~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Arc.Ask3.Ru ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Номер скриншота №:
✰ 2FE25C59ED0CEF9259615B1FA76AF329__1718010480 ✰
Заголовок документа оригинал.:
✰ Sikorsky S-6 - Wikipedia ✰
Заголовок документа перевод.:
✰ Sikorsky S-6 - Wikipedia ✰
Снимок документа находящегося по адресу (URL):
✰ https://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_S-6 ✰
Адрес хранения снимка оригинал (URL):
✰ https://arc.ask3.ru/arc/aa/2f/29/2fe25c59ed0cef9259615b1fa76af329.html ✰
Адрес хранения снимка перевод (URL):
✰ https://arc.ask3.ru/arc/aa/2f/29/2fe25c59ed0cef9259615b1fa76af329__translat.html ✰
Дата и время сохранения документа:
✰ 06.07.2024 17:56:25 (GMT+3, MSK) ✰
Дата и время изменения документа (по данным источника):
✰ 10 June 2024, at 12:08 (UTC). ✰ 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Ask3.Ru ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Сервисы Ask3.ru: 
 Архив документов (Снимки документов, в формате HTML, PDF, PNG - подписанные ЭЦП, доказывающие существование документа в момент подписи. Перевод сохраненных документов на русский язык.)https://arc.ask3.ruОтветы на вопросы (Сервис ответов на вопросы, в основном, научной направленности)https://ask3.ru/answer2questionТоварный сопоставитель (Сервис сравнения и выбора товаров) ✰✰
✰ https://ask3.ru/product2collationПартнерыhttps://comrades.ask3.ru


Совет. Чтобы искать на странице, нажмите Ctrl+F или ⌘-F (для MacOS) и введите запрос в поле поиска.
Sikorsky S-6 - Wikipedia Jump to content

Sikorsky S-6

From Wikipedia, the free encyclopedia
S-6
S-6 with exposed fuselage structure
Role Experimental
National origin Russian Empire
Designer Igor Sikorsky
First flight 1911
Number built 5
Developed from Sikorsky S-5

The Sikorsky S-6 was a Russian single engine experimental aircraft similar to the S-5, built in 1911 by Igor Sikorsky.

Design and development[edit]

S-6-B with larger wing and enclosed fuselage

Construction of the first S-6 was started in August 1911. The three bay biplane was powered by an Argus 4-cylinder water-cooled engine producing 100 hp (75 kW). Initial flight tests in late November were disappointing, revealing a long take-off run and poor climb performance. Sikorsky disassembled the aircraft and took it home where substantial modifications were undertaken, including lengthening the wingspan and reducing aerodynamic drag by enclosing the fuselage with wood veneer. Ailerons on the lower wing were removed and strut bracing wires were arranged in pairs with wooden spacers between them, further reducing drag.[1][2]

Sikorsky now called the machine the S-6-A and it exhibited remarkable improvement. During one flight with three men on board the aircraft registered a speed of 113 kilometres per hour (70 mph), exceeding the world record at that time and in February 1912 the S-6-A earned the highest award at the 1912 Moscow Aviation Exhibition.[1]

In late spring 1912 Sikorsky began working at the Russian Baltic Railroad Car Works as chief engineer of the aircraft manufacturing division. Work was started on a refined version of the S-6-A called the S-6-B with strengthened landing gear and a mechanism to permit starting the engine from the cockpit. Completed in July, the S-6-B was entered in the international military competition at Saint Petersburg in August and flown by Sikorsky. The S-6-B reached a speed of 113 km/h (61 kn; 70 mph) while carrying a 327 kg (721 lb) load, climbed to 1,500 m (4,900 ft) in fifteen minutes and displayed an endurance of greater than 90 minutes. At the end of the competition on 30 September the S-6-B was announced the winner leading to "an order for a few" more of the type.[1][2]

Specifications (first aircraft)[edit]

Data from Russian Aviation Museum[2]

General characteristics

  • Crew: One
  • Capacity: Two passengers
  • Length: 28 ft 10 in (8.8 m)
  • Upper wingspan: 38 ft 9 in (11.8 m)
  • Wing area: 381 sq ft (35.4 m2)
  • Empty weight: 1,433 lb (650 kg)
  • Gross weight: 1,984 lb (900 kg)
  • Powerplant: 1 × Argus 1908 4-cylinder 4-cyl. inline water-cooled piston engine, 100 hp (75 kW)

Performance

  • Maximum speed: 111 mph (179 km/h, 96 kn)

References[edit]

  1. ^ Jump up to: a b c Sikorsky, Igor (1944). The Story of the Winged-S. New York: Dodd, Mead & Company. p. 48. ISBN 9781258163556.
  2. ^ Jump up to: a b c "S-6, S-6A, S-6B". ram-home.com. 4 September 1997. Retrieved 26 March 2017.
Arc.Ask3.Ru: конец оригинального документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 2FE25C59ED0CEF9259615B1FA76AF329__1718010480
URL1:https://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_S-6
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Sikorsky S-6 - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть, любые претензии не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, денежную единицу можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)