Jump to content

Список авиационных аэродромов American Expeditionary Force во Франции

Плакат по набору авиации, 1917–1918 гг.
См. Также: Организация воздушной службы американской экспедиционной силы

Когда Соединенные Штаты вступили в Первую мировую войну 6 апреля 1917 года, воздушная служба армии Соединенных Штатов существовала только как филиал сигнального корпуса и была известна под названием авиационного секции, сигнального корпуса США . Он состоял из 1120 человек, из которых 65 были офицерами . Армия не была готова к развертыванию авиационных сил в Европу, и стало необходимо подготовиться после того, как президент Вудро Уилсон объявил о войне. [ 1 ]

Aerial Gunnery and Armament School Newspaper Saint-Jean-de-Monts The Fly Paper - 18 November 1918
Locations of major Air Service, United States Army stations in France, 1918

В рамках накопления американских сил, авиационные подразделения были сформированы в аэро -эскадрильи, прежде всего, в Келли Филд , Сан -Антонио, штат Техас, с дополнительными подразделениями в Роквелл Филд , Сан -Диего, штат Калифорния. [ 1 ] После того, как он сформировался, и до их развертывания в Европу, Кэмп -Талиаферро , к северу от Форт -Уэрта, штат Техас , и несколько аэродромов недалеко от Торонто , Онтарио, Канада, использовались британским королевским летающим корпусом (RFC) для обучения полетов для новых аэро Полем Кэмп Хэнкок , недалеко от Августы, штат Джорджия , использовался для эскадрильи с авиационными механиками, а также для летной подготовки. [2]

When ordered to deploy, units departed though Garden City, New York, which was the primary port of embarkment. Units there were loaded onto transport ships for the trans-Atlantic crossing. Upon arrival in Europe, Liverpool, England, and Brest, France, were the primary ports of disembarkation, although other ports were also used. Some aero squadrons arriving in England received additional training from the Royal Flying Corps, and later the Royal Air Force (RAF) once it was established, and were then attached to British squadrons, deploying with them to France. Others received further training and were sent to Winchester, Hampshire, where they awaited their cross-channel transfer to France, using the port of Southampton.[1]

After deployment to France, Air Service Replacement Concentration Barracks in St. Maixent was the primary reception center for new aero squadrons assigned to the American Expeditionary Force (AEF). There, units were classified as pursuit, bombardment or as observation units. Once processed, units were sent to one of several Air Instructional Centers (AIC) where they received additional training, then/or to the First Corps Observation Group School on Amanty Aerodrome or to the First Pursuit Organization and Training Center on Villeneuve-les-Vertus Aerodrome.[1]

8th Aero Squadron (Observation), Saizerais Aerodrome, France, 11 November 1918

After assignment, the Air Service's deployed units operated from grass aerodromes, at first using airfields already built by the French "Aéronautique Militaire", then from new aerodromes purposely built for the American forces. The exact location of many of these aerodromes is no longer certain as many archives have since disappeared, and as the facilities were only temporary, most of the traces have long vanished through ploughing.[citation needed]

After the Armistice came into effect in November 1918, the wartime Air Service was demobilized. This process was completed within a year and the National Defense Act of 1920 then established the United States Army Air Service on a permanent basis, with several new units being formed. Later, some of the temporary wartime units were consolidated to retain the lineage and honors of their wartime service with the AEF.[citation needed]

Stations

[edit]

Below is a list of the barracks and aerodromes used by the American Expeditionary Force that were sent to France during World War I.[3] Most of the headquarters and command services used barracks or requisitioned properties not linked with flying grounds, yet some were installed on airfields as in Souilly, Saizerais or in Toul, where the "Gengoult" barracks had been built by the French "Aeronautique Militaire" on the northern edge of the Croix de Metz airfields (misspelt for "Gengault").[citation needed]

American sector

[edit]

Command and control

[edit]
Organized at: La Ferté-sous-Jouarre, Île-de-France, 10 August 1918
Moved to: Ligny-en-Barrois, Lorraine, 25 August 1918
Moved to: Souilly, Lorraine, 21 September – 11 November 1918
Organized at: Toul, Lorraine, 12 October – 11 November 1918
Organized at: Ligny-en-Barrois, Lorraine, 14 November 1918
Moved to: Longuyon, Lorraine, 22 November 1918
Moved to Germany.

Combat aerodromes

[edit]

Support aerodromes and depots

[edit]

Training schools

[edit]
Aviation Instruction Centers

* The 5th Aviation Instruction Center at Bron (now Lyon–Bron Airport) was located at the French Air Service Mechanics School. The first Americans were sent to the school in mid-September, 1917. The school was overcrowded and was lacking in proper quarters and mess facilities for the Americans. Also, a lack of English-speaking instructors led to the decision to withdraw the Americans from the school. Students were sent to the 3d AIC at Issodun, with the last departing on 4 December 1917.[9]

** The I Corps Aeronautical School was a temporary school, located at the French Air Service machine-gun training school at Gondrecourt-le-Château. About 225 men were sent to the school during March and April, 1918.[9]

British sector

[edit]

[2] [10] [11]

References

[edit]

Общественный достояние This article incorporates public domain material from the Air Force Historical Research Agency

  1. ^ Jump up to: a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z aa ab ac ad ae af ag ah ai aj ak al am an ao ap aq ar as at au av aw ax ay az "Gorrell's History of the American Expeditionary Forces Air Service, 1917–1919, National Archives, Washington, D.C."
  2. ^ Jump up to: a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w Reference for Geographic coordinates of Aerodromes
  3. ^ "United States Air Service – USAS". usaww1.com.
  4. ^ With Second Army Air Service from 11 December ?
  5. ^ An airfield was briefly used in 1915 by the French Air Service at the "ferme de Vaudoncourt" in the same area
  6. ^ До ранее создавалась группа наблюдения за V -корпусом
  7. ^ Поскольку там нет известной строительной эскадрильи, она может быть лишь временной остановкой земной части эскадрильи на пути от Chaumont-Hill 402 до аэродрома Croix-De-Metz , в самые последние дни войны. ..
  8. ^ Впервые аэродром был установлен ближе к Маулану в сентябре 1914 года французским военным военнослужащим в «Le Petit Maulan», но вскоре будет брошен после того, как его разбит шторм; Французская эскадрилья провела некоторое время в «Маулане» в 1917 и 1918 годах, но сегодня трудно понять, было ли это на бывшем месте или уже на аэродроме, позже использовавшейся Американской авиационной службой
  9. ^ Jump up to: а беременный Национальные архивы США, История Американских экспедиционных сил Горрелла, авиационная служба серии J, Том 10 Истории 5-го (брон) и 6-й (PAU) Центры обучения авиации, Центр обучения Cazaux, Авиационная школа Святого Иоанна-де-Монты , 1-5-й школы воздушных наблюдений, школы аэронавтики I и II II II, а также отряды в школе кандидатов в артиллерию, а также французские, английские и итальянские авиационные школы через http://www.fold3.com
  10. ^ Maurer, Maurer (1978), авиационная служба США в Первой мировой войне, Управление истории ВВС, штаб -квартира ВВС США.
  11. ^ Маурер, Маурер, изд. (1982) [1969]. Боевые эскадрильи ВВС, Вторая мировая война (PDF) (переиздание изд.). Вашингтон, округ Колумбия: Управление истории ВВС. ISBN  0-405-12194-6 Полем LCCN   70605402 . OCLC   72556 .
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 2373a002e1173d2001cd8a10901c9027__1726407060
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/23/27/2373a002e1173d2001cd8a10901c9027.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
List of Air Service American Expeditionary Force aerodromes in France - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)