Влажная станция
Влажная станция Станция Умеда | |
---|---|
Общая информация | |
Расположение | Мы Уорд , город Осака , префектура Осаки Япония |
Управляется | |
Соединения | ![]() |
Станция UMEDA ( 梅田駅 , Umeda-Eki ) -главная железнодорожная станция в Кита-ку в северном коммерческом центре Осаки , Япония. Это самая оживленная станция в Западной Японии, где в 2005 году ежедневно обслуживает 2 343 727 пассажиров. [ Цитация необходима ] [ нужно разъяснения ]
Станция UMEDA обслуживается следующими железными дорогами:
- Железная дорога Ханкию ( Линия Кёбе , Линия Кёто , Линия Такаразука ) - Станция Осака -Амеда
- Электрическая железная дорога Hansshin ( главная линия ) - станция Осака Умеда
- Metro Osaka ( Line Midōsuji , номер станции: M16)
Терминал грузовой грузовой железнодорожной компании (JR Freight) (JR Freight) (грузовая филиал Umeda of Tōkaidō Main Line ), закрытая в 2013 году, также называлась Umeda. Части этой линии были перемещены под землей в 2023 году.
Близлежащие станции ōsaka ( Jr West ), Kitashinchi (Jr West Tōzai Line ), Nishi-Umeda Osaka Subway ( линия yotsubashi , Y11) и Higashi-Umeda (Lebine Osaka Subway Tanimachi , T20) находятся в нескольких минутах ходьбы и соединены большим комплексом. подземных торговых центров.
Умеда является 4 -м в списке из 50 самых загруженных железнодорожных станций в мире со средним числом 2,3 миллиона человек, использующих станцию каждый день в 2024 году. [ 1 ] [ 2 ]
Ганшин Железная дорога
[ редактировать ]Станция Осака-Амеда Станция Осака Умеда | |||||
---|---|---|---|---|---|
Железнодорожный вокзал Ханшин | |||||
![]() | |||||
Общая информация | |||||
Расположение | Маркетинг, системы, цели , цели. Япония | ||||
Координаты | ° . с | ||||
Управляется | Ханшин Электрическая железная дорога | ||||
Линия (S) | ГАНШИН ГЛАВНАЯ ЛИНИЯ | ||||
Другая информация | |||||
Код станции | HS 01 | ||||
История | |||||
Открыл | 1906 | ||||
|
Подземный терминал UMMEDA Electric Railway Hanshin (официально станция Осака-Амеда , но обычно называемая станцией Hansshin Osaka-Umeda ) расположена к югу от станции Асака, рядом с подземным универмагом Ханшина. Станция Ханшина впервые открылась 21 декабря 1906 года в качестве станции на земле и переехала в нынешнее подземное местоположение 21 марта 1939 года.
Макет
[ редактировать ]На втором подвале есть пять заливных платформ и четыре трека. В первом подвале есть ворота восточных билетов на втором подвале и центральных билетных воротах и Западные билеты.
1 | (Не используется в час без применения) ■ ■ Ограниченные экспресс -поезда (для Кобе и Химэджи) |
---|---|
2 | ■ ■ Ограниченные экспресс -поезда (для Кобе и Химэджи) |
3 | ■ Экспресс -поезда ■ Утренние экспресс -поезда ■ Ограниченный экспресс -поезд, отправляющийся в Химеджи в 6:25 (будние дни) |
4 | ■ Местные поезда |
Соседние станции Ханшан Осака-Амеда
[ редактировать ]« | Услуга | » | ||
---|---|---|---|---|
Главная линия (HS 01) | ||||
Термин | Местный (нормальный, каждый день) | Фукусима (HS 02) | ||
Термин | Morning Express (Section Express, на недели) | Фукусима (HS 02) | ||
Термин | Экспресс (Экспресс, каждый день) | Noda (HS 03) | ||
Термин | Limited Express (Direct Express, Express, каждый день) | Амагашики (HS 09) | ||
Термин | Morning Limited Express завершается в UMEDA (Section Express, на недели) | Noda (HS 03) |
-
Восточный выход
-
Западный выход
-
Вход в универмаг
-
Платформа 1
-
Платформа 2
-
Платформа высадки строки 2 и 3
-
Платформа 3 и 4
-
Line 4 drop-off platform
Hankyu Railway
[edit]Osaka-umeda Station 大阪梅田駅 | |
---|---|
Hankyu Railway station | |
Platforms of Hankyu Umeda Station | |
General information | |
Location | 1-2, Shibata Itchōme, Kita-ku, Osaka, Osaka Prefecture Japan |
Coordinates | 34°42′19.85″N 135°29′53.92″E / 34.7055139°N 135.4983111°E |
Operated by | Hankyu Corporation |
Line(s) | |
Other information | |
Station code | HK-01 |
History | |
Opened | 1910 |
The Umeda terminal of Hankyu Railway (officially Osaka-umeda Station, but commonly called Hankyu Osaka-umeda Station) is located northeast of Ōsaka Station.
The station first opened on March 10, 1910, as a ground-level station. The original location of the station was southeast of Ōsaka Station and the Hankyu (then Minoo-Arima Electric Tramway) tracks crossed the Tōkaidō Main Line by an overpass. The station was elevated on July 5, 1926.
When Osaka Station was elevated in 1934, Hankyu's elevated tracks were forced to be removed and new Umeda Station was built to handle new ground-level tracks. The switching of tracks were carried out on June 1, 1934. This station facility was used until November 28, 1971, when the move of station to the present location was completed. This move was because of a sharp increase of transit, which forced Hankyu to operate 8-car trains. The existence of JNR tracks on the northern end of the 1934 station prevented the expansion of the station so that the station could not handle long trains.
After the opening of the current huge elevated station, spaces around and beneath the station, as well as the site of former station, were extensively redeveloped. One of the symbols of the commercial complex surrounding the station is the BIG MAN video screen above the Kinokuniya bookshop, common and necessary places to meet in this bustling railway station.
The Hankyu Department Store, built next to the station in 1929, was a pioneer of the successful business model of department stores run by urban railway companies in Japan. The store is still in business at the original location even after the move of the station (as of 2007, the reconstruction of the store building is in progress).
Station numbering was introduced to all Hankyu stations on 21 December 2013 with this station being designated as station number HK-01.[3]
Layout
[edit]There are ten bay platforms serving nine tracks on the third floor. There are south ticket gates on the third floor and center ticket gates and on Chayamachi ticket gates on the second floor.
1 | ■limited express trains ■local trains |
---|---|
2 | ■local trains (non rush-hour) ■commuter limited express trains (in the morning and the evening on weekdays) ■Semi Limited express trains (in the morning and the evening) |
3 | ■semi-express trains ■local trains (partly in the morning on weekdays) ■rapid limited express A trains "Kyo-Train" (on the weekend and holidays) ■rapid limited express trains "Kyo-Train Garaku" (on the weekend and holidays) |
4 | ■express trains (every day) ■local trains (weekday morning rush hours only) ■limited express trains for Nissei-Chuo (weekday evening rush hours only) |
---|---|
5 | ■local trains (every day) ■express trains (weekday rush hours only) |
6 | ■local trains (weekday rush hours only) |
7 | ■local trains |
---|---|
8 | ■limited express trains (non-rush hour) ■express trains (in the morning on weekdays) ■commuter express trains (from the evening until night on weekdays) ■local trains (every early morning and every night) |
9 | ■limited express trains ■commuter limited express trains ■Semi limited express trains ■express trains ■local trains (every early morning and every night) |
Adjacent stations of Hankyu Osaka-umeda
[edit]« | Service | » | ||
---|---|---|---|---|
Kobe Main Line | ||||
Terminus | Local | Nakatsu (HK-02) | ||
Terminus | Semi-Express (terminating only) | Jūsō (HK-03) | ||
Terminus | Express Commuter Express |
Jūsō (HK-03) | ||
Terminus | Limited Express Commuter Limited Express Semi Limited Express |
Jūsō (HK-03) | ||
Takarazuka Main Line | ||||
Terminus | Local | Nakatsu (HK-02) | ||
Terminus | Semi-Express (terminating only) | Nakatsu (HK-02) | ||
Terminus | Express | Jūsō (HK-03) | ||
Terminus | Commuter Limited Express (terminating only) | Jūsō (HK-03) | ||
Terminus | Limited (Nissei Express) Express | Jūsō (HK-03) | ||
Kyoto Main Line | ||||
Terminus | Local | Jūsō (HK-03) | ||
Terminus | Semi-Express | Jūsō (HK-03) | ||
Terminus | Express | Jūsō (HK-03) | ||
Terminus | Limited Express Commuter Limited Express Semi Limited Express Rapid Limited Express "Kyo-Train Garaku", "Sagano" |
Jūsō (HK-03) |
Osaka Metro
[edit] M 16 Umeda Station 梅田駅 | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() | |||||||||||
![]() Station mezzanine | |||||||||||
General information | |||||||||||
Location | 8-6, Kakudachō, Kita-ku, Osaka, Osaka Prefecture Japan | ||||||||||
Coordinates | 34°42′10.22″N 135°29′51.89″E / 34.7028389°N 135.4977472°E | ||||||||||
Operated by | ![]() | ||||||||||
Line(s) | ![]() | ||||||||||
Platforms | 1 island platform | ||||||||||
Tracks | 2 | ||||||||||
Other information | |||||||||||
Station code | M 16 | ||||||||||
History | |||||||||||
Opened | May 20, 1933 (temporary station) October 6, 1935 (permanent station) | ||||||||||
Closed | October 5, 1935 (temporary station) | ||||||||||
Rebuilt | 1989 | ||||||||||
Passengers | |||||||||||
FY2016 | 431,007 daily[4] | ||||||||||
Services | |||||||||||
|
Umeda is the transferring point of three lines of the metro: the Midōsuji Line, the Tanimachi Line and the Yotsubashi Line. Among them, only the Midōsuji Line station is named Umeda, with the station number M16. The Tanimachi Line station is Higashi-Umeda (meaning "East Umeda") and the Yotsubashi Line station is Nishi-Umeda (meaning "West Umeda"). These three stations are connected with each other by underground walkways. Regular tickets of the subway, Surutto Kansai cards and IC cards are valid until the passenger gets out the ticket barrier of the station. The transfer between the three Umeda stations is an exception of this principle; the fare can be calculated as one travel as if the passengers do not exit the station provided the passengers transfer within 30 minutes.[5]
Umeda Station on the Midōsuji Line started its operation on May 20, 1933, as a temporary station. The station was moved to the present location on October 6, 1935. Originally the station with an island platform and two tracks was built amid one tunnel, but on November 5, 1989, the station was expanded to a tunnel that existed next to the station (built for Tanimachi Line but due to change of plan remained unused for decades). The two tunnels are separated by a wall with some passages.
Layout
[edit]-
Platform 1 (for southbound trains)
-
Platform 2 (for northbound trains)
- There is an island platform with two tracks on the second basement. There is a wall with passages in the center of the platform. On the upper level of the platform, there are north, center-north-west, center-north-east, center-south and south ticket gates.
G | Street Level | Exit/Entrance, connection to Hankyu lines |
B1F | Mezzanine | Ticket gates, ticket/ICOCA/PiTaPa machines, station agent, shopping arcade, restrooms Passageways to Yotsubashi Line, Tanimachi Line, and Hanshin Main Line platforms |
B2F Platform level |
Platform 1 | ![]() |
Half of island platform, doors will open on the right | ||
Half of island platform, doors will open on the right | ||
Platform 2 | ← ![]() (Through service to Minoh-kayano on the Kitakyu Namboku Line) |
Japan Freight Railway
[edit]Umeda Freight Terminal 梅田 | |
---|---|
JR Freight terminal (closed) | |
Umeda Freight Terminal (12 June 2011) | |
General information | |
Location | 2-25, Ōfukachō, Kita-ku, Osaka, Osaka Prefecture Japan |
Coordinates | 34°42′13.38″N 135°29′35.63″E / 34.7037167°N 135.4932306°E |
Operated by | JR Freight |
Line(s) | Tokaido Main Line Freight Branch (Umeda Freight Line) |
History | |
Opened | 1928 |
Closed | 2013 |
Umeda Freight Terminal of Japan Freight Railway Company (JR Freight) was a freight terminal on the Umeda Branchline (unofficial name) of the Tōkaidō Main Line owned by West Japan Railway Company (JR West). The station was built to separate freight services from Ōsaka Station and began operation on December 1, 1928.[6] The yard of the terminal was located to the north, literally in the backyard, of the Ōsaka Station.
The freight terminal ceased to handle freight on March 16, 2013 and its function was succeeded by newly established Suita Freight Terminal and other nearby yards.[7] The station was officially closed on March 31, 2013.[8] The site, commonly called Ōsaka Station North Area (ja:大阪駅北地区, Ōsaka-eki Kita-chiku) or Ume-kita (うめきた), will be redeveloped.[9]
A portion of the line was moved underground in 2023, resulting in an addition of underground passenger platforms at Ōsaka Station which was previously bypassed. The JR West Limited Express trains still use the freight line to transfer from the Osaka Loop Line to the JR Kyoto Line. No passenger trains had stopped at Umeda Freight Station itself.
« | Service | » | ||
---|---|---|---|---|
JR West Tōkaidō Line Branch (Umeda Freight Line) | ||||
Shin-Ōsaka | - | Ōsaka (2023-) |
Surrounding area
[edit]

- Hankyu Department Store, Hanshin Department Store (Both are owned by Hankyu Hanshin Department Stores, Inc.)
- HEP Navio
- Hankyu Men's
- TOHO Cinemas Umeda
- HEP Five
- Hankyu San-Bangai
- Hankyu Terminal Building
- Hankyu 17 bangai
- Hankyu Grand Building
- Hankyu 32 bandai
- Kitano Hankyu Building
- D.D.House
- Shin-Hankyu Building
- Shin-Hankyu Hachi-Bangai
- Hankyu Kappa Yokocho
- Hankyu Kosho no Machi
- Sonezaki Police Station
- Asahiya Shoten
- EST
- Здание Южных Ворот
- Даймару Умеда
- Покемон Центр Осака
- Гранвия Осака отель
- Здание Северных Ворот
- Центр UMEDA Building
- Штаб -квартира Daikin Industries , Ltd.
- Штаб -квартира NTT Data Sekisui Systems Corporation
- оживленность Влажный
- Йодобаши Умеда ( мультимедиа камера Йодабаши , как этот магазин и т. Д.)
- Влажная связь
- Отель Hankyu Respire Osaka
- Фаямачи Аплоузе
- Умеда театр искусств
- Отель Hankyu International
- NU MSAMAMATI
- Часка Чаямачи
- Maruzen & Junkudo umeda
- Mainichi Broadcasting System , Inc. (MBS)
- Влажный лофт
- Осака Марубиру
- Влажная башня DT
- E-on
- Диамор Осака
- Whity Umeda
- Hilton Plaza East
- Хилтон Осака
- Junkudo Umeda
- Hilton Plaza West
- Осака Гарден Сити
- Ritz -Carlton Osaka
- Осака Шики Театр
- Billboard Live Osaka
- Иметь город Умеда
Смотрите также
[ редактировать ]Ссылки
[ редактировать ]- ^ «Японские железнодорожные станции - Япония по цифрам» . Самурайские туры . 2019-07-14 . Получено 2024-08-12 .
- ^ «Самые большие и самые загруженные железнодорожные станции в Японии» . Jrpass.com . Получено 2024-08-12 .
- ^ «В соответствии с открытием станций Nishiyama Tennoyama, названия станций из четырех станций будут изменены на« Санномия »,« Хаттори »,« Накаяма »и« Мацуо », а число станций будет представлена на всех станциях» . Sannomiya "" hattori "" nakayama "" Matsuo "вместе с открытием станции« Нишияма Теннозан ». Мы изменим названия станций на 4 станциях и введем число станций на всех станциях.] ) . PDF ( . ) Июнь 2022 года .
- ^ Участники ( . « и линии PDF » ) высадки по посадки
- ^ Осака Муниципальное транспортное бюро. «Как перенести в другие линии метро на трех станциях в Умеда» . Архивировано из оригинала 30 августа 2007 года . Получено 23 сентября 2007 года .
- ^ Ishino, Tetsu; Энциклопедия национальных железных дорог и JR [ Справочник по переходу станции - JNR/JR ] (на японском языке). Тол. II Токио: JTB Corporation. п. 56. ISBN 4-533-02980-9 .
- ^ перемещаются в Fista и . Крайняя » места другие « станция Umeda закрывается, функции
- ^ дорога (13 ) Японская грузовая железная 2013 марта г. .
- ^ «Проект Osaka Kita-Umeda» (на японском языке). Архивировано из оригинала 9 июля 2012 года . Получено 23 сентября 2007 года .
Внешние ссылки
[ редактировать ]
- Станции Hansshin Electric Railway
- ГАНШИН ГЛАВНАЯ ЛИНИЯ
- Станции железной дороги Ханкию
- Железнодорожные станции в Осаке
- Станции Метро Осака
- Havennehū Krabe Main Line
- Hankyu Kyoto Main Line
- Линия железной дороги Ханкия Такаразука
- Станции Японской грузовой железнодорожной компании
- влажный
- Железнодорожные станции в Японии открылись в 1906 году
- Железнодорожные станции в Японии закрыты в 2013 году