Jump to content

CN Halton Subdivision

(Перенаправлено из подразделения Halton )
Хэлтон подразделение
CN Rail
Обзор
Статус Оперативно
Владелец Канадская национальная железная дорога
Местный Большой район Торонто , Онтарио , Канада
Условия
Станции Брамалея
Брэмптон
Гора Плезант
Джорджтаун
Услуга
Тип Тяжелый рельс
Система Канадская национальная железная дорога
Услуги Китченер
Сарния - Коридор
Оператор (ы) Канадская национальная железная дорога (фрахт)
Go Transit ( пригородная железная дорога )
Через железнодорожную железу ( межгого рельса )
Технический
Длина линии 49,4 мили (79,5 км)
Основной датчик 1435 мм ( 4 фута 8 + 1 2 дюйма ) стандартный датчик

Подразделение CN Halton является крупной железнодорожной линией в юге Онтарио , Канада. Он принадлежит и управляется Канадской национальной железной дорогой (CN). [ 1 ]

Описание маршрута

[ редактировать ]

Подразделение Halton составляет длину 49,4 мили (79,5 км) и пробегает, как правило, на северо -востоке на юго -западе. [ 2 ] Milepoint 0 находится в Вогане линии , на перекрестке с подразделом CN York CN возле двора Macmillan . [ 2 ] В классе он проходит примерно на запад -юго -запад, пока не пересекает (подземную) линию 1 -й University Toronto Subway на Snider West (Milepoint 1.2), [ 2 ] к югу от станции шоссе 407 . Он пересекает Джейн -стрит (которая проходит под линией, используя метро ), шоссе 400 и Weston Road (которые пересекают линию с мостами) и Pine Valley Drive и Islington Avenue (которые пересекаются под линией с метро). Он пересекается через Канадской Тихоокеанской железной дороги с подразделение эстакадой непосредственно перед пересечением реки Хамбер в Milepoint 4.3 [ 2 ] и ловить дальше на юг. На муниципальной границе между Воганом и Торонто он спускается в туннель под пересечением Стилс -авеню с Мартин -Гроув -роуд. Он сохраняет свой слегка затонувший характер, так как его пересекают бывшее шоссе 27 , Альбион -роуд, шоссе 427 и индийская линия с мостами, изгибаясь немного дальше на юг на шоссе 427. [ 3 ]

Goreway (Milepoint 8.8) [ 2 ] Знает начало Wye , CN которое приводит к межмодальному терминалу Брэмптона . Выходя из Wye, следующей важной особенностью является Malport Yard CN в Milepoint 9.7. [ 2 ] В Torbram (Milepoint 10.5) [ 2 ] Основная линия пересекается по дороге Торбрам, в то время как ведущая трасса кривые на востоке, чтобы встретить подразделение Уэстона . Основная линия изгибается на запад и встречается с подразделом Уэстона в Halwest (Milepoint 11.1). [ 2 ] Эти треки вместе со участком подразделения Уэстона между двумя соединениями образуют Wye, известный как Halwest Junction, [ 4 ] который пробивает муниципальную границу Миссиссауга -Брэмптон. [ 3 ]

Продолжая приблизительно запад к югу, линия проходит под шоссе 407 и Брамали -роуд, а затем достигает Брамалии в Milepoint 11.6. [ 2 ] Он проходит под Steeles Avenue East сразу к западу от станции, затем через Dixie Road через сильно промышленно развитый район Брэмптона, с многочисленными промышленными шпорами, соединяющимися с основной линией. Затем он проходит под Уэст -Драйв и шоссе 410 и над Резерфорд -роуд Юг и Кеннеди -роуд на юге. В Пиле (Milepoint 14.3), [ 2 ] Линия пересекается по центральной улице на юге, а затем в Этонбикок -Крик , прежде чем добраться до одного из своих последних оставшихся переходов в районе Брамптон -Миссиссауга, на Джона -стрит. Затем он пересекается через Квин -стрит Ист, Юнион -стрит и Мэйн -стрит на север, прежде чем прибыть в Брэмптон , который является Milepoint 15.4. [ 2 ] [ 3 ]

К западу от станции он пересекает Милл-стрит на север в классе, прежде чем добраться до алмазного пересечения с железной дорогой Оранжвилль-Брэмптон (OBRY) в Milepoint 15.6. [ 2 ] Он пересекается над Флетчер -Крик и Маклафлин -роуд на север, а затем под Чингсуаузией Роуд, Уильямс Паркуэй и Бовэйрд Драйв на запад, прежде чем прибыть на гору Плезант и Майпайнт 18.9 (Норвал, отличный от общины Норвала на юго -запад). [ 2 ] После пересечения дороги Миссиссауга в классе она поступает в сельскохозяйственные угодья, пересекая Heritage Road и бульвар Уинстон Черчилль (который отмечает региональную границу Пил -Халтон) в классе. Он достигает кредитной реки в Milepoint 22.5, [ 2 ] пересечь его и пройти под Мэйпл -авеню и Маунтинвью -роуд на север, прежде чем прибыть в Джорджтаун , который составляет 23,5. [ 2 ] [ 3 ]

Сразу же к западу от Джорджтауна находится Серебряный Джанкшн в Milepoint 24.1, [ 2 ] Именно там, где подразделение Халтона соединяется с подразделом Гвельфа, последнее из которого продолжается с небольшой южной кривой. Подразделение Халтон пересекает главную улицу на север и значительно изгибается на юг, пересекая принцесс Энн Драйв, затем пересекая Трафальгарную дорогу и 17 боковую дорогу на уровне к западу от их пересечения. Он пересекает Блэк -Крик, затем достигает Стюарттауна в Milepoint 26.4 [ 2 ] Перед пересечением 15 боковой дороги в классе непосредственно к западу от его пересечения с шестой линией. Он слегка изгибается на запад, пересекая пятую линию, затем достигает Спейсайда в Milepoint 28,0, прежде чем дважды пересечь среднюю шестнадцать миль -ручья. [ 2 ] Он пересекает четвертую линию в классе, затем слегка изгибается на юг, пересекает 10 боковую дорогу и изгибается на восток, достигая муниципальной границы между Хэлтон -Хиллз и Милтоном на уровне перехода с 5 боковой дорогой и прибывающего в Мэнсевуд, который составляет 32,3. [ 2 ] Джеймс Сноу Паркуэй проходит через него мостом, проходя через промышленную зону Милтона, с несколькими промышленными шпорами. [ 2 ] Линия проходит под шоссе 401 и кривые на запад, прибывая в Милбаз, который является Milepoint 34.3. [ 2 ] Он снова изгибается на восток, прежде чем пересечь Стилес Авеню Ист и подразделение GALT канадской Тихоокеанской железной дороги , [3] который является основной линии CP, соединяющей Торонто и Юго -Западный Онтарио .

The line continues southeast through a residential area of Milton, crossing over Main Street West and Derry Road, then under Louis St. Laurent Avenue. Returning to farmland, it crosses Britannia Road at grade and reaches Ash (linked to the planned CN Milton Logistics Hub) at milepoint 39.5.[2] It then crosses Lower Base Line West at grade before curving nearly due south and crossing Tremaine Road at grade. It crosses Side Road 1 (also the Milton–Burlington municipal boundary) at grade, then passes over Highway 407 and Bronte Creek, reaching Tansley at milepoint 43.1.[2] Running through a suburban area of Burlington, it passes under Dundas Street, then over Sheldon Creek, Appleby Line, the Upper Middle Road, Appleby Creek, Shareacres Creek, and crossing Mainway at grade, curving slightly west. It reaches an industrial area of Burlington, then crosses over Walkers Line and Tuck Creek, continuing to curve west. Nearing its terminus, it runs parallel to the Queen Elizabeth Way, crossing under Guelph Line, North Service Road, and then the Queen Elizabeth Way itself as it curves south and west again, crossing under Plains Road East and over Brant Street to meet the CN Oakville Subdivision at Burlington West junction at milepoint 49.4,[2] the southern terminus of the line, which is directly southwest of the Burlington GO station.[3]

History

[edit]

Precursor lines

[edit]
Rail lines around Georgetown c. 1877, showing the Grand Trunk (east–west) and Hamilton and North-Western (north–south) lines.

North Main Line section

[edit]

The east–west-aligned middle section of the Halton Subdivision was built in the 1850s by the Grand Trunk Railway. Initially a line to the villages of Weston and Georgetown west of Toronto, it was extended through Guelph and Kitchener (then known as Berlin) by 1856,[5] then further extended westward to Sarnia via St. Marys Junction. With the construction of the Credit Valley Railway line through Milton and Galt, as well as the Grand Trunk's acquisition of the Great Western Railway, whose east–west mainline (the "South Main Line") ran through Brantford, this "North Main Line" was soon overshadowed.[5]

The line was used for passenger services from the start, which were usually long-distance trains connecting to points east via Toronto, or points west via London (and further west via Windsor/Detroit and Sarnia/Port Huron).[5]

After the amalgamation and restructuring of the Grand Trunk into the Canadian National Railways, the line was a part of the CN Brampton Subdivision, which comprised the section of the North Main Line between Toronto and Stratford.[6] Its part of the Brampton Subdivision was managed under CN's Stratford Division.[7] In the 1950s–60s, CN began relocating its freight operations to what was then an area north of urban Toronto, which involved the construction of the CN York Subdivision and MacMillan Yard to relocate traffic away from the Railway Lands in downtown Toronto. In 1964–65, the Brampton Subdivision was reorganized, with the eastern part (milepoint 0.0 to 17.0) becoming the Weston Subdivision, the western part (milepoint 30.0 to 88.6) becoming a part of the Guelph Subdivision, and the central part (milepoint 17.0 to 30.0) becoming a part of the Halton Subdivision,[7] running northeast to the newly opened MacMillan Yard.

CN began the first recognizable commuter services along the line in the 1950s between Guelph and Toronto, with one eastbound morning run and a westbound afternoon return.[5] GO Transit rail service along the line began in 1974 and was originally known as the Georgetown line, which is where it terminated.[5] It soon replaced the Guelph–Toronto commuter run, which was discontinued the following year, though this led to a temporary end to commuter rail service to Guelph.[5] By the end of the 1970s, all remaining Canadian National passenger services were either discontinued or transferred to a new crown agency, Via Rail.

Hamilton and North-Western section

[edit]

The southern section of the Halton Subdivision, between Georgetown and Burlington West, was formerly a part of the Hamilton and North-Western Railway. That section of the line opened to traffic around 1876,[8] and at its fullest extent, reached as far as Barrie.[8] The Hamilton and North-Western merged with the Northern Railway of Canada in 1879 to form the Northern and Northwestern Railway, then became a part of the Grand Trunk conglomerate in 1888, and was inherited with it into the Canadian National Railways in 1923.[9] It became known as the CN Milton Subdivision.[8] With the reorganization of CN lines in the 1960s, the northern section became the Beeton Subdivision, and the southern became a part of the Halton Subdivision.[8] The connection between the two subdivisions at Georgetown was severed and the Beeton Subdivision was eventually shut down completely through successive abandonments starting in 1975.[8]

Recent history

[edit]
The International at Georgetown in 1999. A GO train is visible to the left.

In 1990, the International was re-routed along the North Main Line between London and Toronto, travelling along the central part of the Halton Subdivision. It was one of the last remnants of the Grand Trunk's long-distance express passenger train system, which throughout the 20th century had gradually decayed. With the reorganization of American passenger trains under Amtrak, the train (which previously had run along the South Main Line) was discontinued for a time before being revived as a joint Amtrak–Via Rail operation in the 1980s. The re-routing gave North Main Line communities their first direct international passenger rail service in years, but added an hour to the International's travel time.[10] Ultimately, in 2004, the International was severed at the border as it had been before its restoration, with its American component remaining as Amtrak's Blue Water and the Canadian component as the single daily Toronto–Sarnia train operated by Via Rail.[11]

In the mid- to late 2010s, steps began being taken to eliminate one of the last remaining level crossings along the line in Peel Region. In a project jointly funded by the cities of Mississauga and Brampton, CN, and Metrolinx, Torbram Road, a major four-lane collector road connecting Brampton and Malton, would have its level crossings with both the Halton and Weston subdivisions eliminated in favour of subway underpasses under both rail lines. The total cost of the project was estimated at $89.4 million, though project delays led to a budget increase of $10.8 million.[12]

Operations

[edit]

The Halton Subdivision is Canada's fourth busiest rail line by volume of traffic.[citation needed] It is considered a major freight artery which is "important for both CN freight operations and the overall Ontario economy," according to a 2021 Metrolinx report.[13] It is used by both freight and passenger trains, though much of the line is used exclusively for freight. The section used for passenger service is an east–west stretch (part of the historic CN North Main Line) running through Brampton and Halton Hills. As of 2021, passenger services along the line consist of Via Rail's daily intercity Toronto–Sarnia train (part of the Québec City–Windsor Corridor), which stops at the Brampton and Georgetown railway stations, as well as weekday regional/commuter trains operating as part of GO Transit's Kitchener line, which also stop at Bramalea and Mount Pleasant.[5]

Since the start of GO Transit rail service in 1974, the frequency of GO trains has gradually increased, especially following service expansions in the 2010s. Metrolinx, the parent agency of GO Transit, proposed a freight bypass in the mid-2010s to create more room in the schedule for additional passenger trains along the existing section of the Halton Subdivision.[14] By 2021, Metrolinx had decided against pursuing the freight bypass in favour of greater co-production with CN in utilizing the existing line.[15] In 2019, boardings at stations on the Halton Subdivision increased from 10,590 to 11,080 per weekday compared to 2018, an increase of 5%. 1,140 of these were on newly added train trips.[16]

Facilities

[edit]

Major facilities include the Malport Freight Yard in Malton, the Brampton Intermodal Terminal in Brampton, and intersections with several other rail lines, including the Orangeville Brampton Railway.

Located next to the subdivision at 7 Blair Drive (former Debro Steel) is Alstom's final assembly plant for Alstom Citadis Spirit LRVs for the Finch West, Hurontario, and Eglinton Crosstown light rail lines.[17]

See also

[edit]

References

[edit]

Citations

[edit]
  1. ^ Metrolinx 2021, p. 45.
  2. ^ Jump up to: a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x Duncan, Paul (2009). "CN Halton Subdivision". NiagaraRails.com. Retrieved 2 May 2021.
  3. ^ Jump up to: a b c d e f "West Toronto" (Map). Google Maps. Retrieved 3 May 2021.
  4. ^ Metrolinx 2018, p. 67.
  5. ^ Jump up to: a b c d e f g Garcia, Daniel (25 June 2015). "GO Transit's Kitchener Line". Transit Toronto. Retrieved 2 May 2021.
  6. ^ Duncan, Paul (2009). "Former TT: Halton Subdivision". NiagaraRails.com. Retrieved 2 May 2021.
  7. ^ Jump up to: a b Smith, Jeffrey P. (21 March 2021). "C.N.Rys. Brampton Subdivision". CNR-in-Ontario.com. Retrieved 2 May 2021.
  8. ^ Jump up to: a b c d e Smith, Jeffrey P. (2014-10-11). "C.N.Rys. Milton Subdivision". CNR-in-Ontario.com. Retrieved 3 May 2021.
  9. ^ Garrad, Charles (30 June 2011). "Collingwood rail history". Collingwood Connection. Retrieved 3 May 2021.
  10. ^ Sanders 2006, p. 205.
  11. ^ Sanders 2006, p. 207.
  12. ^ Williams, Rachel (19 April 2017). "Councillors approve $10.8 million budget increase for Torbram Road underpass". Mississauga.com. Retrieved 2 May 2021.
  13. ^ Metrolinx 2021, p. 18.
  14. ^ "Metrolinx negotiations with CN Rail ongoing for Kitchener GO". CBC News. 29 November 2017. Retrieved 2 May 2021.
  15. ^ Metrolinx 2021, p. 1, 5.
  16. ^ Metrolinx 2021, p. 9.
  17. ^ Thompson, John (3 May 2018). "Alstom Brampton plant ramping up". Railway Age.

Bibliography

[edit]
[edit]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: a0c0bad0a2baf37d8465e31bc2423d45__1703248560
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/a0/45/a0c0bad0a2baf37d8465e31bc2423d45.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
CN Halton Subdivision - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)