Jump to content

Энергетические бренды

(Перенаправлено из витаминной воды )
Энергетические бренды
Тип компании Дочерняя компания
Промышленность Производство напитков и розлив
Основан Май 1996 ; 28 лет назад ( 1996-05 )
Основатели Дж. Дариус Бикофф
Майк Реполе
Судьба Приобретенный
Преемник Компания Coca-Cola
Штаб -квартира ,
Количество мест
37
Ключевые люди
Майк Реполе , президент
Майк Венути, финансовый директор
Кэрол Доллард, COO
Рохан Оза, CMO
Продукция Витаминная вода
Умная вода
Vitaminwater10
Витаминтерзера
RevenueUS$350 million (2006)
Number of employees
750
ParentThe Coca-Cola Company
Websitedrinksmartwater.com

Energy Brands , также занимаясь бизнесом как Glacéau , является частной дочерней компанией компании Coca-Cola, базирующейся в Уайтстоуне , Квинс, Нью-Йорк , которая производит и распространяет различные линии напитков, продаваемых в виде расширенной воды . Основанная в мае 1996 года Дж. Дариусом Бикоффа с электролитом , расширенной линией воды под названием Smartwater , энергетические бренды первоначально распространяли свою продукцию в магазинах для здоровья и независимых розничных продавцов в районе Нью -Йорка. Добавление фруктовой воды и витамин воды в свою линию в 1998 и 2000 годах, соответственно, компания расширилась до общенационального распределения в начале 2000 -х годов.

К 2002 году линия вод Glacéau стала самым продаваемым брендом Water Companced в Соединенных Штатах, причем витаминная вода компании является его самым продаваемым продуктом. В 2006 году компания получила доход 350 миллионов долларов США. Затем компания начала свое глобальное расширение, запустив свою продукцию в Великобритании и Австралии в 2008 году, Франции в 2009 году и Аргентине в 2011 году.

Energy Brands принадлежит в основном Bikoff, сотрудниками и небольшими инвесторами. Рэппер 50 Cent получил меньшинство компании в рамках сделки с одобрением в компании. Тридцать процентов капитала были проданы LVMH в 2000 -х годах, что, в свою очередь, продала эти акции. Акции в конечном итоге были проданы в Индийскую группу Tata в августе 2006 года, которая владела акциями до мая 2007 года, когда компания Coca-Cola приобрела компанию в качестве независимой дочерней компании, оставив свои фактические операции с существующим руководством, включая Bikoff.

History

[edit]

J. Darius Bikoff, a self-proclaimed health nut born on September 21, 1961, first conceived of the idea of vitamin-enhanced water in 1996. According to him, he was feeling "run down" and concerned he was catching a cold, so he took some Vitamin C and drank some mineral water. As he consumed the items, he started thinking about the idea of having them together instead of having to take them separately.[1][2] He founded Energy Brands in May 1996 using his personal savings and contracting with an aquifer in Connecticut for the base water used.[2] The individual products carried the Glacéau name, with the company's first product being Glacéau Smartwater.[3]

Reflecting on the company's early history, Bikoff notes that it was "very tough" as he struggled with founding the company having no actual experience in beverage manufacturing, beyond working in an aluminum fabrication factory.[1][3] While launching his company, he was also having to deal with personal struggles including a divorce and having to file for bankruptcy.[1] He started by personally introducing Smartwater to smaller independent natural food stores around New York, moving to a statewide launch when the product became successful. He used this same basic method, adding in "mom-and-pop stores", for the launches of Fruitwater and Vitaminwater in 1998 and 2000, respectively.[3] By 2001, the company's drinks were sold in over 4,000 retail stores in the New York area.[2] According to Bikoff, this enabled his products to go unnoticed by the large beverage makers until the product was firmly established, when he could then cultivate relationships with various independent distributors, opening the way for nationwide distribution.[3]

Bikoff eventually allowed LVMH to buy a 30% equity share in the company. LVMH later sold the stake to another investor, who in turn sold it again.[1] The shares ended up in the hands of India-based Tata Group in August 2006, which paid $677 million for the 30% equity, seeking to expand its American business interests.[4]

Acquisition by Coca-Cola

[edit]

On May 25, 2007, the company was acquired by The Coca-Cola Company for $4.1 billion in cash.[5]

$1.2 billion of the sales went to the Tata Group for its 30% minority ownership, which Tata agreed to sell.[6][7] Under the purchase agreement, Energy Brands remains nearly autonomous as a subsidiary of Coca-Cola, with Coca-Cola primarily operating with a hands-off method, leaving Bikoff and Energy Brands principal operating officers in charge. In discussing the role of Coca-Cola, Bikoff states: "We run independently, we have our own offices. If Coca-Cola don't call me, I don't call them."[1]

Energy Brands began launching its products in the United Kingdom and Australia in 2008, with France following in 2009 and Argentina in 2011. The company eventually plans to expand to Canada and Mexico.[1]

[edit]

On April 5, 2006, Energy Brands filed a lawsuit against PepsiCo in the U.S. District Court in Manhattan alleging that PepsiCo's SoBe "Life Water" packages infringed its trade dress for similar drinks.[8] In the subsequent settlement Pepsi agreed to change its packaging.[9][10]

On January 14, 2009, the Center for Science in the Public Interest filed a class-action lawsuit against Energy Brands' parent company in the Northern District of California Court. The suit alleges that the marketing of the drink as a "healthful alternative" to soda is deceptive and in violation of Food and Drug Administration guidelines. The consumer group states that "according to CSPI nutritionists, the 33 grams of sugar in each bottle of Vitaminwater do more to promote obesity, diabetes and other health problems than the vitamins in the drinks do to perform the advertised benefits listed on the bottles". Coca-Cola dismissed the allegations as "ridiculous," on the grounds that "no consumer could reasonably be misled into thinking Vitaminwater was a healthy beverage" and an attempt by the group to increase its readership.[11][12]

In 2011, the Judicial Panel on Multidistrict Litigation ordered the coordination of different lawsuits against Coca-Cola Co. that alleged it misled the public about the nutritional benefits of Vitaminwater.[13]

Business model

[edit]

Financials

[edit]

As a privately owned company, Energy Brands has never been required to release information about its sales figures or other financial information. Bikoff himself never stated what percentage of the company he owned before it was sold. Forbes magazine once reported that he owned only 25% of the company, but in an interview with The Times, he denied this stating: "Did anyone say I had less than 50%? Look, I maintained control of the company and I maintain it today. But I don’t talk about my share as every story becomes one about personal wealth."[1] In 2006, the company was reported to have an annual sales revenue of $350 million.[1][3]

Before the sale to Coca-Cola, 70% shares of the company were held by company employees and smaller investors, with 30% held by the Tata Group.[1] In October 2004, rapper Curtis Jackson—known as 50 Cent—was given a minority share in the company in exchange for becoming a spokesperson after learning that he was a fan of the beverage. The health-conscious Jackson noted that he first learned of the product while at a gym in Los Angeles, and stated that "they do such a good job making water taste good." After becoming a shareholder and endorser, Jackson worked with the company to create a new grape-flavored "Formula 50" variant of Vitaminwater and mentioned the drinks in various songs and interviews. It's unknown how much Jackson made from the purchase of his shares by Coca-Cola, with estimates in the financial press mainly in the $100 – 400million range. Though he no longer has an equity stake in the company, Jackson continues to act as a spokesperson for Vitaminwater, enthusiastically supporting the product, including singing about it at the BET Awards and expressing his excitement over the company's continuing to allow his input on products.[14]

Products

[edit]

Energy Brands' first product was Glacéau Smartwater, vapor-distilled water with added electrolytes, which was released at the company's launch in 1996.[2][3] Glaceau Fruitwater, adding zero-calorie fruit flavors to the core Smartwater, followed in 1998. In 2000, Vitaminwater was launched, adding vitamins and natural flavors with Smartwater.[2][3] Designed to "fill the gap" between soft drinks and water for people who knew they should be drinking more water but weren't, Vitaminwater was targeted primarily at adults. With fewer calories than soda, the company states that the drink both hydrates consumers and provides nutrients they are likely to be missing.[1]

In 2002, Energy Brands' Glacéau drinks were the top-selling brand of enhanced water.[15] Vitaminwater is considered its most successful of the four products.[2][3] On April 2, 2009, Glacéau Vitaminwater introduced a new line for the weight-conscious market called Vitaminwater10 that has 10 calories per eight-ounce serving,[16] and later Vitaminwater Zero, a calorie-free drink, down from the older line that serves 50 kilocalories. Both drinks include Truvia as a sweetener.[17] Vitaminwater Zero also used Erythritol until March 2023, when two new flavors, coconut lime and raspberry dark chocolate, were announced along with a change to stevia and monk fruit as sweeteners.[18] In September 2010, a rebranded version of the 10 calorie drink was introduced to the Canadian market, although Vitaminwater Zero is still exclusively a US product.

vitaminwater

[edit]

Six different flavors of vitaminwater
vitaminwater and Burn

vitaminwater is a mineral water product distributed by Energy Brands, introduced in 2000. Some ingredients are added according to the flavor and intended purpose of the drink.

Misleading advertising

[edit]

In 2008, the Australian consumer organisation Choice gave one of its annual 'Shonky' awards to vitaminwater, saying that, despite the claim that the drinks were healthy, "one bottle contains about a third of the recommended daily sugar intake for an average adult woman ... and none contains more than 1% fruit juice". Choice also noted that the label on one flavour blatantly mocked food regulations designed to protect consumers by stating, "We are prohibited from making exaggerated claims about the potency of the nutrients in this bottle", before making exaggerated claims about the potency of the nutrients in the bottle.[19]

In 2009, brand owner The Coca-Cola Company was sued by the Center for Science in the Public Interest. The suit alleged that the marketing of the drink as a "healthful alternative" to soda is deceptive and in violation of Food and Drug Administration guidelines. The consumer group stated that "according to CSPI nutritionists, the 33 grams of sugar in each bottle of Vitaminwater do more to promote obesity, diabetes and other health problems than the vitamins in the drinks do to perform the advertised benefits listed on the bottles". Coca-Cola criticized the suit as "ridiculous" because "no consumer could reasonably be misled into thinking Vitaminwater was a healthy beverage" and that the suit was an attempt by the group to increase its readership.[20][12] In 2013, a federal judge ruled that the lawsuit could move forward as a class-action lawsuit.[21]

In January 2011, the United Kingdom's Advertising Standards Authority (ASA) ruled that an advertisement that claimed vitaminwater was "nutritious" was misleading due to the high sugar content (23 g per 500 ml) of the drink. The ruling banning the advertisement stated: "Because Vitamin water contained about a quarter of a consumer's GDA (guideline daily amount) for sugar as well as the added vitamins, we considered that the description of Vitamin water as 'nutritious' was misleading".[22]

Flavors

[edit]
Label Flavor Vitamins and other additives
Breeze-E strawberry watermelon C, B5, B6, B12
Revive fruit punch B, C, potassium
Power-C dragonfruit C, taurine
Energy tropical citrus B, guarana, C, electrolytes, caffeine
Focus kiwi-strawberry C, B5, B6, B12
Squeezed lemonade B, C, E, zinc, calcium
XXX acai-blueberry pomegranate vitamin B, C, triple antioxidants
Essential orange-orange C, calcium
"Vital-T lemon tea C + E
Refresh tropical mango E, B5, B6, B12, electrolytes, C
Go-Go (Zero) mixed berry E, ribose
Rise (Zero) orange B3, B5, B6, B12, C, electrolytes
Squeezed (Zero) lemonade "8 key nutrients from a – zinc"
XXX (Zero) acai-blueberry pomegranate antioxidants
Shine (Zero) strawberry lemonade B5, B6, B12, C, electrolytes
Reset (Zero) pineapple coconut B5, B6, B12, C, electrolytes, potassium
Focus (Zero) kiwi-strawberry C, B5, B6, B12
Revive (Zero) fruit punch B, C, potassium
Power-C (Zero) dragonfruit C, B5, B6, B12, zinc, chromium, taurine
Ice (Zero) cool blueberry lavender C, B3, B5, B6, B12, iron, chamomile, l-theanine
Gutsy (Zero) watermelon peach B3, B5, B6, B12,
  • 1st generation: Revive, Power-C, Energy, Focus, Essential
  • 2nd generation: Defense, Formula 50, B-Relaxed, XXX, Multi-V
  • 3rd generation: Balance, Endurance, Vital-T, Rescue, Charge
  • 4th generation: Dwnld, Tranquilo, Connect, Spark, Stur-D

Discontinued flavors

[edit]
  • Balance - cran-grapefruit
  • B-Relaxed – jackfruit-guava
  • Defense – raspberry-apple
  • Drive – blood-orange mixed-berry
  • Endurance – peach-mango
  • Fire - spicy watermelon
  • Formula 50 – grape
  • Glow - strawberry-guanabana
  • Perform – lemon-lime
  • Power-C – acerola
  • Rescue - green tea
  • Spark - grape-blueberry
  • Stress-B – lemon-lime
  • Stur-D - blue agave-passionfruit-citrus
  • Tranquilo – tamarind-pineapple

Smartwater

[edit]

Smartwater is vapor-distilled water with electrolytes added for taste. It was introduced in 1996 as Ice Mountain Spring Water and was renamed Smartwater in 1998.[23] It is available in 600 mL, 700 mL, 850 mL, 1 L, 1.5 L, and 20 oz bottles.

Jennifer Aniston was the spokesperson of the brand from 2007 to 2020, being succeeded by Gal Gadot. In June 2022, Zendaya was announced as the new ambassador, replacing Gadot [24][25][26]

vitaminenergy

[edit]

vitaminenergy is an energy drink which consists of many of the same ingredients as vitaminwater, such as crystalline fructose (a sugar), electrolytes, natural flavors, and vitamins (Vitamin B3, B5, B6, B12, and C) along with natural caffeine and ribose. Specific ingredients are added according to the flavor of the drink. Either 16 oz, 200 calories and 150 mg caffeine per can, or 2 oz, no calories. The vitaminenergy website does not show ingredients or amount of caffeine for the 'shot' product.

Flavors

[edit]
  • Dragonfruit
  • Tropical Citrus
  • Fruit Punch

fruitwater

[edit]

fruitwater was a less sweetened, sparkling version of Vitaminwater[27] drink that was sold from 2013 to 2015. It consisted of the same ingredients only with a light fruit flavor and less crystalline fructose. Aside from “natural flavor,” fruitwater does not contain any actual fruit juice.[28][29] Ingredients include Guarana seed, which has twice as much caffeine as coffee. Coca-Cola discontinued the drink in 2015 due to poor sales.

Flavors

[edit]

References

[edit]
  1. ^ Jump up to: a b c d e f g h i j Davidson, Andrew (May 28, 2008). "Coke's water man J Darius Bikoff gushes forth". The Times. London: Times Newspapers. Retrieved 2009-01-16.
  2. ^ Jump up to: a b c d e f Dillon, Nancy (April 23, 2001). "High-Energy Formula for Successful Biz". New York Daily News. Archived from the original on July 21, 2009. Retrieved January 17, 2009.
  3. ^ Jump up to: a b c d e f g h Mello, Sheila; Wayne Mackey; Ronald Lasser; Richard Tait (2006). Value Innovation Portfolio Management. J. Ross Publishing. p. 186. ISBN 1-932159-57-6.
  4. ^ "Tata taps into US bottled water". BBC News. August 23, 2006. Archived from the original on March 23, 2009. Retrieved January 16, 2009.
  5. ^ "The Coca-Cola Company to Acquire Glaceau, Maker of Vitaminwater, for $4.1 Billion". 25 May 2007. Archived from the original on May 27, 2007. Retrieved 2022-03-13.
  6. ^ Borchardt, Debra (May 29, 2007). "Coke Deal Was Pricey But Right". TheStreet. Retrieved March 13, 2022.
  7. ^ "Tata Tea makes $523-m profit with Glaceau sale". Hindustan Times. May 26, 2007. Retrieved March 13, 2022.
  8. ^ «Шнайдер Ротман ИС Юридическая группа» (PDF) . Nutrisuplaw.com . 16 мая 2015 года. Архивировано из оригинала (PDF) 27 октября 2012 года . Получено 20 ноября 2015 года .
  9. ^ «Судья, скептически говоря о мотивах Пепси, побуждает менять смену в жизненном водном костюме» . Bevnet . 3 мая 2006 г. Получено 20 ноября 2015 года .
  10. ^ «Жизненная упаковка воды, чтобы измениться» . Bevnet . 5 мая 2006 г. Получено 20 ноября 2015 года .
  11. ^ Геллер, Мартинн; Richwine, Лиза (15 января 2009 г.). «Американская группа предъявляет иск Coke за претензии по здоровью витамин воды» . Рейтер . Получено 20 мая 2009 г.
  12. ^ Jump up to: а беременный Роббинс, Джон (5 августа 2010 г.). «Темная сторона витамин воды» . Huffpost . Получено 13 марта 2022 года .
  13. ^ Панель создает витаминную воду MDL MASSTORTDEFENSE. 14 февраля 2011 года. Получено 1 июля 2013 года.
  14. ^ Говард, Тереза ​​(29 июля 2007 г.). «50 Cent, Glaceau Forge Unique Bond» . USA сегодня . Получено 17 января 2009 года .
  15. ^ Томпсон, Артур А; Джон Гэмбл; AJ Strickland (2004). «Случай 5: Конкуренция в бутилированной водной промышленности». Стратегия: Победа на рынке: основные концепции, аналитические инструменты, случаи . Tsinghua University Press, McGraw Hill . п. C-11. ISBN  7-302-09335-0 .
  16. ^ Эллиотт, Стюарт (31 марта 2009 г.). «С юмором Glacéau Vitaminwater представляет новый низкокалорийный напиток» . New York Times . Получено 5 апреля 2009 года .
  17. ^ «Заместитель сахара Truvia Natural Calorie Sweetner заменителя сахара теперь доступен в ложке упаковки» (PDF) (пресс-релиз). Трувия . 25 мая 2010 г. Архивировано из оригинала (PDF) 17 июля 2011 года . Получено 31 мая 2010 года .
  18. ^ «Vitaminwater вводит два новых вкуса и инновационную переформулирование линейки с нулевым сахаром» . Компания Coca-Cola . 2023-03-07 . Получено 2024-01-10 .
  19. ^ «Глако витаминная вода» . Выбор . Получено 13 августа 2015 года .
  20. ^ Геллер, Мартинн; Richwine, Лиза (15 января 2009 г.). «Американская группа предъявляет иск Coke за претензии по здоровью витамин воды» . Рейтер . Получено 20 мая 2009 г.
  21. ^ «Испытание на витаминную воду по поводу претензий в области здравоохранения приступило к классовым действиям» . CBS News . 19 июля 2013 г. Получено 13 марта 2022 года .
  22. ^ «Реклама для кока-колы витаминной воды« введена в заблуждение » . BBC News . 19 января 2011 года . Получено 20 ноября 2015 года .
  23. ^ «Бренды и продукты» .
  24. ^ Сильверман, Стивен М. (1 июня 2007 г.). «Последняя роль Дженнифер Энистон: бутылочная водяная пьеса» . People.com . Получено 28 января 2018 года .
  25. ^ «Smartwater® и Дженнифер Энистон продолжают двигаться вперед в новой рекламной кампании» . Coca-colacompany.com . Компания Coca-Cola. 13 апреля 2017 года . Получено 13 марта 2022 года .
  26. ^ Schwedel, Хизер (17 августа 2017 г.). «Я не могу прекратить теоретизировать заговор о голосе Дженнифер Энистон в этой рекламе Smartwater» . Сланец . Получено 13 марта 2022 года . Дженнифер Энистон была неотъемлемой частью семьи Smartwater в течение почти 10 лет [по состоянию на август 2017 года].
  27. ^ "Зачем блеск?" Полем Глако . Получено 29 мая 2013 года .
  28. ^ Associated Press . Coca-Cola, чтобы представить «Fruitwater» в следующем месяце. CBS Атланта. URL: http://atlanta.cbslocal.com/2013/03/19/coca-cola-to-unveil-fruitwater-next-month/ . Доступ: 2013-04-18. (Архивировано Archive.Today ― Page 1 \ Page 2 )
  29. ^ Кейт Симонс. Далее от кока-колы: без фруктов «фруктовая вода». Newser. https://www.newser.com/story/164750/next-from-coke-fruit-less-fruitwater.html . Доступ: 2013-04-18. Архив https://archive.today/20131127145656/http://www.newser.com/story/164750/next-from-coke-fruit-less-fruitwater.html
  30. ^ "Черная малиновая аромат" . Плодовая вода . Архивировано из оригинала 14 июня 2013 года . Получено 13 марта 2022 года .
  31. ^ "Клубничный киви аромат" . Плодовая вода . Архивировано с оригинала 15 июня 2013 года . Получено 13 марта 2022 года .
  32. ^ «Аромат лимонной лайма» . Плодовая вода . Архивировано с оригинала 15 июня 2013 года . Получено 13 марта 2022 года .
  33. ^ "Оранжевый аромат манго" . Плодовая вода . Архивировано из оригинала 14 июня 2013 года . Получено 13 марта 2022 года .
  34. ^ «Арбуз пунш -аромат» . Плодовая вода . Архивировано с оригинала 13 июня 2013 года . Получено 13 марта 2022 года .
[ редактировать ]
Arc.Ask3.Ru: конец переведенного документа.
Arc.Ask3.Ru
Номер скриншота №: 6cf7f7852dfb46dd9f1eb3f660eb56f1__1724253000
URL1:https://arc.ask3.ru/arc/aa/6c/f1/6cf7f7852dfb46dd9f1eb3f660eb56f1.html
Заголовок, (Title) документа по адресу, URL1:
Energy Brands - Wikipedia
Данный printscreen веб страницы (снимок веб страницы, скриншот веб страницы), визуально-программная копия документа расположенного по адресу URL1 и сохраненная в файл, имеет: квалифицированную, усовершенствованную (подтверждены: метки времени, валидность сертификата), открепленную ЭЦП (приложена к данному файлу), что может быть использовано для подтверждения содержания и факта существования документа в этот момент времени. Права на данный скриншот принадлежат администрации Ask3.ru, использование в качестве доказательства только с письменного разрешения правообладателя скриншота. Администрация Ask3.ru не несет ответственности за информацию размещенную на данном скриншоте. Права на прочие зарегистрированные элементы любого права, изображенные на снимках принадлежат их владельцам. Качество перевода предоставляется как есть. Любые претензии, иски не могут быть предъявлены. Если вы не согласны с любым пунктом перечисленным выше, вы не можете использовать данный сайт и информация размещенную на нем (сайте/странице), немедленно покиньте данный сайт. В случае нарушения любого пункта перечисленного выше, штраф 55! (Пятьдесят пять факториал, Денежную единицу (имеющую самостоятельную стоимость) можете выбрать самостоятельно, выплаичвается товарами в течение 7 дней с момента нарушения.)