Jump to content

Мини -сериал

(Перенаправлено из мини-серии )

Минисериал - или мини-сериал это телевизионное шоу или сериал, который рассказывает историю в заранее определенном ограниченном количестве эпизодов. Многие минисериалы также могут быть названы и показаны как телевизионный фильм. « Ограниченная серия » - это более поздний термин США, который иногда используется взаимозаменяемо. По состоянию на 2021 год Популярность формата мини -сериала увеличилась как в потоковых услугах , так и в трансляции телевидения.

Термин « сериал » используется в Соединенном Королевстве и в других странах Содружества для описания шоу, которое имеет постоянную повествовательную сюжетную линию, в то время как «серия» используется для набора эпизодов аналогичным образом, что «сезон» используется на севере Америка.

Определения

[ редактировать ]

Минисериал отличается от продолжающегося телесериала; Последнее обычно не имеет заранее определенного количества эпизодов и может продолжаться в течение нескольких лет. До того, как термин был придуман в США в начале 1970 -х годов, продолжающаяся эпизодическая форма всегда называлась «сериалом», как роман, появляющийся в эпизодах в последовательных изданиях журналов или газет, называется сериалом. В Британии мини -сериал часто все еще называют сериалами или сериалами. [ Цитация необходима ]

Несколько комментаторов предложили более точные определения термина. В телевизионном компаньоне Halliwell (1987) Лесли Холлиуэлл и Филипп Перзер предполагают, что мини -сериалы, как правило, «появляются в четырех -шести эпизодах различных длины», [ 1 ] [ 2 ] В то время как Стюарт Каннингем в текстовых инновациях в австралийских исторических мини-сериалах (1989) определил мини-сериал как «ограниченную программу пробега более двух и меньше, чем сезон с 13 частями или половина сезона, связанную с серийным или серийным программированием». [ 1 ] [ 3 ] С распространением формата в 1980 -х и 90 -х годах телевизионные фильмы, транслируемые даже на две или три ночи, обычно называли мини -сериалами в США. [ 4 ] [ 5 ]

На телевидении: История (1985), Фрэнсис Уин указывает на разницу в развитии персонажей между ними: «Мы мыльные оперы и серия прайм -тайм не могут позволить своим ведущим героям развиваться, поскольку шоу сделаны с намерением работать на неопределенное время. . В мини -сериале, с другой стороны, есть четко определенное начало, середину и конец (как в обычной игре или романе), позволяющий персонажам изменить, зрелости или умереть как серийные доходы ». [ 1 ] [ 6 ]

В 2015 году Академия телевизионных искусств и наук изменила свои руководящие принципы о том, как классифицируются номинанты Эмми , с шоу с ограниченным пробежком, все называемые «ограниченными сериями» вместо «мини -сериала». Это было возвращением к 1974 году, когда категория была названа «Выдающаяся ограниченная серия». Он был изменен на «выдающуюся мини-сериал» в 1986 году. Минисериал был поставлен в той же категории, что и фильмы с созданием с 2011 по 2014 год, прежде чем снова получили отдельные категории. [ 7 ]

Определения 21-го века

[ редактировать ]

( Английский словарь Коллинза онлайн, по состоянию на 2021 год, Великобритания) определяет мини -сериал как «телевизионную программу в нескольких частях, которые показаны в последовательные дни или недели в течение короткого периода; в то время как Нового Мирового Колледжа Вебстера словарь Словаря (4 -е изд., 2010, США) Определение - это «телевизионная драма или Docudrama, последовательно транслируясь в ограниченном количестве эпизодов». [ 8 ]

В популярном использовании примерно к 2020 году границы между мини -сериалом и ограниченными сериями стали несколько размытыми; Формат был описан как серия с «автономным повествованием-будь то три или 12 эпизодов длиной». [ 9 ]

Великобритания

[ редактировать ]

Британский телевизионный сериал коренится в драматических радиопроизводствах, развивающихся между первым и вторым мировыми войнами. В 1920 -х годах Би -би -си новаторские драматические чтения книг. В 1925 году он транслировал рождественскую песню , которая стала фаворитом праздников. Позже Джон Рейт , желающий использовать радиоволны, чтобы «разместить облака невежества», придумал идею классического сериала , основанного на «классическом» литературном тексте. [ 10 ]

В 1939 году Би -би -си адаптировала романтический роман «Узник Зенды для радиовещания». Его адаптер, Джек Инглис, сжал несколько символов в один и упростил сюжетную линию. Производство поразило отклик у слушателей и послужил прототипом для сериалов, которые последовали за ним. [ Цитация необходима ]

Послевоенный телевизор BBC взял классическую радиоследовательную традицию, транслируя надзирателя Энтони Троллопа более шести эпизодов в 1951 году. Гордость и предрассудки были сериализованы в 1952 году, Джейн Эйр в 1955 году. В 1953 Телевидение: эксперимент с шестью частями Quatermass . Его успех проложил путь еще двум сериалам из шести частей: Quatermass II в 1955 году, а также Quatermass и Pit в 1958 году. В ноябре 1960 года Би-би-си транслировала тринадцать эпизодов адаптации Диккенса Чарльза Барнаби . В декабре того же года он транслировал четырехпизодную драматизацию Джейн Остин убеждения . [ 11 ]

To compete with commercial television, BBC launched BBC2 in 1964. It had a new time slot allocated for classic serial adaptations on Saturday evenings. The late-night broadcast allowed for more risky and sophisticated choices and for longer episodes. In 1967 The Forsyte Saga was broadcast in 26 50-minute episodes. Following its success in Britain, the series was shown in the United States on public television and broadcast all over the world, and became the first BBC television series to be sold to the Soviet Union.[12][13]

North America

[edit]

Anthology series dominated American dramatic programming during the Golden Age of Television, when "every night was opening night; one never knew when a flick of the knob would spark the birth of great theatrical literature".[14] A different story and a different set of characters were presented in each episode. Very rarely the stories were split into several episodes, like 1955 Mr. Lincoln from Omnibus series, which was presented in two parts, or 1959 adaptation of For Whom the Bell Tolls[15][16] from Playhouse 90 series, which was initially planned by the director John Frankenheimer to consist of three parts, but ultimately was broadcast as two 90-minute installments.[17][18] The high cost and technical difficulties of staging a new play every week, which would cost as much as—or more than—an episode of a filmed television series, led to the demise of anthology programming by the end of the 1950s.[19] The void was filled with less expensive series like Gunsmoke or Wagon Train, which featured the same characters every week and had higher potential for lucrative rebroadcast and syndication rights. It was the American success in 1969–1970 of the British 26-episode serial The Forsyte Saga (1967) that made TV executives realize that finite multi-episode stories based on novels could be popular and could provide a boost to weekly viewing figures.[1][6]

The Blue Knight, a four-hour made-for-television movie broadcast in one-hour segments over four nights in November 1973, is credited with being the first miniseries on American television. It starred William Holden as a Los Angeles beat cop about to retire.[20] The miniseries form continued in earnest in the spring of 1974 with the CBC's eight-part serial The National Dream, based on Pierre Berton's nonfiction book of the same name about the building of the Canadian Pacific Railway, and ABC's two-part QB VII, based on the novel by Leon Uris. Following these initial forays, broadcasters used miniseries to bring other books to the screen.[citation needed]

Rich Man, Poor Man, based on the novel by Irwin Shaw, was broadcast in 12 one-hour episodes in 1976 by ABC. It popularized the miniseries format and started a decade-long golden age of television miniseries versions of popular books featuring stars above television class.[21] Alex Haley's Roots in 1977 can fairly be called the first blockbuster success of the format. Its success in the USA was partly due to its schedule: the 12-hour duration was split into eight episodes broadcast on consecutive nights, resulting in a finale with a 71 percent share of the audience and 130 million viewers, which at the time was the highest rated TV program of all time. TV Guide ( 11–17 April 1987) called 1977's Jesus of Nazareth "the best miniseries of all time" and "unparalleled television". North and South, the 1985 adaptation of a 1982 novel by John Jakes, remains one of the 10 highest rated miniseries in TV history.[22][23][24]

Japan

[edit]

Japanese serialized television production can be traced back to the Sunday Diary of My Home (Waga Ya no Nichiyo Nikki), which was aired by NTV in 1953 and consisted of 25 half-hour episodes. This "home drama" focused on generational differences and the contradictions of being a loving family in a confined space, outlining a style of drama that lives on to this day. In the same year NHK tried its own variation of the home drama format in the Ups and Downs Toward Happiness (Kofuku e no Kifuku), which comprised thirteen episodes. Its protagonists, a formerly wealthy family fallen on hard times, is forced to struggle for its own existence.[25] Since then, Japanese television drama, also called dorama (ドラマ), became a staple of Japanese television.

Evening dramas air weekly and usually comprise ten to fourteen one-hour long episodes. Typically, instead of being episodic there is one story running throughout the episodes. Since they are of a fixed length, dramas have a definite ending, and since they are relatively long, they can explore character, situation, and interesting dialogue in a way not possible in movies. Doramas are never canceled mid-season, but they also do not continue into the next season even if extremely popular. Popular dramas do often give rise to "specials" made after the final episode, if the show has been a huge success.[26]

South Korea

[edit]

South Korea started to broadcast television series (Korean드라마; RRdeurama) in the 1960s. Since then, the shows became popular worldwide, partially due to the spread of the Korean Wave, with streaming services that offer multiple language subtitles.

Korean dramas are usually helmed by one director and written by one screenwriter, thus having a distinct directing style and language, unlike American television series, where often several directors and writers work together.[27] Series set in contemporary times usually run for one season, for 12–24 episodes of 60 minutes each.

Historical series (Sageuk) may be longer, with 50 to 200 episodes, and are either based on historical figures, incorporate historical events, or use a historical backdrop. While technically the word sageuk literally translates to "historical drama," the term is typically reserved for dramas taking place during Korean history.[28] Popular subjects of sageuks have traditionally included famous battles, royalty, famous military leaders and political intrigues.

Korean dramas are usually shot within a very tight schedule, often a few hours before actual broadcast. Screenplays are flexible and may change anytime during production, depending on viewers' feedback.

Soviet Union/Russia

[edit]

While the Soviet Union was among the first European countries to resume television broadcast after the Second World War, early Soviet television did not indulge its viewers with a variety of programming. News, sports, concerts and movies were the main staples during the 1950s. With state control over television production and broadcast, television was intended not merely for entertainment, but also as the means of education and propaganda. Soap operas, quiz shows and games were considered too lowbrow.[29]

In the beginning of the 1960s television was expanding rapidly. The increase in the number of channels and the duration of daily broadcast caused shortage of content deemed suitable for broadcast. This led to production of television films, in particular multiple-episode television films (Russian: многосерийный телевизионный фильм mnogoseriyny televizionny film)—the official Soviet moniker for miniseries.[29] Despite that the Soviet Union started broadcasting in color in 1967, color TV sets did not become widespread until the end of the 1980s. This justified shooting made-for-TV movies on black-and-white film.

The 1965 four-episode Calling for fire, danger close[30] is considered the first Soviet miniseries. It is a period drama set in the Second World War depicting the Soviet guerrilla fighters infiltrating German compound and directing the fire of the regular Soviet Army to destroy the German airfield. During the 1970s the straightforward fervor gave way to a more nuanced interplay of patriotism, family and everyday life wrapped into traditional genres of crime drama, spy show or thriller. One of the most popular Soviet miniseries—Seventeen Moments of Spring[31] about a Soviet spy operating in Nazi Germany—was shot in 1972. This 12-episode miniseries incorporated features of political thriller and docudrama and included excerpts from period newsreels. Originally produced in black-and-white in 4:3 aspect ratio, it was colorized and re-formatted for wide-screen TVs in 2009.

Other popular miniseries of the Soviet era include The Shadows Disappear at Noon[32] (1971, 7 episodes) about the fate of several generations of locals from a Siberian village; The Long Recess[33] (1973, 4 episodes) about the students and teachers of a night school; The Ordeal[34] (1977, 13 episodes)—an adaptation of the novel of the same name by Aleksey Tolstoy, which traces the development of the Russian society during the critical years of the First World War, the 1917 revolution and the civil war that followed; The Days of the Turbins[35] (1976, 3 episodes)—an adaptation of the play of the same name by Mikhail Bulgakov, about the fate of intelligentsia during the October Revolution in Russia; The Twelve Chairs[36] (1976, 4 episodes)—an adaptation of the satirical novel of the same name by Ilf and Petrov, where two partners in crime search for chairs from a former twelve-chair set, one of which has jewelry stashed in it; Open Book[37] (1977, 9 episodes)—an adaptation of the novel of the same name by Veniamin Kaverin about a Soviet female microbiologist who obtained the first batches of penicillin in the Soviet Union and organized its production; The Meeting Place Cannot Be Changed (1979, 5 episodes) about the fight against criminals in the immediate post-war period; Little Tragedies (1979, 3 episodes)—a collection of short theatrical plays based on works by Alexander Pushkin; The Suicide Club, or the Adventures of a Titled Person (1981, 3 episodes) about the adventures of Prince Florizel, a character of The Suicide Club stories by Robert Louis Stevenson; Dead Souls (1984, 5 episodes)—an adaptation of the novel of that name by Nikolai Gogol chronicling travels and adventures of Pavel Chichikov and the people whom he encounters; and TASS Is Authorized to Declare... (1984, 10 episodes) about the tug-of-war of Soviet and American intelligence agencies.

Numerous miniseries were produced for children in the 1970s–1980s. Among them are: The Adventures of Buratino (1976, 2 episodes)—an adaptation of The Golden Key, or the Adventures of Buratino by Alexey Tolstoy, which in turn is a retelling of The Adventures of Pinocchio by Carlo Collodi; The Two Captains[38] (1976, 6 episodes)—an adaptation of The Two Captains by Veniamin Kaverin about a search for a lost Arctic expedition and the discovery of Severnaya Zemlya; The Adventures of Elektronic (1979, 3 episodes) about a humanoid robot meeting and befriending his prototype—a 6th grade schoolboy; Guest from the Future (1985, 5 episodes) about a girl travelling to contemporary time from the future.

After the dissolution of the Soviet Union in 1991 the Russian television saw a period of privatization and liberalization. The television programming of the 1990s–2000s included a great deal of crime dramas set both in contemporary times (The Criminal Saint Petersburg,[39] 2000, 90 episodes) as well in the Tsarist Russia (The Mysteries of Sankt Petersburg,[40] 1994, 60 episodes).

Starting from the 2000s, Russian TV saw a resurgence of book adaptations, such as The Idiot[41] (2003, 10 episodes)—an adaptation of the novel by Fyodor Dostoyevsky; The Case of Kukotskiy[42] (2005, 12 episodes)—an adaptation of the novel by Lyudmila Ulitskaya; The Master and Margarita[43] (2005, 10 episodes)—an adaptation of the novel by Mikhail Bulgakov; Doctor Zhivago[44] (2006, 11 episodes)—an adaptation of the novel by Boris Pasternak; Fathers and Sons[45] (2008, 4 episodes)—an adaptation of the novel by Ivan Turgenev; Life and Fate[46] (2012, 12 episodes)—an adaptation of the novel by Vasily Grossman; Kuprin[47][48][49] (2014, 13 episodes)—an adaptation of several novels by Aleksandr Kuprin.

Brazil

[edit]

In Brazil, the Rede Globo television network commenced the production of this type of television genre with the transmission of Lampião e Maria Bonita,[50][51] written by Aguinaldo Silva and Doc Comparato and directed by Paulo Afonso Grisolli, and broadcast in 1982 in eight episodes;[52] in Brazil these episodes are popularly known as "chapters", because each episode is analogous to a book chapter, where the following chapter begins at the same point where the previous one has ended.[53]

Rede Manchete, in the following year after its creation (1984), has produced and broadcast Marquesa de Santos.

The Brazilian miniseries usually consist of several dozen chapters, occasionally having longer duration, like Brazilian Aquarelle[54] that consists of 60 chapters, making it almost a "mini-telenovela".

Due to the fact that they are broadcast at a later time than telenovelas (usually after 22:00 or 10 pm), miniseries are more daring in terms of themes, scenes, dialogues and situations, a function previously played by the "novelas das dez"—a popular term referring to the telenovelas that were broadcast at 10 p.m. between 1969 and 1979.[citation needed]

Miniseries made by Rede Globo are released in the DVD format by the aforementioned television network, and a few of these miniseries are also released as a book, especially in the case of great successes such as Anos Rebeldes ("Rebel Years") and A Casa das Sete Mulheres ("The House of the Seven Women"); the latter was based on the eponymous book written by Letícia Wierzchowski, which became known due to the miniseries.[citation needed]

Australia

[edit]

The first locally produced miniseries in Australia was Against the Wind, which aired in 1978.[55] Over one hundred miniseries were produced in Australia over the next decade.[56] Historical dramas were particularly popular with Australian audiences during this period. Between 1984 and 1987, twenty-seven out of a total of thirty-four Australian-made miniseries had historical themes.[57] Some notable examples included The Dismissal, Bodyline, Eureka Stockade, The Cowra Breakout, Vietnam, and Brides of Christ. The narratives of these miniseries often followed one or two fictionalized individuals in the context of actual historical events and situations.[58] Literary adaptations were also popular, with notable examples including A Town like Alice, A Fortunate Life, The Harp in the South, and Come In Spinner.

Although most Australian miniseries during this period were historically focused, there were occasional variants into genres such as contemporary action/adventure and romantic melodrama.[58] The 1983 miniseries Return to Eden was Australia's most successful miniseries ever, with over 300 million viewers around the world, and has been described as "the best Australian example of the melodramatic miniseries."[59][60]

The number of Australian-made miniseries declined in the 1990s, and many of those that were made had more of an "international" focus, often starring American or British actors in the leading roles and/or being filmed outside of Australia.[56] Some notable examples included The Last Frontier, Which Way Home, A Dangerous Life, Bangkok Hilton, and Dadah Is Death.

More recently, true crime docudrama miniseries have become popular, with notable examples including Blue Murder and the Underbelly anthology.

Popularity

[edit]

The eighteen-hour 1983 miniseries The Winds of War was a ratings success, with 140 million viewers for all or part of the miniseries, making it the most-watched miniseries up to that time.[61] Its 1988 sequel War and Remembrance won for best miniseries, special effects and single-camera production editing, and was considered by some critics the ultimate epic miniseries on the American television.[21] However, it also signalled the start of the format's decline, as the $105 million production was a major ratings flop; the advent of VCR and cable television options was responsible for the decrease of length and ratings of most miniseries that continued into the mid-1990s.[21] By 1996, the highest-rated miniseries of the winter season garnered a 19 rating, less than the rating average of 22 of that same season's top-rated regular series.[21]

In Egypt, the 1980s and 1990s was the golden age of television miniseries attracting millions of Egyptians. For example, The Family of Mr Shalash miniseries starring Salah Zulfikar was the highest rated at the time.[62]

The Emmy Award was taken three times by the British police procedural drama Prime Suspect. A highlight of the 1990s was an HBO production From the Earth to the Moon, telling the story of the landmark Apollo expeditions to the Moon during the 1960s and early 1970s.[citation needed]

In the 21st century the format made a comeback on cable television and became popular on streaming services. History, for example, has had some of its greatest successes with miniseries such as America: The Story of Us, Hatfields & McCoys and The Bible,[citation needed] Political Animals by USA Network was honored with a Critics' Choice Television Award for Most Exciting New Series award, while HBO's Big Little Lies (which was eventually renewed for a second season) won eight Emmy awards.[63]

To designate one-season shows that are not intended for being renewed for additional seasons, the broadcast and television industry came up with terms like "limited series" or "event series". These terms also apply to multi-season shows which feature rotating casts and storylines each season, such as American Horror Story, Fargo and True Detective. This makes the self-contained season longer than a miniseries, but shorter than the entire run of the multi-season series. This terminology became relevant for the purpose of categorization of programs for industry awards.[64]

Several television executives interviewed by The Hollywood Reporter stated that the term "miniseries" has negative connotations to the public, having become associated with melodrama-heavy works that were commonly produced under the format, while "limited series" or "event series" demand higher respect.[65] (Such was the cause of the parody miniseries The Spoils of Babylon, which lampooned many of the negative stereotypes of miniseries.)[66]

In the 21st century, two miniseries have had significant impact on pop culture, and are often named the two best shows ever made: Band of Brothers, released in 2001, and Chernobyl, released in 2019. When the final episode of Chernobyl aired, it was already the highest rated show in IMDb history.[67][68]

The mini-series as a format has become more popular than ever before.[9][69]

See also

[edit]

References

[edit]
  1. ^ Jump up to: a b c d "Miniseries". Museum of Broadcast Communication. Archived from the original on 7 July 2015. Retrieved 9 March 2015.
  2. ^ Halliwell, Leslie, and Peter Purser, Halliwell's Television Companion, London: Paladin, 1987
  3. ^ Cunningham, Stuart. "Textual Innovation in the Australian Historical Mini-series", chapter in Australian Television: Programs, Pleasures and Politics, Sidney: Allen and Unwin, 1989
  4. ^ Corry, John (31 January 1986). "Joan Collins In Sins, A Mini-Series". The New York Times. Retrieved 7 March 2015.
  5. ^ Scott, Tony (16 October 1992). "Review: NBC Movie of the Week Danielle Steel's Jewels". Variety. Retrieved 8 March 2015.
  6. ^ Jump up to: a b Wheen, Francis; Television: A History, London: Century Publishing, 1985
  7. ^ Albiniak, Paige (25 May 2015). "Rule Changes Open Gates To More Hopefuls". Broadcasting Cable. Retrieved 25 October 2021.
  8. ^ "Miniseries definition and meaning". Collins English Dictionary. Retrieved 25 October 2021.
  9. ^ Jump up to: a b Davies, Hannah J. (2 June 2020). "Less! Less! Less!: How the miniseries took over TV". The Guardian. Retrieved 25 October 2021.
  10. ^ Giddings, Robert; Selby, Keith. The Classic Serial on Television and Radio. p. 1.
  11. ^ Giddings, Robert; Selby, Keith. The Classic Serial on Television and Radio. p. 20.
  12. ^ The Forsyte Saga at PBS Masterpiece Theatre, URL accessed 12 October 2009
  13. ^ "The Forsyte Saga". televisionheaven.co.uk. Archived from the original on 9 July 2009.
  14. ^ Settel, Irving; Laas, William (1969). "A pictorial history of television" (PDF).
  15. ^ "For Whom the Bell Tolls (part 1)". 1959. Retrieved 30 August 2018.
  16. ^ "For Whom the Bell Tolls (part 2)". 1959. Retrieved 30 August 2018.
  17. ^ Frankenheimer, John (23 October 2017). "Playhouse 90: "For Whom the Bell Tolls"". Television Academy Interviews.
  18. ^ "Producing Playhouse 90: 'For Whom the Bell Tolls'". The Wisconsin Center for Film and Theater Research. Retrieved 30 August 2018.
  19. ^ "Playhouse 90 and the end of the Golden Age". The Wisconsin Center for Film and Theater Research. Retrieved 30 August 2018.
  20. ^ Burlingame, Jon (1996). TV's Biggest Hits. Schirmer Books. p. 267.
  21. ^ Jump up to: a b c d De Vito, John; Tropea, Frank (8 March 2010). Epic Television Miniseries: A Critical History. McFarland. ISBN 9780786457335.
  22. ^ Bennett, Mark (11 August 2007). "John Jakes' journey to New York Times bestseller list included boyhood years in Terre Haute". Tribune-Star.
  23. ^ Thompson, Bill (18 March 2002). "Bestselling novelist penning saga of fictional Charleston family". The Post and Courier. Excerpted at DePauw.edu. Retrieved 7 January 2010.
  24. ^ Jones, Mary Ellen (30 November 1996). "The People's Author: The Life of John Jakes". John Jakes: A Critical Companion. Greenwood Press. p. 3. ISBN 0-313-29530-1. Retrieved 7 January 2010.
  25. ^ Clemens, Jonathan; Tamamuro, Motoko (2003). The Dorama Encyclopedia: A Guide to Japanese TV Drama Since 1953. Asahi TV. p. XIII. ISBN 978-1-880656-81-5. Retrieved 22 September 2017.
  26. ^ Leo, John (12 April 1997). "Renzoku Ren'ai Dorama". the Conference on Japanese Popular Culture. Retrieved 22 September 2017.
  27. ^ Чосун Ильбо (8 января 2007 г.). «Корейский против нас мыл» . Чосун Ильбо. Архивировано из оригинала 9 января 2007 года . Получено 19 декабря 2011 года .
  28. ^ «Введение в Sageuks» . SAGEUK: корейские исторические драмы . Получено 1 марта 2016 года .
  29. ^ Jump up to: а беременный «Телевизионный фильм в СССР (на русском языке)» . Русский Число . Архивировано из оригинала 23 февраля 2017 года . Получено 22 сентября 2017 года .
  30. ^ "Vyzyvaem ogon na sebya (Calling for fire, danger close)" . imdb.com . Retrieved 22 September 2017 .
  31. ^ «Семнадцать мгновений весны» . imdb.com . 11 августа 1973 года . Получено 22 сентября 2017 года .
  32. ^ "Teni ischezayut v polden (The Shadows Disappear at Noon)" . imdb.com . 16 November 1971 . Retrieved 22 September 2017 .
  33. ^ "Длинное перерыва" . imdb.com . Получено 22 сентября 2017 года .
  34. ^ «Испытание» . imdb.com . 11 октября 1977 года . Получено 29 июня 2018 года .
  35. ^ "DNI Turbinykh" . imdb.com . Ноябрь 1976 . Получено 28 апреля 2019 года .
  36. ^ "12 Stulev" . imdb.com . 2 января 1977 года . Получено 28 апреля 2019 года .
  37. ^ "Otkrytaya kniga (Open Book)" . imdb.com . 8 January 1980 . Retrieved 22 September 2017 .
  38. ^ «Два Капитана (два капитана)» . imdb.com . 26 февраля 1976 года . Получено 22 сентября 2017 года .
  39. ^ «Бандицкий Питербург (преступник Санкт Петербург)» . imdb.com . Получено 22 сентября 2017 года .
  40. ^ «Питербургски Тайни (Тайны Санкта Петербурга)» . imdb.com . 12 апреля 1994 года . Получено 22 сентября 2017 года .
  41. ^ "Идиот" . imdb.com . 12 мая 2003 г. Получено 22 сентября 2017 года .
  42. ^ "Kazus Kukotskogo (The Case of Kukotskiy)" . imdb.com . Retrieved 22 September 2017 .
  43. ^ «Мастер и Маргарита» . imdb.com . 19 декабря 2005 г. Получено 22 сентября 2017 года .
  44. ^ «Доктор Живаго» . imdb.com . 10 мая 2006 г. Получено 27 июня 2018 года .
  45. ^ "Ottsy i deti" . imdb.com . 12 October 2008 . Retrieved 27 June 2018 .
  46. ^ «Жизнь и судьба» . imdb.com . 14 октября 2012 года . Получено 27 июня 2018 года .
  47. ^ "Куприн. Яма" . imdb.com . 2 июня 2014 года . Получено 22 сентября 2017 года .
  48. ^ "Kuprin. Vpotmakh" . imdb.com . 5 June 2014 . Retrieved 22 September 2017 .
  49. ^ "Куприн. Поединок" . imdb.com . 9 июня 2014 года . Получено 22 сентября 2017 года .
  50. ^ «Кровавая судьба (оригинальное название: Лампиао и Мария Бонита)» . IMDB . 26 апреля 1982 года . Получено 16 января 2018 года .
  51. ^ «Rede Globo будет повторно серией в конденсированном формате: Знай, что» . Adorocinema.com (на бразильском португальском). 29 декабря 2014 года . Получено 16 января 2018 года .
  52. ^ «Лампи и Мария Бонита - синопсис» (на бразильском португальском) . Получено 16 января 2018 года .
  53. ^ «Минисериал» (на бразильском португальском языке) . Получено 16 января 2018 года .
  54. ^ «Бразильская акварель (оригинальное название: Aquarela do Brasil)» . imdb.com . 22 августа 2000 . Получено 16 января 2018 года .
  55. ^ Каннингем, Стюарт (28 июля 2020 г.), «Текстовые инновации в австралийских исторических мини-сериях» , Австралийское телевидение , Routledge, с. 39–51, doi : 10.4324/9781003114949-4 , ISBN  978-1-003-11494-9 , S2CID   225356205 , получен 15 марта 2023 г.
  56. ^ Jump up to: а беременный Каннингем, Стюарт (1994). Современное австралийское телевидение . NSW University Press. ISBN  0-86840-397-0 Полем OCLC   986689762 .
  57. ^ Патерсон, Ричард Смит, Энтони (2005). Телевидение: международная история . Оксфордский Univ. Нажимать. ISBN  0-19-815928-5 Полем OCLC   255698381 . {{cite book}}: Cs1 maint: несколько имен: список авторов ( ссылка )
  58. ^ Jump up to: а беременный Моран, Альберт (28 июля 2020 года), «Три этапа австралийского телевидения» , Австралийское телевидение , Routledge, с. 1–14, doi : 10.4324/9781003114949-1 , ISBN  978-1-003-11494-9 , S2CID   225485835 , получен 15 марта 2023 г.
  59. ^ Меркадо, Эндрю (2006). Super Aussie Soaps: за кулисами самых любимых телешоу Австралии . Vision Australia Информационная библиотека служба. OCLC   1122566950 .
  60. ^ Хамфрис, Скотт (2023). Эпоха мелодраматической мини -серии: когда гламур правил по телевидению, 1980–1995 . Джефферсон, Северная Каролина: Макфарланд и Компания. п. 151. ISBN  9781476691626 .
  61. ^ Льюис, Дэн (16 февраля 1983 г.). « Ветры войны» берет рейтинги штурмом » . Запись . п. 53 ​Получено 26 декабря 2019 года - через Newspapers.com .
  62. ^ Киджамии. «15 вечных египетских сериалов, которые вы должны наблюдать снова и снова | Nilefm | Египет № 1 для хит -музыки» . nilefm.com . Получено 7 января 2022 года .
  63. ^ «Телевизионная академия: большая маленькая ложь» . Получено 22 сентября 2017 года .
  64. ^ Шнайдер, Майкл (9 марта 2015 г.). «Внутри новых правил Эмми». Телевидение . Стр. 8–9.
  65. ^ Лейси Роуз и Лесли Голдберг (28 февраля 2014 г.). « Герои , 24 : в чем разница между« мини -сериалом »,« ограниченным »или« событием »?» Полем Голливудский репортер . Получено 25 февраля 2015 года .
  66. ^ Локер, Мелисса (3 июня 2013 г.). «IFC« The Topilles of Babylon », чтобы показать Джессику Альбу, Уилл Феррелл, Тоби Магуайр, Кристен Вийг, Тим Роббинс и другие» . IFC ​Получено 3 июня 2013 года .
  67. ^ Spangler, Тодд (5 июня 2019 г.). «Chernobyl» HBO-теперь телешоу с самым высоким рейтингом на IMDB » . Разнообразие . Получено 22 апреля 2021 года .
  68. ^ Тасси, Пол. « Чернобил» заканчивает свой HBO Run как самый высокий рейтинг сериала в истории » . Форбс . Получено 22 апреля 2021 года .
  69. ^ «Восстание и рост мини-серии» . Австралийский центр движущегося изображения . 24 августа 2021 года . Получено 25 октября 2021 года .
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 1d89b5e101497a2c1d174b621ec085ff__1720710180
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/1d/ff/1d89b5e101497a2c1d174b621ec085ff.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Miniseries - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)