23 -я летающая тренировочная эскадрилья
Эта статья требует дополнительных цитат для проверки . ( декабрь 2012 г. ) |
23d летающая тренировочная эскадрилья | |
---|---|
![]() Студенческие пилоты эскадрильи практикуют приземление вертолетов TH-1H во время образовательных моделей полета | |
Активный | 1941–1944; 1944–1946; 1956–1958; 1966–1975 гг.; 1975–1991; 1994 - Present |
Страна | ![]() |
Ветвь | ![]() |
Роль | Летающая тренировка |
Часть | Air Education and Training Command |
Занятия | Американская театральная антисвязанная кампания Вьетнамская война Пустынный шторм [ 1 ] |
Украшения | Цитата президента Награда за выдающиеся подразделения ВВС с устройством боевого "V" Награда за выдающиеся подразделения ВВС Республика Вьетнамская галантная креста с Палм [ 1 ] |
Осознание | |
23d летающая учебная эскадрилья эмблема (утверждена 15 ноября 1994 года) [ 1 ] | ![]() |
Патч с 23D Эмблемой эскадрильи тактической авиации (ERA TAC) | ![]() |
23d тактическая авиационная эскадрилья патч (Era PACAF) | ![]() |
23D Эмблема вертолетной эскадры | ![]() |
76 -й эмблема бомбардировки (утверждена 24 февраля 1943 г.) [ 2 ] | ![]() |
23 -я летающая тренировочная эскадрилья является подразделением ВВС США , в настоящее время назначенная 58 -й операционной группе, выполняющей обучение на вертолете в Форт Новосель , штат Алабама. [ 3 ]
Миссия
[ редактировать ]С января 1994 года 23 -й летающей тренировочной эскадрильи является основным источником пилотов -вертолетов ВВС США для специальных операций, боевых поисков и спасения, ракетной поддержки и выдающихся миссий по воздушным лифтам. Его миссия заключается в проведении полетов ВВС вертолета для всех пилотов бакалавриата, занимающихся летающей карьерой в UH-1N Huey, HH-60G Pave Hawk или CV-22. Тактическое обучение включает в себя альтернативную вставку и добычу (AIE), но специализированные тренировки, такие как подъемники и стрелки, сохраняются для квалификации типов в аспирантуре в Киртланде AFB , Нью-Мексико, чтобы сгладить их переход в более сложных самолетах и миссиях. Студенты ВВС США Ротари получают свои крылья, когда их класс обучения в форте Новосель будет завершен.
История
[ редактировать ]Вторая мировая война
[ редактировать ]Антисвязанные операции в Карибском бассейне
[ редактировать ]Первым предшественником 23 -го является 76 -я бомбардировка эскадрильи (среда), которая была активирована на авиабазе армии Солт -Лейк -Сити , штат Юта 15 января 1941 года. Он был переименован -й антисвязанной эскадрилья (тяжелая) 3 марта 1943 23 Крыло и переехал в Имесон Филд , Джексонвилл, штат Флорида, с разнообразными самолетами ( североамериканский B-25 Mitchell , Douglas O-43 и Douglas B-18 Bolo ). Прибрежные патрули были пролетали по юго-восточному побережью в поисках немецких подводных лодок .
Он был развернут в Батиста Филд , на Кубе, 28 февраля 1943 года, где он провел антисвязные операции до 24 апреля, а затем переехал на Эдинбургское поле , Тринидад , 5 августа 1943 года и был прикреплен к Antisteles Air Command . Из Тринидада был перенесен в Зэндри Филд , Суринам, с 15 августа 1943 года по декабрь. У подразделения также были элементы в заливе Нэс Гуантанамо , Куба, и поменял свои экипажи во Флориду и из его обширных эксплуатационных элементов примерно каждые 10 недель. Один полет эскадрильи был временно размещен в аэропорту Каракаса , Венесуэла. В связи с тем, что военно-морской флот принял миссию по антисвязанности в середине 1943 года, эскадрилья вернулась в Соединенные Штаты через Боринкен Филд , Пуэрто-Рико, где сотрудники подразделения были переназначены в другие подразделения. Он был расформирован 6 февраля 1944 года.
Операции с перевозчиками войск в Европе
[ редактировать ]Второй предшественник подразделения был активирован в качестве 23-й эскадрильи перевозчиков военнослужащих 21 ноября 1944 года в Папе-Филд , штат Северная Каролина, и оснащена Skytrains Douglas C-47 . Назначенный 349 -й группе по операторам войск в Англии в Англии в RAF Barkston Heath , подразделение перевозило груз и персонал на протяжении всего Европейского театра операции . Позже работал с усовершенствованных посадочных площадок во Франции, в первую очередь, аэродрома по восстановлению и эвакуации пострадавших, много раз не удерживались вблизи фронта. Был обновлен до коммандос Curtiss C-46 в начале 1945 года. Инактивирован 7 сентября 1946 года после работы в ВВС США в Европе в качестве транспортной эскадрильи внутритеатра, поддерживающей оккупационные силы в Германии.
Вертолет Airlift
[ редактировать ]Активация 23 -й вертолетной эскадрильи 9 июля 1956 года стала результатом инактивации 516 -й группы перевозчиков войск (нападение, ротационное крыло). 516 -й стал жертвой военно -воздушных сил и армейских споров из -за контроля над штурмовыми вертолетами. Эскадрилья была активирована на базе ВВС Sewart , штат Теннесси, и назначена в восемнадцатые ВВС . Эскадрилья была сформирована путем поглощения персонала, самолетов и оборудования 345 -й эскадрильи авианосцев (нападение, вращательное крыло).
The squadron moved to Phalsbourg-Bourscheid Air Base France, the squadron arrived at the new base between 7 and 15 November 1956, equipped with Piasecki H-21 helicopters. Built for a tactical fighter wing, Phalsbourg had plenty of hangar space and quarters for the 23d Squadron. It could keep all its H-21Bs indoors.
The 23d Helicopter Squadron provided useful general airlift support throughout France. Standard helicopter missions included: Special Airlift Missions, Administrative Support Mission, and Emergency Air Evacuation Missions. It transferred injured U.S. personnel and dependents that required major medical attention to full-service hospitals from remote military sites across Europe. It was assigned to the 322d Air Division at Évreux-Fauville Air Base, France for operational control, mission scheduling, and airlift priorities. The 322d recommended that the 23d Helicopter Squadron be divided into four detachments for greater utilization.
- Detachments #1 and #4 remained at Phalsbourg with ten aircraft. Major maintenance was performed by teams dispatched from Phalsbourg, and all H-21B-peculiar spare parts were stocked at Phalsbourg.
- Detachment #2 flew four H-21s to RAF Wethersfield, England. These four H-21Bs were equipped with air-sea hoist provisions for rescue flights.
- Detachment #3 relocated four H-21s to Wheelus Air Base, Libya in December 1956 to support gunnery range operations at El Uotia and Tarhuna, and to assist the Martin TM-61 Matador missile launches and flight test programs.
After a year of operation, USAFE felt the limitations of helicopter airlift were not worth the costs, and decided to eliminate the 23d Helicopter Squadron from its force structure after fourteen months in Europe. Also during this same time, the United States Army in France was obtaining similar helicopter airlift capabilities, and the mission of the 23d could be transferred to USAREUR.
The squadron was inactivated on 8 January 1958. However, the Detachment at Wheelus was so successful that after the 23d departed France, six of their H-21Bs continued to operate, as part of the 7272d Flying Training Wing. During 1960 the Wheelus helicopters participated in an ongoing long distance rescue mission when they evacuated American and European civilians from the Republic of the Congo (Léopoldville), where they were being threatened by rioting native troops.
Vietnam War
[edit]
The final predecessor of the squadron was organized on 15 April 1966 as the 23d Tactical Air Support Squadron at Udorn Royal Thai Air Force Base, Thailand, and operated from Nakhon Phanom Royal Thai Air Force Base, Thailand, from 15 April 1966 – 22 September 1975.[4]
The 23d Tactical Air Support Squadron was created out of the personnel and equipment of Detachment 3 of the 505th Tactical Control Group Lt. Col. (selectee) Robert L. Johnston. Lt. Col Johnston selected Nakhon Phanom Royal Thai Air Force Base for operations in the Steel Tiger portion of the Ho Chi Minh Trail between Nape Pass and Tchepone in the Laos Panhandle.[note 1] It was the first USAF combat squadron to be stationed at Nakhon Phanom to operate across the Mekong River over Laos. Its operations would be countered by a North Vietnamese increase in number, type, and caliber of antiaircraft weaponry. By 1972, the Ho Chi Minh Trail would be defended by guns ranging from heavy machine guns to 100mm cannon, and both truck-borne and man-portable surface to air missiles.[5][6][7]
Five Forward Air Controller (FAC)s went to Nakhon Phanom in January[clarification needed] to test the idea of working the Steel Tiger portion of the Ho Chi Minh Trail, and many more came there on temporary duty during the following months. Losses of 23d pilots started in March with Capt. Karl Edward Worst, whose plane disappeared 2 March 1966 in an apparent mid-air collision with a Republic F-105 Thunderchief during an air strike.[citation needed]
The unit and mission were initially called Operation Cricket, which name the area airborne control ship took for a call sign, and the original pilot call sign was "Gombey". This was changed to "Nail" in mid-1966, and "Nail" remained a call sign until war's end. The 23d also used the call sign "Rustic". The 23d's well-known unit patch featuring Jiminy Cricket with a walkie-talkie and an umbrella was sold to the squadron by Walt Disney for $1 in response to a request from Nail pilot John Taylor.[5]

The 23d, like its sister FAC squadrons based in Vietnam, initially flew Cessna O-1 Bird Dogs in 1966 and into 1968, when the last one was retired. All of its O-1's were the F variant, which featured a variable-pitch propeller. In 1967, the unit began receiving Cessna O-2 Skymasters to replace the O-1s. In 1969, the squadron began to receive North American OV-10 Broncos, and flew that aircraft until the end of the war. Over the course of the war, the 23d lost 7 O-1s, 15 O-2s, and 23 OV-10s.[8]
The 23d lost at least 27 pilots during the war, and its pilots received many Air Force combat decorations.[9] On 27 January 1973, one day before the Paris Peace Accords came into effect, a squadron OV-10 Bronco #68-3806, call sign Nail 89 acting as forward air controller for the attempted rescue of a Navy F-4 Phantom II crew, was hit by an SA-7 missile, both crewmen ejected and radio contact was established with one of them who said he was about to be captured. Neither crewman was returned during Operation Homecoming and both are listed as presumptive finding of death.[10][11]
On 12 April 1975 the 23d supported Operation Eagle Pull, the evacuation of Phnom Penh, Cambodia.[12] The 23d was inactivated on 22 September 1975.[1]
Reactivation in the US
[edit]
The squadron was reactivated on 30 November 1975 at as part of the 602d Tactical Air Control Wing at Bergstrom Air Force Base, Texas, where it trained OV-10 forward air controllers before moving to Davis-Monthan Air Force Base, Arizona on 1 July 1980. The 27th Tactical Air Support Squadron, an O-2A sister squadron, was at Davis-Monthan. The 27th was inactivated and the 23d assumed its mission, personnel and equipment, until it was again inactivated on 1 November 1991.[13] The 23d operated 26 Cessna OA-37 Dragonflys. In September 1985, as part of a program to merge Air Force units formed after World War II with units that had seen service during the war, the 23d Tactical Air Support Squadron was consolidated with its three predecessor units.[1]
Helicopter pilot training
[edit]The squadron was redesignated the 23d Flying Training Flight on 22 December 1993, it was reactivated on 15 January 1994 at Fort Rucker (now Fort Novosel), Alabama as part of the 542d Operations Group at Kirtland Air Force Base, which conducted USAF helicopter training.
Reassigned to the 58th Operations Group on 1 April 1994, it was redesignated as the 23d Flying Training Squadron on 21 December 1999. At Fort Rucker, it is housed in three geographically-separated facilities and a simulator facility off-base, the 23d handles academic, simulator, and flight line training.
The Beechcraft C-12 Huron was added to the 23d's aircraft inventory in 2000. In addition to the helicopter pilot training, the 23d, with Detachment 5, Air Mobility Command Air Operations Squadron, oversees the formal training for the Air Force's C-12 C/D Super King Air 200. Detachment 5 conducts all USAF C-12 flight evaluations, and also assists HQ DIA/Air Operations in worldwide flight evaluations upon request. Detachment 5, in association with HQ Air Mobility Command develops, publishes, and implements curriculum for several courses, including academics, simulator training, flight training for Air Force C-12 initial qualification and initial instructor qualification.
Operations and decorations
[edit]- Combat Operations. Antisubmarine patrols off the U.S. coast, Dec 1941 – Dec 1943. Transported personnel and cargo in Europe, 1944–1945. Reconnaissance and forward air control over the Ho Chi Minh Trail in Southeast Asia, Apr 1966 – Jan 1973. Tactical air control for the evacuation of Phnom Penh, Cambodia and the SS Mayaguez Incident, Apr and May 1975.
- Campaigns. World War II: Antisubmarine, American Theater. Vietnam: Vietnam Air; Vietnam Air Offensive; Vietnam Air Offensive, Phase II; Vietnam Air Offensive, Phase III; Vietnam Air Offensive, Phase IV; TET 69/Counteroffensive; Vietnam Summer-Fall 1969; Vietnam Winter-Spring, 1970; Sanctuary Counteroffensive; Southwest Monsoon; Commando Hunt V; Commando Hunt VI; Commando Hunt VII; Vietnam Ceasefire. Southwest Asia: Defense of Saudi Arabia; Liberation and Defense of Kuwait.
- Decorations. Presidential Unit Citations (Southeast Asia): 15 Apr-30 Sep 1966; 1 Aug 1968 – 31 Aug 1969; 1 Nov 1968 – 1 May 1969; 1 Jan-31 Dec 1970; 30 Jan-31 Dec 1971; 1 Apr 1972 – 22 Feb 1973. Air Force Outstanding Unit Awards with Combat "V": 1 Nov 1969 – 31 May 1970; 23 Feb 1973 – 28 Feb 1974; 24 Jan-2 May 1975. Air Force Outstanding Unit Awards: 1 Jul 1978 – 30 Jun 1979; 1 May 1984 – 30 Apr 1986; [15 Jan 1994]-30 Jun 1994; 1 Jul 1994 – 31 Dec 1995; 1 Jul 1996 – 30 Jun 1998; 1 Jul 1998 – 30 Jun 2000; 1 Jul 2001 – 30 Jun 2002; 1 Jul 2002 – 30 Jun 2003; 1 Jul 2003 – 30 Jun 2004; 1 Jul 2004 – 30 Jun 2005; 1 Jul 2006 – 30 Jun 2007; 1 Jul 2007 – 30 Jun 2008. Republic of Vietnam Gallantry Cross with Palm: [15] Apr 1966-28 Jan 1973; 8 Feb −31 Mar 1971; 1 Apr 1971 – 9 Mar 1972.
Lineage
[edit]23d Antisubmarine Squadron
- Constituted as the 76th Bombardment Squadron (Medium) on 20 November 1940
- Activated on 15 January 1941
- Redesignated 23d Antisubmarine Squadron (Heavy) on 3 March 1943
- Disbanded on 6 February 1944
- Reconstituted on 19 September 1985 and consolidated with the 23d Troop Carrier Squadron, the 23d Helicopter Squadron and the 23d Tactical Air Support Squadron as the 23d Tactical Air Support Squadron[1]
23d Troop Carrier Squadron
- Constituted as the 23d Troop Carrier Squadron on 11 November 1944
- Activated on 1 December 1944
- Inactivated on 7 September 1946
- Consolidated on 19 September 1985 with the 23d Antisubmarine Squadron, the 23d Helicopter Squadron and the 23d Tactical Air Support Squadron as the 23d Tactical Air Support Squadron[1]
23d Helicopter Squadron
- Constituted as the 23d Helicopter Squadron on 24 February 1956
- Activated on 9 July 1956
- Inactivated on 8 January 1958
- Consolidated on 19 September 1985 with the 23d Antisubmarine Squadron, the 23d Troop Carrier Squadron and the 23d Tactical Air Support Squadron as the 23d Tactical Air Support Squadron[1]
23d Flying Training Squadron
- Constituted as the 23d Tactical Air Support Squadron on 8 April 1966 and activated (not organized)
- Organized on 15 April 1966
- Inactivated on 22 September 1975
- Activated on 30 November 1975
- Consolidated on 19 September 1985 with the 23d Antisubmarine Squadron, the 23d Troop Carrier Squadron and the 23d Helicopter Squadron
- Inactivated on 1 November 1991
- Redesignated 23d Flying Training Flight and activated on 15 January 1994
- Redesignated 23d Flying Training Squadron on 21 December 1999[1]
Assignments
[edit]
|
|
Stations
[edit]
|
|
Самолеты
[ редактировать ]
|
|
Ссылки
[ редактировать ]Примечания
[ редактировать ]- Пояснительные заметки
- ^ Официально, эскадрилья была штаб -квартира на базе ВВС в Удорн -Королевской Таиланде, но там были обработаны только сотрудники и записи о оплате.
- Цитаты
- ^ Jump up to: а беременный в дюймовый и фон глин час я Дж k л Робертсон, Пэтси (20 ноября 2009 г.). «Факт -лист 23 летающая тренировочная эскадрилья (AETC)» . Историческое исследовательское агентство ВВС . Получено 27 марта 2018 года .
- ^ Маурер, боевые эскадрильи , с. 120–121
- ^ STEWT, DF (1977). 23 -е тактическое истребительное крыло летающих тигров. Аэрокосмический историк, 24 (2), 107–111. http://www.jstor.org/stable/44524893
- ^ «Факт -лист 23 -я летающая тренировочная эскадрилья» . Воздушное образование и обучение командования по связям с общественностью. 16 сентября 2010 года. Архивировано с оригинала 4 апреля 2013 года . Получено 30 августа 2015 года .
- ^ Jump up to: а беременный "Архививая копия" . Архивировано с оригинала 1 ноября 2020 года . Получено 13 мая 2011 года .
{{cite web}}
: CS1 Maint: архивная копия как заголовок ( ссылка ) - ^ Нет линии (3 ноября 2014 г.). «Факты: лицо в море:« Другая война »-« вне страны » » . Национальный музей ВВС США. Архивировано с оригинала 3 января 2015 года . Получено 27 марта 2018 года .
- ^ Черчилль, с. 70
- ^ Хобсон 2001, с. 253.
- ^ Мемориалы лица - «Все дали некоторые, но некоторые дали все»
- ^ «Человек капитан Марк Аллан Петерсон» . Оборона POW/Агентство MIA Accounting . Получено 16 июля 2021 года .
- ^ «Человек капитан Джордж Уильям Моррис -младший» . Оборона POW/Агентство MIA Accounting . Получено 16 июля 2021 года .
- ^ Данхэм, с. 122
- ^ Ричард Барретт, Lt Col, ВВС США в отставке, назначен на 27 -е и 23 -е Тасс с ноября 1977 года по февраль 1983 г.
- ^ Номер станции в Андерсоне.
- ^ Номер станции в Джонсоне.
Библиография
[ редактировать ] Эта статья включает в себя материалы общественного достояния из Агентства исторических исследований ВВС
- Андерсон, капитан Барри (1985). Станции ВВС армии: гид по станциям, где сотрудники ВВС США служили в Соединенном Королевстве во время Второй мировой войны (PDF) . Maxwell AFB, AL YES: Отдел исследований, Центр исторических исследований ВВС США. Архивировано из оригинала (PDF) 23 января 2016 года . Получено 28 июня 2017 года .
- Черчилль, Ян (1997). Ударь мой дым!: Передние воздушные контроллеры в Юго -Восточной Азии . Sunflower University Press, с. 70. ISBNS 0-89745-215-1, 978-0-89745-215-1.
- Данхэм, Джордж Р. (1990). Морские пехотинцы США во Вьетнаме: The Bither End, 1973–1975 гг . Ассоциация морской пехоты. п. 122. ISBN 978-0-16-026455-9 .
- Хобсон, Крис (2001). Потеря воздуха Вьетнама: ВВС, ВВС, военно-морской флот и корпус морской пехоты в Юго-Восточной Азии 1961–1973 гг. Midland Publications. ISBN 1857801156 , 9781857801156.
- Джонсон, 1 -й лейтенант Дэвид С. (1988). Авиационные силы Армии США Континентальные аэродромы (ETO) D-Day To VE Day (PDF) . Maxwell AFB, AL: исследовательский отдел, Центр исторических исследований ВВС США. Архивировано из оригинала (PDF) 29 сентября 2015 года . Получено 26 июня 2017 года .
{{cite book}}
: CS1 Maint: числовые имена: список авторов ( ссылка ) - Маурер, Маурер, изд. (1982) [1969]. Боевые эскадрильи ВВС, Вторая мировая война (PDF) (переиздание изд.). Вашингтон, округ Колумбия: Управление истории ВВС. ISBN 0-405-12194-6 Полем LCCN 70605402 . OCLC 72556 .
Дальнейшее чтение
[ редактировать ]- Whitcomb, Darrel (1999) спасение Bat 21 , фактический отчет Lt.col. Iceal Hambleton из Спасение -за вражеских линий, самая длинная, самая сложная и самая дорогостоящая поисковая и спасательная деятельность войны во Вьетнаме . (Whitcomb - бывший 23 -й пилот Tass Fac.)