mediterranean Sea'". The Independent. Retrieved 18 June 2016.
  69. ^ "EgyptAir crash: Second flight recorder recovered". BBC News. 17 June 2016. Retrieved 17 June 2016.
  70. ^ Pearson, Michael; Brascia, Lorenza (17 June 2016). "Egyptair Wreckage Found". CNN. Retrieved 17 June 2016.
  71. ^ Gubash, Charlene; Gittens, Hasani (19 June 2016). "Investigators Begin Examining EgyptAir Flight MS804 Black Boxes". NBC News. Retrieved 19 June 2016.
  72. ^ Ansari, Azadeh; Sirgany, Sarah (21 June 2016). "EgyptAir Flight 804: Memory chips damaged". CNN. Retrieved 22 June 2016.
  73. ^ "Damaged memory chips of EgyptAir Flight 804 being repaired". New Kerala. 21 June 2016. Retrieved 22 June 2016.
  74. ^ "EgyptAir MS804 flight recorders: efforts to extract data fail | World news". The Guardian. 24 June 2016. Retrieved 24 June 2016.
  75. ^ "EgyptAir Flight MS804 recorders to go to Paris for repairs". BBC News. 19 June 2016. Retrieved 24 June 2016.
  76. ^ Wall, Robert (2 July 2016). "EgyptAir Flight 804 Cockpit Recorder Successfully Repaired". The Wall Street Journal. Retrieved 2 July 2016.
  77. ^ "Egyptair flight MS804: 'Terrorism more likely than technical failure', says Egypt – live". The Guardian. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  78. ^ "U.S. officials believe EgyptAir brought down by bomb". CNN. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  79. ^ "Hunt for EgyptAir Flight MS804 ongoing as mystery surrounds events on plane". CNBC. 20 May 2016. Archived from the original on 20 May 2016. Retrieved 20 May 2016.
  80. ^ "Π. Καμμένος: Στα 10.000 πόδια χάθηκε η εικόνα του airbus – Συνεχίζονται οι έρευνες" [P. Kammenos: At 10,000 feet [was] lost the image of the Airbus – Ongoing investigation] (in Greek). YouTube. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  81. ^ "EgyptAir flight MS804 crash: Plane 'swerved' suddenly before dropping off radar over Mediterranean Sea". The Independent. 19 May 2016. Retrieved 19 May 2016.
  82. ^ Noueihed, Lin; Knecht, Eric (19 May 2016). "EgyptAir flight from Paris to Cairo missing with 66 on board". Reuters Africa. Cairo. Archived from the original on 1 July 2016. Retrieved 5 June 2016.
  83. ^ "EgyptAir flight MS804: What we know". BBC News. 20 May 2016. Retrieved 20 May 2016.
  84. ^ Jump up to: a b "EgyptAir: 'Smoke detected' inside cabin before crash". BBC News. 20 May 2016. Retrieved 20 May 2016.
  85. ^ Harding, Luke; Smith, Helena (21 May 2016). "EgyptAir MS804 crash still a mystery after body part and seats found". The Guardian. Retrieved 21 May 2016.
  86. ^ "EgyptAir crash: 'Smoke alerts' in cabin before crash". The Local. 21 May 2016. Retrieved 21 May 2016.
  87. ^ Pasztor, Andy (27 May 2016). "Smoke Alerts Like That on Flight 804 Have Raised Questions in the Past". The Wall Street Journal. Retrieved 30 May 2016.
  88. ^ Sanchez, Raf (21 May 2016). "Smoke in the cabin: what does the data from EgyptAir MS804's sensors mean?". The Daily Telegraph. Retrieved 21 May 2016.
  89. ^ "EgyptAir flight MS804 wreckage found". ITV. 20 May 2016. Retrieved 20 May 2016.
  90. ^ "Smoke in the cabin: what does the data from EgyptAir MS804's sensors mean?". The Daily Telegraph. 21 May 2016.
  91. ^ "EgyptAir Flight 804: absence of pilot mayday points to bomb blast". The Australian. 21 May 2016. Retrieved 21 May 2016. (subscription required)
  92. ^ "The Guardian newspaper, "Distress signal from EgyptAir flight 804 confirmed by authorities in Cairo and US"", The Guardian, 31 May 2016
  93. ^ "Bloomberg press, "Satellites Captured Doomed EgyptAir Jet's Distress Signals"", Bloomberg.com, 27 May 2016
  94. ^ Clark, Nicola; Youssef, Nour (June 2016), "The New York Times, "Black Box from Missing EgyptAir Flight 804 is Said to be Detected"", The New York Times
  95. ^ "Possibility of fire aboard EgyptAir flight raised as body parts, debris found in Mediterranean". Fox News. 21 May 2016. Retrieved 24 May 2016.
  96. ^ Jamieson, Alastair (21 May 2016). "Smoke Detected on EgyptAir MS804 Before Crash: French Investigators". NBC News. Retrieved 24 May 2016.
  97. ^ Lichfield, John (22 May 2016). "EgyptAir flight MS804 pilot spoke with air traffic control 'for several minutes before crash'". The Independent. Retrieved 22 May 2016.
  98. ^ "بيان عاجل من الشركة الوطنية لخدمات الملاحة الجوية" [Urgent statement from the National Air Navigation Services Company]. Egyptian Ministry of Civil Aviation. 22 May 2016. Archived from the original on 17 June 2016. Retrieved 22 May 2016.
  99. ^ Dearden, Lizzie (24 May 2016). "EgyptAir crash: Human remains retrieved from flight MS804 crash site 'point to an explosion on board'". The Independent. Retrieved 24 May 2016.
  100. ^ "EgyptAir crash: Forensics chief denies explosion claim". BBC News. 24 May 2016. Retrieved 24 May 2016.
  101. ^ Steven Hopkins (2 June 2016). "EgyptAir Flight MS804 Made 'Three Emergency Landings' In 24 Hours Before Crashing into The Mediterranean Sea". The Huffington Post UK. Retrieved 2 June 2016.
  102. ^ Jump up to: a b تقرير رقم (19) الصادر عن لجنة التحقيق المصرية فى حادثة طائرة مصر للطيران [Investigation Progress Report (19) by the Egyptian Aircraft Accident Investigation Committee]. Ministry of Civil Aviation (Egypt) (in Arabic). 29 June 2016. Archived from the original on 3 August 2016. Retrieved 1 August 2016.
  103. ^ Brascia, Lorenzia; Shoichet, Catherine E. (6 July 2016). "EgyptAir Voice Recorder Indicates Fire on Doomed Plane". CNN. Retrieved 6 July 2016.
  104. ^ Pasztor, Andy; Kholaif, Dahlia; Wall, Robert (29 June 2016). "Wreckage, 'Black Box' Data Point to Fire Aboard EgyptAir Flight 804". The Wall Street Journal. Retrieved 30 June 2016.
  105. ^ "EgyptAir crash: Flight MS804 black box 'confirms smoke'". BBC News. BBC. 29 June 2016. Retrieved 30 June 2016.
  106. ^ Ali, Randa; Dooley, Erin (29 June 2016). "EgyptAir Flight 804 Data Recorder Indicates Smoke in Bathroom". ABC News. ABC News. Retrieved 30 June 2016.
  107. ^ "EgyptAir black box data reveals pilot tried to put out a fire on board". The Independent. 5 July 2016. Retrieved 5 July 2016.
  108. ^ تقرير رقم (22) الصادر عن لجنة التحقيق المصرية في حادث طائرة مصر للطيران [Report No. (22) Issued by Egyptian Investigative Committee for the Aircraft Accident of EgyptAir]. Egyptian Civil Aviation Ministry (in Arabic). 5 July 2016. Archived from the original on 9 July 2016. Retrieved 12 July 2016.
  109. ^ Youssef, Nour; Stack, Liam (22 July 2016). "EgyptAir Flight 804 Broke Up in Midair After a Fire, Evidence Suggests". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 22 March 2018.
  110. ^ Rosemain, Mathieu (17 September 2016). "TNT traces on EgyptAir plane debris split investigators – Le Figaro". Reuters UK. Paris. Archived from the original on 17 September 2016. Retrieved 20 October 2016.
  111. ^ "EgyptAir crash: Explosives found on victims, say investigators". BBC. 15 December 2016. Retrieved 15 December 2016.
  112. ^ "Traces of explosives found on EgyptAir crash victims, say authorities". The Guardian. 15 December 2016. Retrieved 17 December 2016.
  113. ^ "Overheating phone in cockpit may have caused fire that brought down EgyptAir flight MS804". International Business Times. 13 January 2017. Retrieved 13 January 2017.
  114. ^ "EgyptAir crash: Flight data recorder repaired – investigators". BBC News. BBC. 28 June 2016. Retrieved 28 June 2016.
  115. ^ "Egypt says flight 804 'black box' fixed as France opens manslaughter case". The Guardian. 28 June 2016. Retrieved 28 June 2016.
  116. ^ "Crash d'EgyptAir : l'avion n'aurait jamais dû décoller" [EgyptAir Crash: The plane should have never taken off]. Le Parisen (in French). Agence France-Presse. 2 April 2019. Retrieved 11 April 2019.
  117. ^ "L'Airbus A320 d'Egypt Air qui s'est écrasé en 2016 n'était pas en état de voler" [The EgyptAir Airbus A320 that crashed in 2016 was not able to fly]. Le Monde (in French). Agence France-Presse. 2 April 2019. Retrieved 11 April 2019.
  118. ^ Vérier, Vincent (2 April 2019). "Crash d'EgyptAir : le prestigieux Bureau d'enquêtes et d'analyses perquisitionné" [EgyptAir crash: the prestigious Bureau of Investigation and Analysis raided]. leparisien.fr (in French). Archived from the original on 21 April 2020. Retrieved 15 April 2020.
  119. ^ "Crash d'EgyptAir : la transparence du BEA pose question" [EgyptAir crash: BEA transparency raises questions]. Le Point (in French). 2 April 2019. Retrieved 11 April 2019.
  120. ^ Rivers, Martin. "EgyptAir Set For Restructuring As Questions Linger Over 2016 Crash". Forbes. Archived from the original on 14 June 2019. Retrieved 10 December 2019.
  121. ^ Dalton, Matthew (29 December 2019). "Piercing Egyptian Secrecy, Probe of EgyptAir Crash Faults Airline With Lapses". The Wall Street Journal. ISSN 0099-9660. Retrieved 7 December 2021.
  122. ^ Flightradar24. "Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map". Flightradar24. Retrieved 23 July 2024.{{cite web}}: CS1 maint: numeric names: authors list (link)
  123. ^ Flightradar24. "Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map". Flightradar24. Retrieved 23 July 2024.{{cite web}}: CS1 maint: numeric names: authors list (link)
  124. ^ Flightradar24. "Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map". Flightradar24. Retrieved 23 July 2024.{{cite web}}: CS1 maint: numeric names: authors list (link)
  125. ^ "Flight history for Egyptair flight MS799". Retrieved 23 July 2024.
  126. ^ "Air Crash Investigation". National Geographic Bulgaria. Retrieved 17 February 2023.
[edit]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 81153a559ced8375c87757ee56e664f2__1726160040
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/81/f2/81153a559ced8375c87757ee56e664f2.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
EgyptAir Flight 804 - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)