JNR Class EF55
Класс EF55 | |||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() EF55 1 на станции Matsumoto , октябрь 2003 г. | |||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||
|
Класс EF55 ( EF55 形 ) представляет собой электрический локомотив 2CO+CO1 , состоящий из трех локомотива, построенных в 1936 году Hitachi , Kawasaki и Tōyō Electric в Японии. [ 2 ] Они были названы « Мумин ».
Операции
[ редактировать ]Первоначально они были предназначены для перевозки ограниченных экспресс -поездов на линии Tōkaidō. Несмотря на то, что EF55S, основанный на более раннем дизайне EF53, имел уникальное несимметричное расположение колес с обтекаемой кабиной только на одном конце. Конец номер 2 имел кабину в традиционном стиле с палубой доступа. [ 1 ]
-
A side view of EF55 2, August 1936
-
Tokaido Main Line EF552 (Numa) Limited Express 1 Train 'Fuji' Shinagawa - Oimachi, August 1936
Withdrawal
[edit]The need to turn locomotives into regular use proved to be the downfall of this small class,[2] and the locomotives were placed in storage in 1958, and then officially withdrawn in 1964. Following withdrawal, EF55 1 was moved to the former Chūō Railway Institute near Nishi-Kokubunji Station for apprentice training purposes.[2] EF55 3 was cannibalized to donate motors and other components to the ED30 prototype AC electric locomotive, and EF55 2 was also cut up shortly after.[2]
Preserved examples
[edit]EF55 1 was designated as an important piece of railway heritage in 1978, and was subsequently restored to running condition, re-entering service in 1986 for use hauling special event trains.[2] It was operated by JR East, based at Takasaki depot, until it was finally withdrawn in December 2008.
EF55 1 was moved from Takasaki to Omiya in January 2015,[3] and exhibited at JR East's Railway Museum from 12 April.[4]
-
EF55 1
-
The rear, non-streamlined end of EF55 1 stored at Takasaki Depot in July 1978
-
EF55 1 on a charter service
See also
[edit]References
[edit]- ^ Jump up to: a b JR全車輛ハンドブック'93 [JR Rolling Stock Handbook 1993] (in Japanese). Japan: Neko Publishing. 1993.
- ^ Jump up to: a b c d e . Иноуэ, Kōichi (1999 ) 国鉄機関車辞典 [ JNR Локомотив Энциклопедия ] (на японском языке). Япония: Санкайдо. С. 92–93. ISBN 978-4-381-10338-3 .
- ^ EF55 1, на выставку в железнодорожном музее [EF55 1 будет выставлен в железнодорожном музее]. Журнал Japan Railfan Online (на японском языке). Япония: Koyusha Co., Ltd. 27 января 2015 года . Получено 27 января 2015 года .
- ^ Железнодорожный музей ef55 1 "Komi" и Nissho Flag [EF55 1 в железнодорожном музее, украшенном гребнем и флагами]. Журнал Japan Railfan Online (на японском языке). Япония: Koyusha Co., Ltd. 26 апреля 2015 года . Получено 27 апреля 2015 года .
